Skrzypienie zawieszenia przedniego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez jabartnik » 26 wrz 2017, 07:07

Borykałem się z problemem skrzypienia przedniego zawieszenia przez jakiś czas. Objawy pojawiały się przy przejeżdżaniu (nawet bardzo powolnym) przez "śpiących policjantów". Za pierwszym razem ASO dokonało czyszczenia zacisków, problem nie został usunięty. Za drugim razem wymieniono górne mocowanie amortyzatorów, łożyska amortyzatorów oraz zamontowano gumowe osłony na sprężynach. Problem rozwiązany. Od kilku tygodni cisza. Wymieniłem powyżej 3 rzeczy które wykonano, aczkolwiek być może tylko jedna z nich powodowała kłopot, niemniej ASO dokonało tego "dla świętego spokoju", aby za jednym podejściem wyeliminować problem i dlatego abym nie jeździł do nich wielokrotnie. Cała operacja trwała niecałą godzinę.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2016, 11:11
Posty: 33 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM HB 2016, 2.0 120KM SkyEnergy

Postprzez czarmi » 26 wrz 2017, 09:08

Powiedz proszę, jakie to ASO i gdzie się znajduje, bo aż dziw bierze za takie podejście do sprawy <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez jabartnik » 28 wrz 2017, 14:40

Jedyne jakie jest w Krakowie. Inne kontakty z tym ASO nie pozwalają na wystawienie im wysokiej oceny, ale w tym wypadku mogę ich pochwalić.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2016, 11:11
Posty: 33 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM HB 2016, 2.0 120KM SkyEnergy

Postprzez przemgaw » 11 paź 2017, 19:07

To nie jest jedyne ASO Mazdy w Krakowie :)
Ostatnio robiłem przegląd w Emil Frey naprzeciwko IKEA (salon Subaru, ASO Mazdy).
Obsługa zupełnie z innej bajki – bardzo sympatycznie się z nimi gadało. Ceny za przegląd te same co w A. ale podejście do klienta dużo lepsze.
Do tego robiłem przednie zawieszenie u nich – dokładnie ten sam problem co u Ciebie – skrzypiało przy progach zwalniających. Musiałem czekać na części ale jak już przyszły to zrobili sprawnie (za pierwszym podejściem :). U nie wymieniali chyba odbojniki amortyzatorów – pomogło.
Nie planuję wracać do starego ASO.
 
Od: 14 mar 2015, 20:11
Posty: 30 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BM 2015, 120KM 6AT, SED Soul Red, SkyEnergy

Postprzez jabartnik » 13 paź 2017, 12:15

Słusznie, przyznaję. Jakoś tak wyszło, że pisząc ASO miałem na myśli dealera. Ale na ul. Conrada rzeczywiście jest ASO Mazdy, a jak widzę i słyszę zbiera ono coraz więcej pochlebnych opinii. Sam rozważam udanie się do nich z okazji następnego przeglądu.
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2016, 11:11
Posty: 33 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM HB 2016, 2.0 120KM SkyEnergy

Postprzez KrisKris » 27 paź 2017, 09:21

Witam.
W mojej Mazdzie 3 skrzypi już od pół roku (zaczęło się przy przebiegu 75000 km). Na początku skrzypienie pojawiało się z prawej strony, z przodu w trakcie hamowania i jednoczesnego skręcania w lewo. Obracanie kierownicą w tym momencie wywoływało miarowe, regularne skrzypienie/grzechotanie – coś jak skrzypienie starej drewnianej łodzi albo rozeschniętych skórzanych butów. Z biegiem czasu ten dźwięk zaczął dochodzić już z całego przodu (lewa i prawa strona) i nie tylko przy skręcaniu w lewo ale też i przy skręcaniu w lewo. W końcu zaczęło również skrzypieć przy jeździe na wprost po lekkich nierównościach (najchętniej w czasie słabego hamowania) i wtedy jest to dźwięk podobny do odgłosu skrzypiących sprężyn. W tej chwili na liczniku jest już 85000 km.
Dotychczas serwis wykonał:
– wymianę odbojów amortyzatorów,
– montaż nakładek sprężyn kolumny McPhersona,
– smarowanie tulei wahaczy przednich,
– sprawdzenie zawieszenia przedniego pod kątem luzów,
– wymiana tylnych tulei wahaczy przednich.
Działania te nie przyniosły żadnych efektów, a problem pogłębia się.
Kolejna wizyta w serwisie już umówiona (połowa listopada – dłuższy postój).
Zobaczymy.
KrisKris
 

Postprzez czarmi » 27 paź 2017, 11:07

Czy robiłeś/robisz to jeszcze w ramach 3 letniej gwarancji, czy już po jej upływie <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez KrisKris » 2 lis 2017, 08:30

Zacząłem jeszcze w ramach gwarancji. W międzyczasie gwarancja się skończyła ale zlecenie naprawy nie zostało zamknięte bo naprawa jak dotąd jest nieskuteczna więc trwa i traktowana jest jako gwarancyjna.
KrisKris
 

Postprzez rafik.d » 25 lut 2018, 23:40

Witam, mam podobny problem, a raczej problemy z moją M3. "Problemy" ponieważ trzeba rozróżnić zgrzytanie od stukania. Zgrzytanie jest przez Aso leczone dolozeniem dodatkowego podkladki miedzy sprężynę a mocowanie amortyzatora. Ja już je miałem założone (moja M3 jest z USA) mimo to zgrzytalo. Nie mniej wraz z nizszymi temperaturami się u spokoilo, choć nie jestem pewny czy z tego powodu. Będę wiedział na wiosnę.
Stukanie dla odmiany to prawdopodobnie w większości przypadków sprawa zaciskow -a raczej prowadnic. Wraz z zuzywaniem sie tarcz i klockow powstaje luz i uderzają one one o siebie wzajemnie. Podobny problem miałem kiedyś w Insygni, ale zdecydowanie w mniejszym stopniu. Jest to oczywista wadą fabryczna choć nie zagrazajaca bezpieczeństwu. Jest na to nota serwisowa-wymiana całego zacisku wraz z prowadnicami (na gwarancji). Niestey mnie nie dotyczy z uwagi na pochodzenie z USA. Koszt okolo 1,5 -1,7 tyś. Brak możliwości wymiany samych prowadnic. Luz prawdopodobnie powstaje na górnej prowadnicy nie posiadającej dodatkowej "gumki" usztywniajacej zacisk. Za jakiś czas spróbuję z moimi mechanikiem znaleźć rozwiązanie tańsze niż wymiana całych zacisków. Zdjęcie prowadnic poniżej.
Oczywiście podstawą jest wcześniejsze sprawdzenie wszelakich luzów w zawieszeniu.
Załączniki
IMG-b60a2916da9c11265c565631df2017c8-V.jpg
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 23:51
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda3 sedan BM, iGrand Touring 2,5 benzyna 2015 R.

Postprzez Steel » 26 lut 2018, 00:21

Hmmm ciekawe z tym stukaniem. U mnie od nowosci stukalo (choc mam wrazenie ze glownie prawy przod) jak bylo cieplo. W niskich temperaturach rzadko slysze stukniecia z przodu, gdzie w serwisie powiedzieli ze dokladaja cos przy sprezynie OIDP.
Masz numer tej noty serwisowej i jakich VINow dotyczy i czy tylko M3 BM czy rowniez BN (jak moja)?
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez apx » 26 lut 2018, 08:57

co wiecej jak ci aso wymieni te zaciski to sprawa powroci ktos tu na forum juz pisal ze notorcznie to samo jest , u mnie nie zdarzylem przed zakonczeniem gwarancji na na nowych klockach jest zgroza pozniej troche lepiej , najbardziej slychac na kocich lbach
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez czarmi » 26 lut 2018, 10:17

Jest akcja na wymianę fabrycznych wadliwych zacisków, ale w M6 GJ. Tutaj jest link do tego
https://uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=13963
Polega to na tym, że w samochodach marki Mazda 6, model GJ, wyprodukowanych w Japonii i wyposażonych w hamulec postojowy typu mechanicznego (linka), może przedostawać się woda do zacisku hamulcowego, powodując korodowanie wałka siłownika, będącego częścią tylnego zacisku hamulcowego, oraz podwyższając opór przesuwny wałka. Skorodowany wałek siłownika może zakleszczyć się w obudowie zacisku hamulcowego, co w rezultacie może spowodować drgania hamulców podczas jazdy, a także zmniejszyć siłę utrzymującą zaciągnięty hamulec postojowy.
Ciekawi mnie tylko, dlaczego nie ma takiej akcji w M3 BM. Także często dzieją się z naszymi zaciskami podobne rzeczy...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez rafik.d » 26 lut 2018, 16:18

Nie mam numeru tej noty ale potwierdził mi pracownik jednego z Aso. W jednym przypadku nawet dwukrotne wymienili zaciski. Myślę że akcje z ręcznym to jeszcze inna kwestia.
Sam próbowałem inaczej sprawdzić źródło stukania: uniesione koło lewarkiem i wystarczy walnąć ręką w koło aby uslyszec uderzanie klockow. Oczywiście pewności nie mam ale nie lubię jak taki temat psuje mi niewatpliwa przyjemność jazdy moja M3 więc bede dalej szukal. Jak cos minsie uda ustalic dam znac.
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 23:51
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda3 sedan BM, iGrand Touring 2,5 benzyna 2015 R.

Postprzez apx » 23 mar 2018, 10:13

Rafik znalazles jakies rozwiazanie ? wiem ze sa zamienniki zaciskow ale nie wiem czy to rozwiaze temat
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez rafik.d » 23 mar 2018, 19:04

Niestety na razie nie udało mi się – brakuje czasu. Do mojej wersji raczej nie ma zamienników ale jeśli do Twojej są to może warto spróbować. Tylko najpierw sprawdzić czy to na pewno to: uderzyć w koło, także na podniesionym samochodzie, oraz przy skręconych kołach. Dodatkowo ja chce wjechać na szarpaki i z kanału posłuchać, na prostych i skręconych kołach.
Jeśli coś Ci się uda ustalić to daj znac
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 23:51
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda3 sedan BM, iGrand Touring 2,5 benzyna 2015 R.

Postprzez darrecki » 25 mar 2018, 08:59

Odnośnie stukania zacisków moja teoria jest inna.
Owszem, długość dolnej i górnej prowadnicy jest różna. Ale i głębokość otworów na takowe też nie jest taka sama, więc tutaj wszystko jest ok – miejsca na ruch tył / przód jest tam wystarczająco. No i należy wziąć pod uwagę, że podczas zużycia klocków i tarcz to nie zacisk nachodzi bardziej na prowadnicę, tylko wysuwa się tłok. Na prowadnicy ruch jest minimalny. Za to problemem może być ich średnica, bo o ile ten bolec z gumką ledwo się porusza, to górny chodzi luźno i być może za luźno, klekotając od czasu do czasu. U mnie w pewnym momencie przy każdym delikatnym dohamowywaniu cholera mnie brała. Wystarczyło rozebrać, dać więcej smaru i przestało...

Jeśli ktoś już musi zmienić zaciski to polecam założyć komplet z 6 GJ lub CX5. Trochę większe, tarcze tańsze, klocki tańsze, wybór zdecydowanie większy. Tyle, że nie wejdzie do kół 16 cali
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez rafik.d » 26 mar 2018, 16:00

Darrecki, Masz rację z tym luzem prowadnicy "gora-dol" a nie wzdłuż. W każdym razie odradzono mi zastosowanie podobnej gumki na górnej prowadnicy – skoro nie ma to nie powinno być a i tak szybko by się "skatowala". Smar już też dokladalismy ale nic nie dało. Za to znajomy mechanik znalazł mi inne rozwiazanie zamiast wymiany całego zacisku: rozwiercic górną prowadnicę, i u frezarza dorobić nową o dopasowanej średnicy. Robił już takie rzeczy w samochodach innych marek i się sprawdzalo. Oczywiście najpierw musi dokładnie sprawdzić i potwierdzić czy to z tamtad stuka. Planuje to zrobić ale dopiero za ok 2 miesiące .
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 23:51
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda3 sedan BM, iGrand Touring 2,5 benzyna 2015 R.

Postprzez apx » 5 lip 2018, 12:26

udalo mi sie zakupic same prowadnice wymieniam we wtorek dam znac czy jest po tym ok , druga sprawa zastanawiam sie na ile to wystarczy ..
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez rafik.d » 14 lip 2018, 13:41

Po kilku miesiącach i mnostwie moich dywagacji i przypuszczen (także w tym wątku) udało mi się wreszcie znaleźć powód stukania zawieszenia w mojej M3> chociaź zupełnie inny niź się spodziewałem. Przez dwie godziny szukałem z moim Znajomym Właścicielem warsztatu przyczyny (na prawdę sprawdziliśmy mnóstwo punktow), źeby w końcu znaleźć poluzowana jedna ze śrub na prawym wachaczu. Po tych wszystkich domyslach trochę obciach ;) sie przyznac ze okazala sie taka przyczyna (wcześniej 2 innych mechaników jej nie znalazlo) , ale stwierdziłem ze podzielę się ta informacją bo może się komuś przydać. Oczywiście u mnie na 90 % to wina firmy która naprawiala Mazdę w kraju, choć ...... pewności nie ma czy to nie przypadłość większej ilości pojazdów.
W każdym razie nauczka żeby sprawdzac nie tylko te oczywiste punkty zawieszenia
Początkujący
 
Od: 8 gru 2017, 23:51
Posty: 24 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: Mazda3 sedan BM, iGrand Touring 2,5 benzyna 2015 R.

Postprzez Furgas » 16 lip 2018, 22:55

Apx, jeśli to stukanie jest takie jak opisywałem u mnie (znika po naciśnięciu hamulca) to chętnie poczytam co tam wymyślisz, bo mam wrażenie, że przypadłość zaczyna powoli wracać, a już po gwarancji :(
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2014, 13:39
Posty: 75 (6/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM (2014), Sedan Soul Red, 2.0 120KM MT benzyna, SkyEnergy+Xenon+Navi

były – Ford Focus mk1 (2002), Hatchback, 1.6 100KM MT benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323