Bezpośredni wtrysk LPG – 2.3 DISI – opinie, porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem bezpośrednim paliwa.

Postprzez BEN » 6 maja 2011, 10:24

mchmielewski napisał(a):A czy ktoś sprawdzał jak stopień sprężania i doturbiony silnik zadziała z tą sekwencją?
Gadałem z 3 gośćmi z katedry silników na mojej uczelni – nie polecano mi 2 rzeczy – wsadzać gazu do takiego silnika oraz grzebać w oprogramowaniu silnika :)


Czyli nie polecali Ci rzeczy które nie raz już zostały zmienione i nie zawsze ze złym skutkiem. Jaki z tego morał?? zmień uczelnie <joke>
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez cx7BYDGOSZCZ » 10 maja 2011, 11:12

Po pierwszym zatankowanie obu zbiorników do pełna wyszło,że na 100 km spalił 16 litrów gazu i 2 litry paliwa.Wychodzi na to ,że tak jak do tej pory palił w mieście 16litrów ,to teraz16gazu czyli 8 + 2 daje 10 na 100.Ja jestem zadowolony.Osiągi takie same jak przed założeniem gazu...Pozdrawiam niedowiarków
Początkujący
 
Od: 3 paź 2010, 12:06
Posty: 14

Postprzez Pit » 10 maja 2011, 14:07

mchmielewski napisał(a):A czy ktoś sprawdzał jak stopień sprężania i doturbiony silnik zadziała z tą sekwencją?
Gadałem z 3 gośćmi z katedry silników na mojej uczelni – nie polecano mi 2 rzeczy – wsadzać gazu do takiego silnika oraz grzebać w oprogramowaniu silnika :)

Cieniaaaasy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez leho » 11 maja 2011, 18:01

cx7BYDGOSZCZ napisał(a):Po pierwszym zatankowanie obu zbiorników do pełna wyszło,że na 100 km spalił 16 litrów gazu i 2 litry paliwa.Wychodzi na to ,że tak jak do tej pory palił w mieście 16litrów ,to teraz16gazu czyli 8 + 2 daje 10 na 100.Ja jestem zadowolony.Osiągi takie same jak przed założeniem gazu...Pozdrawiam niedowiarków


Ciekawe jak ta oszczednosc ma sie do jazdy w zimie? Pewnie nie jest tak dobrze, bo gaz chyba sie wlacza dopiero po rozgrzaniu, a do tego czasu mozna juz przejechac conajmniej polowe trasy w miescie.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez SKOLIBRA » 12 wrz 2011, 16:42

Witam

Ja się skusiłem na instalację gazowa do mojej Mazdy CX-7 rok 2006 model 2007 z USA silnik 2.3 w automacie i napędzie na 4 koła, przebieg w momencie montażu instalacji był 72000 mil czyli ok 115000 km.
Instalacja była specjalna do tego modelu auta we Wrocławiu zdecydowała się tylko jedna firma na montaż instalacji , koszt instalacji brutto to 5400 zł . Instalacja jest z firmy BRC i w czasie jazdy pobiera sobie trochę benzyny szczególnie przy przyspieszeniu.

na dzień dzisiejszy jazda mieszana , tras, miasto spala gazu 13,5 litra i ok 2,5 litra benzyny( w tym rozruch nagrzanie do odpowiedniej temperatury ) itp na 100 km , instalacja w pełni automatyczna.

przejechałem już na niej 5000 km i na razie super polecam.

Ja przejezdzam minimum 4 tys km miesięcznie także instalacja się zwróci po ok 7 miesiącach .

pozdrawiam

Wszystkich Andrzej
SKOLIBRA
 

Postprzez polak900 » 12 wrz 2011, 17:08

od nowego roku idzie gaz w górę bo akcyza na niego rośnie, podobnie jest z ropą 30 ero akcyza w górę
nie wiem czy warto już inwestować w gaz?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez cx7BYDGOSZCZ » 23 wrz 2011, 15:00

Wróciłem z wakacji w Chorawacji.Zrobiłem ok.4000 km.
Spalanie średnie: gaz 11,8 l/100 i benzyna 0,85 na 100km.
Żadnych problemów z instalacją. <spoko> Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 paź 2010, 12:06
Posty: 14

Postprzez leho » 3 paź 2011, 12:56

A jak ze stacjami gazowymi w Chorwacji?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez cx7BYDGOSZCZ » 13 paź 2011, 16:38

Bez problemu ,tak jak u nas,prawie na każdej stacji. <spoko>
Początkujący
 
Od: 3 paź 2010, 12:06
Posty: 14

Postprzez leho » 1 gru 2011, 12:20

Przy aktualnie mocno rosnacym trendzie cen benzyny rowniez zdecydowalem sie na LPG,choc jeszcze rok temu wogole tego nie bralem pod uwage...
Jednak finalny efekt mnie pozytywnie zaskoczyl!
Instalacja Elpigaz zrobiona na Torunskiej w Warszawie, koszt 5800zl, zbiornik 59l w kole zapasowym (podloga bagaznika podniesiona 5cm + woze zestaw naprawczy). Jestem pierwsza manualna wersja CX-7 zrobiona w tym serwisie (automatow zrobili juz ponad 10). Od razu zaznaczam, ze manual jest o wiele bardziej wymagajacy! Prawie miesiac (4 wizyty) zajelo mi kalibrowanie ustawien. Ze wzgledu, ze automat jest o wiele spokojniejszy przy zmianie biegow i lekko slabszej mocy silnika, wystarcza mu juz podstawowa instalacja z 6 mm wezykami gazowymi. W manualu to nie przechodzi, przy szybszej zmianie biegow od razu spadalo cisnienie gazu i przerzucal na benzyne, dodatkowo bardzo rzucalo silnikiem. Finalnie po 4 wizycie (testowanie z kompem na kolanach w jezdzie miejskiej, jak rowniez max trasa do 200 km/h) udalo sie nad wszystkim zapanowac. Instalacja wymagala nastepujacych upgrad'ow:
– Wielozawór (w zbiorniku): rozwiercić do ponad 4 mm lub nawet 5 mm,
– Elektrozawór (przy reduktorze) – 8mm, gardło 4,5 mm rozwiercić do 4,8 mm (więcej nie da rady),
– Przewód: 8mm (nie 6mm) – uwaga na zgięcia i „zwężenia”,
– Uwaga na zbiornik na wstecznym, zawór powinien być z tylu zbiornika (przy zderzaku – nie tylnych siedzeń),
Kalibracja tylko za jazdy – mechanik kompa na kolana i precyzyjnie ustawić czasy wtrysków i mieszankę przy obciążeniu na autostradzie, w korkach, przy max bucie itp.

Finalny efekt jest bardzo zadowalajacy, minimalny spadek mocy, prawie nieodczuwalny, a nawet pozytywnie wplywajacy na turbodziure (mniejsze szarpanie). Cichsza praca (cichsze wtryskiwacze). A przede wszystkim spalanie porownywalne do wczesniejszego na benzynie (+ aktualnie ok 2l/100km benzyny podawane razem z gazem). Polecam!
Dodam, ze do serwisu przyjezdzaja juz CX-7 na przeglad po 60 000km od zalozenia instalacji – nie wykryto zadnych problemow z silnikiem.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez anuszboh » 6 gru 2011, 01:21

Ja właśnie zamierzam zainstalować w mojej CX-7 instalacje gazową i pewnie jak każdy z was wcześniej mam dylemat jakiej firmy proszę doradźcie co polecacie mysle o Elpigaz ale widzę że tu też montowali co niektórzy BRC , no i jeszcze jest opcja AUTO GAZ ŚLĄSK. Co powiecie i czy faktycznie jeśli chodzi o jazdę po mieście jest to tak jak mówią czy nie okazuje się że przelicznik wygląda tak 50% benzyny i 50% gazu bo przełącza cały czas na benzynę?
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 00:47
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA CX-7 2,3DISI 2007

Postprzez leho » 6 gru 2011, 11:55

Elpigaz ma niektore podzespoly (chyba komputer) z Endi Renzo, wiec najwyzszej klasy. Spalanie LPG w miescie jest takie jak wczesniej na PB, plus dodatkowo ok 3l benzyny/100km.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez anuszboh » 6 gru 2011, 13:43

Jeszcze mam pytanko a jeśli chodzi o butlę jakiej masz pojemności czy nie wystaje i nie podnosi podłogi bagażnika? Jeśli ktoś jeszcze zakładał w innej firmie instalacje to proszę o opinie
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 00:47
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA CX-7 2,3DISI 2007

Postprzez leho » 7 gru 2011, 13:54

butla 49l, podloga bagaznika podniesiona i jest rowno z wysokoscia krawedzi klapy bagaznika. Gazownik zamontowal specjalny stelaz podnoszacy podloge ze schowkami po bokach butli. Chyba nie ma na rynku butli, ktora nie wymagalaby podniesienia podlogi.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez anuszboh » 7 gru 2011, 17:56

A ile tak mniej więcej przejeżdżasz km na tej butli czy to nie za mała pojemność dzięki za odpowiedź :)
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 00:47
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA CX-7 2,3DISI 2007

Postprzez leho » 8 gru 2011, 12:18

dopiero jezdze od miesiaca, ale ok 350km da sie zrobic na butli, dla mnie wystarcza, bu z reguly w miescie jezdze
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez Pablo » 8 gru 2011, 12:25

Na butli 49l robisz 350 km?? Założywszy że do tej butli wejdzie ok 39-40l lpg to spalanie wychodziło by w granicach 11l . U mnie w Tribucie 15l to minimum, a w mieście 54 butla starcza mi na na 200km. Kurde, chyba najwyższy czas pomyslec o zmianie auta
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez mchmielewski » 8 gru 2011, 19:52

najgorsze z tego co widzę to jest to że konieczne jest podniesienie podłogi:
1. nie koniecznie musi to wyglądać estetycznie
2. masz mniej miejsca w małym i tak bagażniku.

Nie da się tego jakoś inaczej rozwiązać nie ma bardziej wymyślnych zbiorników LPG? Może oni nie mieli?
Mariusz
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 13:32
Posty: 50
Auto: Mazda CX-7 GT BlackPearl 2,3 DiSI AWD

Postprzez leho » 12 gru 2011, 13:48

Odpowiedzi:
AD1
tak, nie koniecznie to wyglada estetycznie, zalezy od checi gazownika do wykonczenia, ja mam polozona na wierzchu jeszcze czarna Mazdowska mate, ktora przykrywa wszystko i poprawia wyglad.

AD2
jest mniej miejsca, choc mi wystarcza.

Od gazownika wiem, ze ten 49l zbiornik zostal wprowadzony na rynek niedawno, wczesniej podloga byla duzo wyzej podnoszona i wygladalo jeszcze gorzej. Nizszego zbiornika o tym promieniu podobno nie ma szans wyprodukowac.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2011, 13:03
Posty: 59
Skąd: W-wa Mokotów
Auto: CX-7 EU DISI 2008r.

Postprzez anuszboh » 13 gru 2011, 02:31

Czy ktoś może mi konsekwentnie powiedzieć czy lubryfikacja w Mazdzie CX-7 jest potrzebna przy instalacji gazu czy wręcz jak się dowiedziałam zabroniona??
Początkujący
 
Od: 6 gru 2011, 00:47
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: MAZDA CX-7 2,3DISI 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG