Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darrecki » 29 wrz 2017, 20:59

ellipsis napisał(a):Hamuje bo mam ubytek w klockach z tyłu :P


Zawsze mogłeś zapomnieć zwolnić hamulec ręczny :)

Ale coś w tym prawdy jest, klocki zaczną się kończyć dopiero wówczas gdy pojawi się problem z odbijaniem ręcznego – standardowa usterka w poprzednich generacjach, aż dziw bierze że jeszcze u nas nikt nie miał z tym problemu...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez esem » 27 paź 2017, 07:06

Na przeglądzie rocznym zmierzyli grubość klocków: przód 6mm, tył 7mm. Przebieg prawie 15,5kkm. Tragedia. :> Nawet Pyzio 406 przejechał 60kkm, no a Isia 120kkm. Ja mam lekką nogę. <ok>
Mazda każe wymieniać tarcze przy 2mm. <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 10:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez ellipsis » 27 paź 2017, 21:04

To za rok klocki Ci sie skończa bo przy 2mm odzywa sie ogranicznik a skoro 4mm zeszlo w rok hehe :D
Ja już ułożylem swoje TRW, jest to samo co na oryginałach. Z poczatku była tragedia ale teraz jest w normie dla Mazdy czyli słabo. Z czego sa robione te hamulce w Maździe skoro przy tak niskiej masie klocki kończą sie po 30-40 tys km. Kolegi Jetta (golf V) zrobila 80 tys na oryginalach..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez MyFirstMazda » 28 paź 2017, 21:43

Witam.

Moja Mazda 3 ma 83 tys. na liczniku. Na przeglądzie przy 80 tys. klocki były ok i nie wymieniałem. Tak na oko co najmniej 100 tys. na klockach przejadę bez problemu. Mazda z listopada 2014. Mam jakieś wyjątkowe klocki? Aż się dziwię, jak czytam że klocki po 30 tys, ktoś musi wymieniać.
Początkujący
 
Od: 28 sty 2015, 12:54
Posty: 12
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 SkyEnergy 2.0 Sedan JetBlack 2014

Postprzez child » 29 paź 2017, 00:30

ellipsis napisał(a):To za rok klocki Ci sie skończa bo przy 2mm odzywa sie ogranicznik a skoro 4mm zeszlo w rok hehe :D


Z tego, co ja pamiętam, to te klocki mają na początku 8mm, a nie 10mm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez MichG » 29 paź 2017, 09:03

child napisał(a):
ellipsis napisał(a):To za rok klocki Ci sie skończa bo przy 2mm odzywa sie ogranicznik a skoro 4mm zeszlo w rok hehe :D


Z tego, co ja pamiętam, to te klocki mają na początku 8mm, a nie 10mm.

Raczej 10 mm. W moim po 15 kkm mają ok. 8 mm.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 121 (0/2)
Skąd: Serock
Auto: Będzie: Mazda 3 ‘2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez ellipsis » 29 paź 2017, 12:45

Szef serwisu powiedział mi, że nowe maja 10mm a przy 2mm jest blaszka ostrzegawcza. TRW, które zakładalem też miały calkowitą grubość 10mm i blaszke na wysokości 2mm.

My First Mazda – ale kolego jeżdzisz w trasie czy krecisz sie w 90% w miescie? Bo to ma znaczenie kluczowe. Ja jeżdze po miescie ale staram sie bez sensu nie hamować, dużo hamuje silnikiem i staram sie jeździć raczej przewidywalnie a mimo to w 36tys skonczyłem oryginalne klocki. Tarcza też jak na ten przebieg ma spory rant, sądze że konieczna bedzie wymiana po 2 komplecie kloców. Poprzednimi autami jeżdzilem tak samo albo i dynamiczniej i 60-80 tys na klockach to byl standard.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez extra » 16 lis 2017, 18:37

Dzisiaj w mojej obecności mierzyli grubość klocków. Wyniki: Przód 7,5, tył 9,0 mm.
Stan licznika: 33 tyś km.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 19:19
Posty: 51 (1/0)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 BP – 2,0 – Hatchback – 150 KM – 2023

Postprzez apx » 17 lis 2017, 11:23

a ja zalecam wszystkim zrobic prosty test przejechac sie na kocich lbach i sluchac czy im zaciski nie terkocza jak terkocza to sa do wymiany – mam tak i niestety nie wylapalem na gwarancji ...
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Mariusz-TT » 17 lis 2017, 15:00

mam już 3 zestaw i terkoczą wiec jak wymieniają badziew na badziew to nic nie da........
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez apx » 17 lis 2017, 15:56

serio myslalem ze to tylko z jakies parti sa takie mi zapronowali zrobienie za okolo 1500 jak bym zrobil to bym byl w niezlym szambie
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez jarzab-ek » 24 lis 2017, 21:13

Witam. Czy mógłby mi ktoś z Was podpowiedzieć czy aby ten element (Nie wiem jak go nazwać) widoczny na zdjęciu nie wystaje za bardzo??Mam wrażenie ze po wizycie w ASO i zgłoszeniu piszczenia hamulców ta cześć wystaje bardziej.
Załączniki
DF66CB47-8905-427E-9054-1600C7F87F81.jpeg
4FDD3D82-25D8-4E36-BC95-181DA017A070.jpeg
jarzab-ek
 

Postprzez kyo » 4 gru 2017, 11:25

Ja mam mazdę Enso z 2016r, jeżdzę głownie po mieście (ok 80%).
Podczas pierwszego przeglądu, po 11 miesiącach i przebiegu 20k km powiedziano mi, że klocki mają jeszcze 65% grubości. Obecnie jeżdzę mniej i po 9 miesiącach od przeglądu i przejechaniu kolejnych 9 tyś km, usłyszałem sporadyczne lekkie piszczenie z przodu, mało tego, dwa razy pojawiło mi się ostrzeżenie że mam mało płytnu hamulcowego. Zerknął na to zaprzyjazniony mechanik i powiedział, że klocków zostało ok 3mm, a komunikat o płynie jest dlaego że tłoczki bardziej muszą wychodzić.

Zastanawiam się jak to możliwe że w 9 miesięcy i 9 tyś przejechanych km, klocki zeszły z 65% do poziomu piszenia blaszki.
Mam nazmiar wybrać się do ASO, ale już ze swoimi klocakimi. Co wybrać, bo przeczytałem chyba z 15 stron wątku i są bardzo sprzeczne porady – jedni chwalą TRW inni to odradzają.
Wspominano o Texarach oraz o BREMBO. Co kupić? Felgi 18". Zależy mi na dobrej jakości.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2015, 21:29
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda3 BM Enso 120KM MT; 2016r. HB Soul Red

Postprzez MMazda » 31 gru 2017, 08:06

Witam, ja tak samo... byłem w ASO powiedzieli że tarcze i klocki z przodu do wymiany, moje auto to Mazda 3 BM rocznik 2014, silnik 2.0 120km, koła 16" w ASO powiedzieli za tarcze i klocki 1600zł więc podziekowałem.
Chciałem kupić sam tarcze i klocki na przodu więc jakie polecacie dobre, kompletnie się nie znam, widzę że są różne szerokości 260,280,295mm.. najlepiej by było jak by ktoś podał mi link do tarcze i klocków jakiś bardzo dobrej jakości.
Bardzo proszę.

Edit:
Znalazłem takie tarcze, klocki też ma.
Dobre to?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7082485269
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 10:08
Posty: 55 (0/2)
Auto: Mazda 3

Postprzez ellipsis » 31 gru 2017, 13:50

Na chwile obecna sa dostepne już tarcze i klocki ATE i je bym ci polecił. TRW lubią sie krzywić a z ATE nigdy nie mialem problemu. Ja mam jeszcze klocki TRW na oryginlanych tarczach bo wtedy ATE nie bylo dostepne i po paru tys. km zaczeły piszczeć klocki. Moim zdaniem lepiej dołozyć pare zlotych i mieć markowy zestaw hamulcowy.

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... lcowa.html

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... y-kpl.html
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez MMazda » 31 gru 2017, 23:14

Możliwe to że 42k km i tarcze z przodu do wymiany ? Czy chciało ASO ściągnąć Hajs ze mnie ?
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 10:08
Posty: 55 (0/2)
Auto: Mazda 3

Postprzez child » 1 sty 2018, 19:06

Ja miałem wymieniane po dokładnie takim przebiegu. Ale oczywiście możliwe, że cię chcieli naciągnąć. Jeśli masz wątpliwości, to sprawdź te tarcze gdzieś indziej (niekoniecznie w autoryzowanym serwisie).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez MMazda » 2 sty 2018, 23:48

Zakupiłem klocki i tarcze TRW na przód i teraz mam małe pytania.
1) Czy wymiany mogę dokonać poza ASO np. W dobrym zakładzie mechanicznym (Spora różnica cen) i nie stracę gwarancji?

2) Czy w Mazdzie BM po wymianie nie zapali się jakąś kontrolka która będę musiał usuwać w ASO?

3) Czy do wymiany klocków i tarcz trzeba użyć oprogramowania?

4) Pytanie co do tyłu, gdybym wymieniał kiedyś tarcze i klocki to potrzeba będzie podłączyć pod komputer? I też będę mógł to zrobić po za ASO? Pytam bo w Mazdzie jest ten system co blokuje koła na podjeździe, pytanie czy po wymianie tarcz i klocków tył coś się nie roztroi.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 10:08
Posty: 55 (0/2)
Auto: Mazda 3

Postprzez darrecki » 3 sty 2018, 00:50

1. Mazda nie daje gwarancji na hamulce, więc śmiało rób tam gdzie dobrze, a nie tam gdzie drogo.
2. Nie
3. Nie
4. Jeśli masz ręczny na przycisk (BN) to trzeba podłączyć pod oprogramowanie (aby cofnąć tłoczki). Przy ręcznym na wajchę nie ma takiej potrzeby. Hill assist nie ma nic do tego, więc można zmienić gdzie się chce.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Steel » 3 sty 2018, 01:14

darrecki jestes tego, odpowiedzi na 4, pewien? Jesli hill assist nie trzyma, a przyciskuku nie wlaczysz to powinienes moc (na chlopski rozum) wymienic klocki i tarcze. Tloczki powinno sie dac cofnac mechanicznie, jak przy kazdym zacisku sterowanym tego typu. Jesli byl zaciagniety reczny to faktycznie trzebaby odblokowac, ale wystarczyloby raczej tylko przyciskiem. To tak logicznie patrzac.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 21:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323