Grzechotanie przy uruchamianiu zimnego silnika – Awaria regulatora faz rozrządu
Witam i pozdrawiam wszystkich na forum.
Mój problem jest następujący:
Moja CX-7 (2007 r. USA) ma przebieg 8 tyś mil. Jestem 1 właścicielem. Jest po pierwszej wymianie oleju który przeprowadziłem w kwietniu 2009 przy przebiegu 6 tyś mil (castrol EDGE 5W30).
Od kilku dni przy uruchamianiu na zimnym silniku słyszę dziwny metaliczny dźwięk (takie "grzechotanie"). Trwa to dosłownie 1-2 s i wszystko wraca do normy. Po kolejnym odpaleniu już tego nie słychać. Gdy auto postoi kilkanaście minut to ten dźwięk pojawia się ale zdecydowanie ciszej. W trakcie jazdy nic się złego nie dzieje-silnik pracuje normalnie.
Proszę o info co to może być?
Mój problem jest następujący:
Moja CX-7 (2007 r. USA) ma przebieg 8 tyś mil. Jestem 1 właścicielem. Jest po pierwszej wymianie oleju który przeprowadziłem w kwietniu 2009 przy przebiegu 6 tyś mil (castrol EDGE 5W30).
Od kilku dni przy uruchamianiu na zimnym silniku słyszę dziwny metaliczny dźwięk (takie "grzechotanie"). Trwa to dosłownie 1-2 s i wszystko wraca do normy. Po kolejnym odpaleniu już tego nie słychać. Gdy auto postoi kilkanaście minut to ten dźwięk pojawia się ale zdecydowanie ciszej. W trakcie jazdy nic się złego nie dzieje-silnik pracuje normalnie.
Proszę o info co to może być?
- Od: 24 lis 2009, 22:19
- Posty: 10
- Auto: CX-7 USA 2007r.
Dokładnie, z tego co pamiętam w Audi trzeba wyciągać silnik żeby się dostać do rozrządu.fazer72 napisał(a):Problem ten sam co w 3.0 TDI Audi
Wygląda, że jest na to akcja serwisowa w CX-7:
http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1896.pdf
Ile?!?!?!?robi69 napisał(a):w serwisie powiedzieli 5 tyś za naprawę wg tej procedury usmiech
To pewnie napinacz ale pewnie trzeba ściągnąć rozrząd...tak czy inaczej 5 tys. to przesada.
Jak nie masz gwarancji to zapytaj Jaksy z forum ile za to weźmie. Na pewno nie 5 tys...
kristofc napisał(a):Jeśli potrafisz to wymień sam ale proponuje znależć warsztat
domin1979 napisał(a):Jak nie masz gwarancji to zapytaj Jaksy z forum ile za to weźmie
Raczej to sugerowałem...
Ja bym to zlecił ASO raczej , mysle ze robocizna wyniosłaby koło 1 tys , wg serwisówki to max 4 h roboty
-
Grucha
Mnie w ASO za rozrząd w M6 zgolili 2.700 więc jeżeli będą ściągać łańcuch etc to pewnie ok. 2 koła chcieliby wziąć. Nie wiem skąd wzięli 5.000...kristofc napisał(a):Ja bym to zlecił ASO raczej , mysle ze robocizna wyniosłaby koło 1 tys , wg serwisówki to max 4 h roboty
Reszta to pewnie koszt actuatora , jedne z warszawskich ASO za część wartą 20$ krzyknęło 400zł wiec przebitka jest ostra
-
Grucha
Tak, wg instrukcji podesłanej przez Domina wymianie podlega siłownik zmiennych faz rozrządu (w ASO 2,8 tyś) plus 2x wymiana oleju plus inne duperele i robocizna ok 1 tyś i razem dało im ok 5 tyś.
Natomiast napinacz hydraulicznyo którym pisze fazer 72 kosztuje w ASO ok. 300 zł.
Na koniec zgłupiałem, ponieważ nie wiem do końca co trzeba wymienić. Do ASO zapraszają na wizytę i będą diagnozować a co ustalą to nie wiadomo.
Jeszcze raz chciałbym zapytać, czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem i czy sobie z nim poradził i w jaki sposób
Natomiast napinacz hydraulicznyo którym pisze fazer 72 kosztuje w ASO ok. 300 zł.
Na koniec zgłupiałem, ponieważ nie wiem do końca co trzeba wymienić. Do ASO zapraszają na wizytę i będą diagnozować a co ustalą to nie wiadomo.
Jeszcze raz chciałbym zapytać, czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem i czy sobie z nim poradził i w jaki sposób
- Od: 24 lis 2009, 22:19
- Posty: 10
- Auto: CX-7 USA 2007r.
www.onlinemazdaparts.com ale jesli masz tam kuzyna niech bierze nr czesci i idzie do Mazdy albo innego sklepu , kupi i prześle co do drugiego pytania to ja bym autko odstawił
-
Grucha
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9