Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny

Postprzez krystiano » 10 lis 2020, 09:16

Po kalibracji. Bez problemu przechodzi kalibrację.
Do baku już też wlany preparat.
A podkładki już zamówione.
No i właśnie koło 4 k obrotów chmora niezła za autem i więcej się nie wkręci
Załączniki
IMG_20201110_071742.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 10 lis 2020, 10:10

Dodaj do forscana Pidy: MAP i MAP_DSD. Z jakiegoś powodu MAP są 2, jeden pokazuje wartości 10x większe niż drugi, zostaw ten z wyższymi. Weź auto na przejażdżkę, rozgrzej silnik, znajdź kawałek prostej 2, najlepiej 3 bieg (gaz w podłogę) i od niskich obrotów dokąd da radę. Porównaj MAP i MAP_DSD. Pierwszy, to wartości aktualne, drugi nazwijmy to rederencyjne. Powinny być takie same. Dodając jeszcze VSS można nawet wyliczyć moc i niutony.
Dodaj również EOP – ciśnienie oleju. Niskie wartości mogą sugerować problem z podkładkami, ale skoro te już zamówiłeś to i tak będziesz tam zaglądał. Na niskich obrotach (1500rpm) na rozgrzanym oleju nie powinny spadać poniżej 140 kPa, na wysokich (3500rpm) powinno być w granicach 350. Nie pamiętam dokładnie.

Są jeszcze PM_GEN, PM_ACC, PM_ACC_DSD i REG_DIS które pomogą ocenić stan DPF.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 13 lis 2020, 10:20

Co prawda nie miałem blisko kawałka prostej ale kilka odczytów mam z jazdy może to pomoże i kolega coś na ten temat powie


(Trochę zła kolejność zdjęć ale na tel ciężko )
Załączniki
IMG_20201113_081509.jpg
IMG_20201113_081524.jpg
IMG_20201113_081621.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 13 lis 2020, 11:59

Zdjęcie nic nie da, dołącz log. Najlepiej w formacie csv. Nie wiem czy wersja na windows potrafi w nim nagrać, na komórce jak najbardziej.

Wywal pierwszy MAP, ten z jednocyfrowymi wartościami. Dodaj vehicle speed i rpm – oba ważne. Korekty wtrysków też niepotrzebne, podczas jazdy bezużyteczne.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 13 lis 2020, 19:17

Niestety ale mój odb bluetooth nie łączy się z forscanem ,muszę kompa mieć podpiętego.
Jak nie zapisze logów to może jakość screen recorder zainstaluje ??? <co?>
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 13 lis 2020, 23:52

Zapisz logi w formacie Forscan, screen recorder to ostateczność.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 16 lis 2020, 08:44

Ok, log zapisalem w 3 roznych formatach, kazdy z nich to ten sam log

nie moglem zalaczyc na forum , wiec pliki sa na dysku google

https://drive.google.com/drive/folders/1VxLCIM3gBlYF-dDHyBZzhA0GLfOrZyXP?usp=sharing
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 16 lis 2020, 10:16

Zobaczę wieczorem i wrzucę w formie wykresów. Może wyjdzie coś oczywistego
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 16 lis 2020, 12:32

Dodam jeszcze ze pod koniec loga (3/4) wyskoczyl blad z przeplywem
(WARN) [05:01:02.914] New version is available: 2.3.36. Current version: 2.3.35
(WARN) [06:15:54.592] Sprawdzanie FTDI #1:12345678...
(OK) [06:15:56.475] Połączenie z interfejsem jest nawiązane: FTDI #1:12345678
(OK) [06:15:56.476] Interfejs: ELM327 v1.4
(OK) [06:15:58.206] Połączenie z pojazdem jest nawiązane
(OK) [06:16:03.225] Pojazd: Mazda3/Axela SH 2.2L SKYACTIV, VIN: JMZ*********55388
(OK) [06:16:27.728] Znalezione moduły: PCM – Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
(OK) [06:16:28.950] Znalezione moduły: OBDII – Diagnostyka pokładowa II
(OK) [06:16:29.271] Znalezione moduły: AM – Modul wzmacniacza
(OK) [06:16:29.434] Znalezione moduły: ICA – Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście
(OK) [06:16:29.801] Znalezione moduły: CMU – Zespół główny łączności
(OK) [06:16:29.948] Znalezione moduły: ABS – Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
(OK) [06:16:30.172] Znalezione moduły: RCM – Moduł układu SRS
(OK) [06:16:30.315] Znalezione moduły: AFS/ALM – Moduł układu reflektorów adaptacyjnych / automatycznej regulacji ustawienia
(OK) [06:16:30.432] Znalezione moduły: SSU – Jednostka układu Stop-Start
(WARN) [06:16:30.922] DTC w SSU: B13D3:16-8A
(OK) [06:16:30.998] Znalezione moduły: EPS – Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
(OK) [06:16:31.247] Znalezione moduły: F_BCM – Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
(OK) [06:16:31.878] Znalezione moduły: IC – Tablica przyrządów
(OK) [06:16:32.116] Znalezione moduły: R_BCM – Moduł sterujący układami tylnej części nadwozia
(OK) [06:16:37.875] Znalezione moduły: PSM_MZ – Moduł czujnika parkowania
(OK) [06:16:38.326] Znalezione moduły: EATC – Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury
(OK) [06:18:29.337] Strumień danych...
(WARN) [06:26:28.245] DTC w PCM: P0101:00-26
(WARN) [06:26:28.408] DTC w OBDII: P0101-P
(WARN) [06:26:29.075] DTC w ICA: U0401:68-AF, U0415:68-AF
(WARN) [06:26:29.508] DTC w ABS: U0401:00-2B
(WARN) [06:26:29.791] DTC w SSU: B13D3:16-8A
(OK) [06:28:20.813] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN) [06:28:21.635] DTC w ICA: U0401:68-AF, U0415:68-AF
(OK) [06:28:58.005] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(OK) [06:29:27.958] Rozłączony
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 16 lis 2020, 23:56

Ten log taki trochę nie jaki miał być. Najlepiej jak pisałem, rozgrzać auto, 2-3x rozpędzić na 3 biegu od 1000 do 4500 obrotów z gazem w podłodze. Tutaj takiego przejazdu nie widziałem, było jedno rozpędzenie ale niewiele z tego da się wywnioskować bo za szybko zmieniane biegi

Ale patrząc na wykres od 3m 50s do 4.16
MAP.jpg

widać 2 góry, 2 biegi (3 i 4)
Zielone – tak ma być
Granatowe – tak jest

Wyraźnie widać, że mała turbina nie daje rady i jest underboost. Za mało powietrza do jakichś 2500rpm, (obrotów nie widać na wykresie bo psują skalę) potem chwilowy overboost (za dużo) i dopiero od 2900 obrotów jest w miarę ok. Problem z małą turbiną, kompletnie padniętą wyrzuca błąd P0299, u Ciebie jest póki co P0101 więc może grzybek jeszcze całkiem nie odpadł (wada fabryczna)

Z serwisówki
POSSIBLE CAUSE
• MAF sensor/IAT sensor No.1 connector or terminals malfunction
• MAF sensor malfunction
• PCM connector or terminals malfunction
• Air suction or restriction in intake-air system (between MAF sensor and intake manifold)
• Turbocharger malfunction (turbine wheel and/or compressor wheel damaged, stuck)
• Improper operation of EGR control system
• PCM malfunction

MAF wymieniłeś
Został niedobór powietrza / problem z turbiną
Turbinę w miare łatwo sprawdzić

jak nie ona, to pozostało wyczyścić dolot.

Zrobił byś 1 porządny przejazd, wówczas można by zrobić miarodajny wykres.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 17 lis 2020, 08:44

Zrobił byś 1 porządny przejazd, wówczas można by zrobić miarodajny wykres.


mam nadzieje ze teraz bedzie ok , tak gdzies od 2-3 minuty bo musialem wyjechac na prosta

https://drive.google.com/drive/folders/1e68TjaUNrp3Isn8QjDAXhI4q6TrmlrPz?usp=sharing

no i dzisiaj nie wyrzucilo bledu P0101

jak nie ona, to pozostało wyczyścić dolot.


Uszczelka już w drodze , teraz tylko wolny dzień i chęci
Załączniki
IMG_20201117_125402.jpg
Grzybek ma się dobrze
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez krystiano » 19 lis 2020, 09:15

Tak jeszcze zapytam z czym związany jest ten błąd


Code: B13D3 – PATS Transmitter

Additional Fault Symptom:
– Circuit Voltage Below Threshold

Status:
– DTC Present at Time of Request
– Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC

Module: Start Stop Unit
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 19 lis 2020, 09:37

PATS to bateria w kluczyku

Sprawdziłem log, wygląda podobnie, znaczy jest underboost na początku po wciśnięciu gazu, tyle że teraz przy znacznie mniejszym zakresie obrotów. Wygląda to na zwykłą turbodziurę, bo reszta wykresu jest ok.

No to z prawdopodobnych przyczyn zostało Ci:

POSSIBLE CAUSE
• Air suction or restriction in intake-air system (between MAF sensor and intake manifold)
• Improper operation of EGR control system
i ewentualne problemy z elektryką, co jest mało prawdododobne, a najgorsze do zdiagnozowania.

Możesz jeszcze na szybko dla testów zaślepić EGR, bajecznie prosta operacja. Dowolna strona rurki idąca od chłodnicy EGR do zaworu. Po pewnym czasie wywali błąd i kontrolkę na desce, ale nie ma to wpływu na osiągi i można jeździć
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 19 lis 2020, 09:49

Czy po zaślepieniu EGR podesłać logi ??

No i czyszczenie za niedługo przepustnicy i kolektora będzie.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 19 lis 2020, 09:53

1 stronę, dowolną. Ja z moją wiedzą z logów już nic więcej nie wydedukuję. Nic oczywistego na nich nie widać.
Po zaślepieniu po prostu jeździć jak zawsze, zobaczyć czy lepiej ciągnie / mniej dymi itp.
Możesz poobserwować PM_GEN PM_ACC i PM_ACC_DSD i REG_DIS, one odpowiadają za częstotliwość wypalania filtra. Jak REG_DIS znacząco się wydłuży można podejrzewać EGR o nieprawidłowe działanie.
Ale to żmudna praca i dużo trzeba jeździć żeby wyciągnąć jakieś wnioski. i nie trzeba sprwawdzać non stop, jak zauważysz wypalanie pasuje się podłączyć i sprawdzić REG_DIS
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 19 lis 2020, 10:13

Tak prawdę mówiąc to zauważyłem że często mam wypalanie DPF , ale zwrócę na to uwagę.
Mam już odb który działa z forscanem na androida więc dokładnie będę wiedział.

Dopisano 20 Nov 2020, 07:39:

No i mazda zagrzana i krótka przejażdżka z zatkanym EGR.

Teraz auto wkręca się powyżej 4 tys na biegu jałowym (wcześniej nie jak pisałem więcej nie szło ) no i dymek pójdzie z rury ale to chyba normalne jak się po gazie przyciśnie to coś za autem widać :)

Na3 biegu obroty 3 tys i już nie ma siwo za mną jak to było wcześniej.

Czyżby EGR do wymiany (naprawy) <co?>

Poniżej wskazania DPF po tej trasie.
Załączniki
Screenshot_2020-11-20-06-33-55-770_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-20-06-34-11-615_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-20-06-34-27-014_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez darrecki » 20 lis 2020, 11:55

nie masz reg_dis, więc nie wiadomo jak często się wypala. Ale PM_ACC są zdecydowanie za wysokie, wypalanie powinno się zacząć przed osiągnięciem wartości 6 (5.5-5.7) i potem już maleć.

Z EGR sprawa wygląda tak, że sam w sobie kosztem zmniejszenia NOx produkuje dużo więcej PM.
Przy zaślepionym EGR oba PM_ACC w zasadzie nigdy nie powinny nawet dobić do wartości 5. W trasie to dobija max 1.5-2. I wówczas zawsze to PM_GEN po osiągnięciu wartości około 5.7 aktywuje wypalanie filtra.
Z kolei przy aktywnym EGR wartości PM_ACC rosną znacznie szybciej, ale i tak REG_DIS nie powinien (z wyjątkiem ekstremalnych przypadków) być niższy niż 150-200 km. Więc jeśli z zaślepionym EGR masz REG_DIS załóżmy powyżej 200km, a z działającym 2x mniej, to masz problem z nadmiarem sadzy generowanym przez zawór. Ja bym nie bawił się w wymianę tego badziewia, zwyczajnie pojechał do jakiegoś tunera i to g. wyłączył na stałe.

I auto ze sprawnym DPF i EGR nie ma prawa dymić. Jeśli waliło sadzą z rury wcześniej, to może teraz tylko się oczyszcza to co zostało na ściankach. Ja nie wiem jak bym nie poniewierał swojego diesla, nigdy nie puścił nawet małego bączka.
Dymiły to diesle przed 2005r, od tego czasu mają, albo przynajmniej powinny mieć DPF.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez krystiano » 20 lis 2020, 16:48

Generalnie wypalania DPF jeszcze nie było na dniach , za każdym razem podłącze odb i będę obserwował
Załączniki
Screenshot_2020-11-20-14-46-16-110_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Postprzez andrep » 23 lis 2020, 02:29

Ja oczywiście nie wiem nawet o co chodzi , ale widząc jak darrecki próbuje Ci móc i jak Ty próbujesz na wszystkie jego pyt. Odpowiedzieć i robisz to o co Cię poprosi to naprawdę wiara w forum i pomocy na nim wraca.
Pozdrawiam Was
Mazda CX3 AWD Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 17:58
Posty: 2517 (79/176)
Skąd: Kraków
Auto: Była/jest...
Mazda CX3 2016,Soul Red, AWD 2.0 154 KM AT,Sky Passion+Pakiet Saffety
Jest
BMW i3 "elektrowóz"2018 (XII) 170KM

Postprzez krystiano » 23 lis 2020, 07:28

andrep napisał(a):Ja oczywiście nie wiem nawet o co chodzi , ale widząc jak darrecki próbuje Ci móc i jak Ty próbujesz na wszystkie jego pyt. Odpowiedzieć i robisz to o co Cię poprosi to naprawdę wiara w forum i pomocy na nim wraca.
Pozdrawiam Was


Wiesz jeżeli szukam/proszę o pomoc na forum to startami się robić tak jak ktoś mądrzejszy odemnie radzi.
Nie powiem ty też pomogłeś ale w innym temacie (co prawda nie pisałem tam )ale zrobiłem jak pisałeś.

A z kol@darecki może na jakieś piwko kiedyś (też w UK) mieszkam :D

Czekam jeszcze na uszczelkę do kolektora żeby go wyczyścić. <glupek2> (koleś chyba na piechotę dostarcza przesyłki <nie powiem> )


Dziwna sprawa. Forscan zarejestrował wypalanie DPF już przy 53 kilometrach


No nic czekam na uszczelkę i czyszczę dolot , wtedy chyba będziemy sprawdzać dalej. <glupek2>
Załączniki
Screenshot_2020-11-23-06-20-43-763_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-23-06-22-02-653_com.astech.forscanlite.jpg
Screenshot_2020-11-23-06-27-53-164_com.astech.forscanlite.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2020, 00:45
Posty: 656 (20/17)
Skąd: UK
Auto: Mazda 3 BM 2.2 2014 skyactive technology

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323