Klocki i tarcze hamulcowe – temat zbiorczy
Nadszedł czas na wymianę tarcz i klocków zastanawiam się nad tarczami wierconymi i klockami marki zimmermann. I tutaj pojawia się pytanie czy warto? Może ktoś ma doświadczenie z tą marką? Słyszę opinie, że wiercone tarcze są głośne, czy to prawda?
No bądź tu mądry, co post to inna opinia. Tak czy inaczej będę musiał się na coś zdecydować bo dzisiaj parkując (jadąc około 10-15 km/h po puszczeniu hamulca) słyszałem lekkie piszczenie. Mam nadzieje że to nic poważniejszego a tylko hamulce. Jak przyspieszyłem do ok. 20-25 to przestało.
Wymieniłem przy 74000 km klocki z przodu na Textar bo tanie, hamują dobrze, ale strasznie piszczą, więc kiedy cofam piszczy czujnik cofania, piszczy klocek lewy bardzo wysoko, prawy klocek piszczy niższym dźwiękiem, więc nie wiem który dźwięk jest dźwiękiem czujnika cofania, przy hamowaniu w jeździe do przodu 98% nie piszczy, czasami tylko, ale jazda do tyłu masakra. Zdecydowanie nie polecam Textara, ba, mam plan, żeby kupić oryginały w autoryzowanym serwisie, wiem, że drogo. W serwisie kupowałem pióra wycieraczek i zacząłem na te klocki Textara narzekać, dostałem odpowiedź: wszyscy z Textarami narzekają, że piszczą. Jestem wk...wiony, piękny samochód a tu pisk na cały parking przed marketem. Pozdrawiam
- Od: 8 sie 2013, 18:19
- Posty: 31
- Auto: Mazda CX5, 2.0 benzyna, 2012
Ja zakupiłem TRW komplet 4 tarcz + komplet klocków na 4 koła 760 zł + wymiana w serwisie w Redzie 320 zł.
Napiszę jak się sprawują.Stosuję te zestawy od dobrych 10 lat i zawsze było ok.
Napiszę jak się sprawują.Stosuję te zestawy od dobrych 10 lat i zawsze było ok.
paolobin napisał(a):Wymieniłem przy 74000 km klocki z przodu na Textar bo tanie, hamują dobrze, ale strasznie piszczą, więc kiedy cofam piszczy czujnik cofania, piszczy klocek lewy bardzo wysoko, prawy klocek piszczy niższym dźwiękiem, więc nie wiem który dźwięk jest dźwiękiem czujnika cofania, przy hamowaniu w jeździe do przodu 98% nie piszczy, czasami tylko, ale jazda do tyłu masakra. Zdecydowanie nie polecam Textara, ba, mam plan, żeby kupić oryginały w autoryzowanym serwisie, wiem, że drogo. W serwisie kupowałem pióra wycieraczek i zacząłem na te klocki Textara narzekać, dostałem odpowiedź: wszyscy z Textarami narzekają, że piszczą. Jestem wk...wiony, piękny samochód a tu pisk na cały parking przed marketem. Pozdrawiam
A czytałeś ten wątek przed zakupem klocków Textara? Stronę wcześniej odradzałem te klocki za to tarcze Textar Pro to jedna z najlepszych alternatyw dla oryginalnych tarcz Mazdy.
A więc wybór padł na zimmermanny tarcze i klocki tylko, że zwykle ponieważ z wielu źródeł otrzymałem informację iż wiercone tarcze są głośne. Po przejechaniu 300km przyznam że hamują dobrze jak na porównanie z ori, nie piszczą i po kontakcie z mokrym nic się nie skrzywiło, nie pylą jakos wyjatkowo. Tak więc mogę polecić z czystym sumieniem.
Cześć witam jak wygląda sytuacja ze zmianą klocków i tarczy z przodu w Maździe CX5 2.2D 175km 4WD 2014 rok Pytam ponieważ gdzieś dowiedziałem się o tym że należy przy wymianie użyć komputera aby rozciągnąć tłoczki i nie zniszczyć całego systemu Czy jest to prawda czy mogę to zrobić analogowo po staremu Pytam was ponieważ dzwoniąc do serwisu w Aso udzielano mi różnych odpowiedzi lub zbywano mnie, rady odnośnie oddania tego do mechanika Dzięki nie trzeba Wiem o tym interesuje mnie czy ktoś sam robił to i wymieniał Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.
Ostatnio edytowano 29 kwi 2019, 20:36 przez Luka_S, łącznie edytowano 1 raz
Z przodu nie ma żadnych problemów przy zmianie tarcz / klocków niezależnie od modelu i rocznika. Tyczy się to każdej dotąd wyprodukowanej Mazdy.
Znaczy problem może być jak coś zardzewieje i się ukręci – to też się tyczy każdej Mazdy
Znaczy problem może być jak coś zardzewieje i się ukręci – to też się tyczy każdej Mazdy
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9