Chiptuning silnika L3-VDT
Adecneo napisał(a):Ogólnie jeżeli chodzi o programy to najlepiej jechać z jakąś grupową akcją forumową, wtedy wszyscy bardziej się starają.
tak, ale grupowe to raczej jest szansa jak będzie to vw/audi lub bmw
nie sądzę że do mazdy podejdą tak samo, tutaj podobno nie jest tak prosto
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
Ale jezeli chodzi o Masters z linka ponizej:
http://www.yp.pl/firma/autoelektronika- ... uning.html
to sa w stanie poprawic tylko Mazde dieslowa...
http://www.yp.pl/firma/autoelektronika- ... uning.html
to sa w stanie poprawic tylko Mazde dieslowa...
- Od: 20 kwi 2011, 13:03
- Posty: 59
- Skąd: W-wa Mokotów
- Auto: CX-7 EU DISI 2008r.
leho napisał(a):Ale jezeli chodzi o Masters z linka ponizej:
http://www.yp.pl/firma/autoelektronika- ... uning.html
to sa w stanie poprawic tylko Mazde dieslowa...
tak, ten Masters
też wiem że mps'a nie robią
głównie specjalizują się w dieslach, ale benzyną też nie pogardzą
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
PiTT napisał(a):też myślałem o programie, ale... podobno wszystko w PL to gotowy soft, więc bez znaczenia gdzie Ci to wgrają, ja odpuszczam chwilowo, poczekam jak jakaś "renomowana" firma się tym zajmie
który masz rocznik CX-7?
PiTT napisał(a):co do IC to myślę że na najbliższy okres letni to byłby najlepszy zabieg + luźniejszy wydech (oczywiście jeśli komuś nie przeszkadza że będzie nieco głośniejszy)
Wydechu w tym silniku nie warto robić jeśli nie celujesz w moce na granicy wydajności fabrycznej sprężarki czyli powyżej 320KM. Najlepsze przyrosty daje zrobienie dolotu (o dziwo mocno zwiększa to hałas) i założenie większego IC lub (najlepiej) FMICa
mam 2008r.
na wydech raczej bym się nie zdecydował ze względu na 4cyl... umówmy się, nie brzmi to zbyt fajnie
jakbym miał jaką 8 cylindrówkę to czemu nie
nadal nie słyszałem o osobach które jeżdżą z programem i są zadowolone, czyżby ten model był tam mało popularny?
nie to żebym nie ufał opisom firm tuningowych... no dobra, nie uwierzę dopóki nie pogadam z kimś kto ma program u siebie i jeździ o jakiegoś czasu bez problemów
IC bardzo chętnie, jak mi się gwarancja skończy to będę mógł coś dołożyć, tak samo z dolotem
czy jeździ ktoś na wkładce K&N?
szukałem czegość z ITG, ale niestety nie robią do CX7
na wkładce dźwięk silnika powinien być delikatnie głośniejszy, innych plusów związanych z osiągami nigdy nie odnotowałem
na wydech raczej bym się nie zdecydował ze względu na 4cyl... umówmy się, nie brzmi to zbyt fajnie
jakbym miał jaką 8 cylindrówkę to czemu nie
nadal nie słyszałem o osobach które jeżdżą z programem i są zadowolone, czyżby ten model był tam mało popularny?
nie to żebym nie ufał opisom firm tuningowych... no dobra, nie uwierzę dopóki nie pogadam z kimś kto ma program u siebie i jeździ o jakiegoś czasu bez problemów
IC bardzo chętnie, jak mi się gwarancja skończy to będę mógł coś dołożyć, tak samo z dolotem
czy jeździ ktoś na wkładce K&N?
szukałem czegość z ITG, ale niestety nie robią do CX7
na wkładce dźwięk silnika powinien być delikatnie głośniejszy, innych plusów związanych z osiągami nigdy nie odnotowałem
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
PiTT napisał(a):mam 2008r.
na wydech raczej bym się nie zdecydował ze względu na 4cyl... umówmy się, nie brzmi to zbyt fajnie
jak na 4 cylindrówkę to dźwięk jest bardzo fajny, wszyscy mówią że zaskakująco fajny
PiTT napisał(a):nadal nie słyszałem o osobach które jeżdżą z programem i są zadowolone, czyżby ten model był tam mało popularny?
bo nie jest popularny i na dodatek ceny są raczej zaporowe
PiTT napisał(a):nie to żebym nie ufał opisom firm tuningowych... no dobra, nie uwierzę dopóki nie pogadam z kimś kto ma program u siebie i jeździ o jakiegoś czasu bez problemów
IC bardzo chętnie, jak mi się gwarancja skończy to będę mógł coś dołożyć, tak samo z dolotem
a co chcesz wiedzieć
PiTT napisał(a):czy jeździ ktoś na wkładce K&N?
szkoda kasy
1. słuchałem tylko na youtube'ie i średnio brzmiały sportowe wydechy w cx7, może do 3 mps albo 6 mps bardziej by pasowały
2. szkoda że nie jest popularny bo koszt w stosunku do przytostu mocy jest mega korzystny, oczywiście 4k za program to wg mnie przesada
3. chciałbym porozmawiać z kimś kto ma program w mps'ie i doradzi mi gdzie go zrobić
4. tak jak pisałem, nie o przyrost mocy chodzi a o dźwięk
2. szkoda że nie jest popularny bo koszt w stosunku do przytostu mocy jest mega korzystny, oczywiście 4k za program to wg mnie przesada
3. chciałbym porozmawiać z kimś kto ma program w mps'ie i doradzi mi gdzie go zrobić
4. tak jak pisałem, nie o przyrost mocy chodzi a o dźwięk
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
PiTT napisał(a):3. chciałbym porozmawiać z kimś kto ma program w mps'ie i doradzi mi gdzie go zrobić
4. tak jak pisałem, nie o przyrost mocy chodzi a o dźwięk
Pomysł na dźwięk z wkładki nasączanej olejkiem, który może być szkodliwy dla przepływomierza jest dość słaby. Lepiej poszukaj jakiejś wkładki, która nie wymaga nasączania.
Co do programu to ja mam i mogę Ci polecić miejsce gdzie robiłem
no bo trzeba uważać z olejkiem
miałem w kilku autach i nigdy nic złego się nie wydarzyło
ostatnia wkładka ITG gąbkowa, teoretycznie nie wymagająca nasączania, ale też lekko była fabrycznie pryśnięta
co do programu to bardzo chętnie poznam to miejsce, możesz podesłać PW, dzięki
miałem w kilku autach i nigdy nic złego się nie wydarzyło
ostatnia wkładka ITG gąbkowa, teoretycznie nie wymagająca nasączania, ale też lekko była fabrycznie pryśnięta
co do programu to bardzo chętnie poznam to miejsce, możesz podesłać PW, dzięki
Ostatnio edytowano 21 maja 2014, 19:24 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
Już myślałem, że ten niedorzeczny wątek upadnie i odejdzie w zapomnienie a tu proszę ciągle lobby podgrzewa, żeby kolejny "bałwan" wywalił parę tysi na czyjeś eksperymenty z cudzym silnikiem. To już nie o to chodzi, że jestem emeryt i nie wiem po co mieć 300 koni w CX7.
Przerabiałem temat tuningu od czasów jak zaczynał raczkować i wiem, że po pierwsze:
ma on wpływ na skrócenie żywotności motoru a nie na jej wydłużenie
po drugie
nie ma takiej możliwości fizycznie, żeby mieć większą moc/elastyczność przy niższym spalaniu, więc przynajmniej takich głupot nie powielajmy na okrągło, a jak chce ktoś zrobić z cx7 wyścigówkę i startować na 1/4 mili, to życzę mu powodzenia ale poleciłbym inne auta
Przerabiałem temat tuningu od czasów jak zaczynał raczkować i wiem, że po pierwsze:
ma on wpływ na skrócenie żywotności motoru a nie na jej wydłużenie
po drugie
nie ma takiej możliwości fizycznie, żeby mieć większą moc/elastyczność przy niższym spalaniu, więc przynajmniej takich głupot nie powielajmy na okrągło, a jak chce ktoś zrobić z cx7 wyścigówkę i startować na 1/4 mili, to życzę mu powodzenia ale poleciłbym inne auta
- Od: 10 lis 2010, 20:33
- Posty: 30
- Auto: CX-7 2,3TURBO AT
tv200 napisał(a):Już myślałem, że ten niedorzeczny wątek upadnie i odejdzie w zapomnienie a tu proszę ciągle lobby podgrzewa, żeby kolejny "bałwan" wywalił parę tysi na czyjeś eksperymenty z cudzym silnikiem. To już nie o to chodzi, że jestem emeryt i nie wiem po co mieć 300 koni w CX7.
Przerabiałem temat tuningu od czasów jak zaczynał raczkować i wiem, że po pierwsze:
ma on wpływ na skrócenie żywotności motoru a nie na jej wydłużenie
jak ktoś jest katem to nie potrzebuje tuningu żeby zabić silnik
tv200 napisał(a):po drugie
nie ma takiej możliwości fizycznie, żeby mieć większą moc/elastyczność przy niższym spalaniu, więc przynajmniej takich głupot nie powielajmy na okrągło,
ależ oczywiście, że jest, ale wtedy kiedy nie wykorzystujemy zwiększonych osiągów – jedziemy spokojnie pali mniej, śpieszy nam się jedzie szybciej, paląc zwykle tyle samo co kiedyś jak jeździło wolniej
tv200 napisał(a):a jak chce ktoś zrobić z cx7 wyścigówkę i startować na 1/4 mili, to życzę mu powodzenia ale poleciłbym inne auta
no na 1/4 to się słabo nadaje, ale czemu nie mieć lepszych osiągów jak można
tv200 napisał(a):Już myślałem, że ten niedorzeczny wątek upadnie i odejdzie w zapomnienie a tu proszę ciągle lobby podgrzewa, żeby kolejny "bałwan" wywalił parę tysi na czyjeś eksperymenty z cudzym silnikiem. To już nie o to chodzi, że jestem emeryt i nie wiem po co mieć 300 koni w CX7.
Przerabiałem temat tuningu od czasów jak zaczynał raczkować i wiem, że po pierwsze:
ma on wpływ na skrócenie żywotności motoru a nie na jej wydłużenie
po drugie
nie ma takiej możliwości fizycznie, żeby mieć większą moc/elastyczność przy niższym spalaniu, więc przynajmniej takich głupot nie powielajmy na okrągło, a jak chce ktoś zrobić z cx7 wyścigówkę i startować na 1/4 mili, to życzę mu powodzenia ale poleciłbym inne auta
hohoh, ale żeś się chłopaku zagotował
skrócenie żywotności powiadasz... ja np. ostatnie auta zmieniałem co 7 do 15 m-cy, więc szczerze mówiąc średnio mnie to rusza
po drugie mówimy o modach z głową a nie wyciskanie z 2.3 litra 400KM
zwiększenie mocy z 260KM na powiedzmy 280KM zapewne nie wpłynie drastycznie na żywotność silnika, obawiam się że większe zagrożenie będzie w postaci słabego paliwa i oleju
jak ktogoś kręci 1/4 w suvie to gratuluję poczucia humoru
jest za to jedna kwestia, bezpieczeństwo na naszych dzikich drogach
im większa moc tym bezpieczniejsze wyprzedzanie, nie mylić w napierdzielaniem trasy non stop w opór
zwyczajna jazda zgodnie z przepisami a podczas wyprzedzania 2 tirów które jadą zderzak w zderzak, spokój psychiczny że masz pod nogą zapas mocy
idąc takim tokiem rozumowania można przecież mieć 90KM pod maską bo gdzie po mieście możesz się rozpędzić... nie potrafię tego zrozumieć, widocznie taka logika niektórych osób, duża moc to od razu świrowanie na drodze
czy ktoś na serio liczy na mniejsze spalanie? hmm... raczej nie, ale na przykładzie mojego poprzedniego auta, golfa 5 gti, po programie spalało dokładnie tyle samo co przed... da się? da
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
Spoko. Ja się nie gotuję tylko nie lubię wciskania ciemnoty, więc ją delikatnie piętnuję. Nie mówię, że fajnie jest mieć 90 KM, bo mam nieco więcej ze świadomego wyboru a jak będę chciał jeszcze to pewnie dokonam innego wyboru ale nie dam żadnemu pseudo domorosłemu specjaliście grzebać w programie i nie polecam innym. Tym bardziej, że jest to dość zaawansowany technologicznie motor. Polecam to oczywiście tym którzy lubią ekstremę i na przykład sie chcą ścigać ale powtarzam, to chyba nie CX7-ką.
- Od: 10 lis 2010, 20:33
- Posty: 30
- Auto: CX-7 2,3TURBO AT
tv200 napisał(a):Spoko. Ja się nie gotuję tylko nie lubię wciskania ciemnoty, więc ją delikatnie piętnuję. Nie mówię, że fajnie jest mieć 90 KM, bo mam nieco więcej ze świadomego wyboru a jak będę chciał jeszcze to pewnie dokonam innego wyboru ale nie dam żadnemu pseudo domorosłemu specjaliście grzebać w programie i nie polecam innym. Tym bardziej, że jest to dość zaawansowany technologicznie motor. Polecam to oczywiście tym którzy lubią ekstremę i na przykład sie chcą ścigać ale powtarzam, to chyba nie CX7-ką.
spoko
mnie natomiast denerwuje czasami szarpanie w zakresie 2-3 tyś i z tego co czytałem to jest powszechne w mpsach... więc producent nie postarał się zbytnio jak coś takiego występuje
po podpisie widzę że masz AT, więc to chyba fura ze Stanów, tam zamiast 260KM było coś ponad 240, ciekaw jestem w jaki sposób zdławione, czy za pomocą programu czy też innych podzespołów
- Od: 18 mar 2011, 22:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 2.3 Sport
Jak ktos ma troszke wiedzy technicznej podaje linka do urzadzen do programowania ECU z gotowymi mapami. Jest tego troszke.
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... t_CS/17953
http://www.horsepowerfreaks.com/partdet ... t_CS/17953
- Od: 13 lip 2009, 14:38
- Posty: 27
- Skąd: Warszawa
- Auto: CX-7 AWD
Infiniti Fx35
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9