Czujniki ciśnienia kół w M3 BM – Pytania i problemy
Ok czyli jak chce mieć czujniki ciśnienia to jedyne wyjście to felgi z BL bo one z tego co widzę posiadają takowe czujniki na feldze. To pozostaje pytanie czy wtedy coś trzeba robić po założeniu takiej felgi (jak wspomniał Marianek – nie wiem czy wszystkie starsze mazdy tak miały) czy też system zostanie aktywowany samoczynnie.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Wszytko sie opiera jaki jest rodzaj systemu pomiaru ciśnienia. Jeśli będzie taki jak w poprzednich generacjach to potrzebne są wentyle które posiadają wbudowany czujnik pomiaru.
Czujnik łączy się radiowo z systemem pomiaru, przy zmianie na inny komplet kół z innymi czujnikami potrzeba ponownie programować.
W nowych generacjach jest to rozwiązane bez czujników w kole i specjalne wentyle nie są potrzebne. Jeśli założysz sobie felgi od BM i bedą dodane czujniki (wentyle) system będzie działał, oczywiście jak takowy będzie na wyposażeniu samochodu.
Czujnik łączy się radiowo z systemem pomiaru, przy zmianie na inny komplet kół z innymi czujnikami potrzeba ponownie programować.
W nowych generacjach jest to rozwiązane bez czujników w kole i specjalne wentyle nie są potrzebne. Jeśli założysz sobie felgi od BM i bedą dodane czujniki (wentyle) system będzie działał, oczywiście jak takowy będzie na wyposażeniu samochodu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Na czym polega programowanie?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Trzeba nauczyć/przypisać odbiornikowi czujniki za pomocą kompa IDS lub na sposób opisany w dziale GH.
Jak to będzie w BK nie wiem i jeśli będzie to adaptowane do BK która tego nie posiada.
Jak to będzie w BK nie wiem i jeśli będzie to adaptowane do BK która tego nie posiada.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
OK. Temat uważam za zakończony... marne szanse na doposażenie auta bez czujników w czujniki (oryginalne). Są jakieś zamienniki czujników do których dołączany jest odbiornik podłączany pod zapalniczkę, ale ich jakość oraz żywotność jest mocno kontrowersyjna co przy cenie ok 300zł chyba dyskwalifikuje ten pomysł w przypadku 3BK
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
System cały czas pracuje. Z takim zastrzeżeniem, że wykryje tylko znaczny ubytek powietrza w jakimś z kół. Innymi słowy, kontrolka nie zaświeci ci się, jeśli codziennie będzie ubywać ci ze wszystkich kół mniej więcej tyle samo ułamków bara powietrza.
Ok rozumiem ale zastanawia mnie pewna kwestia. Skąd system wie jaki jest właściwy poziom ciśnienia? Np. nabijamy po 2.5 atmosfery w opony i naciskamy przycisk SET, system sie niby kalibruje na tym poziomie cisnienia i w razie spadku pokaże sie stosowny komunikat. Ale skąd on wie jakie mamy ciśnienie w chwili kalibracji systemu skoro nie mamy czujników tylko system dziala na zasadzie zwiekszonego oporu toczenia koła = spadek ciśnienia w oponie?
ellipsis napisał(a):tylko system dziala na zasadzie zwiekszonego oporu toczenia koła
Wydawało mi się, że już tyle razy było o tym pisane, by nikt nie dorabiał tutaj jakichś nowych teorii... Chociaż...mam nieodparte wrażenie że niektórzy tutaj by mogli pisać jakieś slogany reklamowe dla Mazdy
Od początku więc. Mazda, podobnie, jak wielu innych producentów nie stosuje żadnych czujników wewnątrz felg/opon. Zamiast tego do kontroli odchylenia ciśnienia w kołach używa się czujników używanych przez systemy ABS i ESP. Są to czujniki indukcyjne (reagujące na metal) umieszczone w pobliżu piasty koła za tarczą hamulcową, toteż ich za bardzo nie widać z zewnątrz bez zdjęcia tarczy hamulcowej . Na skutek obrotów kół czujniki te wykrywają otwory/szczeliny w metalowych tarczkach i na tej podstawie da się oszacować, czy i z jaką prędkością kątową obraca się koło. Samo naciśnięcie przycisku "SET" nie ustawia żadnej wartości ciśnienia. Ustala natomiast moment, w którym system powinien zacząć ponownie gromadzić dane o prędkościach kątowych poszczególnych kół (najprawdopodobniej też brany pod uwage jest też kąt skrętu koła kierownicy). Przycisku "SET" używa się po zmianie ciśnienia w kołach, bądź po wymianie koła (na "dojazdówkę", lub na koło z oponą o innym ciśnieniu). Tak więc ten "poziom odniesienia" zarejestrowny wciśnięciem przycisku "SET" wcale nie musi być aktywowany w czasie, kiedy ciśnienie w poszczególnych kołach (bądź osiach) jest jednakowe, bądź właściwe (zwykle zalecane ciśnienie w oponach różni się pomiędzy osiami, jak też zależy od planowanego obciążenia samochodu, więc prędkości kątowe przednich i tylnych kół podczas jazdy na wprost moga się różnić). Takie zebranie danych o prędkościach kątowych poszczególnych kół po wciśnięciu "SET" daje więc informację o odchyłkach prędkości kątowej danego koła przyjmując jako punkt odniesienia pozostałe koła (choć wcale nie muszą one się obracać z taką sama prędkością). Oczywiście po wciśnięciu "SET" następuje jakiś okres zbierania danych z czujników (najprawdopodobniej w optymalnych warunkach – jazda na wprost, brak uślizgów kół, itp.), a dopiero następnie impulsy z czujników przy kołach (bo tak te dane wyglądają – jako impulsy o zmiennej częstotliwości) są już używane do analizy jako dane porównawcze. W miarę spadku ciśnienia w kole zmniejsza się też jego obwód, a to może być w prosty sposób oszacowane na podstawie zmian prędkości kątowych kół na poszczególnych osiach w stosunku do tych, które były zapisane, jako wartości prawidłowe.
Generalnie – cały system jest prosty jak konstrukcja cepa.
Mam nadzieję, że w miarę zwięźle wyłuskałem sens działania tego systemu, jeżeli nie, to proszę wybaczyć, ale późna mogła sprawić, że nie widziałem, co piszę...
creet napisał(a):System cały czas pracuje. Z takim zastrzeżeniem, że wykryje tylko znaczny ubytek powietrza w jakimś z kół. Innymi słowy, kontrolka nie zaświeci ci się, jeśli codziennie będzie ubywać ci ze wszystkich kół mniej więcej tyle samo ułamków bara powietrza.
Dziś wyjechałem 30 km poza miasto do rodziny i po 20km wyskoczył mi komunikat o zmianie ciśnienia w oponie. Dziwna sprawa, pompowałem opony nie dawno, oczywiście rano na zimnych oponach i naciśnałem SET. Kapcia nie złapałem, może opony złapały temp. i podniosło się w nich ciśnienie i czujnik to wyłapał ale chyba nie tak powinien działac ten system bo wzrost cisnienia pod wpływem nagrzania opony to norma i dotyczy wszystkich opon a nie jednej.
czytam te twoje wpisy,czy jak to nazwać,człowieku sprzedaj ten samochód kup sobie deskorolke i bądź w końcu szczęśliwy ,jestem na tym forum od wielu lat,ale takiego klienta to tu jeszcze nie było ,gratuluje pierwsze miejsce na pudle ,pobiłeś wszystkich Polaków w narzekaniu
Ok może i przesadziłem,nie chciałem nikogo urazić.Mam wrażenie ,że kolega tak się zraził do swojego auta,że żadne argumenty,ani rady nie pomogą.Tak po ludzku mogę współczuć bo to pewnie negatywne uczucia.Wesołych Świąt
Zawiodłem sie na aucie i tego nie ukrywam ale o jakich argumentach Ty piszesz? Zapytałem o czujke ciśnienia bo wyskoczył błąd nie wiadamo czemu, być może wy też mieliście takie przypadki a Ty na mnie naskoczyłes. Przeczytaj swój post jeszcze raz i sie zastanów..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości