Gwiżdżący dźwięk powietrza z okolic drzwi pasażera
1, 2
Po 10 dniach od odbioru z salonu moje wrażenia są wyłącznie pozytywne. Każdy kilometr cieszy i utwierdza w przekonaniu o dobrze wykonanym wyborze.
W swoim egzemplarzu jak do tej pory znajduję tylko jeden problematyczny aspekt. Zwróciłem uwagę ,że przy szybszej jeździe słychać z okolic drzwi pasażera gwiżdżący dźwięk powietrza. Coś jakby odgłos towarzyszący jeździe z lekko uchyloną szybą. Drzwi i szybą są dobrze domknięte a dźwięk się pojawia. Miał ktoś podobny przypadek? Jakiś pomysł co może być przyczyną? Jak temu zaradzić?
W swoim egzemplarzu jak do tej pory znajduję tylko jeden problematyczny aspekt. Zwróciłem uwagę ,że przy szybszej jeździe słychać z okolic drzwi pasażera gwiżdżący dźwięk powietrza. Coś jakby odgłos towarzyszący jeździe z lekko uchyloną szybą. Drzwi i szybą są dobrze domknięte a dźwięk się pojawia. Miał ktoś podobny przypadek? Jakiś pomysł co może być przyczyną? Jak temu zaradzić?
- Od: 26 kwi 2014, 00:01
- Posty: 10
- Skąd: śląskie
- Auto: CX-5 SkyMOTION
2.0 SKYACTIVE-G 165KM 4x2 6MT
Soul Red
Nie miałem okazji. Tak jak napisałem samochód mam od kilku dni. Opisany problem wczoraj słyszałem drugi raz więc już wiem ,że mi się nie wydawało tylko faktycznie coś jest na rzeczy. Rano skontaktuję się z ASO.
- Od: 26 kwi 2014, 00:01
- Posty: 10
- Skąd: śląskie
- Auto: CX-5 SkyMOTION
2.0 SKYACTIVE-G 165KM 4x2 6MT
Soul Red
Podziel się proszę spostrzeżeniami i analizą ASO. Czy problem został zdiagnozowany?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ja miałem (w mojej M5) wymieniana uszczelkę szyby kierowcy na gwarancji... podwinęła się i szumiało...
czekamy na wieści
czekamy na wieści
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Przejeżdżałem wczoraj rano obok dealera ,u którego kupiłem swój samochód. Skorzystałem z okazji i wstąpiłem. Rozmowa z Panem z serwisu nie wniosła nic do tematu. Najpierw stwierdził ,że któryś z ich sprzedawców mówił mu ,że któryś z klientów zgłaszał podobną dolegliwość. Ktoś, kiedyś, coś... Zero konkretów w kwestii tego czy i co z tym zrobili. Mówił coś ,że zgłaszają takie rzeczy do Mazdy Polska, ci zgłaszają to dalej. I niby jak pojawia się jakikolwiek lift to jest szansa ale nie gwarancja tego ,że coś z tym zrobią. Pan z serwisu stwierdził też ,że to może być "cechą" tego modelu i jeśli tak to musi tak zostać Trochę inaczej wyglądała później rozmowa w towarzystwie handlowca ,z którym załatwiałem zakup. Wtedy słyszałem już ,że taki problem nie jest znany Panu z serwisu i nigdy nic o tym nie słyszał. Zapytałem w jakiej formie mam zgłosić ten fakt oficjalnie? Po tym pytaniu Pan z serwisu chyba zmienił nastawienie. Umówiliśmy się ,że spróbuję ustalić podczas jazdy ,w którym miejscu pojawia się ten dźwięk. Muszę się zdać na słuch żony ,która jeździ jako pasażer i z jej opinią udać się do nich jeszcze raz. Wtedy przyjrzą się drzwiom, uszczelkom itp. dokładnie i będą szukali rozwiązania.
- Od: 26 kwi 2014, 00:01
- Posty: 10
- Skąd: śląskie
- Auto: CX-5 SkyMOTION
2.0 SKYACTIVE-G 165KM 4x2 6MT
Soul Red
Hm... dziwnie podchodzą...
Wystarczyć powinno, że przyjechałeś do nich i zgłaszasz (nawet ustnie) dolegliwość...
To nie ASO płaci za naprawę a Mazda jako producent i to oni są czynnikiem decyzyjnym...
Może się powtórze, ale do obowiązków ASO (obsługa auta na gwarancji) jest zrobienie dokładnego opisu dolegliwości i jak można poparcie tego pełną dokumentacją zdjęciową... Następnie, przesłanie tego pakietu do siedziby MMP...
Po kilku dniach powinna pojawić sie informacja zwrotna dla klienta...
Zdarza się czasem, że samo ASO znajdzie przyczyne np. podwiniętą uszczelkę, wtedy to wymieniają ją od ręki (jak jest na magazynie)... Następnie informują MMP o podjętym działaniu i skutku...
Jeżeli wymagają jednak pisemnego powiadomienia, to napisz im to dokładnie... Poproś o potwierdzenie przyjęcia na kopii...
Wystarczyć powinno, że przyjechałeś do nich i zgłaszasz (nawet ustnie) dolegliwość...
To nie ASO płaci za naprawę a Mazda jako producent i to oni są czynnikiem decyzyjnym...
Może się powtórze, ale do obowiązków ASO (obsługa auta na gwarancji) jest zrobienie dokładnego opisu dolegliwości i jak można poparcie tego pełną dokumentacją zdjęciową... Następnie, przesłanie tego pakietu do siedziby MMP...
Po kilku dniach powinna pojawić sie informacja zwrotna dla klienta...
Zdarza się czasem, że samo ASO znajdzie przyczyne np. podwiniętą uszczelkę, wtedy to wymieniają ją od ręki (jak jest na magazynie)... Następnie informują MMP o podjętym działaniu i skutku...
Jeżeli wymagają jednak pisemnego powiadomienia, to napisz im to dokładnie... Poproś o potwierdzenie przyjęcia na kopii...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Widać, że chca mieć ciągły ruch klientów z reklamacjami...
weź uszczelkę pod lupę...
brown napisał(a):spróbuję ustalić podczas jazdy ,w którym miejscu pojawia się ten dźwięk.
weź uszczelkę pod lupę...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Nie jestem w stanie ustalić skąd bierze się ten dźwięk. Świszczy i tyle. Nie mogę stwierdzić ,z której strony drzwi pasażera ten dźwięk dostaje się do środka.
Przyglądałem się uszczelce ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Muszę mieć jakieś odniesienie. Podjadę znowu do ASO, zgłoszę problem oficjalnie, przyjrzę się też uszczelce w CX-5 ,które mają u siebie. Może wtedy zauważę jakąś różnicę.
Przyglądałem się uszczelce ale nie zauważyłem nic niepokojącego. Muszę mieć jakieś odniesienie. Podjadę znowu do ASO, zgłoszę problem oficjalnie, przyjrzę się też uszczelce w CX-5 ,które mają u siebie. Może wtedy zauważę jakąś różnicę.
- Od: 26 kwi 2014, 00:01
- Posty: 10
- Skąd: śląskie
- Auto: CX-5 SkyMOTION
2.0 SKYACTIVE-G 165KM 4x2 6MT
Soul Red
Byłem wczoraj w ASO na wymianie oleju ,którą sugerowali po przejechaniu 3-4k km. Przy okazji zgłosiłem teraz już oficjalnie problem z świszczącym dźwiękiem. Pracownik ASO jechał ze mną i próbował ustalić miejsce ,w którym pojawia się dźwięk. Podobnie jak ja nie był w stanie ustalić tego dokładnie. Próbowaliśmy co będzie się działo podczas jazdy jak np. złoży się lusterka. Dźwięk był inny, mniej gwiżdżący ale nie ustąpił. Sprawdzali potem na miejscu uszczelki itp. i nic nie rzuciło im się w oczy. Zgłosili fakt do Mazdy Polska i podobno do dwóch tygodni spodziewają się wskazania na ewentualną przyczynę i sposób jej rozwiązania. Chcą też żeby zostawić im samochód na jeden dzień żeby mogli metodą prób i błędów dojść do jakiegoś rozwiązania.
- Od: 26 kwi 2014, 00:01
- Posty: 10
- Skąd: śląskie
- Auto: CX-5 SkyMOTION
2.0 SKYACTIVE-G 165KM 4x2 6MT
Soul Red
Witam, również miałem taki objaw, szumu przy słupku środkowym, szybie kierowcy, po konsultacjach z zakładem montującym sprzed car audio padła sugestia wyciszenia uszczelek. wykonany został prosty zabieg wpuszczenie do oryginalnych uszczelek wężyka silikonowego 4 na 6 mm, efekt znakomity, brak szumu, nawet dźwięk zamykanych drzwi jest inny. Wężyk zakupiony przez allgro z firmy ap zoo w ilości 25 metrów, taka długość starczy na wszystkie uszczelki w drzwiach. Wężyk aplikowany jest do uszczelki na drzwiach nie na karoserii.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 23 mar 2015, 18:28
- Posty: 34
- Auto: Mazda CX-5 benzyna 2500 rok 2014
W autach po lifcie 2015r. szumy również występują od ok. 100 kh/godz. ale jest to do zaakceptowania, można się przyzwyczaić. Ja już tego nie słyszę. Auta po lifcie mieli podobno lepiej wyciszyć, ale jakoś tego nie słyszę u mnie a przez rok miałem okazję jeździć autem przed liftem. Wg mnie wyciszenie pozostało bez zmian.
- Od: 9 kwi 2015, 15:28
- Posty: 17
- Auto: Mazda CX-5 2015r.
2 litry benzyna
manual
Witam, rzeczywiście wypchanie tego miejsca daje efekt, może u mnie nie jest on tak spektakularny ze względu na moje wcześniejsze zabawy z wyciszaniem, ale ten patent daje radę.
Poniżej zdjęcie obrazujące jak "Madzie" potraktowałem w ramach testów. Teraz czas zrobić to bardziej profesjonalnie.
Poniżej są jeszcze zdjęcia, które przedstawiają wykorzystanie uniwersalnych gum do wycieraczek szyb, może komuś się przyda ten pomysł w CX5 miedzy drzwiami a tymi plastikami była szpara wypełniona minimalna ilością fabrycznej gąbki teraz wygląda to tak.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12a ... 33d8f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/257 ... cd153.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63c ... eb430.html
Poniżej zdjęcie obrazujące jak "Madzie" potraktowałem w ramach testów. Teraz czas zrobić to bardziej profesjonalnie.
Poniżej są jeszcze zdjęcia, które przedstawiają wykorzystanie uniwersalnych gum do wycieraczek szyb, może komuś się przyda ten pomysł w CX5 miedzy drzwiami a tymi plastikami była szpara wypełniona minimalna ilością fabrycznej gąbki teraz wygląda to tak.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12a ... 33d8f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/257 ... cd153.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/63c ... eb430.html
- Od: 23 mar 2015, 18:28
- Posty: 34
- Auto: Mazda CX-5 benzyna 2500 rok 2014
sagaduo napisał(a):Witam, również miałem taki objaw, szumu przy słupku środkowym, szybie kierowcy, po konsultacjach z zakładem montującym sprzed car audio padła sugestia wyciszenia uszczelek. wykonany został prosty zabieg wpuszczenie do oryginalnych uszczelek wężyka silikonowego 4 na 6 mm, efekt znakomity, brak szumu, nawet dźwięk zamykanych drzwi jest inny. Wężyk zakupiony przez allgro z firmy ap zoo w ilości 25 metrów, taka długość starczy na wszystkie uszczelki w drzwiach. Wężyk aplikowany jest do uszczelki na drzwiach nie na karoserii.
Pozdrawiam
@sagaduo
Mam kilka pytań:
Jak włożyłeś ten wężyk w uszczelkę na drzwiach? Przez te okrągłe dziurki w uszczelce da radę czy trzeba ją rozcinać?
Czy wężyk był włożony w jednym kawałku w całą uszczelkę? (jeśli tak to jak udało się to zrobić?), czy był cięty na kilka kawałków?
- Od: 2 maja 2013, 12:07
- Posty: 5
- Skąd: Warszawa
- Auto: MAZDA CX-5 2.0 165KM
Wezyk wchodzi bez problemu w kowalkach po okolo 1m zabieg powtorzylem dwa razy okolo 30m wepchalem, efekt dzwieku zamykania drzwi przerosl moje oczekiwania szum mniejszy.
Dopisano 1 cze 2015, 08:25:
Te 30 metrow oczywiscie na wszystkie drzwi
Dopisano 1 cze 2015, 08:25:
Te 30 metrow oczywiscie na wszystkie drzwi
- Od: 23 mar 2015, 18:28
- Posty: 34
- Auto: Mazda CX-5 benzyna 2500 rok 2014
- Od: 23 mar 2015, 18:28
- Posty: 34
- Auto: Mazda CX-5 benzyna 2500 rok 2014
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9