Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków
WItam,
temat był juz szeroko omawiany.
Wystarczy wymienic klocki na EBC Green Stuff i po problemie. Tarcze moga byc oryginalne Mazdy (po przetoczeniu). Ja tak przejechalem juz bezproblemowo 40 000km i zmieniam wlasnie klocki na nowe (znow EBC). Tarcze oryginalne i cały czas proste.
pozdrawiam
temat był juz szeroko omawiany.
Wystarczy wymienic klocki na EBC Green Stuff i po problemie. Tarcze moga byc oryginalne Mazdy (po przetoczeniu). Ja tak przejechalem juz bezproblemowo 40 000km i zmieniam wlasnie klocki na nowe (znow EBC). Tarcze oryginalne i cały czas proste.
pozdrawiam
- Od: 20 kwi 2011, 13:03
- Posty: 59
- Skąd: W-wa Mokotów
- Auto: CX-7 EU DISI 2008r.
Niestety chyba nie zawsze to działa.
Wymieniłem tarcze na nieoryginale (TRW bodajże) i kocki na EBC green.
Po 1000 km masakra masakrzasta.
Jak można tak schrzanić tak podstawowy element konstrukcji samochodu?
Wymieniłem tarcze na nieoryginale (TRW bodajże) i kocki na EBC green.
Po 1000 km masakra masakrzasta.
Jak można tak schrzanić tak podstawowy element konstrukcji samochodu?
-
deV
Bardzo proszę o opinie odnośnie takiego zestawu: ATE TARCZE + KLOCKI PRZÓD MAZDA CX-7 CX-9 320MM http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-prz ... 76622.html
Czy może lepszym rozwiązaniem będzie: tarcze ATE a klocki HAWK PERFORMANCE HPS ?
Czy może lepszym rozwiązaniem będzie: tarcze ATE a klocki HAWK PERFORMANCE HPS ?
Hejka właśnie stwierdziłem że chyba mam problem z hamulcami. Przy hamowaniu z małej prędkości niby wszystko ok ale już przy większej tak z 120km to kierownica tak się trzęsie jakbym jechał wozem drabiniastym. Gwarancja skończyła się w grudniu zeszłego roku, auto ma przejechane tylko niecałe 42 tys i lada moment mam jechać na przegląd. Czy tam ustalą co może być przyczyną drgania kierownicy, może to piasta, czy tarcze czy wymieniać je czy przetoczyć. Nie wiem czy jechać na przegląd do ASO (bo pewnie jak stwierdzą co to to na pewno naprawa będzie kosmiczna) czy do zaufanego mechanika (koniec gwarancji)? Co radzicie? Pozdrawiam!!!
- Od: 18 sty 2015, 15:27
- Posty: 22
- Auto: mazda cx7 2,2d 2011r.
Krzywe tarcze i tyle – do wymiany. Trudne do udowodnienia że to nie z Twojej winy. Co prawda była akcja serwisowa na ten temat ale wątpie że się uda. Problemem są zbyt twarde klocki hamulcowe, które przegrzewają tarcze.
Listek napisał(a):Słuchajcie może ktoś się podzielić opiniami na temat tych klocków Hawk Performance HPS. Sprzedawca zachwala że niby świetnie się spisują lepiej od EBC green. Co Wy na to?
Hej w grudniu zeszłego roku założyłem nowe tarcze Zimmermanna i właśnie HAWK PERFORMANCE HPS. zrobiłem 15kkm i tarcze do wymiany – pokrzywiło je . Hamując czuję jakbym trzymał młot pneumatyczny a nie kierownice.
W międzyczasie bywałem u mechaniora, który kręcił nosem na te klocki – ponoć rowek po środku wiecznie był "zalepiony" pyłem . Tak więc nie polecam.
Pozdr
-
gerardr
Klocki Hawka spokojnie dają sobie radę w tym samochodzie – jest to potwierdzone przez kilka ASO, innych użytkowników i lata testów. Tarcza Zimmermanna (nawet wiercona tzw. Sport Coat) jest tarczą w 100% standardową, a jak już niejednokrotnie zostało to stwierdzone standardowe części nie dają sobie rady w tym modelu. Ich średnica (a przez to pojemność cieplna) jest zbyt mała w stosunku do masy auta.
Najlepiej będą się sprawdzać tarcze sportowe ze wzmacnianego i dodatkowo hartowanego po produkcji stopu – mogą być nacinane lub wiercone, ale tylko tarcze nacinane będą skutecznie odprowadzać pył i zanieczyszczenia spod klocków. Gładka i wiercona tarcza oczywiście tego nie robi (a przynajmniej nie tak skutecznie).
"Rowek" czyli inaczej szczelina dylatacyjna w klockach nie ma tutaj nic do rzeczy – jedni producenci go stosują, inni nie – to zależy od nich. Nie ma on wpływu na skuteczność czy też przegrzewanie się klocków/wyginanie tarcz, ma jedynie poprawić komfort ich użytkowania (czyt. ma pomóc w ich cichszej pracy).
Najlepiej będą się sprawdzać tarcze sportowe ze wzmacnianego i dodatkowo hartowanego po produkcji stopu – mogą być nacinane lub wiercone, ale tylko tarcze nacinane będą skutecznie odprowadzać pył i zanieczyszczenia spod klocków. Gładka i wiercona tarcza oczywiście tego nie robi (a przynajmniej nie tak skutecznie).
"Rowek" czyli inaczej szczelina dylatacyjna w klockach nie ma tutaj nic do rzeczy – jedni producenci go stosują, inni nie – to zależy od nich. Nie ma on wpływu na skuteczność czy też przegrzewanie się klocków/wyginanie tarcz, ma jedynie poprawić komfort ich użytkowania (czyt. ma pomóc w ich cichszej pracy).
- Od: 23 wrz 2015, 10:13
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
Witam ja założyłem jakiś czas temu tarcze Bozarto nawiercane i rowkowane jest taki zestaw na allegro i przejechane jest 8tys. homowanie jest ok dają rade nawet przy dużych prędkościach problem jest taki że przy ostrym hamowaniu są bardzo bardzo głośne podejrzewam że są zle dobrane klocki TRW . Ktoś to też próbował.
- Od: 3 lut 2014, 22:17
- Posty: 15
- Skąd: Nowogard zachodniopomorskie
- Auto: Mazda CX 7 2.2 2009r.
Czy ktoś testował zestaw ATE 320mm? Co o tym sądzicie? Los Amigos pytał o to wcześniej ale nie uzyskał odpowiedzi.
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-prz ... 01526.html
ps
na rynku są tarcze 320mm i 295,6mm – do mojej wersji czyli 2.3 benzyna, 4x4, manual, Europa jaki rozmiar powinienem założyć?
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-prz ... 01526.html
ps
na rynku są tarcze 320mm i 295,6mm – do mojej wersji czyli 2.3 benzyna, 4x4, manual, Europa jaki rozmiar powinienem założyć?
bartez287 napisał(a):...hamowanie jest ok dają rade nawet przy dużych prędkościach problem jest taki że przy ostrym hamowaniu są bardzo bardzo głośne podejrzewam że są zle dobrane klocki TRW . Ktoś to też próbował.
Tarcze nacinane zawsze będą wydawać z siebie charakterystyczne buczenie przy hamowaniu z dużych prędkości. Jest to po prostu dźwięk klocków uderzających o nacięcia na tarczy. Jego intensywność zależy od tego jak dokładnie tarcze zostały zamontowane (czy było zmierzone bicie boczne tarcz przy montażu?) oraz jak dobrze wyciszone jest auto. Niemniej jednak klocki TRW są zupełnie standardowe i w tym aucie mogą się dosyć szybko przegrzewać – radziłbym obserwować czy nie pojawiają się jakieś przebarwienia na tarczach lub ciemniejsze plamy (takie ciemne "placki":)) z materiału ciernego nanoszonego przez klocki na powierzchnię tarczy. Oznaką przegrzewania się klocka może też być jego nadmierne pylenie.
tomek670 napisał(a):Czy ktoś testował zestaw ATE 320mm? Co o tym sądzicie? Los Amigos pytał o to wcześniej ale nie uzyskał odpowiedzi.
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-prz ... 01526.html
ps
na rynku są tarcze 320mm i 295,6mm – do mojej wersji czyli 2.3 benzyna, 4x4, manual, Europa jaki rozmiar powinienem założyć?
Zacznę może od końca – z tego co wiem jedynie w CX-7 występowały tarcze 296mm i to w wersjach importowanych z USA (przeważnie są to silniki benzynowe wyposażone w automatyczną skrzynię biegów) – po numerze VIN jestem w stanie to ustalić ze 100% pewnością. Jeśli jednak auto jest z rynku Europejskiego to będzie wyposażone w tarcze 320mm.
Jeśli chodzi o zestaw ATE to będzie on bardzo porównywalny jakościowo do OEM – jeśli fabryczny nie dawał sobie rady to ten też nie zda egzaminu. ATE często dostarcza części na pierwszym montaż, ale w przypadku zamienników to raczej nie jest już ta sama jakość. Nawet w ASO fabryczne części sprzedawane klientom jako oryginalne bardzo rzadko są tej samej jakości co te zakładane w fabryce. Wszystko zależy od polityki danego producenta.
Niemniej jednak z części standardowych ATE to już taka górna półka.
- Od: 23 wrz 2015, 10:13
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
Ja ostatecznie wybrałem taki wariant – klocki hamulcowe ABE C13061ABE (za całość z montażem ok 170zł w centrum hamulcowym). Klocki hamują , nie piszczą, nie pylą jakoś nadmiernie (w sezonie letnim mam ciemne alusy to też tak nie widać). Tarcze zostawiłem, według aso się nie nadawały, według normalnego mechanika tak. Przejechałem już na tym "zestawie" ponad 20 tyś km. Proponuję zdrowy rozsądek przy zakupie klocków i tarcz. Pozdrawiam
tomek670 napisał(a):Czy mógłbyś podać jakąś alternatywę dla tego zestawu ATE ?
Jeśli chodzi o sprawdzone zestawy, to z tych części które przetestowali użytkownicy CX-7 i CX-9 lub proponują je niektóre ASO jako upgrade seryjnych tarcz i klocków są to:
Producenci tarcz: SP Performance, Black Diamond, w ostateczności jeśli ktoś chce trochę ograniczyć wydatki można rozważyć zakup tarcz EBC Ultimax (napisałem w "ostateczności" bo spośród wymienionych są chyba najsłabsze).
Producenci klocków: Hawk Performance, Galfer (w grę wchodzi jedynie ten PRAWDZIWY Galfer produkowany w Hiszpanii, a nie jakieś podróbki z IC produkowane na Węgrzech)
Spotykałem się też z wieloma rekomendacjami EBC Green Stuff, ale biorąc pod uwagę ilość reklamacji kompletnie się w tych autach nie sprawdzają. Możliwe że przy bardzo spokojnym stylu jazdy i poprawnym montażu jest jakieś 50% szans że będzie inaczej:) Wolałbym jednak nie ryzykować całym zestawem tym bardziej, że cena tych klocków jest bardzo zbliżona do Hawków.
Oczywiście do niczego nie namawiam – zawsze można testować standardowe tarcze i klocki. Jeśli komuś się sprawdzą to świetnie, bo prawdopodobnie będzie miał działający zestaw za niewielkie pieniądze. Szanse są jednak niewielkie. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy danego kierowcy i od poprawnego montażu (co wcale nie jest takie oczywiste jakby się mogło wydawać), te modele Mazdy nigdy nie miały zbyt dobrych hamulców. Na poprawę sytuacji też się nie zanosi, Mazda tnie koszty i podobne problemy występują już np. w nowych 6kach. Temat rzeka
- Od: 23 wrz 2015, 10:13
- Posty: 5
- Skąd: Kraków
Witam,
Nieczęsto piszę, ale widzę, że temat wciąż gorący. Dorzucę swoje trzy grosze.
Dwa lata temu zmieniłem zwichrowany przedni zestaw firmowy na tarcze ATE 24.0128-0233.1
i klocki ATE 13.0460-5606.2.
Plusy:
– 30k machnąłem w lato i w zimę i tarcze wciąż proste (zazwyczaj jeżdżę ok. 130, ale i z 200 zahamują bez problemu);
Minusy:
– Pylą – to chyba cena za właściwe odprowadzanie ciepła. Przednie felgi szybko są uwalone;
– Są nieco tępe, ale w sumie Cx-7 to krowiasty SUV, a nie sportowa brzytwa.
Aha, przy kupowaniu pamiętajcie, że potrzebne są DWIE tarcze i JEDEN komplet klocków (a nie dwa, tak jak ja kupiłem i walają mi się po garażu).
Nieczęsto piszę, ale widzę, że temat wciąż gorący. Dorzucę swoje trzy grosze.
Dwa lata temu zmieniłem zwichrowany przedni zestaw firmowy na tarcze ATE 24.0128-0233.1
i klocki ATE 13.0460-5606.2.
Plusy:
– 30k machnąłem w lato i w zimę i tarcze wciąż proste (zazwyczaj jeżdżę ok. 130, ale i z 200 zahamują bez problemu);
Minusy:
– Pylą – to chyba cena za właściwe odprowadzanie ciepła. Przednie felgi szybko są uwalone;
– Są nieco tępe, ale w sumie Cx-7 to krowiasty SUV, a nie sportowa brzytwa.
Aha, przy kupowaniu pamiętajcie, że potrzebne są DWIE tarcze i JEDEN komplet klocków (a nie dwa, tak jak ja kupiłem i walają mi się po garażu).
- Od: 26 lut 2012, 22:12
- Posty: 4
- Auto: Mazda CX-7 ER 2.3 DISI
Po przejechaniu ponad 60 tys. mogę z czystym sumieniem napisać , że ten zestaw się sprawdził:
Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS
Tarcze Hamulcowe Black Diamond Grooved 12
Tarcze nie biją, a jakość hamowania znacznie się poprawiła
Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS
Tarcze Hamulcowe Black Diamond Grooved 12
Tarcze nie biją, a jakość hamowania znacznie się poprawiła
- Od: 6 paź 2012, 20:30
- Posty: 15
- Auto: Cx-7 2,2 cdvi 2010r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9