Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darrecki » 7 lis 2016, 15:25

ellipsis napisał(a):...czekam na odp. chlopaków ktorzy już wymieniali klocki. Robiliscie to w ASO na oryginalach czy zamiennikach poza ASO?


Ja podczas przegladu zglaszalem slabe dzialanie ukladu hamulcowego. To stwierdzili, ze to przez klocki, sa juz starte wiec "dluzej schodzi zanim uklad docisnie je do tarcz". Śmiechłem...
Zmienili, problem pozostal, a bylo to przy przebiegu 36kkm. Oczywiscie nie mieli zadnych zamiennikow wiec zalozyli oryginaly. Dalej pyla jak pylily, dalej kiepsko (w porownaniu do chociazmy 2 DJ) hamuje. Ale pal licho przod, teraz z tylu dzieja sie cuda na kiju, tarcze wygladaja jakby zamiast klockow byl jakis gruz.
W marcu mam przeglad 2, klocki zmienie sobie sam... Na razie wybor niestety mizerny
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Płochu » 7 lis 2016, 15:26

Poza ASO zmieniałem na TRW. Tarcza wydaje się być lepsza, natomiast klocki tam samo hamują i tak samo pylą (OEM klocki były ferrodo). Swoją drogą to cieniutkie są te okładziny. Nie trzeba w ASO i oryginałów, to jest element eksploatacyjny.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2014, 14:34
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB SkyPassion 165HP Sebring

Postprzez darrecki » 7 lis 2016, 15:28

Płochu napisał(a):OEM klocki były ferrodo


Jestes pewien? Ferrodo zeszlo na psy?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Płochu » 7 lis 2016, 15:34

Tak, skrupulatnie oglądałem to co zdjęliśmy, na klocku jest blaszka odprowadzająca ciepło, którą trzeba przełożyć. Klocki Ferrodo, tarcze bez oznaczeń.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2014, 14:34
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB SkyPassion 165HP Sebring

Postprzez creet » 7 lis 2016, 18:06

ellipsis napisał(a):sa jakies inne alternatywy np. ATE?


Zimmermany jeszcze są. Ja bym nie cudował i kupił TRW. Szkoda kasy na OEM.

ellipsis napisał(a):Nie dlugo mam serwis po 2 latach i oni wtedy sprawdzaja hamulce. Czy wtedy przy okazji zalozyli by mi moje nowe klocki za darmo w ramach przegladu czy ta usluga byla by dodatkowo platna mimo ze i tak rozbieraja hamulce?


Mi wymienili za frajer. Argumentacja ASO była taka jaką przytoczyłeś: skoro rozbieramy hamulce do czyszczenia, to co za różnica które klocki zamontujemy spowrotem.

ellipsis napisał(a):Jak to sie ma do gwarancji, oni zalozyć moga wszystko tylko potem jak cos to rece po sobie i moja wina bo klocki nie oryginal tak? Czy ew. wymiana klocków musi byc przeprowadzona w ASO...?


Hamulce to element pisemnie wyłączony z gwarancji. Tak mnie spławili kiedy zgłosiłem zardzewiałe tarcze z tyłu. Skoro tak, to możesz zakładać co chcesz – ja to traktuję jak opony, albo wycieraczki.

Dopisano 7 lis 2016, 18:11:

darrecki napisał(a):stwierdzili, ze to przez klocki, sa juz starte wiec "dluzej schodzi zanim uklad docisnie je do tarcz". Śmiechłem...

Trafiłeś na mechanika, który się przebranżowił z naprawy rowerów z hamulcami szczękowymi? :D

darrecki napisał(a):tarcze wygladaja jakby zamiast klockow byl jakis gruz.


Masz może na tarczach z tyłu okręgi z rudej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 8 lis 2016, 10:05

Dzieki za odpowiedź! Hamulce Creet nie sa wylączone z gwarancji czego przykladem sa wymiany w jej ramach krzywych tarcz w 6GJ. Oleje, filtry tez sa elementami eksploatacyjnymi, też mozna przynieść swoje ale jak coś sie stanie potem to jest problem, że olej nie serwisowy, badanie czy to nie on jest powodem awarii. To samo moze byc z hamulcami, jak zalozy sie swoje klocki i np. tarcze zaczna bić a w Mazdzie jest to czesta przypadlosc to zapewne ASO i MMPOL odmówia naprawy gwarancyjnej ze wzgledu na zamiennikowe klocki ktore wg. nich nie spelniaja wymogów producenta itd..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 8 lis 2016, 21:34

Mam stanowisko MMPOL na piśmie z informacją, że tarcze i klocki są wyłączone z gwarancji i faktycznie tak jest napisane w książce gwarancyjnej w warunkach gwarancji. Sprawdzałem.

Pokrzywione tarcze przetaczają (o ile jeszcze się da) jako gest handlowy. Mam to wszystko na piśmie:)

BTW. Jeśli chodzi o np notę serwisową na rdzewiejące zaciski tylnych hamulców, to nawet jeśli u mnie występują objawy opisane w nocie, moje auto łapię się w zakres numerów VIN z noty, a w nocie napisane jest że należy wymienić tarcze na nowe, to mogę spadać na drzewo, bo ta nota jest na rynek USA. Takie stanowisko MMPOL też mam na piśmie:)

Niestety kupiłem auto przed 25.12.2014, czyli datą wejścia w życie nowelizacji kodeksu cywilnego w zakresie rękojmi. Gdybym auto kupił po tej dacie, to przez pierwsze 2 lata w ogóle nie korzystałbym z gwarancji producenta, tylko z rękojmi. Dealer miałby ze mną gorąco. Nie wiem czy wiecie, ale dowolna druga istotna wada w sprzedanej rzeczy oznacza możliwość rozwiązania takiej umowy. Ciekaw jestem czy dealerzy samochodów nacięli się już na takich upierdliwych klientów, którzy znają swoje prawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez KMBak » 8 lis 2016, 21:50

W leasingu to nie zadziała...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez artur1313 » 8 lis 2016, 22:23

A co sądzicie o komplecie Textara (tarcze + klocki)? Stuknęło mi 52 k i zostało na przodzie 4 mm. Do 60 k i 3-go przeglądu powinienem dojechać na oryginałach. Czytałem, że często zakładają je w fabrykach jako pierwszy komplet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2014, 22:58
Posty: 168 (1/7)
Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion, JetBlack

Postprzez darrecki » 8 lis 2016, 23:30

creet napisał(a):
darrecki napisał(a):tarcze wygladaja jakby zamiast klockow byl jakis gruz.


Masz może na tarczach z tyłu okręgi z rudej?


Na tarczach jedyna rdza to na "rancie" ale to normalne zjawisko.
Za to na zaciskach była ruda. Była, bo teraz nie mogę się jej doszukać... I jakoś tarcze równiejsze, normalnie cuda na kiju
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez czarmi » 9 lis 2016, 11:43

creet napisał(a):Nie wiem czy wiecie, ale dowolna druga istotna wada w sprzedanej rzeczy oznacza możliwość rozwiązania takiej umowy.

Jest jeszcze kwestia, co to jest ta wada istotna :| Zazwyczaj na takim prawniczym określeniu można sobie nerwy/zdrowie "połamać" przy dochodzeniu swoich racji :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez fux » 9 lis 2016, 14:31

KMBak napisał(a):W leasingu to nie zadziała...

Bo?
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez Mariusz-TT » 9 lis 2016, 17:32

Dotyczy konsumenta a nie firmy
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

PostTen post został usunięty przez creet 9 lis 2016, 20:38.

Postprzez czarmi » 9 lis 2016, 20:49

creet napisał(a):Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

... a ten wytłuszczony przeze mnie zapis – nie wiem czy to na jedno nie wychodzi <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez creet » 9 lis 2016, 21:09

Art. 560. kc
Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.

§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.

§ 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł kupujący.


Faktycznie masz rację. Z autopsji natomiast wiem, że po nowelizacji wykładnia (przynajmniej Rejonówki dla Wawy-Śródmieścia) jest taka, że ma to być wada istotna... dla kupującego. Przekładając to na grunt samochodów, jeśli wywalasz hajs np na system multimedialny Columbus czy inny Amundsen, stanowiący np 3% ceny samochodu, to jak Ci w tym systemie nie działa WiFi, to jest to wada istotna auta. Bo auto miało mieć WiFi, a nie ma. Nieistotna to jest rysa na lakierze (i to jeszcze o ile nie zarabiasz np tym autem jako samochodem do ślubów). Ale zgadzam się, że to z rok zabawy w sądzie. Plus jest taki, że od momentu wysłania wezwania do zapłaty masz nieźle oprocentowaną lokatę (karne odsetki ustawowe) na kwotę samochodu z faktury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez enzo_pl » 9 lis 2016, 22:32

Według ASO minimalna grubość tarczy to 23 mm. Moja miała 22,9 i była przegrzana, krzywa.
Dlatego zdecydowałem się na wymianę.

Ogólnie oceniam mazdę bardzo nisko. Jeździłem różnymi autami i koszt serwisu mazdy jest wysoki, części również nie należą do tanich. Dodając do tego kiepską jakość skrzyni, hamulców itd. mogę śmiało stwierdzić, że 5-6 letnie mazdy 3 nie będą cieszyły się taką dobrą opinią jak starsze modele.
Popełniłem błąd – bo chciałem tanie ładnie wyglądające auto. Zaryzykowałbym kupno mazdy 6, ale 3 zostawiła we mnie ogromny niesmak w jakości wykonania (wnętrze) i za te pieniądze można jeździć lepszym autem.

Za to nie mogę powiedzieć złego słowa o prowadzeniu tego auta, jest małe, szybkie i jazda to czysta przyjemność. Polecam każdemu kto wcześniej jeździł japońskimi autami i przyzwyczaił się do pewnej "plastikowej" jakości ;–)

Przesiadam się na Audi A5 lub BMW F30, zobaczymy co bardziej skradnie moje serce do stycznia :–)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2014, 11:54
Posty: 56 (0/5)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 Sport Kombi, SkyPassion 2.0 MT

Postprzez Wojtek » 13 lis 2016, 15:23

Dobra wiadomość... <jupi>
Brembo pracuje nad klockami hamulcowymi na przednią oś... Ich numer to P49050

modele: Mazda3 BM i Mazda CX-3

Klocki Brembo na tył to P49049
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/475)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez darrecki » 13 lis 2016, 19:35

Wojtek napisał(a):Dobra wiadomość... <jupi>
Brembo pracuje nad klockami hamulcowymi


Ciekawi mnie, co powstrzymuje producentów przed takimi pracami lekko wcześniej, a nie 3 lata od momentu rozpoczęcia sprzedażny danego modelu? Przecież i tak trzeba będzie coś opracować wcześniej czy później. Pamiętam jak to było w GG, na początku co bym nie potrzebował to słyszałem "tylko serwis". Do BM coś tam zaczęło się wreszcie pojawiać, do DJ póki co nie ma nic prócz filtra powietrza...

Zastanawia mnie co TO jest warte
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3037 (41/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez ellipsis » 14 lis 2016, 13:15

Pytanie czy firmy produkujace klocki do naszych Mazd opracowywują swoj produkt czy robia go wg. specyfikacji oryginałów. Ktoś tu pisal ostatnio ze oryginaly to Ferodo a z ich wytrzymaloscia wiadomo jak jest.

Darrecki wiesz jak to jest Mazda to marka niszowa, ilość tych aut w stosunku do innych marek jest marginalna. Do tego sa to konstrukcje nowe i nie majace swoich "bliżniaków genetycznych" tak jak poprzednie generacje 3ki czy 6tki (Ford,Volvo) dlatego na bogata game zamienników bym nie liczyl.. Podstawowe czesci ekspolatacyjne sie kupi a reszta tylko ASO, przynajmniej jeszcze kilka lat. Auta maja już 3 lata na rynku, gwarancje sie koncza i cześć osob chciala by serwisowac je poza ASO a w sklepie mozna kupic filtry i jedne klocki TRW..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323