Mazda 2.0 DISI Kod: LF3F instalacja LPG
Witam
Mam propozycję z okolicy na Tartarini EVO 01, co Wy na to?
Tyle opinii co instalacji na rynku, każdy ma swoja w której się czuje pewnie, ale może są jakieś mankamenty o których powinienem wiedzieć gdybym się decydował.
Pozdrawiam
Mam propozycję z okolicy na Tartarini EVO 01, co Wy na to?
Tyle opinii co instalacji na rynku, każdy ma swoja w której się czuje pewnie, ale może są jakieś mankamenty o których powinienem wiedzieć gdybym się decydował.
Pozdrawiam
- Od: 5 sty 2014, 13:24
- Posty: 20
- Auto: Mazda 5 CW 2.0L MZR DiSI I-STOP Benzyna/LPG 150 KM + woźnica
Witam wszystkich forumowiczów,
Z racji tego że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
Proszę Was o pomoc, mianowicie jestem na etapie zakupu Mazdy 3. Z tego co się zorientowałem jest to model o oznaczeniu BL (rok prod 2009-2013) z silnikiem 2.0 benzynowym w nadwoziu hatchback skrzynia manualna. Tutaj odrazu pojawia się mój problem, zaraz po zakupie tego samochodu chciałbym założyć instalację LPG, a z tego co przeczytałem na różnych forach takie instalacje nie są zalecane- albo inaczej- zdania na temat opłacalności instalacji do 2.0 silnika (bodajże DISI) są raczej podzielone. Tutaj moje pytanie, czy występuje na rynku wtórnym/ albo w ogóle wspomniany model mazdy z silnikiem 2.0 benzynowym ale bez wtrysku bezpośredniego (DISI)? Pytam oczywiście pod kontem założenia instalacji.
Z góry dzięki za odpowiedzi, w przypadku złego działu- jeszcze raz proszę o wyrozumiałość.
Dopisano 9 cze 2016, 15:44:
Jeszcze dodam,
Jak można rozróżnić te silniki w najprostszy sposób, tak aby na odległość np. Katowice – Gdańsk jakaś miła Pani, która decyduje się sprzedać swoją Madzię mogła podać mi przez telefon niezbędne informacje dzięki którym zorientuję się który to silnik.
Pozdrawiam.
Z racji tego że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
Proszę Was o pomoc, mianowicie jestem na etapie zakupu Mazdy 3. Z tego co się zorientowałem jest to model o oznaczeniu BL (rok prod 2009-2013) z silnikiem 2.0 benzynowym w nadwoziu hatchback skrzynia manualna. Tutaj odrazu pojawia się mój problem, zaraz po zakupie tego samochodu chciałbym założyć instalację LPG, a z tego co przeczytałem na różnych forach takie instalacje nie są zalecane- albo inaczej- zdania na temat opłacalności instalacji do 2.0 silnika (bodajże DISI) są raczej podzielone. Tutaj moje pytanie, czy występuje na rynku wtórnym/ albo w ogóle wspomniany model mazdy z silnikiem 2.0 benzynowym ale bez wtrysku bezpośredniego (DISI)? Pytam oczywiście pod kontem założenia instalacji.
Z góry dzięki za odpowiedzi, w przypadku złego działu- jeszcze raz proszę o wyrozumiałość.
Dopisano 9 cze 2016, 15:44:
Jeszcze dodam,
Jak można rozróżnić te silniki w najprostszy sposób, tak aby na odległość np. Katowice – Gdańsk jakaś miła Pani, która decyduje się sprzedać swoją Madzię mogła podać mi przez telefon niezbędne informacje dzięki którym zorientuję się który to silnik.
Pozdrawiam.
-
fdfd
Raczej nie znajdziesz w BL 2,0 które nie będzie DISI. Sam kiedyś z ciekawości pytałem ile kosztuje instalacja do tego silnika. Ceny zaczynają się od 4 000 zł...
fdfd napisał(a):Tutaj moje pytanie, czy występuje na rynku wtórnym/ albo w ogóle wspomniany model mazdy z silnikiem 2.0 benzynowym ale bez wtrysku bezpośredniego (DISI)? Pytam oczywiście pod kontem założenia instalacji.
Występuje w wersji 150KM ze skrzynią AT.
fdfd napisał(a):Jeszcze dodam,
Jak można rozróżnić te silniki w najprostszy sposób, tak aby na odległość np. Katowice – Gdańsk jakaś miła Pani, która decyduje się sprzedać swoją Madzię mogła podać mi przez telefon niezbędne informacje dzięki którym zorientuję się który to silnik.
Niech Pani zajrzy do dowodu rejestracyjnego i poda Ci moc silnika albo zapytaj czy ręcznie zmienia biegi
Witajcie,
dodaje informacje, ponieważ jest tego mało w sieci.
"Podtlenek LPG" założony w M6 2.0 DISI AT.
Instalacja KME NEVO SKY DIRECT.
Spalanie z ostatnich dwóch miesięcy, liczone po każdym tankowaniu:
LPG: 9l
PB: 2l
Droga to 50% trasa szybkiego ruchu/autostrada, 50% Łódź.
Przebiegi średnio 2000 km miesięcznie, daje 400 oszczędności. Pewnie gdybym umiał delikatniej korzystać z gazu było by lepiej.
pozdrawiam
dodaje informacje, ponieważ jest tego mało w sieci.
"Podtlenek LPG" założony w M6 2.0 DISI AT.
Instalacja KME NEVO SKY DIRECT.
Spalanie z ostatnich dwóch miesięcy, liczone po każdym tankowaniu:
LPG: 9l
PB: 2l
Droga to 50% trasa szybkiego ruchu/autostrada, 50% Łódź.
Przebiegi średnio 2000 km miesięcznie, daje 400 oszczędności. Pewnie gdybym umiał delikatniej korzystać z gazu było by lepiej.
pozdrawiam
Witam,
Jakieś świeższe informacje w temacie? Kolega przemek_lcj jest w stanie wypowiedzieć się jak to wygląda po 6 miesiącach? Nadal wszystko OK?
Jakieś świeższe informacje w temacie? Kolega przemek_lcj jest w stanie wypowiedzieć się jak to wygląda po 6 miesiącach? Nadal wszystko OK?
Witam,
Przymierzam się do montażu instalacji LPG w mojej Mazdzie 6 2.0 DISI.
Myślałem nad instalacją STAG 400 dpi. W tej chwili auto pali średnio 9.5-10L/100km, przebiegi roczne to 25000-30000 km.
Z jakim spalaniem gazu oraz benzyny na dotrysk muszę się liczyć? Zastanawiam po jakim czasie instalacja mi się zwróci. Czy jest jakiś negatywny wpływ na silnik? Nigdy nie miałem LPG.
Maciek
Przymierzam się do montażu instalacji LPG w mojej Mazdzie 6 2.0 DISI.
Myślałem nad instalacją STAG 400 dpi. W tej chwili auto pali średnio 9.5-10L/100km, przebiegi roczne to 25000-30000 km.
Z jakim spalaniem gazu oraz benzyny na dotrysk muszę się liczyć? Zastanawiam po jakim czasie instalacja mi się zwróci. Czy jest jakiś negatywny wpływ na silnik? Nigdy nie miałem LPG.
Maciek
Witajcie,
"apdejt" z mojej strony:
spalanie utrzymuje się na podanym wcześniej przeze mnie poziomie 9l LPG 2l PB.
Żadnych problemów nie odnotowałem. Sam obawiałem się założenia instalacji do wtrysku bezpośredniego, ale nie żałuję. Średnio 20 PLN w kieszeni na każde 100km, czyli przy zakładanym przebiegu 20k rocznie, instalacja zwraca się również po roku.
Tak jak pisałem w poprzednim poście, delikatniej korzystając z gazu pewnie da się wykręcić lepszy wynik...ale ciężko choć do "szybkich i wściekłych" się nie zaliczam. Jednym słowem tam gdzie można i trzeba zawsze prędkości mają wpływ na spalanie tym bardziej, że skrzynia AT.
Za trzy tygodnie będę po trasie POL-CRO, więc mogę wrzucić wynik jeżeli będziecie zainteresowani.
Pozdrawiam
Przemek
"apdejt" z mojej strony:
spalanie utrzymuje się na podanym wcześniej przeze mnie poziomie 9l LPG 2l PB.
Żadnych problemów nie odnotowałem. Sam obawiałem się założenia instalacji do wtrysku bezpośredniego, ale nie żałuję. Średnio 20 PLN w kieszeni na każde 100km, czyli przy zakładanym przebiegu 20k rocznie, instalacja zwraca się również po roku.
Tak jak pisałem w poprzednim poście, delikatniej korzystając z gazu pewnie da się wykręcić lepszy wynik...ale ciężko choć do "szybkich i wściekłych" się nie zaliczam. Jednym słowem tam gdzie można i trzeba zawsze prędkości mają wpływ na spalanie tym bardziej, że skrzynia AT.
Za trzy tygodnie będę po trasie POL-CRO, więc mogę wrzucić wynik jeżeli będziecie zainteresowani.
Pozdrawiam
Przemek
Witam,Przemku napisz jak wyszło spalanie z wycieczki do Chorwacji.
Ja mam Staga 400 DPI w trasie spalanie 2.1PB i 7,5-8,5 LPG.
Miasto to już gorzej 4-5 Pb i 8 LPG.
Pozdrawiam
Ja mam Staga 400 DPI w trasie spalanie 2.1PB i 7,5-8,5 LPG.
Miasto to już gorzej 4-5 Pb i 8 LPG.
Pozdrawiam
- Od: 7 cze 2010, 16:20
- Posty: 22
- Auto: Mazda 323f 1.6 1990r –>
Mazda 626 2.0 115 KM 2000r –> Mazda 6 2.0 DISI 155KM 2010r
Witaj,
generalnie w odniesieniu do całej trasy podtrzymuje wartości spalania.
Wszystko zależało od odcinka trasy, przejazd przez Węgry był rekordowy ponieważ spalanie LPG po krótkim przeliczeniu wyszło na poziomie 7l, reszta trasy około 9.
Co do PB. Wyjeżdżając miałem pełny bak. Miejsce docelowe to okolice Splitu (cała trasa około 1300+). Jakieś 300 km przed celem drgnęła wskazówka, więc dolałem 95, której weszło mi między 8-9 litrów, co potwierdzało moje kalkulacje z postów powyżej. Droga powrotna podobnie.
Być może z aplikacją do kosztów było by dokładniej, ale mi raczej chodziło o "overview" aniżeli wynik apteczny.
Ponadto zawsze przy kolejnym tankowaniu robię szybką kalkulację, więc mam cały czas potwierdzenie spalania. W skali roku mogę śmiało napisać, że zostało mi w kieszeni około 2900 pln po odjęciu kosztów przeglądów LPG, czy też droższego przeglądu technicznego.
Pozdrawiam
Przemek
generalnie w odniesieniu do całej trasy podtrzymuje wartości spalania.
Wszystko zależało od odcinka trasy, przejazd przez Węgry był rekordowy ponieważ spalanie LPG po krótkim przeliczeniu wyszło na poziomie 7l, reszta trasy około 9.
Co do PB. Wyjeżdżając miałem pełny bak. Miejsce docelowe to okolice Splitu (cała trasa około 1300+). Jakieś 300 km przed celem drgnęła wskazówka, więc dolałem 95, której weszło mi między 8-9 litrów, co potwierdzało moje kalkulacje z postów powyżej. Droga powrotna podobnie.
Być może z aplikacją do kosztów było by dokładniej, ale mi raczej chodziło o "overview" aniżeli wynik apteczny.
Ponadto zawsze przy kolejnym tankowaniu robię szybką kalkulację, więc mam cały czas potwierdzenie spalania. W skali roku mogę śmiało napisać, że zostało mi w kieszeni około 2900 pln po odjęciu kosztów przeglądów LPG, czy też droższego przeglądu technicznego.
Pozdrawiam
Przemek
Hey!
Czy możecie Ci podpowiedzieć na jakich podzespołach zrobić instalacje w M3 DISI? Na co zwórcić uwagę ? W zasadzie dezycja zapadła, zapytania do firm w moim regionie będą rozsyłane. Pomożecie? Co się u Was sprawdziło, a co omijać ? dzięki Ścibi
Czy możecie Ci podpowiedzieć na jakich podzespołach zrobić instalacje w M3 DISI? Na co zwórcić uwagę ? W zasadzie dezycja zapadła, zapytania do firm w moim regionie będą rozsyłane. Pomożecie? Co się u Was sprawdziło, a co omijać ? dzięki Ścibi
witam
Mam Mazdę 6 2.0 Dsi z 2010 instalację LPG mam Landi Renzo 3 lata w aucie i powiem tak zero problemów na instalacji przejechałem ponad 120 tys km bezawaryjnie. Przebieg wynika z częstych wyjazdów PL->UK.
Spalanie w mieście przy spokojnej jeździe spala do 2LPB i 8-8,5L/LPG Mój Rekord to 2500KM na 32l/PB i 505KM na 38L LPG. Za instalacje zapaciłem 5000 PLN 3 lata temu nie żałuje gdybym miał to zakładać raz jeszcze bez zastanowienia. Polecam bo oszczędność jest.
Mam Mazdę 6 2.0 Dsi z 2010 instalację LPG mam Landi Renzo 3 lata w aucie i powiem tak zero problemów na instalacji przejechałem ponad 120 tys km bezawaryjnie. Przebieg wynika z częstych wyjazdów PL->UK.
Spalanie w mieście przy spokojnej jeździe spala do 2LPB i 8-8,5L/LPG Mój Rekord to 2500KM na 32l/PB i 505KM na 38L LPG. Za instalacje zapaciłem 5000 PLN 3 lata temu nie żałuje gdybym miał to zakładać raz jeszcze bez zastanowienia. Polecam bo oszczędność jest.
- Od: 23 lut 2011, 13:49
- Posty: 23
- Skąd: Białystok
- Auto: Madzia 6 Exclusive Wagon 2010 2.0 PB + LPG Landi Renzo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość