Niskie obroty, nie pracuje na jednym cylidrze
Napisane: 7 lut 2022, 13:54
Dzień dobry
Jestem (nie)szczęśliwą posiadaczką CX-5 2013 2.2 diesel.
Od jakiegoś czasu samochód wykazuje usterkę trudną do zdiagnozowania, bo błąd jest powtarzalny, ale nigdy nie występuje jak samochód jest w serwisie (nie ASO). Nie wyświetla żadnego błędu (sprawdzane na sofcie dedykowanym do Mazdy). Czasem trudno mi zreprodukować błąd, żeby pokazać, o co mi chodzi.
Mazda po zmianie biegu na wyższy i na niskich obrotach (około 1500 i poniżej) bardzo szarpie, drgania przenoszą się na karoserię, chodzi jak "traktor", diagnoza, samochód nie pali wtedy na 1 cylinder. Po zwiększeniu obrotów i na wysokich obrotach jedzie bez zastrzeżeń. Dlatego w serwisie mi nie wierzyi, bo nie zawsze się tak dzieje i nie na wysokich obrotach. Dzieje się tak po zmianie biegu na wyższy, jak ma za niskie obroty, ale nie po każdej zmianie biegu.
Samochód miał wymienione 2 wtryskiwacze, które wprawdzie parametry miały dobre, ale zacinały się mechanicznie co jakiś czas, przez co decyzja wymiany na nowe oryginalne Denso. Po wymianie i zaprogramowaniu wtryskiwaczy problem nie ustąpił. Błędu nie wyświetla, parametry wtryskiwaczy, ciśnienie w porządku. Wymieniony filtr paliwa, paliwo Orlenowe, zalana ostatnio Liqui Moli do czyszczenia wtrysków. W serwisie rozkładają ręce. Samochód dalej czasem przestaje palić na 1 cylinder po zmianie biegu na wyższy przy niższych obrotach, ale zwykle po zwiększeniu obrotów jedzie normalnie.
Ktoś miał podobny problem?
Jestem (nie)szczęśliwą posiadaczką CX-5 2013 2.2 diesel.
Od jakiegoś czasu samochód wykazuje usterkę trudną do zdiagnozowania, bo błąd jest powtarzalny, ale nigdy nie występuje jak samochód jest w serwisie (nie ASO). Nie wyświetla żadnego błędu (sprawdzane na sofcie dedykowanym do Mazdy). Czasem trudno mi zreprodukować błąd, żeby pokazać, o co mi chodzi.
Mazda po zmianie biegu na wyższy i na niskich obrotach (około 1500 i poniżej) bardzo szarpie, drgania przenoszą się na karoserię, chodzi jak "traktor", diagnoza, samochód nie pali wtedy na 1 cylinder. Po zwiększeniu obrotów i na wysokich obrotach jedzie bez zastrzeżeń. Dlatego w serwisie mi nie wierzyi, bo nie zawsze się tak dzieje i nie na wysokich obrotach. Dzieje się tak po zmianie biegu na wyższy, jak ma za niskie obroty, ale nie po każdej zmianie biegu.
Samochód miał wymienione 2 wtryskiwacze, które wprawdzie parametry miały dobre, ale zacinały się mechanicznie co jakiś czas, przez co decyzja wymiany na nowe oryginalne Denso. Po wymianie i zaprogramowaniu wtryskiwaczy problem nie ustąpił. Błędu nie wyświetla, parametry wtryskiwaczy, ciśnienie w porządku. Wymieniony filtr paliwa, paliwo Orlenowe, zalana ostatnio Liqui Moli do czyszczenia wtrysków. W serwisie rozkładają ręce. Samochód dalej czasem przestaje palić na 1 cylinder po zmianie biegu na wyższy przy niższych obrotach, ale zwykle po zwiększeniu obrotów jedzie normalnie.
Ktoś miał podobny problem?