Strona 1 z 3

Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 11 sty 2012, 11:52
przez gazparts
Jak w temacie jest możliwość założenia instalacji stag 400 DPI do Mazdy 2.0 DISI
Kod: LF3F
średnie spalanie na trasie uzyskane w czasie jazd testowych Mazda 6 2.0 DISI:
PB – 2,7 l/100km
LPG – 6,1l/100km
chętnych zapraszam do warsztatów partnerskich :)

Gaz w 2.0 DISI?

PostNapisane: 11 cze 2012, 19:59
przez widmo82
Z cyklu bardziej egzotycznych pytań:
Czy gaz w modelu z i-stop to totalna pomyłka?:)

PostNapisane: 30 cze 2012, 00:51
przez ZOOMik
Pomyłka, ale nie tyle ze względu na i-stop, co na silnik z wtryskiem bezpośrednim.

PostNapisane: 5 lip 2012, 21:33
przez widmo82
ZOOMik napisał(a):
widmo82 napisał(a):Z cyklu bardziej egzotycznych pytań:
Czy gaz w modelu z i-stop to totalna pomylka?:)

Pomyłka, ale nie tyle ze względu na i-stop, co na silnik z wtryskiem bezpośrednim.


hmm mam kumpla z motorem 2.0 w BK z 2007r i chwali, widze ze nie ma problemow, inni towniez chwala, na forum rowniez nie ma wielu zdecydowanych krytycznych opinii. W BL jest inaczej?

mysiak napisał(a):gaz jest dobry .... do ogrzewania domu a nie do auta. To moje zdanie :D

Daruj sobie teksty na tym poziomie.

PostNapisane: 5 lip 2012, 22:16
przez Wojtek
widmo82 napisał(a):hmm mam kumpla z motorem 2.0 w BK z 2007r i chwali, widze ze nie ma problemow, inni towniez chwala, na forum rowniez nie ma wielu zdecydowanych krytycznych opinii.

zadaj sobie jedno pytanie:
ilu uzytkownikow (tych opini) jezdzi M3 w budzie BK z DISI ? :>

Re: BL TEAM | Luźne dyskusje o naszych mazdach

PostNapisane: 6 lip 2012, 07:54
przez some1
2.0 w BK nie ma bezpośredniego wtrysku ani i-stop, choć to z grubsza ten sam silnik. Ponadto BL 2.0 nie jest tak żwawe jak BK 2.0, choć tutaj polegam na opiniach wyczytanych tu na forum, sam nie miałem okazji porównać.

PostNapisane: 27 sty 2013, 14:13
przez SebastianS
Witam,

Warto dodać, że do wyników testowych spalania należy dodać ze 20% benzyny – tak uczy doświadczenie z innych aut na bezpośrednim wtrysku benzyny, jakie gazowaliśmy... Niestety dopóku Stag 400 DPI nie zostanie w pełni odblokowany dla montazystów i nie będzie możliwości zarządzania wtryskiem benzyny w czasie pracy instalacji LPG, możliwości optymalizacji algorytmu pod dany samochód pozostawiać będą wiele do życzenia...

Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 31 mar 2013, 18:51
przez Gordon
Witam Forumowiczów
przyznaję, że sporo "grzebałem" na forum w poszukiwaniu opinii na temat "zagazowania" Szósteczki, ale bezskutecznie.
Podeślijcie właściwy link lub... niniejszym zaczynam post dotyczący instalacji gazowej w silnikach 2,0 DISI
Przede mną, w tym roku, dość dużo tysięcy km do pokonania i zacząłem się zastanawiać nad instalacją.
Czy ktoś ma już taką? Czy macie już własne doświadczenia?
Jaka instalacja byłaby najlepsza?
Silniki Mazdy wydają się wystarczająco solidne, by "wytrzymać" instalację
Z góry dziękuję i świątecznie pozdrawiam
G.

PostNapisane: 31 mar 2013, 21:44
przez polak900
Są instalacje ale palą i gaz i benzynę i do tego kosztują tyle że się nie opłaca

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 31 mar 2013, 23:13
przez Gordon
Robię ponad 20 tys km rocznie, a wygląda na to, że ten rozmiar się zwiększy...
Więc czy aby nie warto tego (instalacji) rozważyć?

PostNapisane: 1 kwi 2013, 01:03
przez polak900
To już lepiej brać wersje D

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 2 kwi 2013, 15:21
przez Gordon
Ale ja już to auto MAM!
Więc roważanie wersji "D" jest już ciut nie na miejscu...

PostNapisane: 2 kwi 2013, 15:42
przez polak900
No to jak wybulisz 10k za instalację to będzie ok

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 2 kwi 2013, 16:46
przez Marianek
Myślę żebyś pogadał z Beniaminem , forumowym specjalista od LPG w Mazdach.
memberlist.php?mode=viewprofile&u=8011

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 29 kwi 2013, 21:53
przez paaawel5
moim zdaniem szkoda kasy
instalacja jak już wspomniano bardzo droga a do tego jeśli będzie Ci palić 10l lpg to do tego 4 Pb
Ja jak na razie myślę nad GH ale robię pomału rozeznanie i w przypadku silników z bezpośrednim gazownicy raczej są zgodni (na forum alfy do 159 z tego co czytałem tylko jedna firma oferuje LPG do takiego silnika z pełna gwarancja – 7tyś zł kosztuje, reszta to założymy ale nikt gwarancji nie daje w 100% mimo że w Italii 159 wychodzą nawet z fabryczną Lpg)
ale wracając do tematu silnik żeby nie zapiec wtrysków które w takim silniku jak nazwa wskazuje są umieszczone w komorze spalania musi je chłodzić – czym – Pb inaczej być nie może więc do któryś cykl musi wtryskiwać Pb – wychodzi ok 4 l )
tu prosta kalkulacja na każde 100 km
policz koszta instalacji do tego paliwo i gaz
do tego zależy ile chcesz tym autem jeździć lat
czy się opłaca i jak z serwisem takiej instalki hmm tu już ciężko powiedzieć

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 7 maja 2013, 20:14
przez janow
Ja byłem bliski kupić CX-7 2,3 DISI. Zastanawiałem się też nad tym aby go potencjalnie zagazować bo 15l/100 Pb98 to masakra na codzienną eksploatację jak się ma węża w kieszeni <zawstydzony> .
Doczytałem też o innych problemach CX-7 i silnika 2.3 DISI.
Stąd padło na M6 2.0, a że trafiło się 2.5 MZR z LPG to jeszcze lepiej.
na 1000km oszczędzam jakieś 300 zł w paliwie... 12.5 LPG + 1.5 benzyny na rozpałkę to jazda tańsza niż dieslem. I problemy DPF. EGR, turbo, dwumasa mi nie grożą... ;P
Wracając do tematu – jest sporo ludzi którzy mają 2.3 DISI + LPG i sobie chwalą.
Z tym, że dużo trzeba jeździć aby się kalkulowało.

PS: poczytaj o instalacjach vialle

Re: Mazda6 2,0 DISI – gaz/LPG

PostNapisane: 11 maja 2013, 19:57
przez Mapecik
Witajcie,
Gordon też myślałem poważnie o takim zabiegu, jestem szczęśliwym posiadaczem M6 od blisko dwóch miesięcy i rozmawiałem z kilkoma osobami znającymi się na instalkach i zdania są baaaaardzo podzielone... większość jednak odradza...dylemat jest a też planuje robić rocznie sporo kilometrów. Ale jak tylko trafię na pewne źródło to odezwę się na pewno <nauka>

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 12 maja 2013, 14:18
przez bandi20
jesli dobrze liczę dla tego modelu..
zakladając, że benzyna jest po 5,5 a gaz po 2,5

średnio na BENZYNIE
7x5,5 = 38 zł /100 km

średnio na GAZIE
B) ok. 3x5,5 = 16,50
G) 6x2,5 = 15

czyli ok. 32 zł do ok. 40zł

to powiedzcie czy jest sens gazowac dla ok 8 zł na 100km? pytam szczerze bo bardzo mocno rozważam zagazować moją 3-kę ?

[Usunięte]

PostNapisane: 12 maja 2013, 18:15
przez um1976
PostTen post został usunięty przez Magdalena 22 maja 2013, 20:00.

Re: Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG

PostNapisane: 13 maja 2013, 15:43
przez bandi20
hehe... tyle że wątek dotyczy takiej mazdy z DISI.. czyli instalacja i rozłożenie kosztów jazdy jest troszkę inne.. chyba,,, ;)