Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mishaaq » 6 lut 2017, 10:08

@MarekPe: hmm, jeśli poszukasz informacji w internecie na temat działania pośredniego systemu TPMS to dowiesz się, że spadek ciśnienia w oponie jest wykrywany przez systemy ABS i ESP właśnie na podstawie długotrwałej różnicy prędkości kół przy jeździe na wprost.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 14:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez krabdul » 6 lut 2017, 10:12

Mniej powietrza to większy opór, więc teoretycznie trzymając kierownicę na wprost, a w praktyce auto trochę ściąga, może dsc odczytuje to jako poślizg i w takiej specyficznej sytuacji domyśla się, że to "tylko" opona.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez MarekPe » 6 lut 2017, 19:40

mishaaq napisał(a):@MarekPe: hmm, jeśli poszukasz informacji w internecie na temat działania pośredniego systemu TPMS to dowiesz się, że spadek ciśnienia w oponie jest wykrywany przez systemy ABS i ESP właśnie na podstawie długotrwałej różnicy prędkości kół przy jeździe na wprost.
mishaaq

 
Od:8 cze 2015, 14:26
Posty:64 (46/2)
Skąd:Kraków
Auto:Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed


Właśnie dlatego pisałem, że ciekaw jestem jak to naprawdę działa, a nie wersję dla humanistów (nic nie ujmując Humanistom). Do tej pory myślałem, że zwykły przetwornik ciśnienia z łączem radiowym, jakich mam dziesiątki w moich systemach, to przecież teraz kosztuje grosze.
No nic jak może stanę się właścicielem M3 to będę zgłębiał temat, a jak wygra konkurencje (Toyota hybrid)
to spożytkuję czas w inny sposób ;)
A może ktoś wie czemu Mazda nie chce być konkurencją dla hybryd wprowadzając ILoop do silnika 120KM?
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 21:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Postprzez child » 6 lut 2017, 20:28

MarekPe napisał(a): Do tej pory myślałem, że zwykły przetwornik ciśnienia z łączem radiowym, jakich mam dziesiątki w moich systemach, to przecież teraz kosztuje grosze.


Moim skromnym zdaniem to rozwiązanie Mazdy (jakakolwiek by nie była zasada jego działania) wydaje się znacznie sensowniejsze. Nie sieka radiem, nie wymaga baterii, nie da się go uszkodzić przy wymianie opon (co z tradycyjnymi czujnikami zdarza się ponoć nagminnie).

A może ktoś wie czemu Mazda nie chce być konkurencją dla hybryd wprowadzając ILoop do silnika 120KM?


To już inny temat i zaraz nas moderator pogoni ;), ale jaka to konkurencja dla hybryd? i-Loop daje jedynie minimalny zysk w spalaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez dnf » 15 sie 2017, 14:42

Odnośnie czujników ciśnienia to czy jest możliwość sprawdzenia w oprogramowaniu które koło ma za małe ciśnienie? A jeśli nie można sprawdzić wprost to czy można to jakoś odczytać poprzez OBD ?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2014, 17:54
Posty: 142 (1/27)
Auto: Mazda 3, Sedan 2014, Skyactiv-G 120KM 6MT + Xenon

Postprzez meridian » 31 paź 2017, 13:02

A może ktoś odpowiedzieć na pytanie, czy ze względu na te pseudo czujniki ciśnienia, z wymianą opon poradzi sobie każdy wulkanizator ? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2016, 08:09
Posty: 54 (1/2)
Skąd: Silesia
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB 120KM

Mazda CX-5 KF 2019 160KM

Postprzez Mariusz-TT » 31 paź 2017, 13:28

Bez problemu,nic nie trzeba resetować
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 17:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez child » 6 lis 2017, 07:48

Ja bym nawet powiedział więcej – dzięki temu rozwiązaniu wymiana opon jest wyjątkowo prosta, bo w kole po prostu nie ma niczego związanego z TPMS.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez esem » 10 gru 2017, 14:16

Wczoraj w nocy padał śnieg (no z deszczem). Zapaliła się po 40 minutach kontrolka ciśnienia kół. O 1jej w nocy ze strachem wracałem do domu po wcześniejsze wizualnej obserwacji opon. :>
Dzisiaj podjechałem pomierzyć ciśnienia – i wszystko O.K. <spoko> Zresetowałem czujnik.
Co było grane <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez child » 10 gru 2017, 18:36

Pomiar ciśnienia w oponach w naszym Mazdach ma czasem tendencje do nadwrażliwości. Ogólnie po jego zaświeceniu należy sprawdzić opony, a jak nic nie widać, to zresetować i jechać dalej. Dopiero powtórne włączenie alarmu w ciągu kilku dni (albo oczywiście szybciej) może świadczyć o problemach z oponą.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez kuba_t » 10 gru 2017, 19:25

tak na prawdę czujniki stosowane w naszych mazdach (ale nie tylko) informują o zbyt niskim ciśnieniu dopiero w momencie gdy to ciśnienie spada do około 1Bara – czyli już gołym okiem widać, że powietrza brakuje. Czasem czujnik zgłasza niepoprawne ciśnienie jak np. spadnie temperatura, a w rzeczywistości ciśnienie jest ok – jednak w każdym momencie gdy komputer zakomunikuje błąd warto sprawdzić stan opon i faktycznie zresetować alarm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 07:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez Steel » 10 gru 2017, 21:26

Kuba w moim przypadku dzien po odbiorze samochodu bylo to 0.2 bara roznicy w jednym kole gdy przy 140km/h mi sie zaswiecilo na autostradzie... Oczywiscie spradzilem od razu, i dojechalem do najblizszego zjazdu. Po pomiarze wyszlo ze jedno z kol ma mniej powietrza... dopompowalem do rownego kompresorem i jest ok od tamtego czasu.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez kuba_t » 11 gru 2017, 18:47

no to jak widać zależy od prędkości – u mnie (fakt, że duża dziura była) po zatrzymaniu, podłączeniu kompresora ten pokazywał 1 Bar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2016, 07:49
Posty: 169 (7/6)
Auto: Mazda 6 GL, 2.0 SkyActiv-G

Postprzez krabdul » 13 gru 2017, 20:15

Mi też przy złapanym gwoździu zapaliła się kontrolka dopiero przy 1barze.
Za to w kiedyś w pożyczonej 6tce jak parę razy przycisnąłem po niezbyt równej drodze i w deszczu to też się to ustrojstwo zapaliło a ciśnienie było wszędzie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez czarmi » 17 gru 2017, 20:13

Wprawdzie moje zapytanie nie dotyczy czujników ciśnienia kół, ale, że jako M3 BM takowych przecież nie posiada, to zadam tutaj pytanie.
Jakie macie u siebie w kołach 18" zainstalowane zawory do opon? Metalowe, czy też plastykowe i które są wg was lepsze (trwalsze, bezpieczniejsze).
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez piotear » 17 gru 2017, 22:56

A ja z kolei mam pytanie czy w BN są czujniki ciśnienia w felgach czy tak jak w BM odczyt jest na podst. damych z ABS ? Kupilem dziś 18tki i nie chciałbym dokupywac specjalnie czujnikow :/
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez kubala147 » 17 gru 2017, 23:59

Nie masz się co martwić. Ciśnienie w BN czytane jest przez system na podstawie impulsów z systemu ABS-u/ESP. Wszystko będzie grało przy zmianie na większe fele. ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez piotear » 18 gru 2017, 13:18

Super ! Dzięki za odpowiedź
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez czarmi » 19 gru 2017, 16:30

Powtórzę swoje pytanie:
Jakie macie u siebie w kołach 18" zainstalowane zawory do opon? Metalowe, czy też plastykowe i które są wg was lepsze (trwalsze, bezpieczniejsze).
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez bbogdan » 28 gru 2017, 09:07

Wszystko co metalowe ,wcześniej czy póżniej rdzewieje lub utlenia się jeśli to aluminium ,przeszli przez to wszyscy właściciele czujników TPMS z aluminiowymi zaworami ,gdy po kilku sezonach urywały się końcówki przy pompowaniu
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 00:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323