Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
Przekopalem caly watek i.. no coz..jestem niepocieszony.Nie podoba mi sie ta cala sytuacja.Przelozenie jest delikatnie mowiac-niedopracowane, na dodatek szanse doprowadzenia do stanu normalnosci w zasadzie sa znikome.
Myslalem podjechac na regulacje ale po tej lekturze nie wiem czy mi sie chce..
Na szczescie ten mankament nie zakloci mojego zachwytu dla madzi Jezdzic sie da,nawyknac idzie.
Myslalem podjechac na regulacje ale po tej lekturze nie wiem czy mi sie chce..
Na szczescie ten mankament nie zakloci mojego zachwytu dla madzi Jezdzic sie da,nawyknac idzie.
- Od: 31 sie 2012, 21:41
- Posty: 552 (85/16)
- Skąd: Luxembourg
- Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'
U mnie podobny problem jak u wszystkich... ale mnie to już na tyle denerwuje że chyba rozważę opcję sprzedaży trójki. Miałem w swojej kadencji 6 gg i kończyło mi się sprzęgło to bardzo podobnie się męczyłem przy zmianie biegów jak teraz w mojej trójce bm. Wymiana czegokolwiek na gwarancji nie wchodzi w grę bo jej już nie mam a jak ktoś pisał same nowe wysprzęgliki skrzyni kosztują 6k to trochę sporo plus robocizna. Ewentualnie jeszcze spróbuję wyregulować cięgna. Też słyszałem że pomaga wymiana płynu hamulcowego. Takze te operacje wykonam i zobacyzmy co się stanie.
Panowie i Panie,
Mam "3" kupioną w Polskim salonie w 2014 roku (produkcja japońska).
Niestety mimo przejechaniu 55 000 km (miało się dotrzeć). Nadal mam czasem problem z wrzuceniem jedynki.
Nie mam już gwarancji i zgłaszałem przy każdym przeglądzie problem z 1 i czasami ze wstecznym.
Żałuję, że nie piłowałem ich w tym temacie póki auto było na gwarancji. Niby regulowali cięgna dwa razy, ale nic nie pomogło. Generalnie jestem zadowolony z samochodu. Niestety nie wiem jak przy odsprzedaży kolejnemu użytkownikowi wytłumaczyć, że jedynkę czasem nie da się wrzucić. Ja się do tego przyzwyczaiłem, ale nie chcę mieć telefonów z pretensjami od przyszłego kupca. Strasznie mnie tym Mazda zniechęciła do siebie...
Mam "3" kupioną w Polskim salonie w 2014 roku (produkcja japońska).
Niestety mimo przejechaniu 55 000 km (miało się dotrzeć). Nadal mam czasem problem z wrzuceniem jedynki.
Nie mam już gwarancji i zgłaszałem przy każdym przeglądzie problem z 1 i czasami ze wstecznym.
Żałuję, że nie piłowałem ich w tym temacie póki auto było na gwarancji. Niby regulowali cięgna dwa razy, ale nic nie pomogło. Generalnie jestem zadowolony z samochodu. Niestety nie wiem jak przy odsprzedaży kolejnemu użytkownikowi wytłumaczyć, że jedynkę czasem nie da się wrzucić. Ja się do tego przyzwyczaiłem, ale nie chcę mieć telefonów z pretensjami od przyszłego kupca. Strasznie mnie tym Mazda zniechęciła do siebie...
- Od: 13 kwi 2014, 23:10
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BM Sedan Jet Black
Ktoś na forum twierdził że po wymianie oleju zaczęło być zdecydowanie lepiej-koszt nie duży-możesz spróbować
To prawda z odsprzedażą. Kupujący może to wychwycić. Ja już się przyzwyczaiłem, lecz żoneczka jak już pozwolę pojechać ;–) to narzeka na "lewarek". Ale tłumaczę, że nie umie jeździć Mazdą....
20 tyś i nie ułożyło się. Nadal jest jakiś zgrzyt z 1 na 2. Na szczęście reszta ok.
20 tyś i nie ułożyło się. Nadal jest jakiś zgrzyt z 1 na 2. Na szczęście reszta ok.
Ten olej to wymieniacie w skrzyni biegów ? Gdzie znajduje się korek ?
mam 45 tys przejechane i dalej problem z biegami
mam 45 tys przejechane i dalej problem z biegami
Może i ktoś Ci odpowie, ale nie wiadomo co Ty masz za autko Jaka skrzynia (manualna, automat)
U siebie w profilu masz Seata, więc
U siebie w profilu masz Seata, więc
Moja skrzynia to manual 6MT
A powiedzcie, czy w przypadku zmiany biegów przy prędkościach obrotowych od 4 tys w górę ten problem też występuje ? Zauważyłem, że moja skrzynia wtedy zachowuje się nad wyraz sprawnie i znika też "urok" specyficznego sprzęgła mazdy. Może ten samochód nie lubi emeryckiej jazdy .. ? )
PS. Zmieniłem olej w skrzyni + dodatek zmniejszający tarcie i nic się nie zmieniło. Dalej loteria.
PS. Zmieniłem olej w skrzyni + dodatek zmniejszający tarcie i nic się nie zmieniło. Dalej loteria.
- Od: 26 mar 2018, 07:31
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3 BM, 2.0 165 KM, 2014 rok
Tak, u mnie ten problem występował właśnie przy wysokich obrotach, np. w trakcie wyprzedzania i zmiany z 2 na 3 (co swoją drogą było dość niebezpieczne). Ale przy bodajże kilkunastu tys. km zniknął i teraz tylko lekko sprawia problemy w pewnych zakresach niższych temperatur (rzadko i przez chwilę).
U mnie historia ma miejsce tylko podczas niskich wartości obrotowych ( do 2/2.5 tyś RPM). Powyżej wchodzą idealnie. I to też im większy przebieg tym coraz rzadziej to występuje.
Nie musi być to regułą, ale u kumpla był ten sam problem z Oplem Zafirą. Nowe auto z maksymalnie toporną skrzynią (nie pamiętam nazwy ). Zrobił 100 tyś. km do tego zgrzytnął kilkukrotnie przez ten czas i problem zniknął. Charakterystyka skrzyni wiadomo została natomiast, bardziej gładko biegi wchodzą.
Nie musi być to regułą, ale u kumpla był ten sam problem z Oplem Zafirą. Nowe auto z maksymalnie toporną skrzynią (nie pamiętam nazwy ). Zrobił 100 tyś. km do tego zgrzytnął kilkukrotnie przez ten czas i problem zniknął. Charakterystyka skrzyni wiadomo została natomiast, bardziej gładko biegi wchodzą.
Kurcze...
Poczytałem, poczytałem.. i jak to Kilkoro z Was – mam DYLEMAT!!, auto z 2014, kupiłem pare miechów temu, biegi nauczyłem się zmieniać tak, że wchodzą względnie ok ale.. pod warunkiem, że robię zmianę bardzo wolno z dużym wyczuciem "czekająć chwilę po wciśnieciu sprzęgła" zanim zrobię ruch dźwignią. I generalnie działa. Ale.. już szybsze zmiany są naprawdę słabę..
Nie chce rozbierać skrzyni bo boję się że będzie lipa.. zastanwiam się tylko czy regulacja cięgien co kolwiek da.. kurcze, Olej?? czy coś to da.
Poczytałem, poczytałem.. i jak to Kilkoro z Was – mam DYLEMAT!!, auto z 2014, kupiłem pare miechów temu, biegi nauczyłem się zmieniać tak, że wchodzą względnie ok ale.. pod warunkiem, że robię zmianę bardzo wolno z dużym wyczuciem "czekająć chwilę po wciśnieciu sprzęgła" zanim zrobię ruch dźwignią. I generalnie działa. Ale.. już szybsze zmiany są naprawdę słabę..
Nie chce rozbierać skrzyni bo boję się że będzie lipa.. zastanwiam się tylko czy regulacja cięgien co kolwiek da.. kurcze, Olej?? czy coś to da.
Mi regulowali cięgna na pierwszym przeglądzie – nic się nie zmieniło.
Teraz problem się nasila – na wszystkich biegach zgrzyta. Czyżby synchronizatory? Problem się zmniejsza jak skrzynia się nagrzeje.
Dokupiłem za 1zł gwarancję – czy haczenie skrzyni obejmuje Bo jak TAK to bym jeszcze poczekał.
Teraz problem się nasila – na wszystkich biegach zgrzyta. Czyżby synchronizatory? Problem się zmniejsza jak skrzynia się nagrzeje.
Dokupiłem za 1zł gwarancję – czy haczenie skrzyni obejmuje Bo jak TAK to bym jeszcze poczekał.
Nie podziele chyba zdania kolegi bo u mnie haczenie biegow jest niezalezne od rozgrzania skrzyni/oleju Czasem nawet na zimnym jest lepiej niz na cieplym.Ostatecznie nie ma reguły..
Da sie do tego przyzwyczaic ale jest irytujace gdy sie pomysli,ze auto ma kilka lat i nieduzy przebieg.
Za tydzien przeglad olejowy,planowalem zarządzić w ASO regulacje ciegien.Tylko jak poczytalem opinie kolegow po tej operacji to zaczynam sie zastanawiac czy to ma sens
Da sie do tego przyzwyczaic ale jest irytujace gdy sie pomysli,ze auto ma kilka lat i nieduzy przebieg.
Za tydzien przeglad olejowy,planowalem zarządzić w ASO regulacje ciegien.Tylko jak poczytalem opinie kolegow po tej operacji to zaczynam sie zastanawiac czy to ma sens
- Od: 31 sie 2012, 21:41
- Posty: 552 (85/16)
- Skąd: Luxembourg
- Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'
mirfex69 napisał(a):...planowalem zarządzić w ASO regulacje ciegien.Tylko jak poczytalem opinie kolegow po tej operacji to zaczynam sie zastanawiac czy to ma sens
Może na zachodzie mają lepszych fachowców jak w PL?
- Od: 14 cze 2006, 00:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Może na zachodzie mają lepszych fachowców jak w PL?
Ooooo bardzo w to watpie-to raz.A dwa jak cos fabryka nie dopracowala to pozniej ciezko to poprawic..
Estetyke,wykonczenia pewnie ze mozna ale grubsze mechaniczne rzeczy to ja wiem?I dlatego zaczynam sie zastanawiac czy zlecac regulacje bo doczytalem ,ze w kilku przypadkach nie pomogla a wręcz pogorszyla sytuacje
- Od: 31 sie 2012, 21:41
- Posty: 552 (85/16)
- Skąd: Luxembourg
- Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'
child napisał(a):Ze względu na to, że problem zmniejsza się/znika po rozgrzaniu powiedziałbym, że to raczej kwestia oleju...
Jako że nie ma (A SZKODA) nie dość że wskaźnika temperatury płynu chłodnicy a tym bardziej temperatury Oleju. Wiesz, może ile czasu olej w skrzyni osiąga temperaturę optymalną?, A co do tej lampki niebieskiej co gaśnie po lekkim rozgrzaniu, ktoś pisał że gaśnie przy 50C inny że przy 55C, macie takie info?
Pozdrawiam,
Dopisano 25 sty 2019, 10:56:mirfex69 napisał(a):Nie podziele chyba zdania kolegi bo u mnie haczenie biegow jest niezalezne od rozgrzania skrzyni/oleju Czasem nawet na zimnym jest lepiej niz na cieplym.Ostatecznie nie ma reguły..
Da sie do tego przyzwyczaic ale jest irytujace gdy sie pomysli,ze auto ma kilka lat i nieduzy przebieg.
Za tydzien przeglad olejowy,planowalem zarządzić w ASO regulacje ciegien.Tylko jak poczytalem opinie kolegow po tej operacji to zaczynam sie zastanawiac czy to ma sens
Jaki masz przebieg kolego? czy od początku tak samo haczy czy jest lepiej gorzej, masz ten sam rok co ja auta. Czy przy bardzo powolnych zmianach biegów też masz względnie ok jak u mnie/?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości