tomek670 napisał(a):Mam pytanie do Vito odnośnie postu o 4 rodzajach oleju.
Jaką wyczuwasz różnice w jeździe pomiędzy olejem 1 i 2 ? Teoretycznie auto powinno być żwawsze
Jeśli używasz oleju MOTUL 300V Power Recing 5W-30 to czy wymieniasz go częściej? Czy co 15tys tak jak zalecają to robić z DEXTELIA OIL ULTRA 5W-30. Czy pomiędzy wymianami robisz dolewki? Jeśli tak to ile? (Ja jeżdżę na DEXTELIA i pomiędzy wymianami -15tys dolewam 1litr)
Wydaje mi się że oleje sportowe maja lepsze właściwości ale na krótszą metę. W wyścigach chodzi o to żeby wygrać wyścig a nie o to żeby bezawaryjnie przejechać 200-300tys km
Odniosę się do tego postu ponieważ zostałem wywołany do tablicy, odpowiedź podzielę na 3 punkty.
Ad.1. Olej oznaczony przeze mnie jako 2 szybciej uzyskuje swoją temperaturę pracy już po 1 minucie, może szybciej. Co powoduje że auto np: w zimie nie jest przymulone tylko od razu ma pełna swoja sprawność.
Ad.2. Tak wymieniam olej częściej. Jest to olej sportowy więc wymieniam olej wcześniej co jakieś 6000 – 8000 kilometrów. Wymieniam cały zestaw tj.: olej, filtr oleju, filtr powietrza i filtr kabiny co każde 6000 lub 8000 kilometrów. Podaję dwa zakresy gdyż raczej posługuje się motogodzinami. Jak robię trasy to wymieniam co 8000 kilometrów, jak stoję w kortach w mieście i wolniutko poruszam się do przodu to wymieniam co 6000 kilometrów. Wychodzi mi 2 razy w roku. Co do dolewek oleju NIE SĄ POTRZEBNE. Oleju nie ubywa, cały układ jest szczelny.
Ad.3. Zgadza się, oleje sportowe mają znakomite właściwości. Sam MOTUL zaleca wymianę oleju co 10 – 12 tys kilometrów zależny jak się jeździ, jednak z doświadczenia uważam, że ten olej wytrzyma i 15 000 kilometrów przebiegu jeśli ktoś robi głownie trasy lub 50/50 trasa/miasto.
Dodam jeszce info o kosztach dla zainteresowanych. Za zestaw olej + filtry płacę 415 PLN w sklepie motoryzacyjnym iParts + oczywiście koszty serwisu Mazdy różnie 100 PLN do 160 PLN. Powiem tak koszty są akceptowalne, jak na bezawaryjna eksploatację. Czytam forum dość często i zastanawiam się dlaczego wszyscy piszą o dziwnych awariach CX-7, a mi się one nie przytrafiają. Jedna poważna to turbina i tyle ale wynikała ze złej eksploatacji pojazdu. Uważam, że jak będę w przyszłości sprzedawał auto, ten kto je kupi, będzie miał auto w doskonałej kondycji, z czystym wewnątrz silnikiem, bez nalotów i mazi, doskonale działającym, równo i sprawnie. Poza tym unikam awarii, ponieważ zawsze mam czysty olej, czyste filtry i olej o wzmocnionych parametrach pracy który jak już smaruje i chłodzi obciążone podzespoły silnika DISI to rzeczywiście chłodzi i smaruje.
Dodam tylko, że jak auto dymi na biało, zmiana oleju na gęstszy nic nie da w długiej perspektywie czasu. Uszczelni podzespoły silnika jak IC i turbinę ale i tak skończy się to awarią tyle tylko że jakieś 6 miesięcy później. Lepiej od razy zająć się zużytą turbiną niż później wymieniać połowę silnika.
Tyle mojego. Mam nadzieję że informacje są wystarczające i wyczerpujące i wyjaśniłem dlaczego wymieniam olej częściej.
Pozdrawiam,
Vito