Cześć wszystkim!
Mam spory problem z Mazda CX-5 2.5 192 km AWD (USA). Jak w temacie komputer wyrzuca błąd P0302 czyli wypadanie zapłonu na drugim cylindrze. Błąd pojawia się przy obciążeniu silnika ponad 90% i polega na wejsściu samochodu w tryb awaryjny, po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu wszystko jest ok. Błąd zawsze pojawia się przy nagłej zmianie obciążenia, przy bardziej dynamicznym przyspieszaniu (zmiana obrotów z zakresu około 2 do 5,5 tyś i chwilowe przytrzymanie na wyższych obrotach), błąd pojawia się również bez zmiany biegów, przytrzymując na jednym biegu na wysokich obrotach.
Do tej pory sprawdzone zostały: cewki, świece, ciśnienie w poszczególnych cylindrach, wtryskiwacz i wymieniona uszczelka pod kolektorem. Zamiana wtrysków na nowych, oryginalnych uszczelkach.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem lub ma pomysł co może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc!
Pozdrawiam
2.5 AWD | Błąd P0302 – wypadanie zapłonu na drugim cylindrze
Strona 1 z 1
Pompa wysokiego ciśnienia jak niedomaga też daje takie objawy.Warto podłożyć drugą.Poza tym podmień cewkę z innego cylindra i zobacz czy błąd wędruje.Jeśli auto z usa to może poklejone wiązki po dzwonie?
Wg. mnie problemem w tym samochodzie jest to, że pochodzi z USA
Witam wszystkich, jestem tu nowy i od razu mam problem Mam to samo co kolega powyżej ze swoją CX5 z USA, 2,5 litra. Przy gwałtownym obciążeniu silnika następuje wypadanie zapłonu na 1 cylindrze i pojawieniu się oczywiście check engine. Silnik wpada w wibracje. Po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy do kolejnego momentu wkręcenia auta do obrotów w wys. 5,5 rpm. Co robić ? Świece są nowe, cewka była zamieniana. Zero pomysłów. Ktoś może uporał się z tym ?
- Od: 1 lis 2019, 23:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda CX-5, 2.5L, 2014, AWD, AT,USA
Pomysły są, już pisałem. Podłóż drugie wtryski i pompę wysokiego ciśnienia. Jest problem z wydajnością układu paliwowo-zapłonowego i tam trzeba szukać. Do filtra paliwa też bym zajrzał.
Ja bym zaczął jednak od kabelkologii jeśli auto z usa i było uszkodzone przodem, przejrzeć wiązkę silnika.
Ja bym zaczął jednak od kabelkologii jeśli auto z usa i było uszkodzone przodem, przejrzeć wiązkę silnika.
531-640-670
Dzięki za odpowiedz.
Zatem zacznę od przejrzenia wiązki na początek. Podłożyć pompę i wtryski? Tyle, ze jak je kupię to już raczej ich nie zwrócę skoro będą zamontowane w celu sprawdzenia.
W CX5 wymienialny jest filtr paliwa ? Bo na tym forum jest założony temat o filtrze paliwa, który znajduje się w baku i podobno jest niewymienialny....
Dużo pytań wiem, jednak chciałbym to naprawić i mieć już spokój.
Pozdrawiam
Zatem zacznę od przejrzenia wiązki na początek. Podłożyć pompę i wtryski? Tyle, ze jak je kupię to już raczej ich nie zwrócę skoro będą zamontowane w celu sprawdzenia.
W CX5 wymienialny jest filtr paliwa ? Bo na tym forum jest założony temat o filtrze paliwa, który znajduje się w baku i podobno jest niewymienialny....
Dużo pytań wiem, jednak chciałbym to naprawić i mieć już spokój.
Pozdrawiam
- Od: 1 lis 2019, 23:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda CX-5, 2.5L, 2014, AWD, AT,USA
Problem z wypadaniem zapłonu został rozwiązany. Uszkodzony był popychacz. Po wymianie, zero błędu check engine.
- Od: 1 lis 2019, 23:59
- Posty: 6
- Auto: Mazda CX-5, 2.5L, 2014, AWD, AT,USA
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9