Hej wszystkim,
Mam taki problem z moją Mazdą, że stojąc (Skrzynia automatyczna pozycja D) majac wciśniety hamulec oraz przy pracującym silniku, wibracje silnika dość mocno przenoszą się do kabiny. Tak ze odczuwam jak drży zgłówek, boczek drzwi, kierownica a nawet klamra od pasa (co nawet mam na filmie nagrane). Czy ktoś ma pomysł co to może być? Problem jest taki, że te wibracje nie pojawiają się zawsze i nie zauważyłem jakiejś prawidłowości typu zimny silnik itp. W serwisie oczywiście na teście drogowym wibracji nie było i kazali mi w ASO spadać. Auto ma 17k przebiegu i jest z 2016 więc nie sądze aby to była wybita poduszka pod silnikiem. Zauważyłem, też, że mój automat zdarzy mu się (baaardzo rzadko) szarpnąć przy redukowaniu biegu. Myślicie ze te dwie sprawy mogą być jakoś powiązane? Szarpania skrzyni w ASO tez niestety nie udało mi się odtworzyć.
Wibracje silnika przenoszą się do kabiny
Strona 1 z 1
Hej, mam dokładnie to samo. Tzn czasem występują wibracje i czasem szarpie. To samo było w aucie demo, którym jeździłem przed zakupem. Jak pytałem sprzedawce, o co chodzi z wibracjami to usłyszałem "jakimi wibracjami?!" Spróbuj wyłączyć klimatyzację. Mam wrażenie, że najczęściej problem występuje jak załącza się kompresor i silnik jest rozgrzany. Wtedy są niższe obroty silnika. Jeśli chodzi o sporadyczne szarpanie to czasem mam przy powolnym przyśpieszaniu, a czasem przy redukcji. Praktycznie od samego początku i w sumie już nie zwracam na to uwagi. Zgłaszałem to na początku w serwisie kilka razy. Oni nie nie widzą i nic nie czują. W sumie to możliwe bo ciężko napotkać ten problem przejeżdżając kilka-kilkanaście km. W każdym razie wgrali inne oprogramowanie i skrzynia trochę inaczej pracuje, jakby twardziej. Szarpnięcia jak były tak są Kontaktowałem się też kiedyś z właścicielem Mazdy 6 z tym samym problemem. Mówił, że czasem się to pojawiało i potem znikało, a serwis nic z tym nie robił. Jeśli faktycznie jest coś nie tak to jedyna diagnoza jaka to potwierdzi to wyjęcie i rozmontowanie skrzyni, raczej nie ma innej możliwości, a nikt się tego nie podejmie póki auto jeździ. Mam też porównanie z automatami w kilku innych markach i jest to jedna z fajniejszych skrzyń jakimi dane było mi jeździć. W każdej czasem zdarzają się szarpnięcia. Nie wiem czy jest się czym przejmować.
to sie dzieje bez klimatyzacji, chyba udalo mi sie nawet to odtworzyc. Dzieje sie tak jak istop uruchomi silnik a ja nie ruszę bo upłyną np. 2 minuty i po chwili zaczyna wibrować.
A co do tematu na forum to szukalem ale nie znalazłem. Mozesz podrzucic link?
A co do tematu na forum to szukalem ale nie znalazłem. Mozesz podrzucic link?
U mnie inna dziwna przypadłość, otóż przy prędkości dokładnie 120km/h na 6 biegu słyszę pulsujące buczenie w kabinie spod auta. Powyżej i poniżej tej prędkości buczenie nie występuje. To buczenie tylko na 6 biegu i jak jadę równe 120km/h (na innych biegach to nie występuje przy tej prędkości). Przebieg 2200km. Dziwna sprawa.
Cześć.
Sprawdź, przy jakich obrotach słyszysz ten dźwięk. Miałem coś podobnego, bardzo dawno temu w P309. Okazało się, że wyrobił się wieszak od tłumika tylnego. U Ciebie pewnie będzie coś innego, ale może w ten sposób namierzysz źródło.
Sprawdź, przy jakich obrotach słyszysz ten dźwięk. Miałem coś podobnego, bardzo dawno temu w P309. Okazało się, że wyrobił się wieszak od tłumika tylnego. U Ciebie pewnie będzie coś innego, ale może w ten sposób namierzysz źródło.
Z tego co kojarzę to 2500 obrotów na 6 biegu, wtedy to osiągam 120km/h. Sprawdzę jeszcze jak inne biegi i 2500 obroty. Dzięki za sugestie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości