Działanie systemu i-STOP
Witam,
Dopiero co kupiłem Mazdę CX-3 (Benzyna, 2.0, 120 KM) i zastanawiam się, czy i-stop pracuje prawidłowo.
Dwa scenariusze:
Scenariusz 1.
0. Klimatyzacja włączona
1. Stoję na swiatłach – luz, noga poza sprzęgłem – i-stop się załącza, silnik gaśnie
2. Kilkanaście sekund póżniej silnik sam się włącza bez dotknięcia sprzęgła
Scenariusz 2
0. Klimatyzacja wyłączona
1. Stoję na swiatłach – luz, noga poza sprzęgłem – i-stop się załącza, silnik gaśnie
2. Silnik pozostaje wyłączony aż do naciśnięcia sprzęgła.
Czy włączona klimatyzacja może mieć taki wpływ na działanie i-stop? To jedyna różnica jaką wyłapałem podczas jazdy pomiędzy oboma scenariuszami. Czy ktoś zauważył coś podobnego?
Pozdrawiam,
Guayar
Dopiero co kupiłem Mazdę CX-3 (Benzyna, 2.0, 120 KM) i zastanawiam się, czy i-stop pracuje prawidłowo.
Dwa scenariusze:
Scenariusz 1.
0. Klimatyzacja włączona
1. Stoję na swiatłach – luz, noga poza sprzęgłem – i-stop się załącza, silnik gaśnie
2. Kilkanaście sekund póżniej silnik sam się włącza bez dotknięcia sprzęgła
Scenariusz 2
0. Klimatyzacja wyłączona
1. Stoję na swiatłach – luz, noga poza sprzęgłem – i-stop się załącza, silnik gaśnie
2. Silnik pozostaje wyłączony aż do naciśnięcia sprzęgła.
Czy włączona klimatyzacja może mieć taki wpływ na działanie i-stop? To jedyna różnica jaką wyłapałem podczas jazdy pomiędzy oboma scenariuszami. Czy ktoś zauważył coś podobnego?
Pozdrawiam,
Guayar
-
guayar
Tak, zachęcam do przeczytania instrukcji samochodu tam jest wytłumaczona zasada działania i-stopa. Żeby zadziałał musi być spełnione kilka warunków a dłuższe działanie klimy na postoju wyklucza działanie i-stopu. Tak samo w zimie: i-stop nie działa jeśli jest włączone dogrzewanie wnętrza.
No nie do końca. Przykład z instrukcji, kiedy system powinien działać:
(Klimatyzacja automatyczna)
• Pokrętło ustawiania temperatury dla układu klimatyzacji jest ustawione w położeniu
innym niż maksymalne chłodzenie (A/C ON).
• Temperatura wewnętrzna w samochodzie i temperatura ustawiona w systemie
klimatyzacji są niemal identyczne
Warunki te były spełnione. Dodatkowo nie było ekstremalnie ciepło na zewnątrz. Stąd moje wątpliwości.
Uznam jednak, że to normalne.
(Klimatyzacja automatyczna)
• Pokrętło ustawiania temperatury dla układu klimatyzacji jest ustawione w położeniu
innym niż maksymalne chłodzenie (A/C ON).
• Temperatura wewnętrzna w samochodzie i temperatura ustawiona w systemie
klimatyzacji są niemal identyczne
Warunki te były spełnione. Dodatkowo nie było ekstremalnie ciepło na zewnątrz. Stąd moje wątpliwości.
Uznam jednak, że to normalne.
-
guayar
Mi spokojnie wytrzymuje kilkadziesiąt sekund na i-stopie. No chyba, że bardzo chłodzę – wtedy i-stop wyłącza się szybciej. Jeśli Cię to nurtuje zawsze możesz się skontaktować z ASO
Nie tylko klimatyzacja a wystarczy nawiew na szybę, żeby i stop nie działał. Podejrzewam, że nie zawsze tak się dzieje bo przypadki są różne. Czasmi jak się nie załączy (stojąc np na światłach) i majć nawiew na głowę i nogi, wystarczy przekręcić na same nogi i już się włączy. Generalnei ten i stop to czasami tak na chybił trafił się (nie) załącza. Jak mu się podoba Ale generalnei klimtazacja i nawiew na szybę go przynajmniej teoretycznie elimnują.
Ja wyłączam ten system chwilę po odpaleniu auta. Mimo, że dość szybko uruchamia silnik, to jednak nie wystarczająco szybko. W pewnych sytuacjach wydaje mi się, że motor w "stanie spoczynku" może powodować niebezpieczeństwo. W niektórych przypadkach potrzebna jest szybka reakcja kierowcy i maszyny, a chwila zawahania grozi wypadkiem. Kilka razy przy opuszczaniu skrzyżowania silnik włączał się ze zbyt dużym opóźnieniem (na szczęście brałem na to poprawkę). Od tamtej pory wyłączam to coś. Muszę jednak przyznać, że w korku na A1 i-stop okazał się bardzo przydatny. A więc w korku – tak, przy normalnej jeździe – (według mnie) nie.
Witam
Ja muszę powiedzieć że I-stop genialnie działa z automatem, nawet nie muszę wyłączać systemu guzikiem co często zapominam, wystarczy lżej na postoju naciskać na hamulec i system się nie włączy(oczywiście jest wtedy napis na ekranie że jest gotowy i żebym mocniej nacisnął hamulec ), zanim z pedału hamulca przeniosę nogę na pedał gazu silnik już pracuje (oczywiście normalnym tempem), jak przedmówca rzadko i-stop używam i raczej bez przekonania może jestem staroświecki ale nie przekonują mnie zalety wymieniane w opisach podawanych przez producentów, uważam że wymyślili go po to by spełniały silniki normy spalania itp. ładnie to wygląda na papierze- ekranie jak się "drzewka " pojawiają .Ja robię małe przebiegi i samochód by się nawet nie nagrzał jak by i-stop działał w te mrozy. Lubię nowości i cieszę się że jest takie coś( wszyscy już chyba producenci montują?),ale jak by trzeba było dopłacać dodatkowo jako opcja to nigdy w życiu bym nie kupił, natomiast chętnie bym zrezygnował. Puki autko jest na gwarancji to wychodzę z założenia że wszystko trzeba używać i sprawdzać, dlatego w ogóle czasami używam
Pozdrawiam
Ja muszę powiedzieć że I-stop genialnie działa z automatem, nawet nie muszę wyłączać systemu guzikiem co często zapominam, wystarczy lżej na postoju naciskać na hamulec i system się nie włączy(oczywiście jest wtedy napis na ekranie że jest gotowy i żebym mocniej nacisnął hamulec ), zanim z pedału hamulca przeniosę nogę na pedał gazu silnik już pracuje (oczywiście normalnym tempem), jak przedmówca rzadko i-stop używam i raczej bez przekonania może jestem staroświecki ale nie przekonują mnie zalety wymieniane w opisach podawanych przez producentów, uważam że wymyślili go po to by spełniały silniki normy spalania itp. ładnie to wygląda na papierze- ekranie jak się "drzewka " pojawiają .Ja robię małe przebiegi i samochód by się nawet nie nagrzał jak by i-stop działał w te mrozy. Lubię nowości i cieszę się że jest takie coś( wszyscy już chyba producenci montują?),ale jak by trzeba było dopłacać dodatkowo jako opcja to nigdy w życiu bym nie kupił, natomiast chętnie bym zrezygnował. Puki autko jest na gwarancji to wychodzę z założenia że wszystko trzeba używać i sprawdzać, dlatego w ogóle czasami używam
Pozdrawiam
Pewnie jest to widać na ekranie jak wejdziesz w aplikacje.
Sadze ze ten istop pięknie zabije konwerter w tym automacie. Dodatkowo odpalanie silnika na drive. Ciekawe ile te skrzynie połatają. W poprzednim aucie miałem automat z konwerterem który remontowałem i wiem jak trzeba się z ta skrzynia obchodzić, a działania mazdy z istopem przeczą całej budowie skrzyni. Zobaczymy czy połatają więcej niż 200tys bez remontu.
Sadze ze ten istop pięknie zabije konwerter w tym automacie. Dodatkowo odpalanie silnika na drive. Ciekawe ile te skrzynie połatają. W poprzednim aucie miałem automat z konwerterem który remontowałem i wiem jak trzeba się z ta skrzynia obchodzić, a działania mazdy z istopem przeczą całej budowie skrzyni. Zobaczymy czy połatają więcej niż 200tys bez remontu.
Furiat napisał(a):(oczywiście jest wtedy napis na ekranie że jest gotowy i żebym mocniej nacisnął hamulec )
Takie coś jest? U mnie tego nie ma na 100%
Nie, no... nie ma napisu "żeby mocniej wcisnąć hamulec" tylko zielona lampka "istop", która informuje, że system jest gotowy, ale ponieważ pedał hamulca nie jest wciśnięty z wystarczająco dużą siłą silnik nadal pracuje.
Podzielam opinię andrep, że jest to świetny patent – można bardzo wygodnie i intuicyjnie sterować funkcją i-stop
andrep napisał(a):Witam
Kolego Rafko1 jest taki napis jak na zdjęciu
Pozdrawiam
Kolego Andrep !
Oczywiście, że jest tak jak napisałeś
Proszę o wybaczenie, żółtodziób ze mnie
Zauważyłem, że jednak u mnie nie do końca to to daje radę
(nie wiem, czy uda mi się zdjęcia wkleić z powodu jak wyżej )
Wrzucam taki wątek bo może macie jakieś ciekawe spostrzeżenia odnośnie działania naszej Mazdy które mogą ułatwić / uprościć codzienną obsługę czy serwisowanie naszego samochodu ?
Moja pierwsza sztuczka dotyczy szybkiego wyłączania i-stopu.
Niestety przycisk dezaktywowania systemu jest umieszczony w takim miejscu, że skutecznie zasłania mi go kierownica i nie widzę gdzie dokładnie jest bez wykonywania jakiś dziwnych wygibasów na fotelu. Dodatkowo przycisk trzeba chwilę przytrzymać aby zadziałał, co powoduję brak natychmiastowej informacji zwrotnej czy "po omacku" trafiłem we właściwe miejsce .
W momencie dojeżdżania do miejsca, gdzie nie chcę aby silnik się wyłączył (bo np. wiem, że za chwilę muszę szybko ruszyć) to można natychmiast zablokować i-stop przekręcając pokrętło nawiewu w pozycję "na szybę" (czyli maksymalnie w prawo). Jak dla mnie jest to szybsza i mniej absorbująca metoda na szybkie chwilowe wyłączenie systemu.
Moja pierwsza sztuczka dotyczy szybkiego wyłączania i-stopu.
Niestety przycisk dezaktywowania systemu jest umieszczony w takim miejscu, że skutecznie zasłania mi go kierownica i nie widzę gdzie dokładnie jest bez wykonywania jakiś dziwnych wygibasów na fotelu. Dodatkowo przycisk trzeba chwilę przytrzymać aby zadziałał, co powoduję brak natychmiastowej informacji zwrotnej czy "po omacku" trafiłem we właściwe miejsce .
W momencie dojeżdżania do miejsca, gdzie nie chcę aby silnik się wyłączył (bo np. wiem, że za chwilę muszę szybko ruszyć) to można natychmiast zablokować i-stop przekręcając pokrętło nawiewu w pozycję "na szybę" (czyli maksymalnie w prawo). Jak dla mnie jest to szybsza i mniej absorbująca metoda na szybkie chwilowe wyłączenie systemu.
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Ja zrobiłem tak ze wyrzuciłem go systemowo i nie mam start i stop. Około godziny roboty za pierwszym razem. A przed przeglądem można to wrócić w 5 min i później w 5 znowu go deaktywowac. Koszt kabla to 80zl
To ja przekornie zapytam : dlaczego chcesz system SS aktywować ?
Skoro można go wyłączyć bez konsekwencji na czas jednego cyklu pracy silnika i tak w nieskończoność to logicznie można go mieć wyłączonego non stop .
Skoro można go wyłączyć bez konsekwencji na czas jednego cyklu pracy silnika i tak w nieskończoność to logicznie można go mieć wyłączonego non stop .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9