Klocki i tarcze hamulcowe – temat zbiorczy
Adi6JS, jaka cena takiego zestawu? Ja do poprzednich aut brałem tarcze Hella Pagid – rewelacja zawsze była, ale jak się dowiadywałem do CX-5 to koszt jednej tarczy to ok 360 zł + czas oczekiwania do 2 tygodni...
Ja dzisiaj odwiedziłem mojego mechanika któremu od lat powierzam auta. Powiedział, że w tym aucie spotkał się już kilka razy z tym, że tarcze szybko się gięły. Po zdjęciu starych tarcz u mnie ukazał się potencjalny winowajca tego stanu – prawdopodobnie przy poprzednim montażu nikt nie wyczyścił piasty, przez co tarcza nie dolegała idealnie do niej, co mogło powodować krzywienie... Samo czyszczenie piast zajęło mu 20 minut. Zobaczymy jak będzie.
Ja dzisiaj odwiedziłem mojego mechanika któremu od lat powierzam auta. Powiedział, że w tym aucie spotkał się już kilka razy z tym, że tarcze szybko się gięły. Po zdjęciu starych tarcz u mnie ukazał się potencjalny winowajca tego stanu – prawdopodobnie przy poprzednim montażu nikt nie wyczyścił piasty, przez co tarcza nie dolegała idealnie do niej, co mogło powodować krzywienie... Samo czyszczenie piast zajęło mu 20 minut. Zobaczymy jak będzie.
Miałem rabat niezły... całość mnie wyszła jak za jedną tarczę w ASO. Nie liczę ceny samej wymiany.
Sam jestem ciekaw, jak te ATE się spiszą wobec tych bezpłciowych ori mazda A same klocki wyszły 4 razy taniej niz w ASO. Ale znajomości przywróciły mi chęci do życia z mazdą, bo za przód i tył ASO mazdy krzyczało z wymianą po rabacie grubo ponad 3 tyś zł. To zdzierstwo totalne. Tył na razie sobie odpuściłem.
Sam jestem ciekaw, jak te ATE się spiszą wobec tych bezpłciowych ori mazda A same klocki wyszły 4 razy taniej niz w ASO. Ale znajomości przywróciły mi chęci do życia z mazdą, bo za przód i tył ASO mazdy krzyczało z wymianą po rabacie grubo ponad 3 tyś zł. To zdzierstwo totalne. Tył na razie sobie odpuściłem.
Witam,
ja założyłem tarcze ZIMMERMANN – SPORT w cenie 599zl , i klocki ZIMMERMANN – 199zl .
Zakupione po za ASO , wymienione w ASO 260zł robocizna .
Na razie przejechany 1 tys km i jedno ostre hamowanie i tarcze proste czego nie mogę powiedzieć o oryginalnych tarczach które po pierwszym ostrym hamowaniu się trochę wygięły , biły .
Hamulec bardziej czuły na naciskanie padołu , klocki trochę bardzie się kurza od oryginału .
Zobaczymy na ile wystarczą , poprzednie oryginalne wystarczyły na 45 tys.
Pozdrawiam Rafał
ja założyłem tarcze ZIMMERMANN – SPORT w cenie 599zl , i klocki ZIMMERMANN – 199zl .
Zakupione po za ASO , wymienione w ASO 260zł robocizna .
Na razie przejechany 1 tys km i jedno ostre hamowanie i tarcze proste czego nie mogę powiedzieć o oryginalnych tarczach które po pierwszym ostrym hamowaniu się trochę wygięły , biły .
Hamulec bardziej czuły na naciskanie padołu , klocki trochę bardzie się kurza od oryginału .
Zobaczymy na ile wystarczą , poprzednie oryginalne wystarczyły na 45 tys.
Pozdrawiam Rafał
- Od: 26 wrz 2017, 03:04
- Posty: 9
- Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175KM AT, SkyPassion
Widać zadowolenie. Super. Dobrze, że udało ci się trafić z zestawem lepszym niż seryjny. Ja także jestem mega zadowolony z ATE plus Hella Pagid. U mnie rewelacja.
Zastanawiam się co tam robi fabryka, testujący, dział badawczy, co tam siedzi w głowach konstruktorów, że dopuszcza taki paździerz na pierwszy montaż.
Ja wiem, że mazda to najpierw kierunek USA i tam inwestują swoją uwagę, niby słabsze hamulce tam potrzebują, nie muszą auta mieć takich mocnych, ale zawsze się mówi, że w Europie jeździ się niby ostrzej i szybciej niż w USA, więc na Europę inne wyposażenie idzie, a tu po tylu latach mogliby coś z tym zrobić a tu z dziada pradziada modelowego słyszy się, że mazda ma z hamulcami problem. To znaczy jak zawodnik jest bardziej zapewne dziarski i dynamiczny. Rozumiem lekkość konstrukcji, ale te seryjne szybko się przegrzewają jak ciepło. Za małe? Złe odprowadzenie ciepła? Materiały?
Zastanawiam się co tam robi fabryka, testujący, dział badawczy, co tam siedzi w głowach konstruktorów, że dopuszcza taki paździerz na pierwszy montaż.
Ja wiem, że mazda to najpierw kierunek USA i tam inwestują swoją uwagę, niby słabsze hamulce tam potrzebują, nie muszą auta mieć takich mocnych, ale zawsze się mówi, że w Europie jeździ się niby ostrzej i szybciej niż w USA, więc na Europę inne wyposażenie idzie, a tu po tylu latach mogliby coś z tym zrobić a tu z dziada pradziada modelowego słyszy się, że mazda ma z hamulcami problem. To znaczy jak zawodnik jest bardziej zapewne dziarski i dynamiczny. Rozumiem lekkość konstrukcji, ale te seryjne szybko się przegrzewają jak ciepło. Za małe? Złe odprowadzenie ciepła? Materiały?
Ja przyjechałem już 6000 km na Textar (tarcze + klocki) – było ostre hamowanie ze 150km/h, tarcze proste. Jedynie co to klocki czasami zapiszczą i więcej pylą.
JimmiPL, czy CX-5 to Twój pierwszy automat? znam osoby którym ciężko się przyzwyczaić do automatycznej skrzyni i mają tendencję do jazdy na hamulcu (miejska jazda przy małych prędkościach cały czas na hamulcu). Może to jest problem? Albo agresywny styl jazdy?
popielasty napisał(a):JimmiPL, czy CX-5 to Twój pierwszy automat? znam osoby którym ciężko się przyzwyczaić do automatycznej skrzyni i mają tendencję do jazdy na hamulcu (miejska jazda przy małych prędkościach cały czas na hamulcu). Może to jest problem? Albo agresywny styl jazdy?
yyyy chyba nie rozumiem to co znaczy że ludzie ci jeździli cały czas trzymając nogę na sprzęgle? dziwne
POPIELASTY ja tak nie jeżdżę, znaczy na hamulcu. Może agresywniej, ale, zebym hamowal na ostatnią chwile mi sie nie zdarza. W poprzedniej Mazdzie CX5 przejechalem jakies 25k km i nie musialem wymieniać. Niestety chwile pozniej samochod rozbilem, wiec nie mam jak porownac.
Sam fakt, ze roznica 9k km dala mi do myslenia.
Sam fakt, ze roznica 9k km dala mi do myslenia.
- Od: 14 mar 2018, 16:48
- Posty: 8
- Auto: Mazda CX5
Panowie, mam przejechane 78tyś. Przymierzam sie do wymiany tarcz i klocków na przedniej osi. Tyłu na razi enie ruszam bo tarcza jest ok i klocki nie zużyte.
Co do tarcz zdecydowany jestem na Zimmermann COAT Z, ale wacham się co do klocków. Ostatnio jak wymieniałem klocki to założyłem z przodu i z tyłu TEXTARy, ale ona strasznie popiskiwały na oryginalnych tarczach.
Jakie klocki polecacie do kompletu z tarczami Zimmermann na przód?
Co do tarcz zdecydowany jestem na Zimmermann COAT Z, ale wacham się co do klocków. Ostatnio jak wymieniałem klocki to założyłem z przodu i z tyłu TEXTARy, ale ona strasznie popiskiwały na oryginalnych tarczach.
Jakie klocki polecacie do kompletu z tarczami Zimmermann na przód?
- Od: 20 maja 2014, 22:35
- Posty: 14
- Skąd: skądinąd
- Auto: Mazda CX-5
2.2D AT 175KM AWD
Mini Cooper R56
122KM
I ja podepnę się do tematu. Zauważyłem ostatnio, że przy mocno skręconych kołach słyszę lekkie piszczenie. Uważam, że może to być oznaka zużytych hamulców, co myślicie? No i pytanie zakładam że tarcze mam OK, więc jakie klocki do oryginalnych tarcz?
Dopisano 30 lis 2018, 08:19:
Nikt z kolegów nie podpowie ?
Dopisano 30 lis 2018, 08:19:
Nikt z kolegów nie podpowie ?
Panowie, ja w swojej (rocznik 2015 po lifcie, benzyna 2,0 manual) w 2018 r wymieniłem tarcze przy przebiegu ok. 43 000. Założyłem Zimermana (nie pamiętam typu – wiercone są) + klocki też tej firmy. Skuteczność hamowania na zimnych tarczach jest gorsza niż na tych z pierwszego montażu a po rozgrzaniu nieco lepiej hamują niż ten oryginał.
Niestety, aktualnie mam 66 000 przebiegu i na tarczy jest już mocno wyczuwalny rant – niewiele mniejszy niż ten na oryginałach w momencie ich wymiany. Myślę że jeszcze z 10 – 12 tyś. i trzeba je będzie pożegnać. Generalnie hamulce w tym modelu to moim zdaniem najsłabszy punkt tego auta.
Za chwilę będę się mocno zastanawiał co tym razem założyć.
Niestety, aktualnie mam 66 000 przebiegu i na tarczy jest już mocno wyczuwalny rant – niewiele mniejszy niż ten na oryginałach w momencie ich wymiany. Myślę że jeszcze z 10 – 12 tyś. i trzeba je będzie pożegnać. Generalnie hamulce w tym modelu to moim zdaniem najsłabszy punkt tego auta.
Za chwilę będę się mocno zastanawiał co tym razem założyć.
- Od: 17 cze 2017, 11:39
- Posty: 9
- Skąd: WPR
- Auto: 3 SKYACTIV-X AWD AUTOMAT 2019
ORAZ
CX-5 SKYACTIV-G 2.0 2015
Polecam tarcze Textar Pro. Przelatane 50k i nie ma żadnych problemów.
Hmmm 112 tyś. na oryginałach to wyczyn moim zdaniem. Osobiście oceniam swój styl jazdy jako dość dynamiczny ale mam znajomych którzy jeżdżą bardziej agresywnie a tarcze w ich autach wytrzymują po 80 tyś.
Pisząc że to najsłabszy punkt tego auta miałem na myśli po części skuteczność tych hamulców która nie powala. Podobno to wynik małej tarczy jak na masę auta.
Może spróbuję za namową kolegi tego Textara pro. Możesz napisać jakie masz klocki do tej tarczy ?
Pisząc że to najsłabszy punkt tego auta miałem na myśli po części skuteczność tych hamulców która nie powala. Podobno to wynik małej tarczy jak na masę auta.
Może spróbuję za namową kolegi tego Textara pro. Możesz napisać jakie masz klocki do tej tarczy ?
- Od: 17 cze 2017, 11:39
- Posty: 9
- Skąd: WPR
- Auto: 3 SKYACTIV-X AWD AUTOMAT 2019
ORAZ
CX-5 SKYACTIV-G 2.0 2015
Pierwotnie miałem klocki Textar'a – ale nie polecam, bardzo miękkie, mocno pylą, starczyły na 30k km. Aktualnie testuję TRW, dużo mniej pylą, przejechałem póki co ok 15k km na nich, nie wiem jak zużycie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9