TCS OFF po ładowaniu akumulatora
Strona 1 z 1
Mam pytanie. Rozładował mi się akumulator , po naładowaniu go zaczela palic mi sie lampka TCF OFF. Wlaczalem przycisk po lewej stronie na desce rozdzielczej i nic. Nie wiecie czy jest jakis patent jak go wlączyc jak np z zaprogramowaniem automatyczneog otwierania szyb ze strony kierowcy? Czy jednak podlączenie w serwisie do komputera jest niezbedne. Z gory dzieki za odpowiedz.
- Od: 10 lis 2012, 12:16
- Posty: 11
TCF czy TSC?? Sprawdź bezpieczniki bo może tak jak w tym wypadku zrobiłeś/łaś zwarcie.
W sprawie programowania szyb odsyłam tu
Uzupełnij proszę swój profil o auto i miasto, piszesz w działach CX-5 i CX-7 więc fajnie byłoby wiedzieć czym jeździsz. Miasto da orientację i możliwość pomocy Twoim sąsiadom Na przyszłość starajmy się szukać już istniejących wątków i kierujmy się zasadą jeden problem, jeden wątek
W sprawie programowania szyb odsyłam tu
Uzupełnij proszę swój profil o auto i miasto, piszesz w działach CX-5 i CX-7 więc fajnie byłoby wiedzieć czym jeździsz. Miasto da orientację i możliwość pomocy Twoim sąsiadom Na przyszłość starajmy się szukać już istniejących wątków i kierujmy się zasadą jeden problem, jeden wątek
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Wlasciwie to o TCS mi chodzi. Wlasnie z szybami nie mam problemu, miedzy innymi dzieki temu forum.
Tylko nie wiem jak sobie poradzic z ta lampka. Chyba bede musial odwiedzic ASO i zaplacic kilka stówek za podlaczenie. ;/
Dopisano 30 wrz 2014, 23:23:
A co do Twojej prosby o uzupelnienie jaki samochod posiadam, to u Ciebie w opisie auta widze Rodzinne. Pozdrawiam.
Dopisano 1 paź 2014, 11:39:
Sam sobie odpowiem, ale może kiedyś komuś pomoże. Lampka TCS znikneła jak przekreciłem do oporu kierownice w prawą stronę, a potem do oporu w lewą strone (wyczytałem to na Naszym forum ), lampka samochodu boksujące nie zgłasła, mimo, że przejechałem kilkanaście kilometrów, ale jak wyłaczyłem silnik i ponownie go włączyłem to już się nie pojawiła.
Pozdrawiam.
Tylko nie wiem jak sobie poradzic z ta lampka. Chyba bede musial odwiedzic ASO i zaplacic kilka stówek za podlaczenie. ;/
Dopisano 30 wrz 2014, 23:23:
A co do Twojej prosby o uzupelnienie jaki samochod posiadam, to u Ciebie w opisie auta widze Rodzinne. Pozdrawiam.
Dopisano 1 paź 2014, 11:39:
Sam sobie odpowiem, ale może kiedyś komuś pomoże. Lampka TCS znikneła jak przekreciłem do oporu kierownice w prawą stronę, a potem do oporu w lewą strone (wyczytałem to na Naszym forum ), lampka samochodu boksujące nie zgłasła, mimo, że przejechałem kilkanaście kilometrów, ale jak wyłaczyłem silnik i ponownie go włączyłem to już się nie pojawiła.
Pozdrawiam.
- Od: 10 lis 2012, 12:16
- Posty: 11
Potwierdzam, często po odłączeniu akumulatora lub po innej "zabawie" z elektryką występują problemy z szybami i świecąca się lampką od kontroli trakcji. Miałem już to kilka razy.
To pierwsze – należy wykonać czynności z każda szybą opisane w wielu miejscach tego forum
To drugie – u mnie gaśnie po przejechaniu się kilku metrów, po ostrym przyspieszeniu i hamowaniu, uruchomieniu silnika na nowo.
To pierwsze – należy wykonać czynności z każda szybą opisane w wielu miejscach tego forum
To drugie – u mnie gaśnie po przejechaniu się kilku metrów, po ostrym przyspieszeniu i hamowaniu, uruchomieniu silnika na nowo.
Jest tak:
1. Po odłączeniu akumulatora wykonuje się reset komputera, co powoduje:
a) możliwość rozkodowania się szyb
b) wyłączenia się kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu
c) wyłączenia się wspomagania napędu na 4 koła
d) resetuje się radio
Co zrobić:
Ad a) zakodować szyby wg instrukcji – w instrukcji pojazdu jest napisane jak to zrobić, na forum też jest to napisane
Ad b – c) auto musi się "nauczyć" na nowo napędu i wyczuć podłoże. Trzeba przejechać się kilka metrów lub kilkaset metrów, rożnym stylem, przyśpieszając i zwalniając. Trakcja zgaśnie samoczynnie, napęd zgaśnie po jakiś 15 minutach jazdy, lub po kilku ruszeniach, hamowaniach i wyłączeniu silnika i uruchomieniu go ponowie.
Ad d) Ustawić radio na nowo i zakodować częstotliwości – odsyłam do instrukcji pojazdu Mazda CX 7 do części Memo.
Te objawy są opisane w instrukcji pojazdu, w sekcji gdzie jest mowa o rozłączeniu i podłączeniu akumulatora.
może się zdarzyć ze jakiś moduł jest walnięty albo uszkodzeniu uległ przekaźnik napędu – ale to tak sporadyczne przypadki i nie występują po odłączeniu akumulatora.
1. Po odłączeniu akumulatora wykonuje się reset komputera, co powoduje:
a) możliwość rozkodowania się szyb
b) wyłączenia się kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu
c) wyłączenia się wspomagania napędu na 4 koła
d) resetuje się radio
Co zrobić:
Ad a) zakodować szyby wg instrukcji – w instrukcji pojazdu jest napisane jak to zrobić, na forum też jest to napisane
Ad b – c) auto musi się "nauczyć" na nowo napędu i wyczuć podłoże. Trzeba przejechać się kilka metrów lub kilkaset metrów, rożnym stylem, przyśpieszając i zwalniając. Trakcja zgaśnie samoczynnie, napęd zgaśnie po jakiś 15 minutach jazdy, lub po kilku ruszeniach, hamowaniach i wyłączeniu silnika i uruchomieniu go ponowie.
Ad d) Ustawić radio na nowo i zakodować częstotliwości – odsyłam do instrukcji pojazdu Mazda CX 7 do części Memo.
Te objawy są opisane w instrukcji pojazdu, w sekcji gdzie jest mowa o rozłączeniu i podłączeniu akumulatora.
może się zdarzyć ze jakiś moduł jest walnięty albo uszkodzeniu uległ przekaźnik napędu – ale to tak sporadyczne przypadki i nie występują po odłączeniu akumulatora.
Mam pytanie do punktu "d) resetuje się radio".
Czy jest potrzebny kod odblokowujący?
Kupiłem auto już rok temu jako używane i nie dostałem żadnego kodu.
Nie mam w planach wymiany akumulatora ale tego się zazwyczaj nie planuje...
Czy jest potrzebny kod odblokowujący?
Kupiłem auto już rok temu jako używane i nie dostałem żadnego kodu.
Nie mam w planach wymiany akumulatora ale tego się zazwyczaj nie planuje...
- Od: 29 lip 2013, 13:45
- Posty: 38
- Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO
Co do kodu radia, mogę wypowiedzieć się tylko za siebie – NIE. Ale ja mam radio bez nawigacji, zwykły zestaw BOSE jaki był montowany do CX7 w wersji Experssion.
W poprzedniej Maździe – Mazda 6 generacja II (2008 rok wersja Sport) – miałem radio z nawigacją i tam po odłączeniu akumulatora do odpalenia radia potrzebowałem płytę CD startową + kod aktywacyjny.
Kod jak już jest potrzebny – to wg instrukcji powinien być nalepiony na wewnętrzną stronę klapki schowka na rękawiczki – tego przed pasażerem.
Jeśli tam nie ma – proponuję udać się do serwisu z dowodem zakupu – może wydadzą kod.
Ale moim zdaniem nie powinno być problemów jeśli masz zwykłe radio z zestawem BOSE. Jeśli masz radio z Navi to nie wiem jak to jest w modelu CX 7. Podobnie nie wiem jak jest w wersjach sprowadzanych zza oceanu (wersja USA i CAN) – gdzieś był wątek o tym na forum mazdaspeed wiec proponuje poszukać.
W poprzedniej Maździe – Mazda 6 generacja II (2008 rok wersja Sport) – miałem radio z nawigacją i tam po odłączeniu akumulatora do odpalenia radia potrzebowałem płytę CD startową + kod aktywacyjny.
Kod jak już jest potrzebny – to wg instrukcji powinien być nalepiony na wewnętrzną stronę klapki schowka na rękawiczki – tego przed pasażerem.
Jeśli tam nie ma – proponuję udać się do serwisu z dowodem zakupu – może wydadzą kod.
Ale moim zdaniem nie powinno być problemów jeśli masz zwykłe radio z zestawem BOSE. Jeśli masz radio z Navi to nie wiem jak to jest w modelu CX 7. Podobnie nie wiem jak jest w wersjach sprowadzanych zza oceanu (wersja USA i CAN) – gdzieś był wątek o tym na forum mazdaspeed wiec proponuje poszukać.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9