Jaki olej do silnika 2.3 DISI – Mazda zaleca 5W30
Zastanawiam się tylko czy w ASO Mazdy przejdą na olej 5w40 w silnikach 2.3 turbo DISI.Ja z chęcią bym kupił jakiegoś Motul-a i kazał im zalać na przeglądzie ale z drugiej strony jak coś będzie jednak do roboty z tą turbiną to mogą powiedziec że to przez to ze zmieniłem olej.
Gdzies też czytałem że olej Motul 300V Power 5W40 trzeba wymieniać co jakieś 2-3 tys.km.
Gdzies też czytałem że olej Motul 300V Power 5W40 trzeba wymieniać co jakieś 2-3 tys.km.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
domin1979 napisał(a):Ale to olej zalecany na Europę, na inne kontynenty jakoś inny niż 5W30 nie powoduje problemu.jancio68 napisał(a):Temat trochę mylący bo w serwisie twierdzą aby się trzymać 5W30 a zmiana oleju wg własnego uznania to ew. kłopoty z gwarancją-wiadomo.
Niestety z serwisami tak jest, olej o lepszych parametrach już nie pasuje bo w książce nic o nim nie ma...
A w czym jest 5W40 lepszy oprócz tego, że gęstszy?
Jeżeli zalecają takie parametry oleju do MPS3 2010 to może oznaczać, że są wprowadzone w tym silniku zmiany, których my nie mamy i twierdzenie na tej podstawie, że teraz Mazda poleca do wszystkich DISI 5W40 jest nadinterpretacją.
Ja bym jednak radził konsultować zmianę z serwisem. Ja tak zrobiłem i usłyszałem, że sama zmiana gęstości nic nie da.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Ma lepszy wskaźnik lepkości dla wyższych temp. pracy przez co lepiej smaruje (przy wyższych temp.), a dodatkowo lepiej uszczelnia turbinęjancio68 napisał(a):A w czym jest 5W40 lepszy oprócz tego, że gęstszy?
domin1979 napisał(a):Ma lepszy wskaźnik lepkości dla wyższych temp. pracy przez co lepiej smaruje (przy wyższych temp.), a dodatkowo lepiej uszczelnia turbinęjancio68 napisał(a):A w czym jest 5W40 lepszy oprócz tego, że gęstszy?
To proponuję 5W50 Mobila albo Exona.
Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
- Od: 2 cze 2008, 17:34
- Posty: 264
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 Expression
Czy ktoś z Was zalewa inny olej niż Dexelia do 2.3 T DiSi.
Jeśli chodzi o Dexelie to mam na myśli 5w30 Ultra , jest to w końcu syntetyk czy nie bo ja już zgłupiałem
Jeśli chodzi o Dexelie to mam na myśli 5w30 Ultra , jest to w końcu syntetyk czy nie bo ja już zgłupiałem
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
rrr napisał(a):bardzo mnie ciekawi jak sie sprawi u fazera
Moge Ci odpowiedziec ze juz sie sprawdzil Wczoraj za nim jechalem i czysciutko bylo zero dymienia
- Od: 20 wrz 2009, 20:58
- Posty: 153
- Skąd: Bialystok
- Auto: W169,W251,E92
twierdzenie na tej podstawie, że teraz Mazda poleca do wszystkich DISI 5W40 jest nadinterpretacją
To niech sobie "technicy" w Twoim serwisie sprawdzą biuletyny techniczne, które im (a jesli nie im bezpośrednio to na pewno MMP) udostępnia Mazda.
Znajdą tam informacje na temat dymienia turbiny, zaworu PCV, zaleceń co do oleju w silnikach 2.3 DISI i zapewne wiele innych interesujących i całkiem dla nich nowych informacji.
Ja bym jednak radził konsultować zmianę z serwisem. Ja tak zrobiłem i usłyszałem, że sama zmiana gęstości nic nie da
No to konsultuj się dalej, a jak by czegoś nie wiedzieli to niech sprawdzą na forum albo zadzwonią do Jaksy.
- Od: 13 paź 2007, 17:30
- Posty: 513
- Skąd: żeś się tu wziął ?
Wydaje się, że temat jest taki. Skoro jak zacznie dymić jako pierwsze zalecają 5W40 (a zalecają od dawna za oceanem i teraz w Europie) to czy nie lać po prostu 5W40 i może uchroni tu uszczelnienie turbiny bo nie sama turbina stanowi problem tyko w/w PVC. Na 100% to są biuletyny Mazdy więc raczej serwisanci powinni się dokształcić. Jest to szeroko znany problem, wystarczy wejść na US fora.
domin1979 napisał(a):Wydaje się, że temat jest taki. Skoro jak zacznie dymić jako pierwsze zalecają 5W40 (a zalecają od dawna za oceanem i teraz w Europie) to czy nie lać po prostu 5W40 i może uchroni tu uszczelnienie turbiny bo nie sama turbina stanowi problem tyko w/w PVC. Na 100% to są biuletyny Mazdy więc raczej serwisanci powinni się dokształcić. Jest to szeroko znany problem, wystarczy wejść na US fora.
Zgadza się , w US już od jakiegoś czasu problem jest znany. Pytanie czy w ogóle i które ASO zna ten problem w Polsce ????? Jeśli mają lać 5w40 to jaki ? Ja dosłownie za 1tydz. lub 2 muszę się umawiać na przegląd 45tkm i niechciał bym czegoś przegapić oraz pojechać do ASO które nic niewie.
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9