Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ellipsis » 6 kwi 2015, 14:09

Dziekuje i wzajemnie bezproblemowej jazdy Ci życzę :)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ulmen » 27 sie 2015, 12:56

Czy komuś TPMS sygnalizował fałszywy alarm o niskim ciśnieniu ?
Kontrolka TPMS zapaliła się u mnie wczoraj a jak się później okazało z oponami wszystko w porządku...
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Sucharsson » 27 sie 2015, 13:45

Tak, ze dwa razy mi się zdarzyło. Ciśnienie było równe we wszystkich kołach. Fałszywe alarmy wynikają wg. mnie z zasady działania tego systemu ( patrz post SCADY w tym wątku ) , taka przypadłość.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 15:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez wojtix » 27 sie 2015, 13:54

ulmen napisał(a):Czy komuś TPMS sygnalizował fałszywy alarm o niskim ciśnieniu ?


Mi raz jak jechałem po remontowanej drodze. Lewe koła jechały po naprawianej, luźnej nawierzchni, a prawe były na jezdni z nową nawierzchnią. Wtedy mi się kontrolka zapaliła, a ciśnienie we wszystkich było ok bo sprawdzałem na stacji. W instrukcji jest napisane, kiedy może się błędnie włączyć kontrolka, i mój przypadek na to się łapie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez kmax » 13 mar 2016, 10:02

Witam.
Ja poraz kolejny zmieniałem koła jak co sezon i zawsze po zmianie udaję się na kompresor. Podczas tego krótkiego odcinka system sygnalizuje spadek co jest normalne. Pompuje koła, inicjuje tpms i koniec. Ale nie wczoraj. Po regulacji cisnienia system sie odezwal po okolo 5 km. Zjechalem na pobocze, sprawdzam opony, sprawdzam cisnienje – wszystko ok. Znowu reset tmps i za kilka km to samo w drodze powrotnej i do tego w tym samym miejscu trasy w drodze powrotnej-to ostatnie to raczej zbieg okoliczności.

Komus ten system tez tak sie zachowywał?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez czarmi » 13 mar 2016, 12:00

kmax napisał(a):Ja poraz kolejny zmieniałem koła jak co sezon i zawsze po zmianie udaję się na kompresor. Podczas tego krótkiego odcinka system sygnalizuje spadek co jest normalne.

Możesz jaśniej, bo nie bardzo zrozumiałem. Czy po każdej zmianie kół, a następnie inicjacji TPMS, system sygnalizuje Ci spadek ciśnienia <co?> Ja u siebie nigdy się z tym nie spotkałem :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez kmax » 13 mar 2016, 12:40

Nie. Sygnalizacja jest zaraz po zmianie co jest naturalne gdyz w leżących kolach ubywa powietrza. Pompuje resetuje i jest ok do kolejnej zmiany. Wczoraja bylo inaczej. Zrobilem co powyżej i auto sygnalizyje ze cos nie tak z ciśnieniem po przejechaniu kilku km. Mam nadzieje ze teraz zrozumiałeś:)
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez czarmi » 13 mar 2016, 12:48

kmax napisał(a):Zrobilem co powyżej i auto sygnalizyje ze cos nie tak z ciśnieniem po przejechaniu kilku km.

Czy to się powtórzyło, czy też był to jednorazowy przypadek <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez kmax » 13 mar 2016, 12:50

Dwa razy. Zaraz bede mial okazje sprawdzic czy stanie sie to trzeci raz.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez czarmi » 13 mar 2016, 12:54

Jeśli Ci się to ponownie zdarzy, to najprawdopodobniej któraś z opon wymaga wizyty u wulkanizatora :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez kmax » 13 mar 2016, 15:08

Teraz zrobiłem z 30 km i nic. Chyba ok. Tak jak pisałem, wczoraj system sie odezwal dwukrotnie, juz po dopompowaniu kół, dokładnie w tym samym miejscu w Warszawie na prymasa tysiąclecia na wysokości 'koła'. Istnieje możliwość ze jakiś sygnał zewnetrzny w tym obszarze mógłby to wywołać?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez krabdul » 13 mar 2016, 16:04

A nie jeździłeś po większych kałużach? Ja w zastępczej GJ też raz tak miałem. Zatrzymałem się i ciśnienie było ok, ale wcześniej zaliczyłem parę kałuż, na których mogło popłynąć koło. Z tego co wiem to Mazda nie ma czujników w felgach tylko bada anomalie prędkości obrotowych kół.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez czarmi » 13 mar 2016, 16:06

To może być jak najbardziej trafna sugestia <ok> Również jakaś strona auta mogła złapać więcej piasku lub błota i ....
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez kmax » 13 mar 2016, 16:31

Nic z tych rzeczy. Było sucho. Myjni również nie odwiedzałem. Jak jeszcze raz się zapali to pojadę do serwisu bo chyba przyjdzie mi ewentualnie przecierać szlak w tym temacie.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 21:18
Posty: 28 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 SD

Postprzez child » 14 mar 2016, 09:19

Mi się zdarzało po zmianie opon, że TPMS odzywał się do 3 razy (w stosunkowo dużych odstępach czasu). Jeśli po sprawdzeniu ciśnienia wszystko wygląda ok, to się nie przejmuj. No chyba, że to już z 5 raz, wtedy bym pojechał do wulkanizatora.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez SebaK » 29 mar 2016, 21:00

Panowie a mi zdarzyła się taka oto sytuacja. Po wymianie kół na letnie, po kilku kilometrach jazdy aktywował mi się system ciśnienia. Przy włączonym silniku przycisnąłem co było trzeba. Pojawiło się jedno piknięcie. TMPS Initlialized i ok. Niestety po kilku kilometrach komunikat wrócił. Miałem świadomość, że w jednym z przednich kół miałem 0,1 Bara mniej. (Mierzyłem to wcześniej.) Zjechałem do kompresora. Wyrównałem ciśnienia. Aktywowałem system na włączonym jedynie zapłonie. Póki co system się nie odezwał. Pytanie jednak brzmi. Czy, by poprawnie zadziałał jego reset musi odbywać się przy wyłączonym silniku?. Czy też może reset nie koniecznie zeruje punkt odniesienia a jeśli obroty kół są inne to tak czy siak zareaguje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez ulmen » 30 mar 2016, 08:09

@Sebak TPMS działa dopiero przy sporej różnicy ciśnień. 0.1bara to nic – nie wykryje tego (to wiem z ASO Mazdy, kiedy ponad rok temu zgłosiłem im podobny przypadek). Do tej pory TPMS zadziałał mi bezpodstawnie dwa razy. Niemniej jednak wymaga to tak czy inaczej sprawdzenia ciśnienia w oponach co może napędzić stracha np. na autostradzie.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez MarekPe » 5 lut 2017, 20:33

SCADA napisał(a):W miarę spadku ciśnienia w kole zmniejsza się też jego obwód, a to może być w prosty sposób oszacowane na podstawie zmian prędkości kątowych kół na poszczególnych osiach


Nie chcę się wymądrzać jako nowy na forum, ale ścisły umysł nie może tolerować bzdur matematyczno-fizycznych.

Obwód koła z ubytkiem powietrza się nie zmienia.....opona to nie balon i się nie rozciąga :( . Jest ugięcie samochód może siedzieć cm niżej ale obwód i prędkość kątowa będą niestety takie same.

Pomyślcie jak musiałyby pracować wszystkie wzmocnienia i oprzędy czasami stalowe, w zewnętrznej części opony pod bieżnikiem.

Swoją drogą to ciekaw jestem jak naprawdę realizowana jest kontrola ciśnienia bez czujników.

Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 22:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Postprzez SebaK » 5 lut 2017, 20:46

Pomyśl, czy podczas jazdy na wprost koło napompowane i z mniejszą objętością powietrza wykona tyle samo obrotów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez MarekPe » 6 lut 2017, 00:30

Dokładnie tak.
Geometria 1 klasa starego technikum.
Następuje zwiększenie powierzchni styku z podłożem i powstanie 2 garbów po obu stronach przylegania.
Kiedyś dawno była taka książka LILAVATI z ciekawymi zagadkami matematycznymi. Tam było zadanie o taksówkarzu dokładnie związane z problemem tu poruszanym. Spuszczał powietrze aby oszukiwać klientów. Czy klient płacił więcej???? NIE bo obwód koła jest taki sam, czyli wykona tyle samo obrotów.
Dla opornych mogę to rozrysować...... ale chyba nie ma sensu, każdy może wziąć gumkę recepturkę i się pobawić.
A jak kolega wyobraża sobie napinanie oprzędu opony??? Proponuję zapoznać się z budową opony ewentualnie jakiś filmik o produkcji, powinno pomóc zrozumieć.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2017, 22:18
Posty: 29
Auto: CX3 150AT Machine Grey
SkyPassion + Safety

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323