Jaki olej do silnika 2.3 DISI – Mazda zaleca 5W30

Postprzez LosAmigos » 8 paź 2013, 22:43

Ja ostatnio w weekend od tak sprawdziłem poziom oleju. Nagle zdziwienie, bo wychodzi że jest na minimalnym poziomie. Dolałem więc co mogłem kupić na małej stacji, żeby nie ryzykować itd. Kupiłem pełny syntetyk 1l Mobil 5w50 (niestety innego nie było). Wlałem i później sprawdziłem po kilku minutach – jakie mnie wtedy zdziwko zastało – na bagnecie zobaczyłem znaczek FoMoCo :| a to przecież Ford (no niech mnie ktoś oświeci). Czy ktoś mógłby mi powiedzieć ile cm ma ORYGINALNY bagnet oleju dla CX-7 z 2008roku??? Ten co mam i widoczny na zdjęciu ma ok 49cm. Teraz po zalaniu ok 1l wskazuje pomiędzy min/max.
Załączniki
20131005_141937.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 19:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez DISItune » 9 paź 2013, 07:04

Jeździsz Fordem więc nie powinno Cię to dziwić <lol> <zeby>
A poważnie, to oryginalny bagnet ma napis FoMoCo i ten ze zdjęcia wygląda na pierwszy rzut oka na telefonie na oryginalny.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez LosAmigos » 9 paź 2013, 21:40

dzięki za sprowadzenie na ziemię <zawstydzony>
W tym wszystkim zmylił mnie korek oleju, który ma pod spodem znaczek forda – tylko nie mów, że u Ciebie też jest taki sam??
Załączniki
20131005_142101.jpg
20131005_142002.jpg
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 19:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez smile » 9 paź 2013, 22:07

Nawet w dieslach często korek jest FoMoCo :)
Ale tylko korek, nie cały silnik ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez DISItune » 9 paź 2013, 22:17

LosAmigos napisał(a):dzięki za sprowadzenie na ziemię <zawstydzony>
W tym wszystkim zmylił mnie korek oleju, który ma pod spodem znaczek forda – tylko nie mów, że u Ciebie też jest taki sam??


identyczny

pozazdrościć "problemów" <lol>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez LosAmigos » 15 lut 2014, 18:59

Cd problemów nastąpił....

Dzisiaj na bagnecie jest poniżej min...:–(

W lokalnym sklepie jest tylko Castrol 5W40 Magnetac (C3). Czy mogę cuś takiego wlać? Wcześniej wlewałem Mobil 5W50....
Poszukałem po necie i w sytuacjach wyjątkowych jest to dopuszczalne, więc dolałem.
Jednak w najlepszym czasie wybieram się na przegląd i sprawdzenie, bo chyba coś tu nie gra gdy w ostatnich 4 miechach musiałem już dolać 2l a przejechałem mniej jak 10kkm...
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2013, 19:34
Posty: 78 (1/1)
Skąd: Lublin - Wawa
Auto: Mazda 2 DE
Silnik 1,3 84KM
Trend & Fun
Rok: 2014

Mazda CX-7 ER
Silnik: 2,3
Rok: 2008

Postprzez Vito » 21 maja 2014, 13:02

Witam wszystkich,

Mazda zaleca do aut z EU olej o lepkości 5W-30 i jest to napisane wyraźnie w instrukcji.

Dodatkowo, napisane wyraźnie w instrukcji biuletynu serwisowego:
Zgodnie z biuletynem serwisowym (TSB: 0100812 – 05/02/2012 – Engine – White/Blue Exhaust Smoke After Prolonged Idling) w autach z USA należny lać olej o niższej lepkości niż 5W-30 czyli zgodnie z zaleceniami Mazda będzie to olej np: 5W-40.

Podsumowując:
1. Mazda CX-7 wersja EU – olej 5W-30
2. Mazda CX-7 wersja USA / Kanada – olej 5W-40
Załączniki
Jaki olej Mazda_1.jpg
Fragment instrukcji Mazda Cx 7 jaki olej lać i jaki jest zalecany do aut EU.
Mazda_olej_2.jpg
Potwierdzenie jaki olej lać do aut z EU (jest napisane z wyjątkiem USA i Kanady).
Pozdrawiam,
Vito
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2014, 13:24
Posty: 61 (0/3)
Auto: Mazda CX-7, wersja EU, turbo benzyna – DISI 2.3L, 260 KM, rok produkcji 09/ 2007.

Postprzez jasiek22 » 24 wrz 2014, 14:37

Teraz to ja już się pogubiłem muszę wymienić olej a u siebie w tym momencie mam wlany Castrol Magnatec 5W40 ( z takim już kupiłem) . Instrukcja do Aut z EU podaje 5W30 gdy nas stronach producentów gdy wchodzę w dobierz olej pokazują mi się same oleje 5W30 lub nawet 0W30 i bądź tu człowieku mądry i pisz wiersze. Czy moglibyście polecić jakiś olej z dokładną nazwą oprócz Castrola bo słyszałem że to syf a nie olej.
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 19:48
Posty: 19
Auto: Mazda CX7 2.3 Turbo

Postprzez Vito » 24 wrz 2014, 20:03

możemy :)
1. możesz wziąć oryginalny Mazdy – MAZDA DEXTELIA OIL ULTRA 5W-30
2. możesz wziąć lepszy olej sportowy – MOTUL 300V Power Recing 5W-30
3. możesz wziąć jeszcze pośredni olej – SHELL Helix Ultra 5W30
4. możesz jeszcze kupić olej taki jaki leja w ASO Mazdy w Niemczech – MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

Ja używam tego 2 i ten polecam, wcześniej używałem tego 4, raz zalałem ten 1 i nigdy więcej go już nie zaleję. Nie użyje DEXTELIA ponieważ jest to dobry olej ale nie do silnika DISI gdzie turbina i IC i silnik chłodzone są tym samym olejem. Do takich konstrukcji trzeba lać olej o podwyższonym współczynniku ciśnienia i temperatury – stad wziął się u mnie akurat MOTUL – i ten oznaczony nr 2 polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2014, 13:24
Posty: 61 (0/3)
Auto: Mazda CX-7, wersja EU, turbo benzyna – DISI 2.3L, 260 KM, rok produkcji 09/ 2007.

Postprzez jasiek22 » 24 wrz 2014, 20:48

a coś 5W40 podobno jest lepszty , ponieważ utrzymuje właściwości przy wyższych temperaturach?
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 19:48
Posty: 19
Auto: Mazda CX7 2.3 Turbo

Postprzez Vito » 26 wrz 2014, 09:08

Witam

Nie wiem czy olej o oznaczeniu 5W40 jest lepszy czy nie od 5W30?
1. Mazda zaleca dla CX-7 wyprodukowanych w USA olej oznaczony 5W40 (pierwotnie było 5W30 ale z jakiegoś względu w 2010 roku zmienili to zalecenie – dotyczy to wyłącznie aut o nr VIN na runek USA i Canada)
2. Dla aut CX-7 wyprodukowanych na rynek europejski Mazda zaleca olej 5W30 i tu nie było zmian

Jeśli masz wersję z USA śmiało lej 5W40, jeśli z Japonii na rynek EU to lej 5W30. – tak zaleca producent. Skoro tak zaleca to pewnie z jakiegoś ważnego powodu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2014, 13:24
Posty: 61 (0/3)
Auto: Mazda CX-7, wersja EU, turbo benzyna – DISI 2.3L, 260 KM, rok produkcji 09/ 2007.

Postprzez jasiek22 » 28 lut 2015, 11:42

Teraz mam zalany olej 5 w 40 czyli taki jak do wersji USA czy bez żadnych konsekwencji mogę przejść na 5W30 czyli taki jak powinna mieć wersja EU
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 19:48
Posty: 19
Auto: Mazda CX7 2.3 Turbo

Postprzez DISItune » 28 lut 2015, 11:47

Nie przechodź na 5w30, to nie ma najmniejszego sensu. Mazda sama w EUROPIE zalecała zalanie 5w40 jak tylko auto zaczynało dymić na wolnych obrotach.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez jasiek22 » 28 lut 2015, 12:52

To w takim razie jakim 5W40 zalać żeby było dobrze VITO napisał tylko i wyłącznie oleje 5 W 30. Wymiana zbliża mi się wielkimi krokami i muszę zacząć rozglądać się coraz bardziej
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 19:48
Posty: 19
Auto: Mazda CX7 2.3 Turbo

Postprzez tomek670 » 1 mar 2015, 09:02

Mam pytanie do Vito odnośnie postu o 4 rodzajach oleju.

Jaką wyczuwasz różnice w jeździe pomiędzy olejem 1 i 2 ? Teoretycznie auto powinno być żwawsze

Jeśli używasz oleju MOTUL 300V Power Recing 5W-30 to czy wymieniasz go częściej? Czy co 15tys tak jak zalecają to robić z DEXTELIA OIL ULTRA 5W-30. Czy pomiędzy wymianami robisz dolewki? Jeśli tak to ile? (Ja jeżdżę na DEXTELIA i pomiędzy wymianami -15tys dolewam 1litr)

Wydaje mi się że oleje sportowe maja lepsze właściwości ale na krótszą metę. W wyścigach chodzi o to żeby wygrać wyścig a nie o to żeby bezawaryjnie przejechać 200-300tys km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 20:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez jasiek22 » 1 mar 2015, 12:52

Motul 300V trzeba wymieniac co 7-8 tyś. Trochę poczytałem na temat olejów na innym forum dotyczącym tylko silników MPS i zaleje Varvoline 5W40 SynPower. Po przeczytaniu specyfikacji stwierdzam że ten olej jest dobrym wyborem jeżeli chodzi o nie modowane MPS-y i można go wymieniać w miarę normalnym interwale przebiegowym
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 19:48
Posty: 19
Auto: Mazda CX7 2.3 Turbo

Postprzez Vito » 5 mar 2015, 11:50

tomek670 napisał(a):Mam pytanie do Vito odnośnie postu o 4 rodzajach oleju.

Jaką wyczuwasz różnice w jeździe pomiędzy olejem 1 i 2 ? Teoretycznie auto powinno być żwawsze

Jeśli używasz oleju MOTUL 300V Power Recing 5W-30 to czy wymieniasz go częściej? Czy co 15tys tak jak zalecają to robić z DEXTELIA OIL ULTRA 5W-30. Czy pomiędzy wymianami robisz dolewki? Jeśli tak to ile? (Ja jeżdżę na DEXTELIA i pomiędzy wymianami -15tys dolewam 1litr)

Wydaje mi się że oleje sportowe maja lepsze właściwości ale na krótszą metę. W wyścigach chodzi o to żeby wygrać wyścig a nie o to żeby bezawaryjnie przejechać 200-300tys km


Odniosę się do tego postu ponieważ zostałem wywołany do tablicy, odpowiedź podzielę na 3 punkty.

Ad.1. Olej oznaczony przeze mnie jako 2 szybciej uzyskuje swoją temperaturę pracy już po 1 minucie, może szybciej. Co powoduje że auto np: w zimie nie jest przymulone tylko od razu ma pełna swoja sprawność.

Ad.2. Tak wymieniam olej częściej. Jest to olej sportowy więc wymieniam olej wcześniej co jakieś 6000 – 8000 kilometrów. Wymieniam cały zestaw tj.: olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr kabiny co każde 6000 lub 8000 kilometrów. Podaję dwa zakresy gdyż raczej posługuje się motogodzinami. Jak robię trasy to wymieniam co 8000 kilometrów, jak stoję w kortach w mieście i wolniutko poruszam się do przodu to wymieniam co 6000 kilometrów. Wychodzi mi 2 razy w roku. Co do dolewek oleju NIE SĄ POTRZEBNE. Oleju nie ubywa, cały układ jest szczelny.

Ad.3. Zgadza się, oleje sportowe mają znakomite właściwości. Sam MOTUL zaleca wymianę oleju co 10 – 12 tys kilometrów zależny jak się jeździ, jednak z doświadczenia uważam, że ten olej wytrzyma i 15 000 kilometrów przebiegu jeśli ktoś robi głownie trasy lub 50/50 trasa/miasto.

Dodam jeszce info o kosztach dla zainteresowanych. Za zestaw olej + filtry płacę 415 PLN w sklepie motoryzacyjnym iParts + oczywiście koszty serwisu Mazdy różnie 100 PLN do 160 PLN. Powiem tak koszty są akceptowalne, jak na bezawaryjna eksploatację. Czytam forum dość często i zastanawiam się dlaczego wszyscy piszą o dziwnych awariach CX-7, a mi się one nie przytrafiają. Jedna poważna to turbina i tyle ale wynikała ze złej eksploatacji pojazdu. Uważam, że jak będę w przyszłości sprzedawał auto, ten kto je kupi, będzie miał auto w doskonałej kondycji, z czystym wewnątrz silnikiem, bez nalotów i mazi, doskonale działającym, równo i sprawnie. Poza tym unikam awarii, ponieważ zawsze mam czysty olej, czyste filtry i olej o wzmocnionych parametrach pracy który jak już smaruje i chłodzi obciążone podzespoły silnika DISI to rzeczywiście chłodzi i smaruje.

Dodam tylko, że jak auto dymi na biało, zmiana oleju na gęstszy nic nie da w długiej perspektywie czasu. Uszczelni podzespoły silnika jak IC i turbinę ale i tak skończy się to awarią tyle tylko że jakieś 6 miesięcy później. Lepiej od razy zająć się zużytą turbiną niż później wymieniać połowę silnika.

Tyle mojego. Mam nadzieję że informacje są wystarczające i wyczerpujące i wyjaśniłem dlaczego wymieniam olej częściej.

Pozdrawiam,

Vito
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2014, 13:24
Posty: 61 (0/3)
Auto: Mazda CX-7, wersja EU, turbo benzyna – DISI 2.3L, 260 KM, rok produkcji 09/ 2007.

Postprzez DISItune » 5 mar 2015, 11:57

Vito napisał(a):Odniosę się do tego postu ponieważ zostałem wywołany do tablicy, odpowiedź podzielę na 3 punkty.

Ad.1. Olej oznaczony przeze mnie jako 2 szybciej uzyskuje swoją temperaturę pracy już po 1 minucie, może szybciej. Co powoduje że auto np: w zimie nie jest przymulone tylko od razu ma pełna swoja sprawność.


skąd czerpiesz swoje rewelacje? zainstalowałeś wskaźnik temperatury oleju? jaką to temperaturę osiąga olej po 1 minucie?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

PostTen post został usunięty przez Vito 6 mar 2015, 15:11.
Powód: nie chce mi się dyskutować ponieważ będzie to jałowa dyskusja prowadząca do nikąd.

Postprzez DISItune » 6 mar 2015, 15:19

Vito napisał(a):Skoro raz jeszcze zostałem przywołany do tablicy to:
dane czerpię pośrednio z danych wskaźników zamieszczonych nad kierownicą.
1. dla uproszczenia temperatura pracy oleju = optymalna temperatura pracy silnika (dochodzi jeszcze przepływ powietrza i płyn chłodzący ale można to założyć że jest constans jeśli będziemy zmieniać tylko olej)
2. wskaźnik temperatury pracy silnika w Mazda CX7 znajduje się nad wskaźnikiem paliwa po prawej stronie deski rozdzielczej.


"wskaźnik temperatury pracy silnika" to nic innego jak wskaźnik temperatury płynu chłodzącego

Czas rozgrzewania oleju i płynu chłodniczego są zupełnie różne, gdybyś kiedyś używał wskaźnika temperatury oleju to byś to wiedział i nie pisałbyś że olej...uzyskuje swoją temperaturę pracy już po 1 minucie dobrze, że nie dodałeś optymalną, bo to już byłby absolutny kosmos. Po 1 minucie to olej ma temperaturę niewiele różniącą się od początkowej.

Gdybyś podłączył kiedyś oprogramowanie diagnostyczne i użył go do tych swoich obserwacji to zaobserwowałbyś też jak się ma temperatura płynu do temperatury oleju. Wiedziałbyś również że wskaźnik o którego wskazania opierasz swoje obserwacje pokazuje to samo wskazanie mimo, że faktyczna temperatura płynu chłodzącego waha zawiera się w zakresie pomiędzy 70 a 110 stopni.

Myślę, że dyskusję możemy zakończyć, bo prowadzi donikąd gdyż żadnej z tych temperatur nie mierzyłeś. Nie czuj się już ponownie przywołany do tablicy.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 15:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9