Witam wszystkich,
na wstępie chciałbym się przywitać z klubowiczami i prosić Was o pomoc. Od marca tego roku stałem się posiadaczem mazdy CX7 z 2007 r. silnik 2.3T wersja USA. Stopniowo usuwam z niej wszystkie mankamenty które gdzieś tam występują.
Oddałem mechanikowi mazdę do wymiany tarcz i klocków z przodu oraz sprawdzenia zapalenia się kontroli CHECK silnika. Tarcze wymienione, wszystko ok. Oprócz tego mechanik na słuch stwierdził jakiś dźwięk przedmuchu w okolicach kolektora wydechowego lub turbiny oraz powiedział, że w środku jak sprawdzał autko czuć lekko spalinami. Czyli krótko mówiąc jest jakaś nieszczelność w okolicach kolektora i turbiny. Błąd kontrolki wyszedł jako P2006, niestety komputer mojego mechanika wyświetlając błąd nie zdefiniował go w sensie określenia i tłumaczenia.
Mój mechanik podejrzewa, że może to być błąd związany z sondą i tymi spalinami, ale do końca też nie wiem.
Czy ktoś mógłby w pierwszej kolejności sprawdzić co oznacza taki kod błędu? Czy ma on ewentualnie związek z tą nieszczelnością w okolicach kolektora, czy jest to zbieg okoliczności.
Proszę o jakieś porady. Obecnie mój mechanik sprawdza gdzie jest nieszczelność.
pozdrawiam
BŁĄD P2006
Strona 1 z 1
P2006 Variable swirl control system shutter valve stuck closed
Proszę bardzo , tylko przetłumaczenie pozostawiam Tobie bo ja orłem nie jestem z angielskiego/amerykańskiego
a jeśli angielski nie straszny Ci to zapraszam tu :
http://www.accessecu.com/accessport/maz ... System.pdf
Proszę bardzo , tylko przetłumaczenie pozostawiam Tobie bo ja orłem nie jestem z angielskiego/amerykańskiego
a jeśli angielski nie straszny Ci to zapraszam tu :
http://www.accessecu.com/accessport/maz ... System.pdf
Variable swirl control system, shutter valve stuck closed
mniej więcej tak to będzie brzmiało:
System kontroli wirowania zmiennego, zakleszczenie klapki zaworu migawki
Z zaprezentowanego lynka wynika, że jak jest zimno lub powietrze jest chłodne nie otwiera się do końca zawór migawki.
1. Na wstępie odłączyć akumulator
2. Trzeba porozłączać przewody powietrza
3. Użyć uwaga: suszarki do włosów aby rozgrzać (Siłownik zaworu zmiennej migawki) do około 80 stopni Celsjusza
4. Wyciągnąć kulkę która tam jest
5. Włożyć nową kolkę (tu jest nazwa części L3Y2-20-170 – Variable Swirl Shutter Valve Actuator )
6. Znów podgrzać suszarką do włosów do około 80 stopni Celsjusza
7. Wszystko złożyć ponownie
8. Podłączyć akumulator
9. Sprawdzić czy działa
Najbardziej podoba mi się fragment o suszarce do włosów
mniej więcej tak to będzie brzmiało:
System kontroli wirowania zmiennego, zakleszczenie klapki zaworu migawki
Z zaprezentowanego lynka wynika, że jak jest zimno lub powietrze jest chłodne nie otwiera się do końca zawór migawki.
1. Na wstępie odłączyć akumulator
2. Trzeba porozłączać przewody powietrza
3. Użyć uwaga: suszarki do włosów aby rozgrzać (Siłownik zaworu zmiennej migawki) do około 80 stopni Celsjusza
4. Wyciągnąć kulkę która tam jest
5. Włożyć nową kolkę (tu jest nazwa części L3Y2-20-170 – Variable Swirl Shutter Valve Actuator )
6. Znów podgrzać suszarką do włosów do około 80 stopni Celsjusza
7. Wszystko złożyć ponownie
8. Podłączyć akumulator
9. Sprawdzić czy działa
Najbardziej podoba mi się fragment o suszarce do włosów
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9