Mazda CX7 08r. 2,3 czujnik ciśnienia atmosferycznego

Postprzez Zdzichu » 9 cze 2018, 15:40

Witam
Może ktoś wie gdzie w tym aucie znajduje się czujnik ciśnienia atmosferycznego.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2017, 19:59
Posty: 8
Auto: Mazda CX7 MZR 2,3 DISI TURBO 08

Postprzez tomek670 » 9 cze 2018, 18:22

w PCM jest wbudowany czujnik ciśnienia atmosferycznego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Zdzichu » 11 cze 2018, 21:07

Mam dziwne odczyty z tego czujnika. Po przekręceniu stacyjki bez odpalania silnika wartość ciśnienia cały czas się zmienia. Mniej więcej w rytm tych zmian, zmienia się też wyrażona w % wartość: " Zadane położenie wałka rozrządu w cyklu pracy". Parametr ten jest odpowiedzialny za sterowanie zaworu OCV. Cały czas walczę z błędem P0012 (opóźnienie wałka rozrządu) i myślę, że problem tkwi w samym sterowniku. Tylko czy to kwestia np. zimnych lutów czy od razu szukać drugiego sterownika?
Początkujący
 
Od: 3 lut 2017, 19:59
Posty: 8
Auto: Mazda CX7 MZR 2,3 DISI TURBO 08

Postprzez tomek670 » 12 cze 2018, 07:48

Jeśli już myślisz o wymianie PCM to oznacza ze wszystkie wcześniejsze punkty z procedury diagnostycznej wykonałeś?
Sprawdzę u siebie jakie jest wskazanie ciśnienia baro bez odpalania i dam znać.

Poniżej to co dzieje się chwilę przed i po uruchomieniu silnika. (forscan)
Jeśli założymy że u mnie jest wszystko OK to możesz porównać te parametry ze swoimi

VT duty.jpg


Jak widać wskazania ciśnienia stabilne. To czego nie widać to VT DIFF który za ok sekundę później osiąga wartość 0 i tak trzyma.
Pomiary wykonane na zimnym silniku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Zdzichu » 12 cze 2018, 21:25

Tylko ze względu na ten błąd został wymieniony rozrząd z wariatorem, napinaczem, uszczelniaczami, uszczelkami itp. (wymianę rozrządu robiłem w polecanym na tym forum warsztacie). Ustawienie rozrządu było też potem sprawdzane w innych firmach i zawsze było OK. Wymieniłem również zawór OCV najpierw na używany, a potem na zupełnie nowy i dalej bez zmian. Podmieniane były czujniki i koła. Testowałem też różne oleje, filtry, świece i ciągle nic. Błąd ciągle powraca. Zastanawia mnie tylko moment w którym zaświeca się kontrolka silnika. Po wykasowaniu błędu (niezależnie czy bezpiecznikiem czy komputerem) mogę jechać ciągle np.500km i kontrolka się nie zaświeci ale wystarczy, że zgaszę silnik przejadę znów kilka kilometrów i znów się zapali. No ale to może urok oprogramowania tego sterownika.
W celu własnej diagnostyki zakupiłem nawet Maxiecu Mazda więc odczyty wyglądają nieco inaczej niż u Ciebie ale obawiam się, że bez wymiany sterownika się nie obędzie. Może masz namiary na speca , który zajmuje się programowaniem PCM.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2017, 19:59
Posty: 8
Auto: Mazda CX7 MZR 2,3 DISI TURBO 08

Postprzez tomek670 » 13 cze 2018, 11:19

Poczytałem trochę w necie i widzę że P0012 to bardziej upierdliwy błąd.
Sprawdź okablowanie OCV-PCM, może jest jakieś przebicie do masy. ( W innym aucie miałem problem z czujnikiem ponieważ jeden z kabli czujnik-sterownik miał do masy zamiast nieskończoności kilka MOhmów i to wystarczyło aby od czasu do czasu -raz na tydzień lub dwa razy na dzień pojawiał się problem)
Zastanawia mnie jeszcze, skoro pozmieniałeś prawie wszystko przy rozrządzie, czy problem nie tkwi w drożności kanałów olejowych do OCV i dalej do wariatora
Zastanawia mnie tylko moment w którym zaświeca się kontrolka silnika. Po wykasowaniu błędu (niezależnie czy bezpiecznikiem czy komputerem) mogę jechać ciągle np.500km i kontrolka się nie zaświeci ale wystarczy, że zgaszę silnik przejadę znów kilka kilometrów i znów się zapali. No ale to może urok oprogramowania tego sterownika.

Tak ma być.

Jeśli masz możliwość w Maxiecu Mazda to zbierz dane VT ACT, VT DIFF, VT DUTY, RPM.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez Zdzichu » 15 cze 2018, 20:10

Zrobiłem logi ale na rozgrzanym silniku. Pierwszy na postoju przed uruchomieniem i chwilę po. Drugi w czasie jazdy na 3 biegu. Trochę się to wszystko inaczej nazywa w Maxiecu ale chyba o to chodzi. Wg mnie coś za bardzo latają te parametry.
Załączniki
Log 1.jpg
Log 2.jpg
I w czasie jazdy
Początkujący
 
Od: 3 lut 2017, 19:59
Posty: 8
Auto: Mazda CX7 MZR 2,3 DISI TURBO 08

Postprzez tomek670 » 18 cze 2018, 21:55

O ile wartości z pierwszego obrazka wskazują wg mnie na nieprawidłowość to te z drugiego to jakaś masakra
Moje logi przy średnim przyspieszaniu na rozgrzanym silniku. Jak widać VT DIFF jest szybko korygowany poniżej 5 stopni
Może ktoś mądrzejszy od nas wypowie się w tej kwestii. Ja na Twoim miejscu PCM-a zostawiłbym na koniec. Dla pewności zrób logi z forscana
Załączniki
1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Postprzez tomek670 » 23 cze 2018, 10:10

Znalazłem w necie zdjęcie gdzie widać te kanały olejowe które gdy są niedrożne mogą wg mnie powodować problemy ze sterowaniem VVT
cz7 camshaft in.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 21:55
Posty: 200 (1/3)
Skąd: pomorskie
Auto: CX-7 2.3 Turbo 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9