Działanie systemu i-STOP

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez guayar » 23 maja 2016, 10:17

Witam,

Dopiero co kupiłem Mazdę CX-3 (Benzyna, 2.0, 120 KM) i zastanawiam się, czy i-stop pracuje prawidłowo.

Dwa scenariusze:

Scenariusz 1.
0. Klimatyzacja włączona
1. Stoję na swiatłach – luz, noga poza sprzęgłem – i-stop się załącza, silnik gaśnie
2. Kilkanaście sekund póżniej silnik sam się włącza bez dotknięcia sprzęgła

Scenariusz 2
0. Klimatyzacja wyłączona
1. Stoję na swiatłach – luz, noga poza sprzęgłem – i-stop się załącza, silnik gaśnie
2. Silnik pozostaje wyłączony aż do naciśnięcia sprzęgła.

Czy włączona klimatyzacja może mieć taki wpływ na działanie i-stop? To jedyna różnica jaką wyłapałem podczas jazdy pomiędzy oboma scenariuszami. Czy ktoś zauważył coś podobnego?

Pozdrawiam,
Guayar
guayar
 

Postprzez Sosenka » 23 maja 2016, 11:02

Tak, zachęcam do przeczytania instrukcji samochodu :) tam jest wytłumaczona zasada działania i-stopa. Żeby zadziałał musi być spełnione kilka warunków a dłuższe działanie klimy na postoju wyklucza działanie i-stopu. Tak samo w zimie: i-stop nie działa jeśli jest włączone dogrzewanie wnętrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez guayar » 23 maja 2016, 11:20

No nie do końca. Przykład z instrukcji, kiedy system powinien działać:

(Klimatyzacja automatyczna)
• Pokrętło ustawiania temperatury dla układu klimatyzacji jest ustawione w położeniu
innym niż maksymalne chłodzenie (A/C ON).
• Temperatura wewnętrzna w samochodzie i temperatura ustawiona w systemie
klimatyzacji są niemal identyczne

Warunki te były spełnione. Dodatkowo nie było ekstremalnie ciepło na zewnątrz. Stąd moje wątpliwości.

Uznam jednak, że to normalne.
guayar
 

Postprzez Sosenka » 23 maja 2016, 12:40

Mi spokojnie wytrzymuje kilkadziesiąt sekund na i-stopie. No chyba, że bardzo chłodzę – wtedy i-stop wyłącza się szybciej. Jeśli Cię to nurtuje zawsze możesz się skontaktować z ASO :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 11:21
Posty: 282 (1/13)
Skąd: Kraków
Auto: Były: Honda Civic, Toyota RAV4
Jest: Mazda CX-3 2015r. 120KM 6MT SkyPassion Soul Red

Postprzez malin00 » 24 maja 2016, 15:16

Nie tylko klimatyzacja a wystarczy nawiew na szybę, żeby i stop nie działał. Podejrzewam, że nie zawsze tak się dzieje bo przypadki są różne. Czasmi jak się nie załączy (stojąc np na światłach) i majć nawiew na głowę i nogi, wystarczy przekręcić na same nogi i już się włączy. Generalnei ten i stop to czasami tak na chybił trafił się (nie) załącza. Jak mu się podoba :) Ale generalnei klimtazacja i nawiew na szybę go przynajmniej teoretycznie elimnują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2015, 14:45
Posty: 84 (9/1)
Auto: Mazda CX-3 skypassion benzyna 2.0 150KM AWD manual 2015

Postprzez spdr » 20 lis 2016, 19:32

Witam Wszystkich.
Czy włączenie systemu sygnalizuje się diodą ?
Początkujący
 
Od: 6 sie 2016, 23:04
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX5 2.5 194 KM AWD Soul Red

Postprzez Majsiek » 20 lis 2016, 20:11

Witaj
Tak, w chwili gdy silnik gaśnie zapala się na desce zielony napis i-stop
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2016, 18:02
Posty: 127 (2/4)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Cx-5 2.5l AT AWD SkyPassion 2018

Postprzez Emokah » 10 sty 2017, 14:05

Ja wyłączam ten system chwilę po odpaleniu auta. Mimo, że dość szybko uruchamia silnik, to jednak nie wystarczająco szybko. W pewnych sytuacjach wydaje mi się, że motor w "stanie spoczynku" może powodować niebezpieczeństwo. W niektórych przypadkach potrzebna jest szybka reakcja kierowcy i maszyny, a chwila zawahania grozi wypadkiem. Kilka razy przy opuszczaniu skrzyżowania silnik włączał się ze zbyt dużym opóźnieniem (na szczęście brałem na to poprawkę). Od tamtej pory wyłączam to coś. Muszę jednak przyznać, że w korku na A1 i-stop okazał się bardzo przydatny. A więc w korku – tak, przy normalnej jeździe – (według mnie) nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2017, 15:26
Posty: 88 (15/2)
Auto: Mazda CX-3, Sky Energy (plus coś tam, coś tam), 2.0 AWD MT, 2016 r.

Postprzez andrep » 10 sty 2017, 18:34

Witam
Ja muszę powiedzieć że I-stop genialnie działa z automatem, nawet nie muszę wyłączać systemu guzikiem co często zapominam, wystarczy lżej na postoju naciskać na hamulec i system się nie włączy(oczywiście jest wtedy napis na ekranie że jest gotowy i żebym mocniej nacisnął hamulec :D ), zanim z pedału hamulca przeniosę nogę na pedał gazu silnik już pracuje (oczywiście normalnym tempem), jak przedmówca rzadko i-stop używam i raczej bez przekonania :D może jestem staroświecki ale nie przekonują mnie zalety wymieniane w opisach podawanych przez producentów, uważam że wymyślili go po to by spełniały silniki normy spalania itp. ładnie to wygląda na papierze- ekranie jak się "drzewka " pojawiają :) .Ja robię małe przebiegi i samochód by się nawet nie nagrzał jak by i-stop działał w te mrozy. Lubię nowości i cieszę się że jest takie coś( wszyscy już chyba producenci montują?),ale jak by trzeba było dopłacać dodatkowo jako opcja to nigdy w życiu bym nie kupił, natomiast chętnie bym zrezygnował. Puki autko jest na gwarancji to wychodzę z założenia że wszystko trzeba używać i sprawdzać, dlatego w ogóle czasami używam :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Furiat » 11 sty 2017, 16:45

(oczywiście jest wtedy napis na ekranie że jest gotowy i żebym mocniej nacisnął hamulec :D )


Takie coś jest? U mnie tego nie ma na 100%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2016, 16:17
Posty: 120 (1/0)
Auto: Mazda CX-3 2016

Postprzez dareme89 » 11 sty 2017, 17:55

Pewnie jest to widać na ekranie jak wejdziesz w aplikacje.

Sadze ze ten istop pięknie zabije konwerter w tym automacie. Dodatkowo odpalanie silnika na drive. Ciekawe ile te skrzynie połatają. W poprzednim aucie miałem automat z konwerterem który remontowałem i wiem jak trzeba się z ta skrzynia obchodzić, a działania mazdy z istopem przeczą całej budowie skrzyni. Zobaczymy czy połatają więcej niż 200tys bez remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez Rafko1 » 11 sty 2017, 19:54

Furiat napisał(a):
(oczywiście jest wtedy napis na ekranie że jest gotowy i żebym mocniej nacisnął hamulec :D )


Takie coś jest? U mnie tego nie ma na 100%


Nie, no... nie ma napisu "żeby mocniej wcisnąć hamulec" tylko zielona lampka "istop", która informuje, że system jest gotowy, ale ponieważ pedał hamulca nie jest wciśnięty z wystarczająco dużą siłą silnik nadal pracuje.

Podzielam opinię andrep, że jest to świetny patent – można bardzo wygodnie i intuicyjnie sterować funkcją i-stop <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2016, 17:35
Posty: 17 (10/0)
Skąd: Nowy Sącz
Auto: CX-3, 2.0 120KM, 6AT, 2016, SkyPASSION, Crystal white

Postprzez andrep » 13 sty 2017, 14:54

Witam
Kolego Rafko1 jest taki napis jak na zdjęciu :D
Pozdrawiam
Załączniki
i-stop.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Furiat » 13 sty 2017, 14:56

Ach no tak, w aplikacjach. Myślałem, że na zegarach pokazuje <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2016, 16:17
Posty: 120 (1/0)
Auto: Mazda CX-3 2016

Postprzez andrep » 13 sty 2017, 15:05

Napisałem "na ekranie" <spoko>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez Rafko1 » 13 sty 2017, 18:06

andrep napisał(a):Witam
Kolego Rafko1 jest taki napis jak na zdjęciu
Pozdrawiam


Kolego Andrep !
Oczywiście, że jest tak jak napisałeś <spoko>
Proszę o wybaczenie, żółtodziób ze mnie <zawstydzony>

Zauważyłem, że jednak u mnie nie do końca to to daje radę <co?>
(nie wiem, czy uda mi się zdjęcia wkleić z powodu jak wyżej ;) )
Załączniki
IMG_1509.JPG
IMG_1510.JPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2016, 17:35
Posty: 17 (10/0)
Skąd: Nowy Sącz
Auto: CX-3, 2.0 120KM, 6AT, 2016, SkyPASSION, Crystal white

Postprzez Lesioc » 23 lut 2017, 19:07

Wrzucam taki wątek bo może macie jakieś ciekawe spostrzeżenia odnośnie działania naszej Mazdy które mogą ułatwić / uprościć codzienną obsługę czy serwisowanie naszego samochodu ?

Moja pierwsza sztuczka dotyczy szybkiego wyłączania i-stopu.
Niestety przycisk dezaktywowania systemu jest umieszczony w takim miejscu, że skutecznie zasłania mi go kierownica i nie widzę gdzie dokładnie jest bez wykonywania jakiś dziwnych wygibasów na fotelu. Dodatkowo przycisk trzeba chwilę przytrzymać aby zadziałał, co powoduję brak natychmiastowej informacji zwrotnej czy "po omacku" trafiłem we właściwe miejsce .

W momencie dojeżdżania do miejsca, gdzie nie chcę aby silnik się wyłączył (bo np. wiem, że za chwilę muszę szybko ruszyć) to można natychmiast zablokować i-stop przekręcając pokrętło nawiewu w pozycję "na szybę" (czyli maksymalnie w prawo). Jak dla mnie jest to szybsza i mniej absorbująca metoda na szybkie chwilowe wyłączenie systemu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2017, 20:19
Posty: 81 (14/5)
Skąd: Pilchowice/Gliwice
Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM

Postprzez konole » 24 lut 2017, 10:51

tip jest taki, że szukasz prawego górnego przycisku po kształcie ;) dość łatwo to wychwycić po kilku próbach, ja już się przyzwyczaiłem – najczęściej wyłączam zaraz przed pierwszym postojem na światłach. <lol>
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 14:08
Posty: 91 (0/3)
Auto: Lexus IS300

Postprzez dareme89 » 24 lut 2017, 11:52

Ja zrobiłem tak ze wyrzuciłem go systemowo :) i nie mam start i stop. Około godziny roboty za pierwszym razem. A przed przeglądem można to wrócić w 5 min i później w 5 znowu go deaktywowac. Koszt kabla to 80zl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2016, 11:02
Posty: 482 (2/28)
Auto: Mazda CX-3 2.0 160km by DiSiTune SkyPassion

Postprzez toruńczyk » 24 lut 2017, 12:44

To ja przekornie zapytam : dlaczego chcesz system SS aktywować ?
Skoro można go wyłączyć bez konsekwencji na czas jednego cyklu pracy silnika i tak w nieskończoność to logicznie można go mieć wyłączonego non stop .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9