Wibracje silnika przenoszą się do kabiny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pmaniek89 » 10 maja 2017, 22:32

Hej wszystkim,

Mam taki problem z moją Mazdą, że stojąc (Skrzynia automatyczna pozycja D) majac wciśniety hamulec oraz przy pracującym silniku, wibracje silnika dość mocno przenoszą się do kabiny. Tak ze odczuwam jak drży zgłówek, boczek drzwi, kierownica a nawet klamra od pasa (co nawet mam na filmie nagrane). Czy ktoś ma pomysł co to może być? Problem jest taki, że te wibracje nie pojawiają się zawsze i nie zauważyłem jakiejś prawidłowości typu zimny silnik itp. W serwisie oczywiście na teście drogowym wibracji nie było i kazali mi w ASO spadać. Auto ma 17k przebiegu i jest z 2016 więc nie sądze aby to była wybita poduszka pod silnikiem. Zauważyłem, też, że mój automat zdarzy mu się (baaardzo rzadko) szarpnąć przy redukowaniu biegu. Myślicie ze te dwie sprawy mogą być jakoś powiązane? Szarpania skrzyni w ASO tez niestety nie udało mi się odtworzyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez ggrzesiek » 11 maja 2017, 13:12

Hej, mam dokładnie to samo. Tzn czasem występują wibracje i czasem szarpie. To samo było w aucie demo, którym jeździłem przed zakupem. Jak pytałem sprzedawce, o co chodzi z wibracjami to usłyszałem "jakimi wibracjami?!" ;) Spróbuj wyłączyć klimatyzację. Mam wrażenie, że najczęściej problem występuje jak załącza się kompresor i silnik jest rozgrzany. Wtedy są niższe obroty silnika. Jeśli chodzi o sporadyczne szarpanie to czasem mam przy powolnym przyśpieszaniu, a czasem przy redukcji. Praktycznie od samego początku i w sumie już nie zwracam na to uwagi. Zgłaszałem to na początku w serwisie kilka razy. Oni nie nie widzą i nic nie czują. W sumie to możliwe bo ciężko napotkać ten problem przejeżdżając kilka-kilkanaście km. W każdym razie wgrali inne oprogramowanie i skrzynia trochę inaczej pracuje, jakby twardziej. Szarpnięcia jak były tak są ;) Kontaktowałem się też kiedyś z właścicielem Mazdy 6 z tym samym problemem. Mówił, że czasem się to pojawiało i potem znikało, a serwis nic z tym nie robił. Jeśli faktycznie jest coś nie tak to jedyna diagnoza jaka to potwierdzi to wyjęcie i rozmontowanie skrzyni, raczej nie ma innej możliwości, a nikt się tego nie podejmie póki auto jeździ. Mam też porównanie z automatami w kilku innych markach i jest to jedna z fajniejszych skrzyń jakimi dane było mi jeździć. W każdej czasem zdarzają się szarpnięcia. Nie wiem czy jest się czym przejmować.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2014, 11:39
Posty: 76 (0/2)
Auto: M3 BM 120KM 6AT, SkyPassion

Postprzez apx » 11 maja 2017, 13:14

jest juz temat na forum o tym ...
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez pmaniek89 » 11 maja 2017, 18:02

to sie dzieje bez klimatyzacji, chyba udalo mi sie nawet to odtworzyc. Dzieje sie tak jak istop uruchomi silnik a ja nie ruszę bo upłyną np. 2 minuty i po chwili zaczyna wibrować.

A co do tematu na forum to szukalem ale nie znalazłem. Mozesz podrzucic link?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez apx » 12 maja 2017, 09:50

viewtopic.php?f=495&t=170215 ogolnie TTTM , zglaszaja niektorzy z forum 6 tez moim zdaniem to przez istop i obroty ktore sa zanizone i stad silnik nierowno chodzi
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez mishaaq » 12 maja 2017, 11:42

To przez iStop, ale nie związane z obrotami. U mnie pojawiają się drgania gdy silnik "wybudził się" z iStopa, ale wciąż jest na ssaniu (koło 800-900 obrotów miał ostatnio).
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez garcia » 12 maja 2017, 16:01

U mnie i-stopu brak, mimo to silnik czasami chodzi nierówno. Objawy występują gdy silnik jest rozgrzany i obroty są bardzo niskie, według mnie za niskie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2016, 17:17
Posty: 126 (1/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 bm sedan '15
2.0 155 hp M/T
Canada soul red

Postprzez Megas » 12 maja 2017, 19:45

Zapewne załącza się zawór EGR...
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2016, 15:58
Posty: 113 (49/3)
Auto: Mazda 3 BM HB 2015, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez tomeq83 » 12 maja 2017, 20:36

U mnie inna dziwna przypadłość, otóż przy prędkości dokładnie 120km/h na 6 biegu słyszę pulsujące buczenie w kabinie spod auta. Powyżej i poniżej tej prędkości buczenie nie występuje. To buczenie tylko na 6 biegu i jak jadę równe 120km/h (na innych biegach to nie występuje przy tej prędkości). Przebieg 2200km. Dziwna sprawa.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Postprzez MichG » 13 maja 2017, 08:10

Cześć.
Sprawdź, przy jakich obrotach słyszysz ten dźwięk. Miałem coś podobnego, bardzo dawno temu w P309. Okazało się, że wyrobił się wieszak od tłumika tylnego. U Ciebie pewnie będzie coś innego, ale może w ten sposób namierzysz źródło.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 123 (0/3)
Skąd: Serock
Auto: Będzie: Mazda 3 ‘2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez tomeq83 » 13 maja 2017, 10:48

Z tego co kojarzę to 2500 obrotów na 6 biegu, wtedy to osiągam 120km/h. Sprawdzę jeszcze jak inne biegi i 2500 obroty. Dzięki za sugestie.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2012, 18:39
Posty: 350 (4/16)
Auto: 1.Mazda 3 BL 2010 1.6 105km MZR Exclusive 90th Anniversary Blue Mica
2. Mazda 3 BN 2017 2.0 120KM Skypassion Safety Soul Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323