Jakość tarcz i klocków hamulcowych – Mazda3 BM

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez darrecki » 3 sty 2018, 11:19

Pewien nie jestem, tak wyczytałem na zachodnim forum dotyczącym 6, więc i w 3 powinno być tak samo.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Steel » 3 sty 2018, 12:01

wydaje mi sie ze jednak wystarczy odblokowac tylko reczny nawet w 6tce

http://www.paulstravelpictures.com/2014 ... ent-Guide/
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez nrg » 3 sty 2018, 12:34

Jest jeszcze jeden ważny czynnik który wpływa na zużycie klocków – czy posiadamy automat czy nie.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2017, 13:20
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda CX-3, 2.0 150KM, 2017.

Postprzez MMazda » 3 sty 2018, 21:16

No i wymieniłem tarcze i klocki TRW komplet, cały koszt zabiegu 550zl z wymiana :D A nie to co ASO powiedzielo 1600 zł.. hehe
Pojezdzilem narazie tak 50km, chodzi lux w sumie to nie zauważyłem różnicy w hamowaniu hehe, tylko na około tarczy zrobiła się taką rysa do około, na środku jak by cyrklem, do okola objechal, nie hamowalem gwałtownie, może jakieś ziarenko piasku się dostało, albo dopiero się docierają;D
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 09:08
Posty: 55 (0/2)
Auto: Mazda 3

Postprzez Szarny » 8 sty 2018, 15:18

Po roku i 12.5k przejechanych km zostało mi 7mm klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Na następnym przeglądzie będzie trzeba zmienić przód, może wcześniej.

Tarcze ponoć są w porządku i na następnym przeglądzie też będą; jestem w stanie w to uwierzyć bo jak oglądałem je przy zmianie kół to są równe i gładkie.
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2017, 20:39
Posty: 36 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 120KM

Postprzez MichG » 9 sty 2018, 20:23

Szarny napisał(a):Po roku i 12.5k przejechanych km zostało mi 7mm klocków zarówno z przodu jak i z tyłu. Na następnym przeglądzie będzie trzeba zmienić przód, może wcześniej.

Zostało 7 mm klocka (całego) czy okładzin? To subtelna różnica.
Ja mam problem z tylnymi zaciskami. Jeden klocek ma tylko 3,5 mm okładziny, gdzie reszta ma 7 mm. Dodatkowo do wersji z elektrycznym ręcznym nie ma jeszcze klocków nie OEM. Chyba czeka mnie mała potyczka z ASO ws zacisku.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 08:40
Posty: 121 (0/2)
Skąd: Serock
Auto: Będzie: Mazda 3 ‘2024, SDN, 150KM, Exclusive-Line+Design+Driver Assistance&Sound, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, SDN, Sky Energy + Navi + LED SnowFlake, 2016.

Postprzez Pankracy » 16 sty 2018, 11:19

5200 km przebiegu i już mam rowki na tylnych tarczach, przy hamowaniu słychać ciche piski.

Troszkę z innej beczki, ale jednak o hamulcach :) :

Czy szybko podnosząc nogę z pedału hamulca, gdy ten odbija do góry też pojawia się u was głośny, metaliczny dźwięk? W innych autach tego nie miałem, ot po prostu przytłumiony odgłos uderzającej gumy/plastiku. W m3 jak szybko zabiorę nogę z pedału hamulca, to ten strzelając w górę wali w jakiś ogranicznik z odgłosem młotka walącego w arkusz blachy :P
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez apx » 16 sty 2018, 12:57

tak u mnie to bylo , jak zmienilem klocki na inne przestalo ale moze sie to pojawiac w zaleznosci od zuzytych klockow
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 12:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez kubala147 » 16 sty 2018, 18:37

U mnie przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca słychać skromne piszczenie z tyłu. :|
Niedługo będę w ASO to zobaczymy co na to powiedzą. Dziwi to bo tarcze i klocki nawet 17000 tyś nalotu nie mają :( . Jak coś będzie z nimi nie tak to po tym co mówicie zmieniam na coś innego. Te TRW to jakaś padaka.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez SebaK » 16 sty 2018, 20:47

Pankracy, TTTM. Kilku użytkowników też to zgłaszało. Podobnie ma też Subaru. Dzwięk pochodzi jakby z pompy hamulcowej, bardziej niż z klocków. Zjawisko występuje czasami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 14:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez MMazda » 17 sty 2018, 19:16

kubala147 napisał(a):U mnie przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca słychać skromne piszczenie z tyłu. :|
Niedługo będę w ASO to zobaczymy co na to powiedzą. Dziwi to bo tarcze i klocki nawet 17000 tyś nalotu nie mają :( . Jak coś będzie z nimi nie tak to po tym co mówicie zmieniam na coś innego. Te TRW to jakaś padaka.


Też mam TRW klocki i tarcze, nic nie piszczy jest ok, a dlatego że dopilnowalem ich żeby blachy założyli z oryginalnych klocków na nowe TRW, Ponoć te blachy zapobiegają piszczeniu, przekładke robiłem nie w ASO
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 09:08
Posty: 55 (0/2)
Auto: Mazda 3

Postprzez kubala147 » 21 sty 2018, 12:27

Po wizycie wyszło, że jakiś syf + pył z klocków został na powierzchni tarczy i klocka. Dlatego piszczało. W każdym razie już jest ok.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez zgoda150 » 4 lut 2018, 12:01

Z doświadczenia wiem, że TRW nie będą piszczały, ale szybciej się zużywają i często są powodem skrzywienia tarcz. Sam zakładam tylko ferodo i ate. bosch to jest loteria w jakości i jeden model klocków będą bardzo dobre, a inne nie będą lepsze od najtańszych chińczyków.

ps. mogę odsprzedać klocki ferodo na tył-niestety do wersji usa nie pasują :(
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 13:16
Posty: 20
Auto: brak

Postprzez ellipsis » 4 lut 2018, 12:55

Ja mam klocki TRW i po paru miesiącach zaczely piszczec.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez zgoda150 » 4 lut 2018, 13:10

ellipsis napisał(a):Ja mam klocki TRW i po paru miesiącach zaczely piszczec.


czyszczenie układu pomoże, nagromadzone pyły itp :)
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2014, 13:16
Posty: 20
Auto: brak

Postprzez Steel » 4 lut 2018, 22:09

W kijance tez mi TRW piszaczaly od samego poczatku. Po pewnym czasie (8tys km) przestaly.
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2017, 20:33
Posty: 190 (1/6)
Auto: 2016 M3 2.0 120KM HB MR'17 SkyEnergy SoulRed + LED

Postprzez Płochu » 22 lut 2018, 10:37

Jestem przed drugą wymianą klocków, więc może moje doświadczenie pomoże komuś w decyzji. Wymieniłem przy 40k zużyte oryginały (tarcze nie wiem jakiej marki + klocki ferodo) na komplet TRW. Skuteczność hamowania porównywalna, ciężko zaleźć różnice. Co do piszczenia, to po czystej wymianie nic nie pisnęło ani razu do momentu uruchomienia wskaźnika/ogranicznika. Najważniejszym parametrem tak naprawdę jest trwałość, bo z tym mamy wszyscy największy problem i wygląda to tak, że przy takiej samej jeździe, a nawet ciut bardziej dynamicznej, natomiast z zachowaniem podobnego stosunku trasy krajowej do autostrady i miasta TRW wytrzymały 10k więcej niż oryginalne ferodo, czyli w moim przypadku dokładnie 25% więcej. Tarcza dalej się nadaje do użytku, wymieniam same klocki też na TRW.
Początkujący
 
Od: 7 sty 2014, 13:34
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 3 BM 2015 HB SkyPassion 165HP Sebring

Postprzez Pankracy » 15 mar 2018, 00:22

Tak sobie czasami szperam po obcojęzycznych forach M3 i znalazłem taką alernatywę dla oryginalnych placków montowanych w naszych Mazdach: BBK dla M6 zainstalowana w M3 :) Ktoś chyba na polskim forum M6 coś takiego montował, koszt w okolicach 10k :)

Wygląda super :)

Link:

http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... alled.html
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2017, 22:27
Posty: 58 (0/5)
Auto: Mazda 3 2017; 2.0/120

Postprzez nakama » 18 mar 2018, 07:17

Klocki przód wymienione po 35 tyś. km (dotarte do mm). Oryginalne na pierwszy montaż robi FERODO, dlatego założyłem FERODO PREMIER ECO FRICTION FDB4446. Jak dotąd sprawują się wyśmienicie :)
Koszt: 120zł klocki + 50zł (wymiana) = 170zł (w ASO chcieli 550zł) <faja>
Załączniki
20180305_100201.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 wrz 2016, 14:51
Posty: 23 (0/1)
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120KM 2016 ENSO Deep Blue Crystal

Postprzez czarmi » 3 kwi 2018, 19:18

Ja mam pytanie, czy – a jeśli tak, to w jaki sposób – sygnalizowane jest w aucie zużycie klocków hamulcowych, bo dzisiaj zmieniałem koła na letnie, po raz pierwszy poza ASO Mazdy i tamże poinformowano mnie, że klocki przednie mam już w zasadzie "wykończone". Przebieg auta 33.000 km. Nie odczuwam żdanych negatywnych z tego powodu działań układu hamulcowego, ani też nie słychać jest żadnych z tego powodu dźwięków :| .
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323