Wymiana akumulatora – kiedy?

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marianmarian » 14 mar 2018, 11:48

Zastanawiam się czy nie przychodzi czas na wymianę akumulatora (5lat, 200tys. przebiegu). Po minięciu mrozów zauważyłem, że nie włącza się funkcja i-stop, a wydaje mi się, że jest to pierwszy symptom, który mówi o sprawności akumulatora. Wszystkie warunki są spełnione, błąd i-stop się nie wyświetla itd.. Ile wytrzymały wasze akumulatory zanim coś zaczęło się z nimi dziać niepokojącego?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2017, 14:39
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD Skypassion 2002r

Postprzez bbogdan » 14 mar 2018, 12:20

Najpierw podładuj go prostownikiem ,czasu sprawności nie można jednoznacznie określić ,za dużo czynników ma na to wpływ .
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez marianmarian » 14 mar 2018, 13:14

Ok, Bogdan, ale jeżeli sam samochód już nie jest w stanie dobrze naładować akumulator podczas jazdy to chyba ten akumulator niedługo padnie... Miałem tak w 2 poprzednich samochodach. Dla mnie takie podładowywanie to trochę "dłuto". Kolejna kwestia to podobno po wymianie aku trzeba jechać do serwisu, aby przeklepali na kompie nowe parametry. Przypuszczam, że przy doładowywaniu może być też ten sam problem..
Początkujący
 
Od: 4 lip 2017, 14:39
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD Skypassion 2002r

Postprzez bbogdan » 14 mar 2018, 13:24

Podładowywanie akumulatora nie jest druciarstwem ,a normalną procedurą .A w twoim przypadku jak on jest winny niewłączania się i stopu ,po naładowaniu jak zadziała to będziesz miał winnego albo akumulator albo coś z ładowaniem ,jak masz za dużo kasy to możesz jeżdzić nawet po wymianie piór wycieraczek na przyklepanie wymiany w kasie serwisu :) ,
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez marianmarian » 14 mar 2018, 13:47

Nie jestem z tych co wymieniają wycieraczki w serwisie :), szanuje grosz :).
Boje się, bo za jakiś czas mam do zrobienia 5tys km i ja mi w drodze padnie akumulator to lipa.
Przypominam też, że 5-ka ma przejechane 200tys km, więc może czas tego akumulatora dobiegł końca.
Czy bezpiecznie jest go ładować gdy jest wpięty w obwód samochodu?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2017, 14:39
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD Skypassion 2002r

Postprzez bbogdan » 14 mar 2018, 13:57

Używam dwóch ładowarek impulsowych CTEK i lidlowej i przy ładowaniu nigdy nie odpinałem akumulatora ,a używam też w autach które elektronikę mają bardziej zaawansowaną i rozbudowaną i nigdy nic się nie stało ,ale jak masz obawy to wypnij akumulator ,nie ma ku temu żadnych przeciwwskazań .Osobiście po naładowaniu jak było by wszystko w porządku nie wymieniał bym akumulatora ,może dopiero przed następną zimą ,profilaktycznie
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez marianmarian » 14 mar 2018, 14:00

Ok, to potestuję, w sumie mam jeszcze trochę czasu do tego wyjazdu
Początkujący
 
Od: 4 lip 2017, 14:39
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD Skypassion 2002r

Postprzez piotrriv » 15 mar 2018, 19:48

U mnie od nowości, i-stop nigdy nie zalączał się zimą. Robi się cieplej i wraca do działania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez bl4ck » 15 mar 2018, 22:20

Marian napisał, że po minięciu mrozów i-stop mu nie odpala, więc może jednak akumulator traci swoje właściwości. Ładowarki cteka o których pisał wcześniej bbogdan mogą czasami go trochę podratować – mi się tak udało przedłużyć życie 10-cio letniemu aku które już nie chciało kręcić rozrusznikiem o kolejne 3 lata (oryginalny fordowski jeśli dobrze pamiętam silver calcium). Tak więc warto spróbować.
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2017, 18:04
Posty: 21
Auto: Była kiedyś mazda 323f BG, jest mazda CX-5 2.0 FWD 165KM SkyENERGY 2017

Postprzez marianmarian » 16 mar 2018, 14:43

Dziś i-stop się włączył.
Jeszcze nie podładowywałem aku prostownikiem, ale dziś zrobiłem znacznie dłuższą trasę niż normalnie do pracy, trochę mniej świateł/skrzyżowań, większa prędkość przelotowa. Nie jeździłem też od dwóch dni na ksenonach, wyłączyłem auto dla świateł, bo niestety ten układ jest strasznie czuły i wystarczą chmury na niebie i już ksenony się świecą. Te warunki myślę, że dały to, że aku się podładował w czasie jazdy, także chyba trzeba by go podpiąć jednak pod ładowarkę.
Początkujący
 
Od: 4 lip 2017, 14:39
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD Skypassion 2002r

Postprzez andyg » 17 mar 2018, 14:13

witam
U mnie i-stop włączył się ostatnio w ubiegłym roku w sierpniu / ciągła informacja akumulator nie jest gotowy/ jeżdżę w 90% po mieście i może to być przyczyną . byłem w serwisie co usłyszałem że po takiej jeżdzie nawet jak przejadę 400km w trasie to akumulator nie będzie naładowany aby i-stop sie włączył.
doradzali doładowanie akumulatora / można zostawić w serwisie na noc- auto jeszcze na gwarancji/ mechanik stwierdził aby odłączyć akumulator podczas ładowania, i że trzeba odczekać do 4 h po jego naładowaniu aby komputer rozpoznał i i-stop zadziałał. mechanik twierdził że można ładować zwykła ładowarką nie musi być do akumulatorów z i-stop ?!?!?! co sądzicie???
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2016, 21:07
Posty: 56
Auto: CX5 2.0 6MT Sky Passion

Postprzez sfw29 » 17 mar 2018, 15:44

W mojej prawie Nufka Pewex CX5II przez zimę bardzo rzadko włączał się i-stop, chciałem reklamować ale wyszło mi, że to przez niskie temp i krótkie przebiegi. Wystarczyło żeby mróz zelżał, przebiegi są takie same i i-stop działa niemal cały czas. Prawdą jest, że nie udało mi się znaleźć zapisu, że od jakiejś konkretnej temp ujemnej system dział rzadziej albo w ogóle.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2018, 18:55
Posty: 17
Auto: CX-5 2,5/2017

Postprzez marmi » 18 mar 2018, 08:30

Hej, w mojej trójce mam to samo. Od 2 tyg istop strajkuje pokazując aku jako "nie gotowy". Faktem jest, że jeżdżę krótkie miejskie trasy, więc szanse samoistnego doładowania mam raczej mizerne. Byłam w ASO, zmierzyli aku i wyszło 50%, gdzie istop ma mieć min.75%. Z ciekawostek dodam, że mam znikomy przebieg 17tys ale do tej pory problemu z istopem nie było wcale. Potrafił załapać po 5km w korku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2017, 20:58
Posty: 43 (0/4)
Auto: Mazda 3 AT 2.0 2015 BM

Postprzez bbogdan » 18 mar 2018, 08:54

sfw29 napisał(a): nie udało mi się znaleźć zapisu, że od jakiejś konkretnej temp ujemnej system dział rzadziej albo w ogóle.

Bo takiej informacji nie znajdziesz ,wydajność akumulatora spada wraz ze spadkiem temperatury ,a o ile to zależy od stanu akumulatora
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez mario-k » 18 mar 2018, 11:05

Macie problem ja to wylanczam zaraz po zapaleniu samochodu bo to skraca zycie a Wy tu biadolicie.Dopiero będą dyskusje jak gwarancja się skończy a to padnie rozrusznik czy inne ustrojstwo.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez sfw29 » 18 mar 2018, 17:52

bbogdan napisał(a):
sfw29 napisał(a): nie udało mi się znaleźć zapisu, że od jakiejś konkretnej temp ujemnej system dział rzadziej albo w ogóle.

Bo takiej informacji nie znajdziesz ,wydajność akumulatora spada wraz ze spadkiem temperatury ,a o ile to zależy od stanu akumulatora


Muszę dodawać, że akumulator podobnie jak samochód nufka? ;) Kupiony 22.12.2017, garażowany, na mrozie stoi sporadycznie. Według mnie I-stop ma ograniczenia działania ze względu na temp otoczenia. Na poparcie tej tezy ... na infografice pokazującej stan naładowania kondensatora i-eloopa mam wszystkie belki na niebiesko a stan i-stop – Nie Gotowy.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2018, 18:55
Posty: 17
Auto: CX-5 2,5/2017

Postprzez Pabloss » 24 gru 2018, 07:57

Witajcie, odgrzewam temat ponieważ dzisiaj mazda prawie zawiodła. Ledwo co odpaliła. Przyczyna leży po stronie słabego akumulatora. Może po prostu przyszedł już na niego czas – 3,5 roku i przejechane ponad 107 000 km. Prawdę mówiąc trochę się zdziwiłem i oczywiści w pierwszej kolejności spróbuję go podładować. Przypuszczam, że nie jest rozbieralny/otwieralny , więc o dolaniu wody destylowanej do poszczególnych celek pewnie nie ma mowy. No cóż taki to już urok obecnie produkowanych akumulatorów. Mam jednak pytanie o odłączenie akumulatora – czy będą jakieś błędy i konieczność podpięcia do komputera ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez mario-k » 24 gru 2018, 09:07

Akumulator jest obsługowy czyli trza dolac wody :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez piotrriv » 24 gru 2018, 10:45

163kk, 6.5 roku i ciagle chodzi więc... naładuj lub sformatuj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2012, 19:52
Posty: 200 (3/3)
Auto: Była 323F, CX-5 I gen 2.0 MT.
Jest 2.5 II gen.

Postprzez KrzyzakMitsu » 25 gru 2018, 17:32

Dużo zależy od samej baterii – miałem np. niemieckiego Bannera, który po 4 latach był już śmieciem, podobnie Bosch. I na drugim biegunie miałem polską Centra Futura, która trzyma już 9 rok a już szczytem była japońska Yuasa, która po 12 latach straciła połowę płynu i po dolaniu wody destylowanej działała jeszcze kolejne 2 lata. A wymieniłem z przyzwoitości, przed zimą... na tego śmieciowego Bannera – do dziś żałuję, że Yuase oddałem...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9