Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady
Troszkę odbiegnę od tematu...nie bardzo rozumiem po co w tym silniku wtrysk bezpośredni z którego zagazowaniem jest mniejszy lub większy problem. Też sie zastanawiam nad mps-em + lpg. Dla porównania mam saaba 9-3 my09 posiada silnik 2.0T do którego założyłem gaz bezstreswo za 3tyś bo ma zwykły wtrysk. ktoś powie , że bezpośredni wtrysk w mpsie jest to podyktowane mocą...nieprawda mój saab z mniejszym silnikiem po małym strojeniu za (500zł+ hamownia) wypluł 240KM, 388Nm, a najśmieszniejsze jest to , że pali średnio 11-12litrów lpg cykl mieszany z zapierd....m. Dlatego mimo że podoba mi się mps muszę się zdrowo zastanowić czy będzie to dobra zamiana, Na pewno na korzyść mazdy przemawia dużo ale nie montaż lpg i jego spalanie . Wszelkie sugestie mile widziane...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
Witam
Pisze ten post aby podzielić się z Wami doświadczeniem z założenia instalacji LPG.
Założyłem ostatnio instalację firmy BRC Sequent SDI 2.0 do Mazdy CX-7 2,3 DISI
Wahałem się założyć LPG do tego silnika, lecz po założeniu jestem miło zaskoczony .
Spalanie średnie na 100km to 11,5l LPC + 2l Pb98.
Jeżdżę raczej spokojnie, czasem lubię przydusić.
Spadku mocy nie odczuwam, jeździ się tak samo jak na benzynie.
Instalacja została wyposażona w parownik dostosowany do aut o mocy do 300KM . Oznacza to że podczas jazdy autem na najwyższych obrotach, nie przełącza się na benzynę.
Przełączenie po odpaleniu auta instalacji z benzyny na gaz, następuje po rozgrzaniu płynu chłodniczego do temperatury 30 stopni. W tej chwili przełącza się po przejechaniu ok 500 metrów.
Jeżeli macie pytania piszcie.
Pisze ten post aby podzielić się z Wami doświadczeniem z założenia instalacji LPG.
Założyłem ostatnio instalację firmy BRC Sequent SDI 2.0 do Mazdy CX-7 2,3 DISI
Wahałem się założyć LPG do tego silnika, lecz po założeniu jestem miło zaskoczony .
Spalanie średnie na 100km to 11,5l LPC + 2l Pb98.
Jeżdżę raczej spokojnie, czasem lubię przydusić.
Spadku mocy nie odczuwam, jeździ się tak samo jak na benzynie.
Instalacja została wyposażona w parownik dostosowany do aut o mocy do 300KM . Oznacza to że podczas jazdy autem na najwyższych obrotach, nie przełącza się na benzynę.
Przełączenie po odpaleniu auta instalacji z benzyny na gaz, następuje po rozgrzaniu płynu chłodniczego do temperatury 30 stopni. W tej chwili przełącza się po przejechaniu ok 500 metrów.
Jeżeli macie pytania piszcie.
- Od: 8 wrz 2014, 09:50
- Posty: 18
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda CX7 2,3 MZR DISI 260KM
EU 2007 r. sport
a możesz podać koszt założenia instalacji i gdzie zakładales
i prośba o info jak sie spisuje po miesiacu
i prośba o info jak sie spisuje po miesiacu
- Od: 20 mar 2014, 12:17
- Posty: 23
- Auto: Mazda CX-7 2.3TURBO DISI
2008 ER
witam,
A jak sprawa wygląda s silnikami od najnowszej 3 ? ktoś już z forum zagazował?
Posiadam 3 BL z LPG i patrząc na koszty , są śmiesznie niskie dlatego zastanawiam się jak to będzie w BM
A jak sprawa wygląda s silnikami od najnowszej 3 ? ktoś już z forum zagazował?
Posiadam 3 BL z LPG i patrząc na koszty , są śmiesznie niskie dlatego zastanawiam się jak to będzie w BM
- Od: 13 kwi 2012, 21:07
- Posty: 74
- Auto: Mazda 3 2010r. 1.6 105 km Sedan
Witam
czy ktoś się orientuje jak na chwilę obecną wygląda montaż LPG do Mazdy 3 MPS? auto jest zasilane gazem oraz benzyną? jaki jest koszt takiej instalacji? Czy ktoś ma ją zamontowaną i się wypowie czy ma jakieś problemy z silnikiem lub z samą instalacją?
czy ktoś się orientuje jak na chwilę obecną wygląda montaż LPG do Mazdy 3 MPS? auto jest zasilane gazem oraz benzyną? jaki jest koszt takiej instalacji? Czy ktoś ma ją zamontowaną i się wypowie czy ma jakieś problemy z silnikiem lub z samą instalacją?
- Od: 2 wrz 2015, 20:13
- Posty: 5
Zatankowałem dziś gaz w Gdyni na Orl...e po 1,64 i po przeliczeniu kosztów gazu i benzyny wyszło mi ze przejechanie 100 km kosztuje mnie ok 31zł
Jeśli dużo jeździsz (instalacja za ok5tys musi się zwrócić , tylko wtedy ma to sens) znajdź dobry warsztat i gazuj !
Jeśli dużo jeździsz (instalacja za ok5tys musi się zwrócić , tylko wtedy ma to sens) znajdź dobry warsztat i gazuj !
Dobra, to i ja się podepnę pod wątek. Też mam DISI tylko że w Mazdzie 6, motor 2.0. Trochę szperałem w necie i zastanawiam się między Landi albo Lovato, ewentualnie STAG. Ale trafiłem gdzieś chyba na gazeo czy takim innym cudzie na artykuł na temat DLM od Prinsa, i chciałem was zapytać, ktoś coś słyszał, montował, ktoś to montuje?
-
Juker
Ja mam u Siebie w CX-7 2.3 BRC SDI. Nie narzekam, montowałem coś koło rok temu i auto działa w bardzo dobrze. Gdzieś czytałem że do 2.0 to lepiej Landi, czemu nie wiem, ale jak się miezy tymi zastanawiasz to bym brał to. STAGA raczej bym odpuścił. DLM fajna sprawa ale to jak zmienisz na nowszy model;) Wtedy innej opcji nie będzie;) Teraz to bez sensu, Landi czy BRC dadzą radę a są o połowę tańsze. Takie moje zdanie, ale niech się też inni wypowiedzą;)
- Od: 15 lip 2014, 18:28
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 2.3, 2006 PB+LPG
Ok, dzięki za pomoc;) W takim razie DLM odpuszczę do czasu wymiany auta:D Natomiast poszukam jeszcze w necie gdzie montują te instalację o których napisałeś. A powiedz mi jeszcze, gdzie Ty montowałeś???
-
Juker
Zerknij zwłaszcza na autoryzowane warsztaty. Ja też tak szukałem, zresztą jak Ci pisałem gdzieś jest chyba wątek na tym forum. Ja montowałem w Energy Gaz Polska na Ostrobrmaskiej, także możesz zerknąć na nich jak chcesz.
- Od: 15 lip 2014, 18:28
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 2.3, 2006 PB+LPG
Witajcie, widzę, że sporo tu na forum tematów dla mnie.
Jeśli ktoś dalej tym silnikiem zainteresowany, to też gazowałem 2,3 disi.
Ja jeżdżę na instalacji zenit pro direct. Nie jest to V ani VI generacja, mamy tu wtrysk w fazie lotnej. Ktoś z Was koledzy ma też zenita directa?
Jeśli ktoś dalej tym silnikiem zainteresowany, to też gazowałem 2,3 disi.
Ja jeżdżę na instalacji zenit pro direct. Nie jest to V ani VI generacja, mamy tu wtrysk w fazie lotnej. Ktoś z Was koledzy ma też zenita directa?
Ja mam ponad 260k z czego ok 130k na gazie.
Z tego co orientuje się to zawory wypalają się gdy jest zbyt uboga mieszanka . W moi przypadku gdy miałem źle zrobiona mapę pod gaz to silnik wyłączał się, wystarczyło aby wypadał zapłon na jednym cylindrze (trochę mnie to kosztowało czasu i cierpliwości aby ustawić prawidłowo mapy, miałem tez wymieniany reduktor na taki z dwoma wyjściami fazy lotnej )
Tak więc jeśli chodzi o moja Madzie to ze źle ustawionym gazem nie szło w ogóle jechać. jak na razie stan silnika oceniam bardzo dobrze
Z tego co orientuje się to zawory wypalają się gdy jest zbyt uboga mieszanka . W moi przypadku gdy miałem źle zrobiona mapę pod gaz to silnik wyłączał się, wystarczyło aby wypadał zapłon na jednym cylindrze (trochę mnie to kosztowało czasu i cierpliwości aby ustawić prawidłowo mapy, miałem tez wymieniany reduktor na taki z dwoma wyjściami fazy lotnej )
Tak więc jeśli chodzi o moja Madzie to ze źle ustawionym gazem nie szło w ogóle jechać. jak na razie stan silnika oceniam bardzo dobrze
Taco napisał(a):Witajcie, widzę, że sporo tu na forum tematów dla mnie.
Jeśli ktoś dalej tym silnikiem zainteresowany, to też gazowałem 2,3 disi.
Ja jeżdżę na instalacji zenit pro direct. Nie jest to V ani VI generacja, mamy tu wtrysk w fazie lotnej. Ktoś z Was koledzy ma też zenita directa?
Znajomy ostatnio montował Zenit Pro Direct w CX7 2,3 Turbo 260KM- jak ostatnio się z nim widziałem to sobie bardzo chwalił instalacje – bo nie byl zwolennikiem LPG w samochodach ale chyba cena gazu go przekonała
- Od: 2 lut 2016, 23:56
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 V Sedan 2.0 115KM 2000
Koledzy jaką macie butle w CX-7 Bo tam jest miejsce na dużą średnicę rzędu 70-73 cm a nie wysoką bo dojazdówka ma 16 cm jaki model najlepiej podpasować żeby nie demolować bagażnika i nie tankować co chwile
Wsadzam 680 cm średnicy 20 cm wysoka. Podnosi podłogę bagażnika o 4 cm.
Że też nie wyprodukowali takiej 730 na 16 jest luka w rynku
Że też nie wyprodukowali takiej 730 na 16 jest luka w rynku
Witam. Ja mam zenita w mps6, zrobiłem 20 tys i jestem zadowolony...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 268
- Skąd: EPI...DĄBROWA NAD CZARNĄ... BLOKOWISKA EL - DĄBROWA;)
- Auto: xedos6v6, 626GT GE , Passat B8 240KM, INSIGNIA 2,8V6,
honda hornet 600,
było: millenia s 01'kj, 2x323f bp, xedos 6 kl, 2x323f z5, 2x626GE fs, saab sc 1,9tid, mazda 6 v6, mps6, saab ss 2,0t aero
a w jakim warsztacie montowałeś? kogoś polecasz z tych okolic? sterownik dobry, muszą być i podzespoły ok, jeśli całość pracuje tak, że jesteś zadowolony. No i montażysta musiał zmontować jak należy. to chyba najistotniejsze.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości