WItam
Zawuażyłem, że podczas odpalania auta jak jest zimne (np. po nocy stania w garażu) silnik kręci się do ok 2k obrotów na luzie. Nie trwa to długo bo gdy ruszam to po 100m obroty spadają do nromalnego poziomu.
Czy tak powinno być czy coś się może dziać?
Wysokie obroty na zimnym silniku
Strona 1 z 1
Witam,
U mnie jest dokładnie tak samo. Zapalam na zimnym to obroty skaczą na około 2k potem stopniowo zmniejszają się do "normalnego" poziomu. Ja uznałem to za normalną procedurę startową zimnego silnika co zresztą było podobnie w poprzednim samochodzie.
Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
U mnie jest dokładnie tak samo. Zapalam na zimnym to obroty skaczą na około 2k potem stopniowo zmniejszają się do "normalnego" poziomu. Ja uznałem to za normalną procedurę startową zimnego silnika co zresztą było podobnie w poprzednim samochodzie.
Pozdrawiam
Grzegorz Kozłowski /strusiu02/
- Od: 29 lip 2013, 13:45
- Posty: 38
- Auto: Mazda CX-7 ER 2008 2,3 DISI TURBO
Od pewnego czasu obserwuję że nie zawsze po odpaleniu zimnego silnika obroty idą pod 2k. Jeśli uruchamiam auto z wciśniętym sprzęgłem to tak jest ale gdy nie mam wciśniętego sprzęgła to obroty idą do ok1k i chwile potem do ok 800.
Czy też tak macie? jak to wytłumaczyć?
Czy też tak macie? jak to wytłumaczyć?
Auto zimne po odpaleniu ma około 2000tyś obrotów. Irytuje mnie to. Wiadomo po minucie spadają.
Mam chęć oszukać dwa czujniki , skupiając się bardzej na jednym – temperatury silnika.
Podobno "ssanie " nie działa" też gdy temperatura otoczenia jest wyższa niż 39 st ( czy coś koło tego)
Gdzie jest czujnik temperatury cieczy silnika ECT ? Jest do niego łatwy dostęp? Znalazłem niby to:
Ale na pierwszy rzut oka nie widzę go w swoim silniku.
Chyba że on jest z tyłu przy/pod turbiną?
Mam chęć oszukać dwa czujniki , skupiając się bardzej na jednym – temperatury silnika.
Podobno "ssanie " nie działa" też gdy temperatura otoczenia jest wyższa niż 39 st ( czy coś koło tego)
Gdzie jest czujnik temperatury cieczy silnika ECT ? Jest do niego łatwy dostęp? Znalazłem niby to:
Ale na pierwszy rzut oka nie widzę go w swoim silniku.
Chyba że on jest z tyłu przy/pod turbiną?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9