Niedokręcony korek oleju, zalany silnik, pasek, alternator i inne
Strona 1 z 1
Dzisiaj z rana, jak zwykle przed dłuższą wyprawą, sprawdzałem olej Okazało się, że poziom na bagnecie wskazywał minimum, to dolałem "ćwiarteczkę" i czym prędzej wyruszyłem w trasę. Po przejechaniu ok 25 km z kratek wentylacyjnych do kabiny zaczął wpadać ciemny DYM Zatrzymałem i zgasiłem kosmodrom, podniosłem machę i SZOK – cała lewa strona silnika, przewody, klima, parownik i inne gazowe elementy, alternator, sonda, wszystko z lewej strony zarzygane a korek oleju leżał sobie w tym samym miejscu gdzie go wcześniej położyłem... W dodatku olej znalazł też ujście w nadkolu i przy okazji opluł całą lewą stronę: oponę, alufelgę, błotnik, drzwi przednie i tylne aż po sam wydech... "CZYSZCZENIE" zajęło mi ok godzinę, zużyłem prawie cały ręcznik papierowy z biedry i kupę nerwów. Wiem, to mojaw wina, moja bardzo wielka wina, ale zastanswia mnie to dlaczego żadna kontrolka w kosmo stacyjce się nie zapaliła ? Silnik szybko osiągnął wysoką, normalną temperaturę pracy, bo akurat blisko była droga ekspresowa... Ale dziwi mnie to, że kontrolka od ciśnienia oleju, albo jakiś inny komunikat nie wyskoczył, co by mnie powstrzymać od dalszej jazdy. Teraz to mogę tylko gdybać, ale np. przy włączonej klimie, zamkniętym obiegu powietrza, to po przejechaniu 50 km to chyba z silnika nie byłoby co zbierać Chwaliłem Mazdę za wymianę wahaczy, bo to taki ukłon w stronę klienta pod kątem bezpieczeństwa na drodze, ale żeby nie było żadnego czujnika, kontrolni lub ostrzeżenia, że coś nie tak dzieje się pod maską, bo np. oleju ubywa...to trochę słabo. Skończyło się tym, że dolałem ok 3 litrów. W nerwach. Okazało się później, że na miarce jest ponad max do tej jakby fali/zagięcia na bagnecie, czyli w sumie ubyło od ok 2 – 2,5 litra. Już się nie chcę rozpisywać, że podczas czyszczenia i np. demontażu osprzętu i intercoolera brakowało śrub, podkładek i spinek (tutaj kłaniają się wszelakie wizytty u Panów Mechaników), ale mam takie pytanie do Was, czy ktoś spotkał się może z podobnym przypadkiem w innych kosmo-autach i ewentualnie czy coś później nagle padło: pasek? alternator? U mnie pasek jest prawie nowy, ale alternator chodzi od "nowości". Byłem dzisiaj jeszcze u mechanika, to powiedział, że nie ma dla mnie czasu a jak mi trochę podymi to nic tam – resztki oleju wyparują...
Ostatnio edytowano 4 maja 2018, 17:53 przez LosAmigos, łącznie edytowano 1 raz
Człowieku. Nie zakreciles korka wlewu i masz pretensje do Mazdy, że nie zrobiła czujnika zamkniętego korka?!
Nie ubyło jeszcze oleju na tyle by go nie było i ciśnienie było za małe – wtedy zapala się kontrolka.
Nie ubyło jeszcze oleju na tyle by go nie było i ciśnienie było za małe – wtedy zapala się kontrolka.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Człowieku.
Czujnik niezapiętych pasów, czujnik abs, czujnik parkowania, czujnik ciśnienia powietrza w oponach – wszystkie te czujniki działają na tyle szybko, by uchronić kierowcę przed zagrożeniem i niebezpieczeństwem. Skoro czujnik ciśnienia oleju działa z takim opóźnieniem, to...
Czujnik ciśnienia oleju działa ON OFF. Jak jest prawidłowe ciśnienie w układzie smarowania oleju to kontrolka się nie zapala, jak nie ma prawidłowego ciśnienia to się zapala.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Wydaje mi się, że czujnik powinien szybciej zareagować i kontrolka powinna zapalić się wcześniej np. gdy poziom oleju spadnie poniżej 1l od poziomu minimum. Jak znajomemu na trasie w 5 zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju to z silnika nie było co zbierać.
Czujni ciśnienia oleju to nie czujnik poziomu oleju
Niedługo ludzie będą się żalić że Mazda nie montowała w nowych autach czujnika położenia rdzy na błotniku, i nie wiadomo kiedy do blacharza
Niedługo ludzie będą się żalić że Mazda nie montowała w nowych autach czujnika położenia rdzy na błotniku, i nie wiadomo kiedy do blacharza
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Czujni ciśnienia oleju to nie czujnik poziomu oleju
"Sygnałem, że w aucie wystąpił problem jest sytuacja, gdy w kilka sekund po uruchomieniu silnika, kontrolka niskiego ciśnienia oleju nie gaśnie lub gdy wskazówka wskaźnika nie osiąga poziomu normalnego ciśnienia. W takiej sytuacji trzeba w pierwszej kolejności wyłączyć silnik (jak najszybciej) i sprawdzić poziom oleju w silniku. Jego braki trzeba oczywiście uzupełnić. Jeśli po wykonaniu dolewki oleju, kontrolka ciśnienia oleju nadal nie gaśnie, przyczyną zaistniałej sytuacji może być:..." źródło: http://dailydriver.pl/porady/technika/k ... ie-zapala/
"Ważna kontrolka
Biorąc pod uwagę wszystkie te fakty łatwiej uświadomić sobie, jak istotny dla długowieczności i bezawaryjności silnika jest odpowiedni poziom i jakość oleju. Jednak nie mniej ważne jest poprawne ciśnienie oleju w silniku. Najczęściej spotykaną minimalną wartością ciśnienia jest 35 Kpa. Dla zapewnienia dobrego smarowania współpracujących elementów, ciśnienie powinno być osiągane natychmiast po rozruchu i utrzymywane na stałym poziomie, wyznaczonym przez producenta samochodu. Dlatego właśnie umieszczona na tablicy rozdzielczej kontrolka ciśnienia oleju powinna zaświecić po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zgasnąć od razu po uruchomieniu. Jeśli nie gaśnie, oznacza to usterkę, która w zależności od swej genezy, lokalizacji i złożoności może być całkiem błaha i tania do usunięcia. Albo bardzo poważna i kosztowna. Z tego powodu należy po zapaleniu kontrolki przerwać jazdę, skontrolować poziom oleju i skorzystać z wykwalifikowanego warsztatu...." Źródło: https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... enia-oleju
Inne: https://teamtotal.pl/artykul/niskie-cis ... eba-zrobic
Ogólnie "wszędzie" piszą podobnie – kontrolka informuje m.in. o niskim stanie oleju w silniku.
W manualu piszą:
Note
• The oil pressure can vary with oil viscosity
and temperature.
Oil pressure (reference value) [oil temperature: 100 °C {212 °F}]
297— 551 kPa {3.03— 5.61 kgf/cm2, 43.1— 79.9 psi} [3,000 rpm]
Sam poziom oleju nie zapewnia dobrego smarowania ale dopiero jego rozprowadzenie po wszystkich elementach silnika (i do turbiny w naszym przypadku)
Przykład z życia: sąsiadowi najpierw zatarł się silnik w cinquecento a lampka zaświeciła się potem
Takie gapiostwo podobne jak Twoje przytrafiło się również mi jak przez 5km wiozłem na dachu telefon komórkowy aż spadł na zakręcie – na szczęście z pomocą kolegi który dzwonił do mnie przez 30 min znalazłem go w trawie na poboczu
Ciesz się że nie uszkodziłeś silnika i turbiny
Note
• The oil pressure can vary with oil viscosity
and temperature.
Oil pressure (reference value) [oil temperature: 100 °C {212 °F}]
297— 551 kPa {3.03— 5.61 kgf/cm2, 43.1— 79.9 psi} [3,000 rpm]
Sam poziom oleju nie zapewnia dobrego smarowania ale dopiero jego rozprowadzenie po wszystkich elementach silnika (i do turbiny w naszym przypadku)
Przykład z życia: sąsiadowi najpierw zatarł się silnik w cinquecento a lampka zaświeciła się potem
Takie gapiostwo podobne jak Twoje przytrafiło się również mi jak przez 5km wiozłem na dachu telefon komórkowy aż spadł na zakręcie – na szczęście z pomocą kolegi który dzwonił do mnie przez 30 min znalazłem go w trawie na poboczu
Ciesz się że nie uszkodziłeś silnika i turbiny
LosAmigos napisał(a):kontrolka informuje m.in. o niskim stanie oleju w silniku.
Cytujesz części, która są akurat dla Ciebie wygodne. Przeczytaj cały artykuł zamiast cytować jego cząstki. Zresztą, co to zmienia? Zapomniałeś założyć korka. Przyjmij to na klatę i tyle zamiast szukać winnych dookoła. Tak trudno przyznać się do błędu? Ciśnienie i poziom oleju to nie to samo. Można mieć dobre ciśnienie przy niskim stanie i niskie ciśnienie przy prawidłowym.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Nie szukam winnych, po prostu zdziwiony byłem, że żadna kontrolka się nie zapaliła. Ogólnie byłem w lekkim szoku i zastanawiam się czy inne elementy wytrzymają zalanie gorącym olejem.
Olej nie ma znowu takiej wysokiej temperatury żeby coś uszkodzić. Poza paskami wielorowkowymi nie powinno być pod maską nic co nie jest olejoodporne, żadne tworzywo czy guma. Co najwyżej wygłuszenie maski, ale to drobnostka.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9