Zalecane rozmiary opon i felg
Dojechały felgi. Waga 9.4 kg przy ET50 (9.1 kg ET 35) produkcja made in Germany Po ramionach felgi już widać które fabryczne, a które cechuje lekkość i sport . Oryginały cechuje nieadekwatna cena do jakości produktu
Wkrótce montaż zważymy też OEM. Do kompletu zakupiłem polecane tu oponki Sawa – 9,3kg (też ładnie waży jak na "18").
Przy okazji polecam, b.duży wybór felg na dawmac
Wkrótce montaż zważymy też OEM. Do kompletu zakupiłem polecane tu oponki Sawa – 9,3kg (też ładnie waży jak na "18").
Przy okazji polecam, b.duży wybór felg na dawmac
Mniej aluminium...generalnie to inna technologia wykonania (to ważne ) w moim przypadku flow-forming, czasami innej jakości aluminium.
http://felgido.pl/blog/138_flow-forming
Chyba, nie chcesz mnie przekonywać, że ten OEM produkt jest takiej samej lub lepszej jakości i wart swojej ceny? Wygląd to już przepaść, poza tym będą bardziej trwałe, lżejsze co da:lepsze hamowanie, mniejsze spalanie, ciut lepsze przyspieszenie, atrakcyjny wygląd i trwałość za podobną cenę. Dokładasz jeszcze tysiąc już masz felgę z wagą poniżej 9kg czyli top.
Tak dla zobrazowania przegląd w ASO kosztował mnie ostatnio 1400 zł po 20 tys sądzisz że to usługa warta swojej ceny ? Pewnie nawet 1000 zł to nie jest warte. Gdyby nie gwarancja to mnie bym tam nie było, to samo ma się z felgami.
http://felgido.pl/blog/138_flow-forming
Chyba, nie chcesz mnie przekonywać, że ten OEM produkt jest takiej samej lub lepszej jakości i wart swojej ceny? Wygląd to już przepaść, poza tym będą bardziej trwałe, lżejsze co da:lepsze hamowanie, mniejsze spalanie, ciut lepsze przyspieszenie, atrakcyjny wygląd i trwałość za podobną cenę. Dokładasz jeszcze tysiąc już masz felgę z wagą poniżej 9kg czyli top.
Tak dla zobrazowania przegląd w ASO kosztował mnie ostatnio 1400 zł po 20 tys sądzisz że to usługa warta swojej ceny ? Pewnie nawet 1000 zł to nie jest warte. Gdyby nie gwarancja to mnie bym tam nie było, to samo ma się z felgami.
Rozumiem że ludzie lubią sobie racjonalizować swój zakup, ale z tym lepszym hamowaniem, mniejszym spalaniem to przesada, przy tym aucie i segmencie różnice w granicach błędu pomiarowego/efektu placebo
A tekst z linku skończyłem czytać po zdaniu "w efekcie ziarna materiału łączą się ściślej", poza tym felga ładna
A tekst z linku skończyłem czytać po zdaniu "w efekcie ziarna materiału łączą się ściślej", poza tym felga ładna
Ostatnio edytowano 29 mar 2020, 00:03 przez Imbeer, łącznie edytowano 2 razy
Imbeer napisał(a):
A tekst z linku skończyłem czytać po zdaniu "w efekcie ziarna materiału łączą się ściślej", poza tym felga ładna
Dzięki mi też się podobają , ale poczytaj sobie: masa rotacyjna, masie nieresorowana.
Dodam tylko, że 1kg masy nieresorowanej odpowiada kilku kilogramom masy resorowanej. Tutaj zapowiada się około 3 kg na jednym kole. Dobra nie będę przynudzał i nic wklejal, ale się Tobą nie zgadzam Ciekawe dlaczego te felgi wkładali masowo do Hyundai i30 N a nie zwykłego I30?
Znam te pojęcia bardzo dobrze, tylko mam na myśli to, że zmiany będą na tyle małe że wręcz nieodczuwalne, jak wrzucenie sportowego filtra powietrza do naszej mazdy. No i ile koni ma i30N, a ile Mazda 3BM?
Wrzuć fotkę felg już na aucie bo zapowiadają się fajnie
Wrzuć fotkę felg już na aucie bo zapowiadają się fajnie
Imbeer napisał(a):Wrzuć fotkę felg już na aucie bo zapowiadają się fajnie
Piszą że to około 48 kg masy statycznej mniej (4X3X4)w moim przypadku. Wierzyć w to czy nie, to na logikę na jednym kole mam 3 kg mniej to musi ciut lepiej hamowac, ciut lepiej przyspieszac, mniejsze zużycie materialow, czy to odczuwalne? WĄTPIE. Na pewno moc na kołach większa, ale hamować jeszcze raz chyba nie zamierzam. Czy w ramach błędu czy poczuje? Zgodzę się z Tobą co do wkładki K&N tutaj na pewno nie jest to odczuwalne(mam). Przykład "N" Hyundaia byl po to, żeby Ci uświadomić, że dobry felunek tylko w sportowych autach. My mamy "marketówki" po cenie ASO lepiej lub gorzej wyglądające. Kiedyś Honda miała Enkei, ale to chyba odległe czasy i pewnie zależy jaki model też. Wrzucę foto po zmianie
Polecane opony Sava Intensa UHP2/Dębica Presto UHP2 są w dwóch różnych cenach, mieszankach, widze że rónią się głośnością 67db vs 71db i na niektórych stonach oponiarskich jest zużycie paliwa E vs C i przyczepność A vs B. Co ciekawe ,te tańsze przeważnie nie mają etykiet ,które mówią, jakie mają parametry. Czy mógłby mi ktoś napisać jakie brał i czy jest z nich zadowolony.
Miałem kiedyś Sava Intensa UHP, bardzo byłem z nich zadowolony, kleiły jak szalone, tylko zużyły się po 22kkm.
Miałem kiedyś Sava Intensa UHP, bardzo byłem z nich zadowolony, kleiły jak szalone, tylko zużyły się po 22kkm.
marti78nez napisał(a):Imbeer napisał(a):Wrzuć fotkę felg już na aucie bo zapowiadają się fajnie
Piszą że to około 48 kg masy statycznej mniej (4X3X4)w moim przypadku. Wierzyć w to czy nie, to na logikę na jednym kole mam 3 kg mniej to musi ciut lepiej hamowac, ciut lepiej przyspieszac, mniejsze zużycie materialow, czy to odczuwalne? WĄTPIE. Na pewno moc na kołach większa, ale hamować jeszcze raz chyba nie zamierzam. Czy w ramach błędu czy poczuje? Zgodzę się z Tobą co do wkładki K&N tutaj na pewno nie jest to odczuwalne(mam). Przykład "N" Hyundaia byl po to, żeby Ci uświadomić, że dobry felunek tylko w sportowych autach. My mamy "marketówki" po cenie ASO lepiej lub gorzej wyglądające. Kiedyś Honda miała Enkei, ale to chyba odległe czasy i pewnie zależy jaki model też. Wrzucę foto po zmianie
Felga kozak ale że nic nie daje w przyspieszeniu ze wzgledu na mniejsza mase to jestem w szoku. Czy to jest nsprawde prawda ?
dafids napisał(a):Polecane opony Sava Intensa UHP2/Dębica Presto UHP2 są w dwóch różnych cenach, mieszankach, widze że rónią się głośnością 67db vs 71db i na niektórych stonach oponiarskich jest zużycie paliwa E vs C i przyczepność A vs B. Co ciekawe ,te tańsze przeważnie nie mają etykiet ,które mówią, jakie mają parametry. Czy mógłby mi ktoś napisać jakie brał i czy jest z nich zadowolony.
Ja brałem przez Oponeo moja ma etykiety 67db made in slowenia. Nie wiedzialem że jest jeszcze inny rodzaj
Obecnie podnieśli ciut cenę. Zakładam dopiero za tydzień więc na razie za wczesnie na opinie z mojej strony.
Dopisano 29 mar 2020, 14:45:
85rabuk napisał(a):marti78nez napisał(a):Imbeer napisał(a):
Felga kozak ale że nic nie daje w przyspieszeniu ze wzgledu na mniejsza mase to jestem w szoku. Czy to jest nsprawde prawda ?
Dzieki.Nie napisałem, że nie daje bo daje na pewno. Spójrz nawet na katalogi Mazdy 3 między "16" a "18" podaja, że na felgach 16 spalanie mniejsze o 0,2 . Moje felgi bliżej lekkością 16. Co do przyspieszenia to poczytaj fora sportowe np. Subaru i innych stron po to zakładają takie felgi zmniejszają wagę auta by urwać 0,2 ; 0,3 sek, po to kupują felgi kute itd itd. Napisałem jedynie, że może być ciężko odczuwalne. Mam doświadczenie na tym polu w ufo założyłem kiedys felgi TENZO waga coś ponad 8 kg.Dam znać jak będzie teraz, moze to być jednak jednorazowe odczucie. Człowiek do małych przyrostów przyzwyczaja się szybko (zdjęty kaganiec +10nm) a wcześniej miałem w alfie 320nm i to czuje i pamięta się dłużej, jak to żona mówi o Mazdzie to auto nie jedzie żeby nie było lubię jeździć Mazdą i to był świadomy wybór poparty testami z jazdy.
Dopisano 29 mar 2020, 15:00:
Myślałem mocno o tych 2Forge ZF6. Wizulanie nawet bardziej mi się widzą, wagowo to jest już zamiecione od 8,6kg dla "18" (w zależności od ET), ale drogie ponad 4 300 PLN, a czasy ciężkie idą. Oprócz wagi różnią się ET45 (powinny idealnie wyglądać) . Może ktoś skorzysta wrzucam dla potomnych, uważam że bajka. Dziś już koniec pisania
marti78nez napisał(a):Dodam tylko, że 1kg masy nieresorowanej odpowiada kilku kilogramom masy resorowanej.
jeżeli wejść w szczególny to w wyścigach zakłada się ze 1 kg z kol = 15 z nadwozia
3 kg z kola, to jest mega wynik
i w tym przypadku za stosunkowo nie kosmiczna kasę
85rabuk napisał(a):Czy to jest nsprawde prawda ?
prawda
jeżeli komuś zależy na -0,2 sek w przyspieszeniu i może za to wyłożyć około 4500 zl, to mogę tylko pozazdrościć
dafids napisał(a):Polecane opony Sava Intensa UHP2/Dębica Presto UHP2 są w dwóch różnych cenach, mieszankach, widze że rónią się głośnością 67db vs 71db i na niektórych stonach oponiarskich jest zużycie paliwa E vs C i przyczepność A vs B. Co ciekawe ,te tańsze przeważnie nie mają etykiet ,które mówią, jakie mają parametry. Czy mógłby mi ktoś napisać jakie brał i czy jest z nich zadowolony.
Miałem kiedyś Sava Intensa UHP, bardzo byłem z nich zadowolony, kleiły jak szalone, tylko zużyły się po 22kkm.
Mam Sava Intensa UHP2 235/35/19, i są mega ciche, jestem mega zadowolony
Imbeer napisał(a):Co do mniejszego spalania w katalogu między 16" a 18" – zwróćcie uwagę że większa felga to nie tylko większa masa, ale też szersza opona
tak, ale można mieć R16 205, z dużym oporem toczenia, a można mieć R18 215 czy 225 z dużo mniejszym, tutaj trzeba analizować każdą oponę/felgę/rozmiar osobno
nie ma reguły
u mnie na przykład letnie Sava UHP2 235/35 są o wiele, po prostu o kosmos, cisze niż zimowe Toyo 205/60 chociaż są o 3cm szersze, każda opona o 3cm szersza
dafids napisał(a):Polecane opony Sava Intensa UHP2/Dębica Presto UHP2 są w dwóch różnych cenach, mieszankach, widze że rónią się głośnością 67db vs 71db i na niektórych stonach oponiarskich jest zużycie paliwa E vs C i przyczepność A vs B. Co ciekawe ,te tańsze przeważnie nie mają etykiet ,które mówią, jakie mają parametry. Czy mógłby mi ktoś napisać jakie brał i czy jest z nich zadowolony.
Miałem kiedyś Sava Intensa UHP, bardzo byłem z nich zadowolony, kleiły jak szalone, tylko zużyły się po 22kkm.
No właśnie sam szukam i powiem Ci że jestem w szoku. Jest dokładnie tak jak piszesz. Patrzyłem na strone producenta Sava i Dębica obie firmy mają C/A/71db więc chyba najrzetelniejsze info. Zastanawiam się tylko co się zmieniło względem roku wcześniejszego bo te z 2020 mają 71db a te z 2019 podają 67db. Zmieniły się normy czy mieszanka? To mnie ciekawi.
- Od: 21 paź 2019, 22:21
- Posty: 17
- Skąd: Oświęcim
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2014r.
walec7_7 napisał(a):No właśnie sam szukam i powiem Ci że jestem w szoku. Jest dokładnie tak jak piszesz. Patrzyłem na strone producenta Sava i Dębica obie firmy mają C/A/71db więc chyba najrzetelniejsze info. Zastanawiam się tylko co się zmieniło względem roku wcześniejszego bo te z 2020 mają 71db a te z 2019 podają 67db. Zmieniły się normy czy mieszanka? To mnie ciekawi.
Ciężko powiedzieć co do norm czy zmiany mieszanki jednak te z 71db są także z 2019 ,
mają inne numery.
Dębice:
71db
EAN 4038526056085
Item No. R-421016
67db
EAN 5452000671080
Item No. R-340668
Sava:
67db
EAN 5452000498359
Item No. R-341024
71db
EAN 4038526055804
Item No. R-419226
Jeszcze jedna mała uwaga, przeszukując sklepy internetowe, natknąłem się na głębokość bieżnika w nowych savach i mają niecałe 8mm
https://allegro.pl/oferta/4-opony-letni ... 8902822321
a dębice nie całe 9mm .
https://allegro.pl/oferta/4-nowe-opony- ... 6740197756
Dziękuje bardzo za odpowiedzi
Mam nadzieje ze nie złamałem regulaminu podając linki do aukcji
Wkrótce padnie na jedne z powyższych.
Siemka .
W mojej madzi 2.0 benzyna 120 KM -2014 rok kończą mi się letnie opony w sunie to już się skończyły haha 2014 rok to już trochę słabo . Mam oryginalne 205/60R16 i zimoweczki tez takie same i zastanawiam się nad kupnem większych felg a zarazem opon żeby był drugi komplet oczywiście oryginalnych .
225 /45 R17 albo może 215/45 R18
Jak wasze doświadczenia z tym tematem jakie byście polecali i jak to widzicie
Jakieś oponki może do tego polecicie Liczę na wasze doświadczenie i spostrzeżenia
W mojej madzi 2.0 benzyna 120 KM -2014 rok kończą mi się letnie opony w sunie to już się skończyły haha 2014 rok to już trochę słabo . Mam oryginalne 205/60R16 i zimoweczki tez takie same i zastanawiam się nad kupnem większych felg a zarazem opon żeby był drugi komplet oczywiście oryginalnych .
225 /45 R17 albo może 215/45 R18
Jak wasze doświadczenia z tym tematem jakie byście polecali i jak to widzicie
Jakieś oponki może do tego polecicie Liczę na wasze doświadczenie i spostrzeżenia
- Od: 30 mar 2020, 11:19
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 2014 rok
2.0 Benzyna 120 KM Manual – Salon Polska
mturek napisał(a):Siemka .
W mojej madzi 2.0 benzyna 120 KM -2014 rok kończą mi się letnie opony w sunie to już się skończyły haha 2014 rok to już trochę słabo . Mam oryginalne 205/60R16 i zimoweczki tez takie same i zastanawiam się nad kupnem większych felg a zarazem opon żeby był drugi komplet oczywiście oryginalnych .
225 /45 R17 albo może 215/45 R18
Jak wasze doświadczenia z tym tematem jakie byście polecali i jak to widzicie
Jakieś oponki może do tego polecicie Liczę na wasze doświadczenie i spostrzeżenia
ja za R18
ale 225/45
No i siadło. Nowa felga i Sawa 18.7kg a oryginał i Yokohama 22.7 kg, czyli 4kg. Wulkanizator mówi czuć jak się niesie już Faktycznie potwierdzam różnica spora.Jak felgi mogą być?
Ostatnio edytowano 3 kwi 2020, 22:11 przez marti78nez, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości