Naciagniety lancuch w dieslu

Postprzez wojtek_213 » 22 mar 2015, 17:35

Witam wszystkich jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy CX-7 2.2 diesel Sport 2010 od stycznia 2015 roku.
Kupiłem ją z przebiegiem 52000 mil w autokomisie. Jestem drugim właścicielem. Po przejechaniu ok 1800 mil zaczeła mi się palić kontrolka ciśnienia oleju która raz się zapala raz gaśnie na kilka dni. Poziom oleju jest ponad full ale poniżej tego ,,X" na bagnecie. O co chodzi nie wiem. Kontrolka już się nie zapala ale w zamian od dwóch dni zaczeła mrugać kontrolka DPF. Samochód jeździ normalnie silnik pracuje normalnie Czy może ktoś się orientuje co te objawy mogą oznaczać. Czy może był zalany zły olej?? Może wystarczy go wymienić ?? Może jest to objaw słynnego łańcuszka?? Tak czy inaczej jutro jadę do serwisu zobaczymy co oni na to.
wojtek_213
 

Postprzez arE » 23 mar 2015, 17:40

Mrugajacy dpf to pewnie info, że trzeba wymieniać olej. Podłącz ją gdzieś pod komputer, nawet najprostszy elm i będziesz wiedział więcej.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez smile » 23 mar 2015, 19:26

Jedno z dwóch obstawiam, albo inspekcja olejowa albo łańcuch.
Co powiedział serwis?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wojtek_213 » 23 mar 2015, 20:12

Jeden serwis wyznaczył mi wizytę na 8 maj.Drugi wyznaczył mi wizytę na czwartek żeby zdiagnozować problem koszt za samą diagnozę 74 f + VAT. Byłem też u przydomowego mechanika który się podłączył i wyskoczył mu błąd P2459. Jeżeli chodzi o ten błąd to oznacza on jednoznacznie że nie został wymieniony olej silnikowy albo nie została skasowana inspekcja. Ponieważ auto było kupione w autokomisie podejrzewam że raczej nie wymienili oleju. Bo gdy spytałem pana konkretnie czy był wymieniony olej to odpowiedział że zrobili co było konieczne i unikał bezpośredniej odpowiedzi na to pytanie. Na szczęście mam 3 miesiące gwarancji i jutro odstawiam samochód do pana z autokomisu który ma się tym zająć. Zastanawiam się czy sugerować mu czy też może zostawić mu samochód bez słowa niech sam główkuje.
wojtek_213
 

Postprzez smile » 23 mar 2015, 20:44

Nie zostawiaj auta u pana w autokomisie bo sobie problemów narobisz. Olej do wymiany, P2459 to nieskasowana inspekcja. Jeśli jeszcze oleju nie wymieniałeś, to go wymień i skasuj inspekcje. Tylko nie u Mietka w byle dziupli co się nie znają bo będziesz się bujał z tematem DPFu dosyć boleśnie.
Najlepiej jedź do ASO na wymianę oleju a nie na podłączenie pod komputer.
A jak chcesz tanio i dobrze, zamów olej z Polski, tu oryginał kosztuje 120 zł na allegro, znajdź kogoś w swojej okolicy kto ogarnia kasowanie inspekcji olejowej w Mazdach.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez arE » 23 mar 2015, 21:39

Dokładnie jak przedmówca pisze. Nie stawiaj do komisu, nie w jego interesie jest aby zrobić. On skasuje inspekcję i na tym skończy.
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 16:26
Posty: 96 (1/2)
Auto: CX-7, 2.2 Sport, 2010

Postprzez wojtek_213 » 28 mar 2015, 13:29

Pan wymienił mi olej przepalił filtr elektronicznie i wszystko było okej. Ale teraz zaczęła się świecić kontrolka ciśnienia oleju oraz jak go zawoziłem do Pana to zaczął wydawać dziwny dźwięk. Jak by jakieś łożysko nie wiem czy to pompa wody czy coś innego. W każdym razie ma się tym zająć zobaczymy co wyjdzie tym razem. <glupek2>
wojtek_213
 

Postprzez smile » 28 mar 2015, 19:02

wojtek_213 napisał(a):świecić kontrolka ciśnienia

uuu...... ta czerwona?? Nie dobrze...
wojtek_213 napisał(a):Jak by jakieś łożysko nie wiem czy to pompa wody czy coś innego.
Może łańcuch trze o coś...
Autem w którym pali się czerwona !! kontrolka od ciśnienia oleju SIĘ NIE JEŹDZI!!!!!!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez pwegrzyniak » 22 lip 2016, 20:33

Witam wszystkich forumowiczów,
Mam pytanko czy w CX-7 jest jakaś kontrolka która informuje o zbyt dużym rozciągnięciu łańcucha rozrządu a co za tym idzie szybkiej wymiany. Bo jakiś czas temu mechanik coś tam sprawdzał w kompie i stwierdzil ze stopien rozciągnięcia mam 10 co by to nieznaczylo,
Bardzo ładnie prosze o odpowiedz :):))
Początkujący
 
Od: 1 maja 2016, 21:40
Posty: 8
Auto: Mazda CX-7 2.2 D Turbo 173 Km

Postprzez Listek » 21 paź 2016, 21:11

Jak zbytnio jest rozciągnięty to powinna zapalić się kontrolka dpf , co do badania na kompie to różne mogą być wskazania w zależności czy silnik zimny czy ciepły (tak mówili mi w serwisie), ale generalnie chyba 10,43 to do wymiany!!
Początkujący
 
Od: 18 sty 2015, 15:27
Posty: 22
Auto: mazda cx7 2,2d 2011r.

Postprzez sztukas » 23 lut 2018, 19:39

Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu z tego wzglezu piszę tu. Mam pytanie czy przy wymianie rozrządu w CX-7 '10 2.2 MZR CD silnik R2AA potrzebne są blokady? Znalazłem w internecie na facebooku jednej z firm która zajmuje się Mazdami krok po kroku jak należy postępować przy wymianie rozrządu. Wszystko ładnie opisane i załaczone zdjęcia jak ustawić koła na znakach itd. Ale nie ma tam słowa o blokadach, stąd moje pytanie. Napewno nie jeden użytkownik już przerabiał temat więc liczę na podpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2012, 12:33
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2002 2.3 DOHC 166KM silnik L3
Mazda CX-7 SUV Facelifting '10 2.2 MZR-CD 173KM silnik R2AA – była

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9