Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez popielasty » 5 wrz 2017, 11:31

Cześć,

szukam wszelkich informacji, filmików, broszur na temat napędu w CX-5. Jak działa napęd, jak szybko się załącza, czy da się nim jakoś sterować (np. wyłączenie systemu antypoślizgowego w niektórych autach daje stały napęd na 4 koła do jakieś tam prędkości np 30km/h).

Szukam również opinii jak ten napęd spisuje się wśród Was – użytkowników tego auta. Ja jeszcze nie miałem okazji tego przetestować, ale zdziwiło mnie brak np. fizycznego pokrętła które mogłoby zablokować napęd na 4 koła – tak jak np. w Mitsubishi ASX.

Dodatkowo – czy napęd ten przechodził jakieś ewolucje od czasu wprowadzenia CX-5 na rynek (przedlift, polift, CX-5 'II' 2017).

Czy ktoś wie jak rozdzielany jest napęd – jakie stosunki przeniesienia procentowo napędu na dane osie itp.

Przed zakupem Mazdy rozważałem Hondę CR-V z rocznika 2013/2014 – tam napęd AWD to porażka, co wykazywały liczne testy (np. jakiejś skandynawskiej organizacji badającej skuteczność napędów AWD) – odnośnie Mazdy jest bardzo mało takich informacji..

Tu przykładowo filmik z CR-V




Tu filmik z CX-5 2016 pokazujący że napęd daje radę w zimę



Tu z kolei ładnie katują CX-5 :)

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 38 (1/0)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 5 wrz 2017, 15:26

Jak chcesz porównywać napęd mazdy do mitsu to sobie odpuść...
Przesiadłem się z Outlandera najpierw do CX9 , teraz do CX5 , w miedzy czasie szukając auta jeździłem RAV4, Lexusem NX i innymi.
I powiem Ci jedno : pod subaru, mitsu żaden napęd 4x4 już nie będzie dobry...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 321 (2/4)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Garth » 23 lis 2017, 09:59

W ostatnim Automaniaku (abstrahując od powagi tego programu) wykonano test – holowanie dwóch ciągników, w sumie ponad 30 ton. Koleos vs nowa CX-5. Ten pierwszy w trybie lock dał radę (bez mielenia kołami powoli ruszył), Mazda zaczęła mielić przednimi kołami w miejscu, po chwili nastąpiło przegrzanie układu AWD. Oczywiście ten test nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, natomiast pokazuje, jak wiele zależy od software'u (od strony technicznej obydwa samochody /jak i wiele innych/ mają ten sam napęd).

cinek78 napisał(a):Jak chcesz porównywać napęd mazdy do mitsu to sobie odpuść...
Jeśli masz na myśli ten z Outlandera II/III albo ASX, to jest tam to samo sprzęgło napędu co w Mazdach (Outlander I to inna bajka). Kontrola trakcji w Outlanderze II i pierwotnym ASX była mocno przymulona, znacznie to poprawiono w Outlanderze III. Może wkrótce uda mi się przetestować nową CX-5 na rolkach, to będzie wiadomo coś więcej na temat skuteczności tego napędu.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 19:40
Posty: 19 (1/3)

Postprzez cinek78 » 26 lis 2017, 11:39

Garth napisał(a):Jeśli masz na myśli ten z Outlandera II/III albo ASX, to jest tam to samo sprzęgło napędu

Zdecydowanie w OTII jest inny napęd niżeli w Mazda. Sprzęgło to nie wszystko. Napędowi OTII jest bardzo blisko do EVO X, gdzie tam napęd jest majstersztykiem najwyższych lotów.
Miałem OTII przez 5 lat, Mazdę CX5 mam 2 i nie da się tych napędów porównać do siebie..
Jedyna szansa na wystartowanie CX5 dynamicznie z pod świateł na 4 łapach , to wyłączenie kontroli trakcji,i po chwili zwłoki załącza tył i jedzie. Gdzie OTII przysiadał i niemal był wystrzelony z 4 łap bez kombinacji przełącznikami rożnej maści.
Obecnie znalazłem auto które ma rewelacyjne 4x4 – Stelvio... Masakra jak to startuje na światłach w deszczowy dzień.. <serduszka>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 321 (2/4)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Garth » 26 lis 2017, 22:41

cinek78 napisał(a):Zdecydowanie w OTII jest inny napęd niżeli w Mazda. Sprzęgło to nie wszystko. Napędowi OTII jest bardzo blisko do EVO X, gdzie tam napęd jest majstersztykiem najwyższych lotów.
Napęd Mazdy różni się od napędu Outlandera tylko softem. Natomiast napęd Evo X rzeczywiście jest majstersztykiem, ale nie ma kompletnie NIC wspólnego z tym z Outlandera. NIC.
Miałem przez 5 lat ASX-a z tym samym napędem, jest bardzo dobry, choć sama kontrola trakcji pozostaje daleko za konkurencją.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 19:40
Posty: 19 (1/3)

Postprzez cinek78 » 27 lis 2017, 11:01

"Garth"
Miałem przez 5 lat ASX-a z tym samym napędem

wg. mojej wiedzy i ASO to właśnie ASX jest okrojony i nie ma nic wspólnego z większymi braćmi. Podobnie OTIII . Natomiast OTII mechanicznie to EVO, ale elektronika już "SUV-owata" <oczko>
Zresztą to nie ten watek... Nie ma co się spierać. <klotnia>
Oboje jesteśmy BYŁYMI klientami Mitsu i to daje do myślenia... :|
Ja powoli dołączam też do grona byłych właścicieli Mazda – głównie przez napęd i brak silnego motoru... <płacze>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 321 (2/4)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Garth » 27 lis 2017, 15:52

Nie wiem z jakiego ASO korzystałeś, ale jeśli takie informacje Ci podali, należałoby to zgłosić i odebrać im koncesję za oszustwo lub amatorszczyznę.
Napędy Mitsubishi znam doskonale, ASX to dokładnie to samo co Outlander II i III (oprócz GT i PHEV).
ASX miał nawet poprawiony soft w stosunku do Outlandera II.
Napędy CX-5 (i innych CX), ASX czy Outlanderów II/III od strony technicznej wyglądają tak:
Obrazek

Dla porównania Evo X:
Obrazek

Jeżeli napęd CX-5 tak odbiega od Outlandera, to musi być straszna lipa. Aż trudno w to uwierzyć. Przedwczoraj testowałem z jednym z forumowiczów model CX-3 na rolkach, wyniki niczego sobie (wkrótce video z testów).
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 19:40
Posty: 19 (1/3)

Postprzez cinek78 » 27 lis 2017, 16:51

Outlander sport ( którego schemat wrzuciłeś) , to chyba inny model aniżeli Outlander EU <oczko>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 321 (2/4)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Garth » 27 lis 2017, 16:58

Outlander Sport to amerykańska nazwa ASX (w Japonii nazywa się RVR).
Nadwozie ASX siedzi na podwoziu Outlandera, obciętym za tylną osią.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 19:40
Posty: 19 (1/3)

Postprzez cinek78 » 27 lis 2017, 20:31

chyba nie. Jak outek II był w sprzedaży, to już istniał OT Sport , a ASX-a nie było.. OT Sport jest jak piszesz na inne rynki , ale jest to uboższa wersją OT na rynek EU , i nie tylko w plastikach , czy wyposażeniu , ale konstrukcyjnie też jest jego ubogim "bliźniakiem".
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 321 (2/4)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Garth » 27 lis 2017, 21:34

Kolego, doczytaj proszę, są miliony informacji na ten temat przecież...
ASX/RVR/Outlander Sport to jeden samochód, bazujący na skróconej płycie Outlandera, nawet rozstaw osi mają taki sam jak Outlander. Wg Mitsubishi te dwa samochody mają 70% wspólnych elementów. Napęd jest identyczny (poza softem), technicznie jedno z najprostszych rozwiązań obecnie stosowanych, to samo jest w Maździe, Nissanie-Renault-Dacii, Mini, Jeepie i wielu wielu innych. Lancer SE AWC także ma ten sam prosty układ 4x4, który nie ma nic wspólnego z Evo czy Ralliart.
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 19:40
Posty: 19 (1/3)

Postprzez popielasty » 3 gru 2017, 10:24

Garth napisał(a):Przedwczoraj testowałem z jednym z forumowiczów model CX-3 na rolkach, wyniki niczego sobie (wkrótce video z testów).


Podeśli