Dymienie na biało na wolnych obrotach – Turbina do wymiany

Postprzez zyziek » 23 lip 2011, 13:38

Nietety u mnie zczyna się problem z turbiną, ponieważ przy 30 minutowym postoju z włączonym silnikiem wali dym z rury wydechowej. Czytałem, że to puszczająca uszczelka turbiny.
Czy ktoś wie gdzie w Warszawie i okolicach można zająć się tym tematem w rozsądnej cenie ?
Ostatnio edytowano 25 maja 2014, 20:31 przez Josh, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Połączono wątki
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 14:38
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 AWD
Infiniti Fx35

Postprzez DISItune » 23 lip 2011, 14:49

O ile jeszcze tego nie zrobiłeś zacznij od zmiany oleju na 5W40. Może pomóc.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez zyziek » 25 lip 2011, 02:42

o dziwo, po zmianie oleju, przestalo. sprawdzalem trzy razy :)
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 14:38
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 AWD
Infiniti Fx35

Postprzez Maks59 » 16 paź 2011, 13:16

Witam,
Czy moze ktos ma jakies doswiadczenie z problemem dymienia po wolnej jezdzie w korku lub na parkingu.
Mazda CX7, 2.3 Turbo wersja USA z automatem, rok prod 2008. Mialem wgrywany program z nowszej wersji i jakis czas bylo ok, ok 2 tys km. Teraz problem dymienia sie sporadyczne powtarza i jest mocno denerwujacy. Nie jest to na pewno spalanie oleju lub problem z turbo, to zostalo juz wykluczone. Moze ktos ma namiary do jakiegos dobrego mechaniora, ktory by tem problem rozgryzl. Jestem z okolic Trojmiasta. Kazda podpowiedz bedzie mile widziana.
Dzieki z gory
Maks
Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 20:22 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Połączono dwa tematy
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 22:02
Posty: 12

Postprzez Mike54 » 29 gru 2011, 18:57

Jesteś pewien, że to nie turbina? Moja 2010 też dymi, czasem nawet jest spadek mocy i chmura dymu.
Jak postoje czasem na światłach, a za nimi jest prosta na której można depnąć, zostaje smuga jak za starym dieslem :( Mam dosyć tego i szarpania o którym pisałem w innym wątku. Gdyby nie kwestia finansowa to bym sprzedał tez złom i kupił coś innego.

Na dymienie po postoju jest biuletyn techniczny. Test polega na zostawieniu samochodu na jakiś czas na biegu jałowym a potem w palnik. Dym oznacza zbieranie się oleju przez słabe uszczelnienie turbo.

Ja chyba będę się wybierał do Auto Jaksa może coś poradzą. Na forum często ich polecają ale nie mam żadnych doświadczeń wiec sam na razie nie polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez rolllll » 16 sty 2012, 21:33

Turbina do regeneracji i bedzie ok
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 20:49
Posty: 4

Postprzez radzi89 » 10 lut 2012, 11:58

W 3 MPS miałem takie objawy i okazało się, że padło turbo.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Mike54 » 1 mar 2012, 23:15

no i mi właśnie padła na amen. Ale chmura dymu była taka, że nic nie było widać :) CX siedzi w serwisie już ponad tydzień, jutro ma dostać nową turbinę na gwarancji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez Pawko_6 » 2 mar 2012, 09:05

Mike54 napisał(a):no i mi właśnie padła na amen.

Jaki przebieg zrobiłeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez radzi89 » 2 mar 2012, 09:12

U mnie padła po nieco ponad 40 tkm.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez Mike54 » 2 mar 2012, 12:58

Pawko_6 napisał(a):Jaki przebieg zrobiłeś?


22.000km, użytkowany od nowości raczej "poprawnie" jeżeli chodzi o chłodzenie turbo itp.
olej zmieniony po 5.000km i po roku...
dymki zaczął poszczać już po roku ale ASO zlało taką informacje
Dopiero jak dostał nową funkcje "zasłona dymna" połączoną z CEL, to rozmontowali turbo i stwierdzili ze uszkodzone. Może wyciągnę jakieś zdjęcia bo podobno robili całą dokumentację dla Mazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 kwi 2006, 00:04
Posty: 145 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: skradziona Mazda CX-7 2.3 Sport '10
ex. Mazda RX-8 Rev. 170

Postprzez DISItune » 3 mar 2012, 18:52

radzi89 napisał(a):U mnie padła po nieco ponad 40 tkm.


Mike54 napisał(a):
Pawko_6 napisał(a):Jaki przebieg zrobiłeś?


22.000km, użytkowany od nowości raczej "poprawnie" jeżeli chodzi o chłodzenie turbo itp.
olej zmieniony po 5.000km i po roku...
dymki zaczął poszczać już po roku ale ASO zlało taką informacje
Dopiero jak dostał nową funkcje "zasłona dymna" połączoną z CEL, to rozmontowali turbo i stwierdzili ze uszkodzone. Może wyciągnę jakieś zdjęcia bo podobno robili całą dokumentację dla Mazdy.


ja nie wiem co Wy robicie z tymi turbinami <oczy> moja ma 79kkm <oczy> a raczej jej nie oszczędzam, poza bardzo poprawnym użytkowaniem :>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radzi89 » 3 mar 2012, 23:24

Z tego co wiem w BL i nowszych CX jest lekko inna niż w BK – może tutaj cały ambaras :D
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez DISItune » 4 mar 2012, 00:26

radzi89 napisał(a):Z tego co wiem w BL i nowszych CX jest lekko inna niż w BK – może tutaj cały ambaras :D


numeru pewnie nie znasz <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Paweł » 4 mar 2012, 03:03

Patrząc na numery w BK, BL i ER są te same turbiny:

L3YE-13-70Z (ER F/L M/T)
L3YD-13-70Z (ER F/L A/T)
L3YC-13-70Z (ER A/T)
L3YB-13-70Z (ER M/T, BL F/L, BL, BK)
L3Y4-13-70Z (ER A/T)
L3Y3-13-70Z (ER M/T)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez DISItune » 4 mar 2012, 10:21

no i zniszczyłeś im teorię spiskową <lol> <zeby> i na co teraz zwalą to że nie dbają <co?>
Ostatnio edytowano 20 maja 2014, 20:10 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radzi89 » 4 mar 2012, 10:31

Nie wiem już sam, tak mi powiedzieli w ASO. Cytując " w tych turbinach wprowadzili jakieś zmiany przy wejściu modelu BL. Ale chyba powinno mieć to jakieś pokrycie w zmienionym numerze <co?>
Inna sprawa, że moim zdaniem coś musiał być zmienione bo niektóre z tych turbin o których mówili mi padły nim przejechały 5 tkm, a jedna po kilkuset kilometrach.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez DISItune » 4 mar 2012, 10:41

Paweł napisał(a):L3Y3-13-70Z (ER M/T)

Jeszcze jedno – ten numer, dodatkowo z literką "C" na końcu to oznaczenie najnowszego typu turbosprężarek na które wymieniają w Maździe bez względu na model (BK i ER więc zapewne i BL). Gdzieś widziałem, chyba w TSB o dymieniu na wolnych obrotach. To też nie pasuje do teori spiskowej ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez radzi89 » 4 mar 2012, 10:49

Może jednak pasuje ? Skoro jest to to najnowszy typ to znaczy, że coś w niej musieli zmienić? i Stąd są problemy? Albo źle kombinuje <lol>
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez DISItune » 4 mar 2012, 10:53

radzi89 napisał(a):Może jednak pasuje ? Skoro jest to to najnowszy typ to znaczy, że coś w niej musieli zmienić? i Stąd są problemy? Albo źle kombinuje <lol>


nie pasuje właśnie, bo zakładali turbosprężarki o takim oznaczeniu jeszcze zanim zaczęli produkować BLa <zeby> oczywiście możemy odważnie założyć, że na taśmie montują gorsze części niż te na które później wymieniają, ale w olbrzymiej większości przypadków robi się dokładnie odwrotnie <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9