Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Marianek » 28 sty 2018, 17:22

Na zimę mam plastiki, w lato mam metalowe z logiem Mazdy. Jest OK.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez looker29 » 2 mar 2018, 00:31

Pewne obserwacje związane z panującymi mrozami.. Ujemna temperatura naturalnie obniża ciśnienie w kołach. Dzisiaj przy -10 zmierzyłem ciśnienie i wyniosło 1.8 bara, gdy jeszcze tydzień temu pompowałem na 2.5. Zatem warto sprawdzać ciśnienie, bo za niska jego wartość wpływa między innymi na wydłużenie drogi hamowania. Druga sprawa – pomimo spadku ciśnienia w oponach o ok. 0.8 bara czujniki ciśnienia nie reagowały. Z tego co już było mówione nie zasygnalizują, gdy spadek ma miejsce równo we wszystkich kołach, a jedynie wtedy gdy spada znacząco w jednym z kół. Moim zdaniem taki sposób działania trochę mija się z celem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2015, 13:31
Posty: 45 (10/1)
Skąd: Bdg
Auto: Mazda 3 BM Enso 2.0 120 KM 2016' Snowflake White

Postprzez child » 3 mar 2018, 09:13

Nie mija się z celem, bo informuje o najbardziej niebezpiecznej sytuacji, czyli gwałtownym spadku ciśnienia w jednej oponiie. Natomiast nie zwalnia z obowiązku sprawdzania ciśnienia od czasu do czasu, czyli normalnej czynności eksploatacyjnej. Zgadzam się, że miło by było, gdyby samochód o tym też informował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez bbogdan » 3 mar 2018, 09:34

looker29 napisał(a):Pewne obserwacje związane z panującymi mrozami.. Ujemna temperatura naturalnie obniża ciśnienie w kołach. Dzisiaj przy -10 zmierzyłem ciśnienie i wyniosło 1.8 bara, gdy jeszcze tydzień temu pompowałem na 2.5. Zatem warto sprawdzać ciśnienie, bo za niska jego wartość wpływa między innymi na wydłużenie drogi hamowania. Druga sprawa – pomimo spadku ciśnienia w oponach o ok. 0.8 bara czujniki ciśnienia nie reagowały. Z tego co już było mówione nie zasygnalizują, gdy spadek ma miejsce równo we wszystkich kołach, a jedynie wtedy gdy spada znacząco w jednym z kół. Moim zdaniem taki sposób działania trochę mija się z celem.


Tak duży spadek ciśnienia jest niemożliwy ,przy spadku temperatury z kilkunastu stopni do -10, spadek jest możliwy o około 0,3 bara ,przy spadku temperatury do -20 ciśnienie obniża się o około 0,4-0,5 bara,
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez piotear » 3 mar 2018, 12:09

pV=nRT, korzystajcie do woli :D
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez bbogdan » 3 mar 2018, 12:13

Przyjacielu drogi podaj nam jeszcze objętość do różnych rozmiarów opon i będziemy korzystali do woli ,bo bez tego to możesz ten wzór wsadzić sobie w buty :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Maniuś » 3 mar 2018, 12:37

Witam.
W Maździe 3 nie jest mierzone ciśnienie w oponach (brak czujników ciśnienia w oponach). Ten system określania stanu ciśnienia w oponach polega na kontroli szybkości obrotowej kół i sygnalizacji ewentualnej jej różnicy. Koło z mniejszym ciśnieniem ma inna szybkość obrotową i wtedy system sygnalizuje to jako nieprawidłowość. Wynika z tego, że przy ciśnieniu np. 2,5 bara we wszystkich kołach i spadku ciśnienia na wskutek mrozów we wszystkich kołach system do 1,8 bara system kontroli stanu ciśnienie może nie wskazać żadnej nieprawidłowości.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 14:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez bbogdan » 3 mar 2018, 12:41

Aleś błysnął :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez K_o_n_r_a_d » 3 mar 2018, 12:43

piotear napisał(a):pV=nRT, korzystajcie do woli :D

bbogdan napisał(a):Przyjacielu drogi podaj nam jeszcze objętość do różnych rozmiarów opon i będziemy korzystali do woli ,bo bez tego to możesz ten wzór wsadzić sobie w buty :)

Wydaje mi się, że V jest prawie stałe, n i R też, więc nie mają znaczenia => wtedy p będzie proporcjonalne do T (T oczywiście bezwzględne).
Początkujący
 
Od: 6 sty 2017, 10:25
Posty: 17 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda3 (FL2017) 120KM AT HB SkyPassion+Safety Soul Red

Postprzez bbogdan » 3 mar 2018, 12:56

A mi się wydaje że nie :)
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez piotear » 3 mar 2018, 15:15

Skoro znasz temperaturę, w której dokonujesz pomiaru ciśnienia i masz wynik pomiaru ciśnienia, to w czym problem wyliczyć sobie orientacyjną wartość V w tej temp. ?
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 12:23
Posty: 292 (5/11)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul
Cupra Formentor 2.0, 190 4Drive – oczekujemy :)

Postprzez Dmb_T » 24 mar 2018, 21:02

Auto ma przejechane jakieś 3 tysiące dopiero a zaczęła sie zapalać kontrolka "sprawdź ciśnienie w oponach". Dwa razy się to zdarzyło, sprawdziłem ciśnienie, wszystko OK.
komunikat znikał po wciśnięciu przycisku po lewej pod kieownicą, tego odnoszącego sie do opon.
Ktoś powie, co się dzieje? Komputer wariuje?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez child » 24 mar 2018, 21:05

Sprawdziłeś – tzn. było równe we wszystkich kołach czy musiałeś coś dopompować?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Dmb_T » 24 mar 2018, 21:07

child napisał(a):Sprawdziłeś – tzn. było równe we wszystkich kołach czy musiałeś coś dopompować?


no własnie nic nie bylo.. wszędzie OK. Wyglada jakby czujnik czy komputer coś wymyślił bez sensu. Sprawdziłem wszystkie kola. Tak sie dwa razy zdarzyło a po wciśnięciu tego przycisku "od opon" znikneło.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez bbogdan » 24 mar 2018, 22:21

Czy trzymałeś wciśnięty przycisk odpowiednio długo ,lampka powinna mrugnąć dwa razy i powinien być jeden sygnał dzwiękowy
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2017, 01:15
Posty: 491 (0/26)
Auto: Mazda CX-3 2016 AWD
CRYSTAL WHITE PEARL (34K)

Postprzez Dmb_T » 30 mar 2018, 00:11

Nie, chyba nic nie migało:)
mialem tak już w innym aucie a konkretnie w astrze nowej, kiedyś na trasie. Raz pokazał że spada ciśnienie w konkretnym kole, nawet podał o ile. Stanałem, sprawdzam, nieprawda. Pojechałem, z czasem ciśnienie sie wyrównało i ikonka zgasła.
Sytuacja tutaj chyba podobna. czy ktoś miał takie doświadczenia?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2018, 18:22
Posty: 173 (2/4)
Auto: mazda 3, 2018, 2.0

Postprzez czarmi » 30 mar 2018, 12:20

Trzeba pamiętać, że w M3 BM/BN nie ma czujników ciśnienia, a działa tzw. system TPMS. Pomiar ciśnienia odbywa się tu w sposób pośredni za pomocą czujników ABS, ESP. Określana jest prędkość obrotowa każdego z kół, następnie porównuje się z wzorcem (prędkość obrotowa koła i wzorcowego ciśnienia) i stwierdza jakie jest ciśnienie w danym kole.
Kilkanaście dni temu miałem lekki poślizg podczas hamowania i skręcania autem i nagle pojawiła się taka informacja. Podjechałem na stację i ciśnienie w oponach było jak najbardziej OK. Tak jak pisałem system łapie moment, kiedy różne są prędkości obrotu kół (podczas poślizgu auta, spadku ciśnienia w którejś z opon). Wówczas może informować o spadku ciśnienia.
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Mariusz-TT » 30 mar 2018, 14:17

Chyba to musi trochę potrwać gdyż w w zimie na oblodzonej/śliskiej nawierzchni nie raz koła mi buksowały a kontrolka się nie zapaliła
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez czarmi » 30 mar 2018, 14:22

Musi zaistnieć warunek różnych prędkości obrotowych kół. Widocznie buksowanie kół Twojego auta nastąpiło w takim samym stopniu w obu kołach i nie miały one różnych prędkości obrotowych ...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Mariusz-TT » 30 mar 2018, 15:56

Raczej jest to niemożliwe aby zabuksowały Ci jednocześnie o taką samą liczbę/kąt obrotu
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323