Zwichrowane tarcze hamulcowe – Toczenie tarcz i wymiana klocków

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lucass » 15 sty 2010, 13:24

U mnie ten zabieg niestety nie pomógł.Na ostatnim przeglądzie trzeba było przetoczyć tarcze.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez domin1979 » 31 mar 2010, 19:56

Po świętach wymieniam tarcze. Z "ciekawostek" po zgłoszeniu problemu i pomiarze tarcz wyszło, że trzymają parametry lepiej niż niektóre fabryczne. Zaprosiłem więc na obwodnicę i tu nie było dyskusji, że wymiana potrzebna. Więc w moim przypadku wszystkiemu winna jest odkształcalność cieplna tarcz, a nie klasyczne wichrowanie, które można doraźnie załatwić przetoczeniem. Ciekawe na ile starczy nowy zestaw. Będę musiał je poważnie przetestować na autostradzie żeby zdążyć przed upływem gwarancji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez jancio68 » 1 kwi 2010, 11:53

U mnie po wymianie kompletu dwa miesiące temu, wszystko ok., więc chyba może być dobrze. Co prawda zawsze jakaś kałuża się może zdarzyć ale na razie odpukać. :)
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez michał BYTOM » 13 kwi 2010, 23:55

Witam wszystkich "szczęśliwych"posiadaczy niedopracowanego samochodu mazdy CX-7.Panowie już mam dosyć tych hamulców obojętnie jak jezdzisz i tak się zwichrują.Niewiem ile razy byłem już w serwisach kilka razy u DYGI a teraz Bóg mnie skarał Boroniem w Dąbrowie górniczej.Po ostatniej wizycie u boronia wymienili tarcze klocki łożyska osłony i jest gorzej jak było.Kierownica ma bicie w czasie jazdy coś hałasuje a tarcze po 500km jak biły tak biją!!Napisałem poraz kolejny do warszawy z historią "mojego życia".Skierowali mnie poraz kolejny do ASO tym razem chce jechać do Pro-moto może ktoś był?Jezeli nie warto dajcie proszę znać.Mam ochotę całą tą sprawe nagłośnić w mediach TVN turbo kamera(wyrazili już zgodę),Auto świat interwencje itp.Płace 4.000zł m-c za taką porażke.Jeżeli kolejny serwis da ciała proszę o kontakt wszystkich chętnych do udziału w programie TURBO KAMERA.pozdrawiam Michał Klimza BYTOM
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez samasung » 14 kwi 2010, 09:18

ja się zgłaszam na chętnego! też mam już tego dość, ja miałem wymieniane 2 razy, zaraz będę jechał po raz 3 i domagał się wymiany wszystkiego, bo podróż na dłuższych odcinkach zamiast sprawiać przyjemność zamienia się w walkę z kierownicą i całym samochodem.
Początkujący
 
Od: 17 lis 2009, 12:18
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3 260 KM 2008 EU

Postprzez michał BYTOM » 14 kwi 2010, 20:22

Jeżeli Pro-moto da ciała skontaktuje się z Tobą.pozdrawiam Michał
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez Dan B-B » 8 maja 2010, 02:02

Witam
też mnie już to bardzo wkurza z tymi tarczami, już miałem 2 razy tłoczone i 2 razy wymieniane na nowe i za jakiś czas znowu to samo ,czytałem na internecie że nowa CX7 w dieselu ma większą średnicę tarcz ,może trzeba nagłośnić to właśnie w TVN Turbu żeby wymienili na nowe większe tarcze,bo przy większych prędkościach staje się to niebezpieczne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez domin1979 » 8 maja 2010, 02:17

Dan B-B napisał(a):Witam
też mnie już to bardzo wkurza z tymi tarczami, już miałem 2 razy tłoczone i 2 razy wymieniane na nowe i za jakiś czas znowu to samo ,czytałem na internecie że nowa CX7 w dieselu ma większą średnicę tarcz ,może trzeba nagłośnić to właśnie w TVN Turbu żeby wymienili na nowe większe tarcze,bo przy większych prędkościach staje się to niebezpieczne.
W wersji US to prawda ale w Europie od początku jest to samo co w nowym dieslu czyli 320mm. W US jest 296mm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dan B-B » 13 maja 2010, 10:12

Mi w tamtym roku wymieniono osłony przeciwkurzowe ,nowe tarcze ,i od tamtego czasu już chyba 2-3 razy byłem na tłoczeniu tarcz i po kilku miesiącach znowu się pojawi ten problem,mam pytanie czy ktoś wie gdzie tłoczą tarcze na samochodzie nie ściągając ich w okolicach bielska lub katowic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez Krzysiek1973 » 13 maja 2010, 12:42

PRO-MOTO – wymieniają OK – ja już miałem podmiankę (komplet z łożyskami, osłonami), co z tego jeśli dają te tarcze co wszyscy (bo innych nie ma) i problem wraca bardzo szybko. Teraz jestem umówiony na toczenie – nie sądze jednak by to coś dało czytając opinię innych. Jak wcześniej jeden z przedmówców zauważył problemem jest odkształcalność – rano tarcze ideał – 130km/h – hamowanie ideał ale następne po rozgrzaniu to już masakra.

POMYSŁ z TVN jest jak najbardziej na miejscu. Ze swojej strony po toczeniu (jak nie pomoże) będę domagał sie kolejnej wymiany na nowe tarcze. Jeśli to nie pomoże wówczas usterka będzie już mogła zostać zakwalifikowana jako nieusuwalna a wówczas natychmiast kieruję do sprzedawcy/ importera pismo o niezgodności przedmiotu sprzedaży z umową (w końcu nie pisałem sie na pojazd który wymaga wymiany tarcz po każdych kilkunastu hamowaniach) i będę żądał obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy sprzedaży.
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2009, 20:48
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: CX-7 2.3T EURO

Postprzez Pawko_6 » 13 maja 2010, 12:50

Krzysiek1973 napisał(a): Jeśli to nie pomoże wówczas usterka będzie już mogła zostać zakwalifikowana jako nieusuwalna a wówczas natychmiast kieruję do sprzedawcy/ importera pismo o niezgodności przedmiotu sprzedaży z umową (w końcu nie pisałem sie na pojazd który wymaga wymiany tarcz po każdych kilkunastu hamowaniach) i będę żądał obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy sprzedaży.

Pod warunkiem, że kupiłeś auto jako klient indywidualny, nie na firmę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Krzysiek1973 » 13 maja 2010, 13:21

no tak. nie zmienia to faktu, że poinformuję jak się "sprawa ma" w ramach dalszej walki z Mazdą
Ostatnio edytowano 17 maja 2010, 15:00 przez Krzysiek1973, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2009, 20:48
Posty: 4
Skąd: Katowice
Auto: CX-7 2.3T EURO

Postprzez michał BYTOM » 13 maja 2010, 17:28

Witam! Jestem już po wymianie kolejnych czwartych tarcz klocków łożysk tym razem w PRO MOTO w Katowicach.Jak narazie może być jeżdze jak emeryt żeby tarcza się ułożyła może to coś da.Jeżeli nie to TVN TURBO!!!!!!!!pozdrawiam Michał BYTOM
Początkujący
 
Od: 23 cze 2009, 19:50
Posty: 23
Skąd: Bytom
Auto: mazda cx-7 europejska

Postprzez Lucass » 21 maja 2010, 21:27

Jestem a raczej moj Cx-7 po czwartej wymianie tarcz :]
Widać ze Mazdzie lepiej się opłaca wymieniać na gwarancji wkurzonym użytkownikom tego pieknego pojazdu hebli które leża w magazynie niż w końcu wyprodukować lepsze i zrobic akcje serwisowa aby raz na zawsze zapomnieć o tym temacie.
Jeżeli mi przyjdzie jeszcze kiedys nnabyć kolejny piekny pojazd ze stajni Mazdy to niestety będę juz miał skrzywienie na tym punkcie,ale może ja juz przesadzam :)
Prawda jest taka że oczywiście teraz podczas hamowania narazie jest miodzio ale przy już prawie zhamowaniu auta do zera i odpuszczeniu pedału hebla coś jakby stuka , czyzby chłopaki cos niedokręcili ? <jelen>
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez olek1111 » 24 maja 2010, 21:01

Witam
W mojej Madzi 7ce pomoglo przetoczenie tarcz i wyrzucenie calkiem oslonek (2 uderzenia przecinakiem) – narazie....
Jak zacznie bic z powrotem to dam znac.
Kurde szkoda ze odwalili taką kaszanę z tymi tarczami konstr. Mazdy bo autko dla mnie jest super...
ale z tym biciem to przecież się nie da jeździć...

Pozdrawiam serdecznie wszystkich.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 23:53
Posty: 36
Skąd: Małopolska
Auto: mazda cx-7

Postprzez alf28 » 24 maja 2010, 22:03

Dan B-B napisał(a):Mi w tamtym roku wymieniono osłony przeciwkurzowe ,nowe tarcze ,i od tamtego czasu już chyba 2-3 razy byłem na tłoczeniu tarcz i po kilku miesiącach znowu się pojawi ten problem,mam pytanie czy ktoś wie gdzie tłoczą tarcze na samochodzie nie ściągając ich w okolicach bielska lub katowic?
katowice-serwis seata.ale skoro problem pojawie się po czasie to nie tędy droga.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Dan B-B » 2 cze 2010, 00:51

Witam
i jak kolego,dało to cos te wyrzucenie osłon?
olek1111 napisał(a):Witam
W mojej Madzi 7ce pomoglo przetoczenie tarcz i wyrzucenie calkiem oslonek (2 uderzenia przecinakiem) – narazie....
Jak zacznie bic z powrotem to dam znac.
Kurde szkoda ze odwalili taką kaszanę z tymi tarczami konstr. Mazdy bo autko dla mnie jest super...
ale z tym biciem to przecież się nie da jeździć...

Pozdrawiam serdecznie wszystkich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 01:53
Posty: 50
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda CX 7 Sport EU
Nissan Juke 1,6 Turbo

Postprzez olek1111 » 2 cze 2010, 01:06

jak narazie idealnie ale widzisz jaka pogoda nie mialem okazji ich troche przygrzac bo wiesz tarcze sie nie zwichruja na zimnie tylko na upale...
tzn tak mi sie zdaje...
ale gdyby zaczely walic zaraz napisze aczkolwiek mozesz mi przypominac....
a jak u CIebie?
zeby wyrzucic oslony to doradzili mi po cichu w serwisie mazdy – spoko chlopaki ale nie bede pisal gdzie zeby ich nie wkopywac...
pozdrawiam...
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 23:53
Posty: 36
Skąd: Małopolska
Auto: mazda cx-7

Postprzez domin1979 » 2 cze 2010, 07:06

Toczenie wg mnie nic na dłuższą metę nie da. U mnie zimne tarcze bardzo dobrze trzymały parametry, jedynie gorące się odkształcały. Czyli wina leżała po stronie materiałów i odprowadzaniu ciepła. Tak przynajmniej było u mnie. Po 2.000 km od wymiany dalej spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez olek1111 » 2 cze 2010, 15:07

no to przedtem u mnie tez taki byl objaw ze w ziie minimalnie a wlecie tragedia. Teraz nie mam osłonek to zobaczymy w upaly.

Ps jakie teraz założyłes tarcze?
Orginalne czy jakieś inne.?
Ja mam Madzie wersja US tak, że tez kłopot.
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2009, 23:53
Posty: 36
Skąd: Małopolska
Auto: mazda cx-7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9