Wypalanie filtra DPF

Postprzez bunio_rb » 3 wrz 2016, 10:04

Mazda CX5 2.2 150 HP MT (Listopad 2015)
Przebieg 13500 km
Jazda miejska 2/3 (przepisowa + 10-15km/h) Jazda w trasie 1/3 (zdecydowanie nieprzepisowa)
Srednie spalanie 5,7 L/100 km (Spalanie w pierwszych miesiacach 6,4 L/100km)
Spalanie w trasie zdecydowanie wieksze niz miejskie!!!
Wypalanie DPF co 250-300 km.
Charaktrystyczny odglos basowego buczenia podczas schodzenia z obrotow podczas procesu + widoczne zwiekszone zuzycie paliwa na komputerze (odczyty chwilowego zuzycia)
W chwili rozpoczecia tego procesu staram sie trzymac obroty miedzy 2500-3000 RPM (proces wypalania przebiega ok 7-10 min) Nawet w miescie mozna to kontrolowac jezdzac na 2 biegu.
Proces wypalania moze byc przerywany bez ponownego rozpoczecia procedury od poczatku. Czyli moze byc pociety na czesci. Dzieje sie tak gdy stajemy na swiatlach lub jadac z gory hamujemy silnikiem.
Z wlasnych obserwacji stwierdzam ze warto dokonczyc proces wypalania nawet jesli kosztowac nas to bedzie 2-3 min jazdy extra.
Poziom oleju w silniku jest identyczny ze stanem gdy auto bylo odbierane od dilera.
Z ciekawosci testowalem olej na obnizenie jego lepkosci prostym testerem Castrol'a(rownia pochyla)– spadek lepkosci minimalny(nazwalbym go normalny eksploatacyjny) w porownaniu do oleju nowego.
Podczas pierwszego przegladu pobiore probke oleju i oddam ja do analizy w Laboratorium w pracy (mam taka mozliwosc) Najblizszy roczny przeglad w Listopadzie 2016
Wazne!!! Po kazdym uruchomieniu silnika wylaczam I-stop.(Mozna wyrobic sobie taki nawyk)
Jest to w/g mnie najglupsza z funkcji pseudoekologocznych jaka zostala zastosowana w samochodach. Empirycznie udowodnione jest ze kazdy rozruch silnika powoduje jego zuzycie jak przy 3 godzinnej jego pracy w normalnych warunkach. (fakt ze dotyczy to silnikow wiekszych niz samochodowych- zakladajac ze jest to 1,5 godz to i tak przy systemie I-stop nie warto go stosowac)
Dodatkowo algorytm odpowiedzialny za kalkulacje jakosci oleju (wywolujacy komunikat o niskim cisnieniu oleju i koniecznosci jego wymiany) uzywa jako jedna z danych wlasnie ilosc uruchomien silnika.
Oszczednosci z I-stop sa pozorne.
Jak do tej pory jestem zadowlony.
bunio_rb
 

Postprzez cinek78 » 10 lut 2017, 20:59

Jak tylko skończy mi się gwarancja to na zbity pysk wywalam to badziewie ( w sensie DPF) – nie dość , że co chwila się załącza wypalanie ( z wro do wawy 3 razy!!!) , to jeszcze cholerstwo tak podnosi spalanie , że zastanawiam się gdzie tu ekologia. Podczas wypalania spalanie wzrasta o ok. 90% , a proces trwa zazwyczaj 25-40 km!!! – jakaś niedoróbka z tym DPF-em...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/9)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 4 paź 2017, 13:55

Mam wrażenie, że ostatnio mój DPF wypala się zbyt często. Sprawdzałem PIDy w Forscanie, wychodzi jakieś 90-100km między wypaleniami. Dojeżdżam 35 km do pracy, 50% po trasie szybkiego ruchu, reszta normalne krajówki, bez korków.

Kilka pytań – czy poza widocznymi na screenie PID'ami mogę coś jeszcze włączyć? Samochód ma 163 tyś przebiegu. Ilość cykli wypalania jest niepokojąco mała w Froscanie – 407, to jakieś 100 tyś km za mało wychodzi przy założeniu, że cykl normalnie jest co ok 150 km.

Czy ktoś może określić, czy OIL_DIL (stopień rozcieńczenia oleju silnikowego) w wartości 0.0488kg to dramat, czy jest ok? Jestem 7 tyś km po wymianie oleju. Na bagnecie połowa drogi między MAX a X.

Który PID odpowiada za temperaturę spalin przy DPF? Czy coś jeszcze ciekawego widać z mojego zrzutu ekranu?
Załączniki
2017100402.DPF.png
Forscan
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez wiciu32 » 16 paź 2018, 21:29

Jak wygląda długoterminowa eksploatacja tych diesli 2.2 SkyActive-D w autach z większymi przebiegami? Czy nastąpiła jakaś zmiana oprogramowania, która zmniejszyła częstotliwość wypalania DPF? Bo nie ukrywam, że cykl wypalania co 100 km brzmi dość absurdalnie... Czy kupienie auta z takim silnikiem do eksploatacja 50% trasy – 50% miasta to proszenie się o kłopoty? Mam obecnie BL z 2.2 MZR-CD 185 KM z ponad 160 Kkm przebiegu i nie mam żadnych problemów z filtrem, nie rośnie poziom oleju itp. a auto jeździ trochę po mieście. Chciałem zmienić na jakieś SkyActive-D, ale czytając niektóre opinie nie wiem czy nie byłaby to zmiana na gorsze...
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 15:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez darrecki » 16 paź 2018, 22:52

Temat rzeka. Jak 2.2 MZD dało u Ciebie radę, to 2.2 sky też da.
Generalnie filtr powinien się wypalać nie częściej niż 150km, a to i tak uznaję za kiepski wynik. Gdy interwały są częstsze trzeba znaleźć przyczynę. Albo auto nadmiernie dymi i szybko zapełnia filtr, albo ten jest już przytkany. Wyczyścić ciśnieniowo (czyszczenie na aucie niewiele da) i sprawdzić interwały. Jak nadal częste to sprawdzić silnik.
Jak chcesz kupić sky-d to zainteresuj się problemem wycierania wałków i urywających się grzybków turbin. Bo szczególnie to pierwsze potrafi uderzyć po kieszeni. DPF to przy tym pryszcz.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez wiciu32 » 17 paź 2018, 10:01

Ok, dzięki za info. Ze względu na wałki biorę pod uwagę tylko egzemplarze po wrześniu 2013, natomiast o tych grzybkach turbin muszę jeszcze poczytać... ;)
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 15:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez popielasty » 17 paź 2018, 12:29

Tylko pamiętaj, że data rejestracji nie jest równa dacie produkcji. Tu masz zakres VIN dla wadliwych wałków:

Kod: Zaznacz cały
BEGINNING VIN & DATE OF MODIFICATION
Mazda3:
EC Spec: JMZBM**** ** 112007 September 17, 2013
Mazda6:
EC Spec: JMZGJ**** ** 148781 September 17, 2013
ADR Spec: JM0GJ**** ** 122521 September 17, 2013
CX-5:
EC Spec: JMZKE**** ** 248119 September 17, 2013
UK Spec: JMZKE**** ** 163230 September 17, 2013
ADR Spec: JM0KE**** ** 224059 September 17, 2013

"Engine Oil Warning Indication Warning light ON with DTC P06DE or P055F =Injector Washer Leaking" ( is for 2.2D UP to September 02, 2013 production date, after that date all cars made has the 'modified' parts and or install procedures)

"Lack of acceleration and or unusual brake pedal feeling" is the Camshaft/Rockers/Turbo issue (is for 2.2D UP to September 17, 2013 production date, after that date all cars made has 'modified' parts and or install procedures, (the Brake Vac Pump was never the real and actual problem and is now not renewed))
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez wiciu32 » 17 paź 2018, 22:25

Słuszna uwaga, dzięki!
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2017, 15:02
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BL 2.2 MZR-CD 185 KM '09

Postprzez jacakam » 27 lis 2018, 14:29

Witam.

Dopadła mnie zmora DPF, lecz powiem szerze że jestem zawiedziony sposobem traktowania kierowcy przez system mazdy. W podlejszych gatunkach aut jakimi wcześniej jeździłem przy wypalaniu pojawiała się informacja że wypala się awaryjnie i nie wyłączaj silnika. Tu ni z tego ni z owego wywaliło mi taki komunikat.
Dziś udałem się na komp. a tam nie ma możliwości uruchomienia awaryjnego (statycznego) wypalania bo zapełnienie (zapchanie) czy jak to tam zwał DPF wynosi 2,1 i nie da się tego ręcznie włączyć.
Czy komuś z Was pokazuje się pierwsza informacja "Soot accumulation in DPF too high" czy od razu jest "DPF Inspection Required"
Załączniki
20181125_154027.jpg
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 18:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez popielasty » 27 lis 2018, 22:41

Mi nigdy nie wyświetlił się żaden z tych komunikatów (aktualnie mam 196 tyś km przejechane). Jaki Ty masz przebieg?

Jutro odstawiam DPF do czyszczenia (pralniadpf.pl) – ponieważ czuję, że pojemność filtra się zmniejsza, chcę go przeczyścić profilaktycznie aby posłużył jeszcze trochę. Zdam relację po czyszczeniu – spodziewam się zwiększenia interwałów wypalania.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez jacakam » 28 lis 2018, 14:43

przebieg 46.000 km
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 18:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez darrecki » 28 lis 2018, 19:06

Gdzie jeździsz? Trasy czy tylko miasto? Bo wg. mnie jedyny powód pojawienia się takiego komunikatu to non stop jazda wokół komina. Auto nie zdąży się nagrzać, filtr wypalić, za to syfu się nawarstwia.
Bo przy takim przebiegu to filtr powinien być jak nowy. Ja mam na chwilę obecną ponad 70kkm i zero problemów z filtrem. Ten zachowuje się jak na początku użytkowania auta.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez jacakam » 18 lut 2019, 21:43

Od poprzedniego postu już 2 razy mazda pokazała mi ten komunikat. Wykasowalem błąd i trasa 100km prędkość 140 -160 km/h i bach znowu tak błąd. Wykasowanie i wyczyszczenie pamięci DPF i trasa 230 km już wolniej bo Max 140 km/h i ponownie kontrolka. Teraz ma ten komunikat na wyswietlaczu i zastanawiam się czy nie odwiedzić serwisu. Znacie może koszty takiej wizyty? A może jakiś pomysł co to może być i jak sobie z tym poradzić.
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 18:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez Jerry258 » 19 lut 2019, 15:07

jacakam spróbuj może jeszcze zainicjować przez kompa, jak już to nic nie da, wtedy jednak już regeneracja. Tutaj https://www.filtry-dpf-fap.pl masz kilka bardzo ciekawych informacji na temat dpf i jego wypalania etc, sprawdź, może coś ci się przyda :)
Ostatnio edytowano 26 lut 2019, 09:48 przez Jerry258, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 sty 2019, 10:16
Posty: 7
Auto: Mazda

Postprzez popielasty » 19 lut 2019, 18:32

Serwisu nie odwiedzaj, bo dostaniesz kosztorys na wymianę filtra za kilka tyś. Wyczyść metodą FCM – nie wiem skąd jesteś, więc nie powiem Ci gdzie możesz to zrobić. Ja robiłem w pralniadpf.pl – po wyczyszczeniu filtra jak nowy.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez jacakam » 22 lut 2019, 06:20

Mam dostęp tylko do 2 programów jest delphi i wow czy może jesteście w stanie podpowiedzieć które parametry muszę obserwować żeby stwierdzić stopień zapchania filtra dpf.

Styl jazdy poprzedniego właściciela i mój jest identyczny 10 tyś rocznie i 90 % to miasto. Też z mam 49.000 na liczniku i myślałem że nie będzie problemu z dpf ale może on po prostu się zapchał.

Chciałbym to sprawdzić zanim oddam do ASO lub czyszczenia. Skłaniam się mu temu drugiemu tylko że nie wiem ile pracy jest przy wyciągnięciu tego dpf.

Może regeneracja przez program też taka opcja jest
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 18:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez popielasty » 22 lut 2019, 18:50

PM_ACC_DSD – tak się nazywa PID do stanu zapchania DPF.

W pralniadpf.pl biorą 500 zł za wyjęcie i włożenie filtra.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez jacakam » 22 lut 2019, 20:16

Bardzo dziękuję sprawdzę jak tylko dopadnę kompa. A jestem z zachodniopomorskiego więc Wawa ciut za daleko
Początkujący
 
Od: 27 paź 2018, 18:44
Posty: 22 (1/1)
Auto: CX5

Postprzez popielasty » 22 lut 2019, 21:01

Poszukaj w Szczecinie – czyszczenie maszyną FCM (czyszczenie hydro – woda pod ciśnieniem).

Z tego co widzę tutaj to oferują: https://www.olx.pl/oferta/regeneracja-c ... rX4gR.html
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez darrecki » 23 lut 2019, 06:30

Tak jak napisał @popielasty. Wyjąć, wyczyścić filtr i powinno być ok. Żadnego magicznego czyszczenia na aucie bo to pic na wodę. Co to ASO, to ostateczna ostateczność – tam to się jeździ na gwarancji, ewentualnie na standardowy przegląd celem utrzymania historii serwisowej.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9