Dymienie na biało na wolnych obrotach – Turbina do wymiany

Postprzez krzys78.78 » 7 mar 2012, 23:47

Witam
Moja CX-7 która ma przebiegu 80 000 km też lekko dymi na wolnych obrotach,ale jest lekki dymek również da się odczuć że turbo działa powyżej 2500 RPM czuc miło jak turbinaka robi swoje :) to samo jest w innych samochodach z turbiną np: Porsche Cayenne nie raz widziałem prze de mną np. na światłach i tak samo lekka zadyma z wydechu.
Ostatnio edytowano 13 mar 2012, 05:26 przez krzys78.78, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez DISItune » 8 mar 2012, 00:02

Mam niejasne wrażenie, że nie wszyscy piszący w tym wątku wiedzą o czym mowa...

Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krzys78.78 » 8 mar 2012, 00:19

Po tym filmie sadze że trzeba wymienić pierścienie na tłokach, bo to jest kompletny siwy dym a turbina zajął bym się potem, ale to jest moja opinia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez DISItune » 8 mar 2012, 00:28

krzys78.78 napisał(a):Po tym filmie sadze że trzeba wymienić pierścienie na tłokach, bo to jest kompletny siwy dym a turbina zajął bym się potem, ale to jest moja opinia.


Oczywiście masz prawo do swojej opinii i pewnie była by bliska prawdy ale w silniku wolnossącym... chociaż nie... różne trupy widziałem, ale takiej zasłony w wolnnymssaku nie widziałem... poczytaj o tym silniku w 3 MPS/Speed, 6 MPS/Speed i CX-7 to będziesz wiedział że to nie pierścienie.

Parafrazując stareńką reklamę "Są ludzie uważający że to problem pierścieni na tłokach, oczywiście szanujemy ich"
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Paweł » 8 mar 2012, 00:32

misiekwaw napisał(a):chociaż nie... różne trupy widziałem, ale takiej zasłony w wolnnymssaku nie widziałem...

Heheh. Mało widziałeś ;). Miałem takiego opla, w którym olej było trzeba dodawać przez otwór na bagnet, bo inaczej przelewał się przez uszczelniacze zaworowe wprost do cylindrów ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez DISItune » 8 mar 2012, 00:34

Paweł napisał(a):
misiekwaw napisał(a):chociaż nie... różne trupy widziałem, ale takiej zasłony w wolnnymssaku nie widziałem...

Heheh. Mało widziałeś ;). Miałem takiego opla, w którym olej było trzeba dodawać przez otwór na bagnet, bo inaczej przelewał się przez uszczelniacze zaworów wprost do cylindrów ;).


no ooook... ale w tym silniku to nie pierścienie... chyba że wymiana turbo pomaga na pierścienie <zeby> <oczko>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krzys78.78 » 8 mar 2012, 00:44

Zacznijmy wszystko od początku, mamy silnik z turbiną, turbina napędzana jest spalinami, jeżeli dymi to ?
Niech każdy da swoje opinie, a potem wszyscy pomyślmy i znajdziemy rozwiązanie. Moim zdaniem to nie wina turbiny.
Pomyślmy !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez DISItune » 8 mar 2012, 00:52

krzys78.78 napisał(a):Zacznijmy wszystko od początku, mamy silnik z turbiną, turbina napędzana jest spalinami, jeżeli dymi to ?
Niech każdy da swoje opinie, a potem wszyscy pomyślmy i znajdziemy rozwiązanie. Moim zdaniem to nie wina turbiny.
Pomyślmy !!!


Mazda pomyślała za Ciebie i w takim przypadku wymienia turbo i wiesz co ?? możesz w to nie wierzyć, ale pomaga.

Wiem, nie znają się, to wina pierścieni <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krzys78.78 » 8 mar 2012, 01:03

Ok wymieniają turbinę, i czy turbina jest tylko problemem, bo nie chce mi się wierzyć,jeżeli działa poprawnie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez radzi89 » 8 mar 2012, 01:12

Raczej tak. Moja też działała "poprawnie". Znaczy, że pracowała i ładowała odpowiednie ciśnienie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez krzys78.78 » 8 mar 2012, 01:21

Ok jeżeli to wina turbiny to czyli możemy szukać problemu w łożyskach na wirniku, po prostu przepuszczają spaliny do korektora sącego ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez DISItune » 8 mar 2012, 07:55

krzys78.78 napisał(a):Ok jeżeli to wina turbiny to czyli możemy szukać problemu w łożyskach na wirniku, po prostu przepuszczają spaliny do korektora sącego ?


Szukać możesz, bo przecież szukasz uzasadnienia dla swojej teorii, że turbo będzie nie domagać, niestety muszę Cię zmartwić, nie chodzi o przepuszczanie spalin tylko oleju i nie do kolektora ssącego tylko do wydechu.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez krzys78.78 » 8 mar 2012, 10:31

Czyli z tego wynika że to nie wina turbiny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2011, 04:36
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda CX-7
2,3 DISI rok 2008

Postprzez radzi89 » 8 mar 2012, 10:38

Że niby dlaczego ? Rozklekotane turbo przepuszcza olej, który leci do wydechu i co w tym dziwnego ?
Przez to jest dymienie na niebiesko/czarno i po jakimś czasie wywali błąd sondy lambda.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez DISItune » 8 mar 2012, 10:56

radzi89 napisał(a):Że niby dlaczego ? Rozklekotane turbo przepuszcza olej, który leci do wydechu i co w tym dziwnego ?
Przez to jest dymienie na niebiesko/czarno i po jakimś czasie wywali błąd sondy lambda.


nic dodać, nic ująć <spoko>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez emilioestewez » 8 mar 2012, 11:50

krzys78.78 napisał(a):Czyli z tego wynika że to nie wina turbiny.

Tłumaczy Ci kolega misiekwaw klarownie a Ty nic.
Biuletyn serwisowy
Problem jest już rozpoznany i opisała go sama Mazda w biuletynie serwisowym (TSB 01-004/10).
Nie wiem po co chcesz wywalać otwarte drzwi. Masz niestety turbo do wymiany i tyle. Nie dorabiaj do tego jakiś teorii.
Pozdro
emilio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 18:16
Posty: 317
Skąd: łorsoł
Auto: speed3 '08

Postprzez Mike54 » 8 mar 2012, 21:01

Chwile mnie nie było a tu taka gorąca dyskusja :) Odebrałem po 2 tygodniach swojego CX'a, wymienili całą listę części. Jak gościu poszedł po samochód to przejrzałem mu papiery na biurku – koszt części "hurtowy" to 8.000zł. Sama turbina ponad 5tyś. Niestety nie zrobiłem zdjęcia i nie pamiętam jaki numer miała moja.

Efekt jest taki, że dymi jak z okresu przed awarią, wystarczy przycisnąć i daje jak stary diesel... (przy pierwszym przyciśnięciu, kolejne już jest raczej czysto). Dla mnie ciągle to uszczelnienie gdzieś puszcza olej... Byłem przekonany że miałem jakaś zwaloną turbinę od początku i teraz będzie już "kulturalnie", a tu znowu wstyd gazu dodawać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez radzi89 » 8 mar 2012, 21:03

Pojeździj trochę i powinno przestać. U nas też tak chwilę było bo wypalał się olej, który wcześniej dostał się do wydechu, katalizatora itd. Teraz już nic nie dymi.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez DISItune » 8 mar 2012, 21:10

Mike54 napisał(a):Efekt jest taki, że dymi jak z okresu przed awarią, wystarczy przycisnąć i daje jak stary diesel... (przy pierwszym przyciśnięciu, kolejne już jest raczej czysto). Dla mnie ciągle to uszczelnienie gdzieś puszcza olej... Byłem przekonany że miałem jakaś zwaloną turbinę od początku i teraz będzie już "kulturalnie", a tu znowu wstyd gazu dodawać.


to o czym piszesz nie ma nic wspólnego z dymieniem na wolnych obrotach, o ile kolor dymu nie jest szaro-niebieski

radzi89 napisał(a):Pojeździj trochę i powinno przestać. U nas też tak chwilę było bo wypalał się olej, który wcześniej dostał się do wydechu, katalizatora itd. Teraz już nic nie dymi.


ale wypalający się olej dymi na szaro-niebiesko, a MPS przy przyspieszaniu na czarno / ciemno szaro
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez domin1979 » 8 mar 2012, 22:24

Mike54 napisał(a):Efekt jest taki, że dymi jak z okresu przed awarią, wystarczy przycisnąć i daje jak stary diesel... (przy pierwszym przyciśnięciu, kolejne już jest raczej czysto). Dla mnie ciągle to uszczelnienie gdzieś puszcza olej...
A to nie EGR czasem zasyfiony? Może zapchany po problemach z dymieniem?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9