Stuki podczas kręcenia kierownicą w czasie parkowania
1, 2
Cześć, przejechałem niecałe 6tys km M3 i pojawiły się stuki, gdzieś z przodu. Problem występuje tylko podczas parkowania (na postoju i w czasie normalnej jazdy cisza) przy kręceniu kierownicą. Wpływ na to ma też chyba delikatnie wciśnięty hamulec – bez hamowania wydaje mi się, że jest cisza. A tak to coś puka bez różnicy czy kręcę w lewo czy w prawo. Odgłosy pojawiają się w pełnym zakresie obrotów kierownicy. Czy ktoś z Was się z tym już spotkał?
Dzisiaj postaram się to zrobić. W sumie to nie tyle stuki co trzaski i chyba ma na to wpływ temparatura – rano gdy jest chłodno cisza, a popołudniu wyraźnie słychać. Znalazłem podobne historie na forum Mazdy6, również w nowych autach (1000km przebiegu itp). Podobno mogą to być jakieś gumowe elementy w zawieszeniu. W każdym razie umówiłem się też do serwisu w następnym tygodniu i dam znać czy ten typ tak ma.. czy może coś zrobili 
Auto, mniemam masz na gwarancji. Jedź do ASO i niech sprawdzają. Jeśli te stuki są – tak jak pisałeś wyżej – tylko podczas bardzo powolnej jazdy (parkowania) i tylko przy wciskanym hamulcu, to może coś z klockami (poluzowany) 

Ostatnio edytowano 14 maja 2015, 20:27 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
ggrzesiek napisał(a):jeśli chodzi o te sprężyny i tapczan to zjawisko normalne raczej czy też nie bardzo?
...może wystąpić tylko przy pełnym skręcie kół...
czarmi napisał(a): Jedź do ASO i niech sprawdzają.
dokładnie... tam nie może być nic luźnego... no chyba, że klocki tak skaczą, ale one też nie powinny...
Dziś u siebie usłyszałem podobne dźwięki wydobywające się w podobnych warunkach
Ciekawe czy to łożysko jakieś czy może przekładnia... Jutro dzwonię do ASO podpytać ich
Przebieg ok 13,5tys km. Jeśli czegoś się dowiem to poinformuję tutaj.
Ja także odczuwam jakieś stuki przy ruszaniu z maksymalnie skręconymi kołami. Dzieje się to kiedy koła napotkają jakiś opór (nierówności, krawężnik itp). Zazwyczaj, kiedy wyjeżdżam lub wjeżdżam z parkingu.
Myślałem, że dociągnę do przeglądu (już 17 tys), ale będę z moimi felernymi lusterkami w ASO i spróbuję naświetlić także ten temat (i szereg innych poruszanych na tym forum, niestety także mnie trapiących).
Myślałem, że dociągnę do przeglądu (już 17 tys), ale będę z moimi felernymi lusterkami w ASO i spróbuję naświetlić także ten temat (i szereg innych poruszanych na tym forum, niestety także mnie trapiących).
Rozmawiałem z ASO i okazuje się, że są jakieś noty serwisowe na te objawy. Trzaski przy skręcaniu powoduje obcierająca się sprężyna o łożysko amortyzatora czy jakoś tak (osłony gumowe mają założyć), a pukanie przy zjeżdżaniu z krawężnika to wadliwe odbojniki przy amortyzatorze (został wprowadzony nowy kształt). Części mają dotrzeć w ciągu tygodnia i potem naprawa. Mam nadzieję, że problem zostanie rozwiązany 
Byłem w ASO i niestety nie udało mi się wywołać tego dźwięku. Serwis nie odbył jazdy testowej tylko na placu się przejechali. Chcą mi wmówić, że to mi się zdaje i że te dźwięki wydaje skrzynia automatyczna
Ręce opadają.
Dziś mi trzeszczało a dodatkowo jak jechałem kostką to rzednie zawieszenie łupiło jak w 20-letnim aucie, jakby metal o metal uderzał. Nie wiem co o tym myśleć
Dziś mi trzeszczało a dodatkowo jak jechałem kostką to rzednie zawieszenie łupiło jak w 20-letnim aucie, jakby metal o metal uderzał. Nie wiem co o tym myśleć

U mnie te metalowe trzaski tak się nasiliły, że słychać je już za każdym razem gdy wolno jadę.Na początku i u mnie pojawiały się sporadycznie. Pojeździj z tym troche i wróć do nich. Nic innego Ci nie pozostaje, a na pewno się samo nie naprawi
Ja wreszcie w poniedziałek jadę wymienić części na nowe.
Dlatego dałem sobie teraz spokój i jeżdżę. Niestety w tym serwisie nie pracuje nikt kumaty i jeśli nie pokażę im się palcem usterki, to nie będą wiedzieli o co chodzi. A kontakt np mailowy? Zapomnij że dostaniesz odpowiedź 

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości