Witam wszystkich, trochę już na ten temat było w innych wątkach, jednak ponieważ w zasadzie były na inny temat, chciałem "wyizolować" tylko ten problem, ponieważ ASO twierdzi, że jestem jedyną osoba która na to narzeka
Mam CX-7 2.3 Turbo po FL, 5.000km przebiegu i dopiero co po zmianie oleju i filtra.
Mam prośbę do osób posiadających tą wersje o podzielenie się swoimi wrażeniami, bo nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony czy znowu trafiłem jakiś egzemplarz z wadami których nikt inny nie widział
Silnik charakteryzuje się niską kulturą pracy w zakresie obrotów 2-3tyś. Rozumiem przez to delikatne szarpnięcia / niezbyt równą pracą podczas umiarkowanego przyspieszania. Jak był zupełnie nowy szarpał na zimnym silniku ale możliwe że było to związane z taka a nie inną pogodą (wilgotność, temperatura). Podobno wersja 2007 miała poprawkę firmware która eliminuje szarpanie na zimnym. Widać nie do końca.
Kolejny problem który mnie naprawdę irytuje, to już dość mocne szarpnięcie silnikiem podczas delikatnego odpuszczania gazu (nie do końca). Najbardziej odczuwalne jest to na 3 biegu, przyciskamy gaz od 2tyś do 3 tyś i wtedy jak silnik zaczyna ciągnąć i czuć już turbo odpuszczamy gaz prawie do końca i bum, szarpnięcie. ( Nie jest to jakiś "specjalny zabieg" – występuje regularnie przy normalnej jeździe. Bywa tak, że przejadę 10-15 km i nic się nie wydarzy (pod warunkiem że nie trafie na ten specyficzny zakres obrotów).
Jeździłem nie jednym samochodem i nie spotkałem się z tak nierówną pracą nowego silnika.
Nierówna praca silnika i szarpanie przy odpuszczaniu gazu
Strona 1 z 1
Nie przejmuj się , tak ma być. Szybko sie przyzwyczaisz.
Jest to silnik dosyć wysilony z dużą turbiną i taka jego charakterystyka. Mnie się tam podoba że czasami trochę szarpnie , taki trochę silnik z duszą
Jest to silnik dosyć wysilony z dużą turbiną i taka jego charakterystyka. Mnie się tam podoba że czasami trochę szarpnie , taki trochę silnik z duszą
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
tia, wiesz to już taka moja bolączka, że wnerwiają mnie takie sprawy już do wszystkich "cech" tego samochodu się przyzwyczaiłem, ale to szarpnięcie przy odpuszczaniu gazu mnie wpienia... Też Ci tak szarpie? U mnie jest na tyle mocne, że pasażerowie zwracają uwagę...
Na zimnym silniku tego nie mam, więc jest pewnie jest to coś, co da się wyeliminować samym firmware.
przez Mike54 » 16 wrz 2011 19:07
Jeżeli jest w wawie jakich uprzejmy klubowicz który chciałby sie spotkać na krótką jazdę próbną to chętnie bym sprawdził, czy faktycznie wszystkie tak mają, zanim zamęczę ASO na śmierć. Niestety Nivette gdzie kupiłem i serwisuje ma teraz demo tylko w dieslu.
Na zimnym silniku tego nie mam, więc jest pewnie jest to coś, co da się wyeliminować samym firmware.
przez Mike54 » 16 wrz 2011 19:07
Jeżeli jest w wawie jakich uprzejmy klubowicz który chciałby sie spotkać na krótką jazdę próbną to chętnie bym sprawdził, czy faktycznie wszystkie tak mają, zanim zamęczę ASO na śmierć. Niestety Nivette gdzie kupiłem i serwisuje ma teraz demo tylko w dieslu.
ten problem pewnie mozna rozwiazac przemapowujac mape (tuning) silnika, co jednoczesnie moze nam podniesc moc. Ja bede niedlugo to robil u siebie i chyba zdecyduje sie na Tuning44, ktory wlasnie otworzyl swoje biuro przy salonie Nivette.
- Od: 20 kwi 2011, 13:03
- Posty: 59
- Skąd: W-wa Mokotów
- Auto: CX-7 EU DISI 2008r.
Przy Nivette? Nie wiedziałem nawet. To "mój" salon/ASO. No to ciekawy jestem co Ci nabroją w samochodzie Mam nadzieje, że wyjdzie Ci na dobre. Wstaw koniecznie opis. Jak będziesz w okolicy i będziesz miał wolna chwile, to wpadnij do Anina, chętnie zobaczę jak Twój się sprawuje.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9