Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
Dzięki czarmi za informację.
Zastanawiam się czy wymienić olej w skrzyni biegów i posmarować cięgna czy oddać auto do ASO na weryfikację. Gwarancję mam do Świąt, więc nie zostało zbyt dużo czasu na ewentualne testy.
W internecie znalazłem notę serwisową 05-001/15 Mazdy. Poniżej link:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/ ... 9-2532.pdf
Zastanawiam się czy wymienić olej w skrzyni biegów i posmarować cięgna czy oddać auto do ASO na weryfikację. Gwarancję mam do Świąt, więc nie zostało zbyt dużo czasu na ewentualne testy.
W internecie znalazłem notę serwisową 05-001/15 Mazdy. Poniżej link:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/ ... 9-2532.pdf
- Od: 24 paź 2019, 22:38
- Posty: 5
- Skąd: mazowieckie
- Auto: jest: Mazda 3 BM 2014r.,
było: Astra G 1.7 DTI 2001 r.
Witam, haczy mi bieg z 2 na 3 w m3 bm manual, poczytałem trochę i zamierzam na początek zmienić olej na Castrol 75w Fe GL4. Mam pytanie ile oleju mam kupić ? Gdzie jest wlew oleju ? Czy potrzebuję jakiś specjalnych urządzeń do wymiany ? Pozdrawiam serdecznie
Koledze odpowiedzialem juz na prywatnego maila bardziej obszernie a dla pozostalych uzytkownikow tylko informacyjnie : tak to byl ten olej, do skrzyni wchodzi okolo 1,75 litra do korka przelewowego ale polecam wlac dokladnie 1,7 l tyle ile stoi w instrukcji. Zauwazylem ze jak wlalem wiecej to jakby gorzej wchodzily biegi , nie wiem czy to tylko moje subiektywne odczucie. Ale wracajac do castrola problem powrocil i obecnie mam wlany olej Total Schaltgetriebeöl Transmission Gear 9 FE SAE 75W.
dzieki za info, kony.
rowniez obserwuje ten temat, problem ze zmiana biegow (1->2 glownie, troche 2->3) dotyka mnie od poczatku (czyt. od 3 roku zycia samochodu :–))
niby ASO 'cos' robilo z ciegnami na moja prosbe, ale zadnej poprawy nie zobaczylem. ale w najblizszym czasie sprobujemy jeszcze raz, plus moze ta zmiana oleju.
rowniez obserwuje ten temat, problem ze zmiana biegow (1->2 glownie, troche 2->3) dotyka mnie od poczatku (czyt. od 3 roku zycia samochodu :–))
niby ASO 'cos' robilo z ciegnami na moja prosbe, ale zadnej poprawy nie zobaczylem. ale w najblizszym czasie sprobujemy jeszcze raz, plus moze ta zmiana oleju.
Panowie zmieniłem olej na CASTROLA o którym wcześniej była mowa i....
– przez pierwsze kilometry/kilka dni – bylem mega zadowolony, że jest lepiej, sporo lepiej.
– minęło te kila dni i znów jak był tak jest...
Ja pie....e, czy ktoś potrafi wytłumaczyć ten fenoment... dobrze, potem źle , wspomnę tylko, że u mnie problem to nie typowe haczenie = hałas/zgrzyt ale problem z wrzuceniem biegu (nie chce wejść po prostu w miejsce).
– przez pierwsze kilometry/kilka dni – bylem mega zadowolony, że jest lepiej, sporo lepiej.
– minęło te kila dni i znów jak był tak jest...
Ja pie....e, czy ktoś potrafi wytłumaczyć ten fenoment... dobrze, potem źle , wspomnę tylko, że u mnie problem to nie typowe haczenie = hałas/zgrzyt ale problem z wrzuceniem biegu (nie chce wejść po prostu w miejsce).
KrzysiekWPR napisał(a):Panowie zmieniłem olej na CASTROLA o którym wcześniej była mowa i....
– przez pierwsze kilometry/kilka dni – bylem mega zadowolony, że jest lepiej, sporo lepiej.
– minęło te kila dni i znów jak był tak jest...
Ja pie....e, czy ktoś potrafi wytłumaczyć ten fenoment... dobrze, potem źle , wspomnę tylko, że u mnie problem to nie typowe haczenie = hałas/zgrzyt ale problem z wrzuceniem biegu (nie chce wejść po prostu w miejsce).
najdziwniejsze ze w testowej Mazdzie przed zakupem, tego nie zauważałem
ani jeden dziennikarz tego również nie zauważył, a tylko wychwalali precyzyjność skrzyni
ja myślę ze to po prostu brak jakiejś części w skrzyni, ja myślę ze synchronizatora... ale jak to udowodnić, i czy wymagać wymiany skrzyni całkiem?
ciężki temat
u mnie kiedy zmieniam biegi jak emeryt, z pauza w kilka sekund, to jest OK, a jak chce szybciej to haczy... masakra ....
Jezeli jest jeszcze na gwarancji to jedz do mazdy, jezeli nie to do fachowca ktory sie zajmuje tylko skrzyniami. W mazdzie sie nie znaja do konca albo udaja ze nie ma problemu nawet w niemczech, beda ci chcieli wcisnac olej po 40 euro za litr ktory i tak ch... daje. Ja zaluje pomimo nie pochlebnych opini ze nie wzialem automatu. Jezeli masz jeszcze gwarancje to sie nie przyznaj ze olej zmieniales sam, najlepiej sprawdz jeszcze pod spodem aby nie bylo brudno od oleju i wymiany. Ja tak mialem w pierwszej skrzyni do 28tys. przebiegu , zmiana biegow to jakas masakra. Za to w drugiej skrzyni teraz mam 53 tys. i tez zaczela przyhaczac i zmienilem olej na total Transmission Gear 9 FE SAE 75W i jest znowu lepiej, pytanie jak dlugo.
Przecież pisałem i inni pisali, wystarczy poczytać. Nic ASO Ci nie zrobi oprócz ewentualnie regulacji ciegien, ew zmiana oleju albo dodatków się dowiesz takich sensacji jak u mnie.. Czyli serwisant po jeździe próbnej oznajmił że hmm raczej sprzęgło, więc proponuję wymianę za 3tys albo lepiej całość.. Żart. Auto ma 90tys i sprzęgła oprócz tego że chodzi ciężej, nie slizga się i nie ma nic do tej skrzyni, jednym słowem chodzi normalnie czyli po japońsku twardo.
Zastanawia mnie ta regulacja ciegien, sporo oosb zauważyli że po regulacji jest jakby lepiej trochę przez jakiś czas. To tak jakby te ciegna same się rozregulowywqly ciągle.
Zastanawia mnie ta regulacja ciegien, sporo oosb zauważyli że po regulacji jest jakby lepiej trochę przez jakiś czas. To tak jakby te ciegna same się rozregulowywqly ciągle.
skrzynia zalana 2 miesiace temu Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 2L + regulacja ciegien
na poczatku bylo faktycznie troche lepiej (chociaz moze placebo?), mimo nizszych temperatur, ale teraz pracuje tak jak wczesniej.
u mnie kiedy zmieniam biegi jak emeryt, z pauza w kilka sekund, to jest OK, a jak chce szybciej to haczy... –> dokladnie, chociaz moze nie kilka sekund.. ale powolna zmiana biegow i chirurgiczne operowanie sprzeglem przy przejsciu 1-2 (i troche 2-3).
na poczatku bylo faktycznie troche lepiej (chociaz moze placebo?), mimo nizszych temperatur, ale teraz pracuje tak jak wczesniej.
u mnie kiedy zmieniam biegi jak emeryt, z pauza w kilka sekund, to jest OK, a jak chce szybciej to haczy... –> dokladnie, chociaz moze nie kilka sekund.. ale powolna zmiana biegow i chirurgiczne operowanie sprzeglem przy przejsciu 1-2 (i troche 2-3).
crun napisał(a):skrzynia zalana 2 miesiace temu Ravenol MTF-2 SAE 75W-80 2L + regulacja ciegien
na poczatku bylo faktycznie troche lepiej (chociaz moze placebo?), mimo nizszych temperatur, ale teraz pracuje tak jak wczesniej.
u mnie kiedy zmieniam biegi jak emeryt, z pauza w kilka sekund, to jest OK, a jak chce szybciej to haczy... –> dokladnie, chociaz moze nie kilka sekund.. ale powolna zmiana biegow i chirurgiczne operowanie sprzeglem przy przejsciu 1-2 (i troche 2-3).
cholera.... nie wiem, już 28 tys tak zrobiłem, i może się nawet przyzwyczaiłem do tego, ale co będzie przy sprzedaży... powiedzą mi ze skrzynia jest zepsuta, a ona z salonu taka jest...
Wlałem ten nowy olej Fe jak koledzy polecali ale nic, nadal coś tam przychaczy z 2 na 3. Czytałem że olej GL 5 jest przeznaczony do synchronizatorów i może on wyeliminuje problem ?
może on wyeliminuje problem
to zależy z jakiego materiału są synchronizatory wykonane.
Jeśli wlejesz nieodpowiedni olej to możesz nawet synchronizatory zniszczyć.
Czytam i włos się prostuje na głowie.
Co jest z Waszymi skrzyniami?
Nie czytałem od początku, ale czy ktoś próbował może dodatków do oleju?
Nie będę rozpisywał reklamy ale nie chodzi mi o "motodoktory"..
Ktoś po gwarancji mógłby potestować i opisać.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
wystarczy odpowiednia technika, czyli najpierw sprzędło i wyrzucenie biegu na luz i puszczamy sprzęgło. Następnie przegazowanie, sprzęgło i bieg wejdzie jak w masełko. Od wieków tak ludzie robili... w pierwszym wypuście syreny
Tak, probowal ktos dodatkow do skrzyni i motodoktorow kolego zadra, jak sie wypowiadasz to przeczytaj od poczatku, no i jesli ty nie masz problemow ze skrzynia to gratuluje i ciesz sie nadal, bo sa tu niektorzy co juz wlosy sobie potargali aby pozbyc sie problemu od remontu po wymiane na nowe skrzynie i problem wystepuje nadal lub ponownie.
Do kolegi michal047 – nie wlewaj oleju gl5 zniszczy synchronizatory, ma byc taki jak zalecany gl4. To nic nie da probowalem sa tez 75w80 zarowno gl4 jak i gl5, roznia sie dodatkami konserwujacymi synchronizatory wg metalu z jakiego sa zrobione, jezeli zalejesz zlym to wystapi korozja chemiczna.
Do kolegi michal047 – nie wlewaj oleju gl5 zniszczy synchronizatory, ma byc taki jak zalecany gl4. To nic nie da probowalem sa tez 75w80 zarowno gl4 jak i gl5, roznia sie dodatkami konserwujacymi synchronizatory wg metalu z jakiego sa zrobione, jezeli zalejesz zlym to wystapi korozja chemiczna.
Podałbym Ci nr tel. do ASO ,ale nie wiem do którego masz najbliżej? A może masz jeszcze gwarancję?
Jaki jest koszt regulacji? Kupiłem Mazdę 3 w UK i ma podobne problemy... 2016 – masakra jakaś...
- Od: 25 lip 2020, 00:41
- Posty: 5
- Skąd: Londyn
- Auto: 3 SPORT NAV 2016
Petrol 1998 cc, Manual
I co ludziska... regulacja linek. wymiana oleju w skrzyni nic nie dały i wszyscy się poddali? :/
dziwne jest to, bardzo dziwne że u niektórych jak i u mnie wymiana oleju pomogła... ale jak się okazało na jakiś czas. Bardzo dziwne.
dziwne jest to, bardzo dziwne że u niektórych jak i u mnie wymiana oleju pomogła... ale jak się okazało na jakiś czas. Bardzo dziwne.
U mnie po wymianie oleju na Ravenol, rozebraniu konsoli środkowej i wyregulowaniu mechanizmu lewarka wg. noty serwisowej na Australię z 1 na 2 problem nie występuje. Czasem przy bardzo szybkiej zmianie pojawia się z 2 na 3. Przy powolnej zmianie, niezależnie od obrotów wszędzie jest spokoj.
Mam teorię (niestety niczym nie podpartą), że problemem mogą być luzujące się na cięgnach śruby, które są ze słabego materiału lub niezbyt udane mocowanie (uchwyt) na skrzyni/silniku, który wprowadza podzespoły w minimalny ruch i skrzynia nam haczy.
Gdyby nie to haczenie? Mógłbym ją nazwać perfekcyjnym manualem.
Spróbuje poszukać węcej info i może jak zrobie jakiś mini upgrade – dam znać w tym wątku czy udało się wyeliminować do zera, wątpliwej przyjemności niespodziankę .
Mam teorię (niestety niczym nie podpartą), że problemem mogą być luzujące się na cięgnach śruby, które są ze słabego materiału lub niezbyt udane mocowanie (uchwyt) na skrzyni/silniku, który wprowadza podzespoły w minimalny ruch i skrzynia nam haczy.
Gdyby nie to haczenie? Mógłbym ją nazwać perfekcyjnym manualem.
Spróbuje poszukać węcej info i może jak zrobie jakiś mini upgrade – dam znać w tym wątku czy udało się wyeliminować do zera, wątpliwej przyjemności niespodziankę .
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości