Mazda 3BM skyactive-D tryb awaryjny
Po kalibracji. Bez problemu przechodzi kalibrację.
Do baku już też wlany preparat.
A podkładki już zamówione.
No i właśnie koło 4 k obrotów chmora niezła za autem i więcej się nie wkręci
Do baku już też wlany preparat.
A podkładki już zamówione.
No i właśnie koło 4 k obrotów chmora niezła za autem i więcej się nie wkręci
Dodaj do forscana Pidy: MAP i MAP_DSD. Z jakiegoś powodu MAP są 2, jeden pokazuje wartości 10x większe niż drugi, zostaw ten z wyższymi. Weź auto na przejażdżkę, rozgrzej silnik, znajdź kawałek prostej 2, najlepiej 3 bieg (gaz w podłogę) i od niskich obrotów dokąd da radę. Porównaj MAP i MAP_DSD. Pierwszy, to wartości aktualne, drugi nazwijmy to rederencyjne. Powinny być takie same. Dodając jeszcze VSS można nawet wyliczyć moc i niutony.
Dodaj również EOP – ciśnienie oleju. Niskie wartości mogą sugerować problem z podkładkami, ale skoro te już zamówiłeś to i tak będziesz tam zaglądał. Na niskich obrotach (1500rpm) na rozgrzanym oleju nie powinny spadać poniżej 140 kPa, na wysokich (3500rpm) powinno być w granicach 350. Nie pamiętam dokładnie.
Są jeszcze PM_GEN, PM_ACC, PM_ACC_DSD i REG_DIS które pomogą ocenić stan DPF.
Dodaj również EOP – ciśnienie oleju. Niskie wartości mogą sugerować problem z podkładkami, ale skoro te już zamówiłeś to i tak będziesz tam zaglądał. Na niskich obrotach (1500rpm) na rozgrzanym oleju nie powinny spadać poniżej 140 kPa, na wysokich (3500rpm) powinno być w granicach 350. Nie pamiętam dokładnie.
Są jeszcze PM_GEN, PM_ACC, PM_ACC_DSD i REG_DIS które pomogą ocenić stan DPF.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Zdjęcie nic nie da, dołącz log. Najlepiej w formacie csv. Nie wiem czy wersja na windows potrafi w nim nagrać, na komórce jak najbardziej.
Wywal pierwszy MAP, ten z jednocyfrowymi wartościami. Dodaj vehicle speed i rpm – oba ważne. Korekty wtrysków też niepotrzebne, podczas jazdy bezużyteczne.
Wywal pierwszy MAP, ten z jednocyfrowymi wartościami. Dodaj vehicle speed i rpm – oba ważne. Korekty wtrysków też niepotrzebne, podczas jazdy bezużyteczne.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ok, log zapisalem w 3 roznych formatach, kazdy z nich to ten sam log
nie moglem zalaczyc na forum , wiec pliki sa na dysku google
https://drive.google.com/drive/folders/1VxLCIM3gBlYF-dDHyBZzhA0GLfOrZyXP?usp=sharing
nie moglem zalaczyc na forum , wiec pliki sa na dysku google
https://drive.google.com/drive/folders/1VxLCIM3gBlYF-dDHyBZzhA0GLfOrZyXP?usp=sharing
Dodam jeszcze ze pod koniec loga (3/4) wyskoczyl blad z przeplywem
(WARN) [05:01:02.914] New version is available: 2.3.36. Current version: 2.3.35
(WARN) [06:15:54.592] Sprawdzanie FTDI #1:12345678...
(OK) [06:15:56.475] Połączenie z interfejsem jest nawiązane: FTDI #1:12345678
(OK) [06:15:56.476] Interfejs: ELM327 v1.4
(OK) [06:15:58.206] Połączenie z pojazdem jest nawiązane
(OK) [06:16:03.225] Pojazd: Mazda3/Axela SH 2.2L SKYACTIV, VIN: JMZ*********55388
(OK) [06:16:27.728] Znalezione moduły: PCM – Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
(OK) [06:16:28.950] Znalezione moduły: OBDII – Diagnostyka pokładowa II
(OK) [06:16:29.271] Znalezione moduły: AM – Modul wzmacniacza
(OK) [06:16:29.434] Znalezione moduły: ICA – Inteligentne wspomaganie hamulców podczas jazdy po mieście
(OK) [06:16:29.801] Znalezione moduły: CMU – Zespół główny łączności
(OK) [06:16:29.948] Znalezione moduły: ABS – Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).
(OK) [06:16:30.172] Znalezione moduły: RCM – Moduł układu SRS
(OK) [06:16:30.315] Znalezione moduły: AFS/ALM – Moduł układu reflektorów adaptacyjnych / automatycznej regulacji ustawienia
(OK) [06:16:30.432] Znalezione moduły: SSU – Jednostka układu Stop-Start
(WARN) [06:16:30.922] DTC w SSU: B13D3:16-8A
(OK) [06:16:30.998] Znalezione moduły: EPS – Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy
(OK) [06:16:31.247] Znalezione moduły: F_BCM – Moduł sterujący układami przedniej części nadwozia
(OK) [06:16:31.878] Znalezione moduły: IC – Tablica przyrządów
(OK) [06:16:32.116] Znalezione moduły: R_BCM – Moduł sterujący układami tylnej części nadwozia
(OK) [06:16:37.875] Znalezione moduły: PSM_MZ – Moduł czujnika parkowania
(OK) [06:16:38.326] Znalezione moduły: EATC – Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury
(OK) [06:18:29.337] Strumień danych...
(WARN) [06:26:28.245] DTC w PCM: P0101:00-26
(WARN) [06:26:28.408] DTC w OBDII: P0101-P
(WARN) [06:26:29.075] DTC w ICA: U0401:68-AF, U0415:68-AF
(WARN) [06:26:29.508] DTC w ABS: U0401:00-2B
(WARN) [06:26:29.791] DTC w SSU: B13D3:16-8A
(OK) [06:28:20.813] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(WARN) [06:28:21.635] DTC w ICA: U0401:68-AF, U0415:68-AF
(OK) [06:28:58.005] Pomyślny reset DTC, DTC zostaną teraz odczytane...
(OK) [06:29:27.958] Rozłączony
Ten log taki trochę nie jaki miał być. Najlepiej jak pisałem, rozgrzać auto, 2-3x rozpędzić na 3 biegu od 1000 do 4500 obrotów z gazem w podłodze. Tutaj takiego przejazdu nie widziałem, było jedno rozpędzenie ale niewiele z tego da się wywnioskować bo za szybko zmieniane biegi
Ale patrząc na wykres od 3m 50s do 4.16
widać 2 góry, 2 biegi (3 i 4)
Zielone – tak ma być
Granatowe – tak jest
Wyraźnie widać, że mała turbina nie daje rady i jest underboost. Za mało powietrza do jakichś 2500rpm, (obrotów nie widać na wykresie bo psują skalę) potem chwilowy overboost (za dużo) i dopiero od 2900 obrotów jest w miarę ok. Problem z małą turbiną, kompletnie padniętą wyrzuca błąd P0299, u Ciebie jest póki co P0101 więc może grzybek jeszcze całkiem nie odpadł (wada fabryczna)
Z serwisówki
POSSIBLE CAUSE
• MAF sensor/IAT sensor No.1 connector or terminals malfunction
• MAF sensor malfunction
• PCM connector or terminals malfunction
• Air suction or restriction in intake-air system (between MAF sensor and intake manifold)
• Turbocharger malfunction (turbine wheel and/or compressor wheel damaged, stuck)
• Improper operation of EGR control system
• PCM malfunction
MAF wymieniłeś
Został niedobór powietrza / problem z turbiną
Turbinę w miare łatwo sprawdzić
jak nie ona, to pozostało wyczyścić dolot.
Zrobił byś 1 porządny przejazd, wówczas można by zrobić miarodajny wykres.
Ale patrząc na wykres od 3m 50s do 4.16
widać 2 góry, 2 biegi (3 i 4)
Zielone – tak ma być
Granatowe – tak jest
Wyraźnie widać, że mała turbina nie daje rady i jest underboost. Za mało powietrza do jakichś 2500rpm, (obrotów nie widać na wykresie bo psują skalę) potem chwilowy overboost (za dużo) i dopiero od 2900 obrotów jest w miarę ok. Problem z małą turbiną, kompletnie padniętą wyrzuca błąd P0299, u Ciebie jest póki co P0101 więc może grzybek jeszcze całkiem nie odpadł (wada fabryczna)
Z serwisówki
POSSIBLE CAUSE
• MAF sensor/IAT sensor No.1 connector or terminals malfunction
• MAF sensor malfunction
• PCM connector or terminals malfunction
• Air suction or restriction in intake-air system (between MAF sensor and intake manifold)
• Turbocharger malfunction (turbine wheel and/or compressor wheel damaged, stuck)
• Improper operation of EGR control system
• PCM malfunction
MAF wymieniłeś
Został niedobór powietrza / problem z turbiną
Turbinę w miare łatwo sprawdzić
jak nie ona, to pozostało wyczyścić dolot.
Zrobił byś 1 porządny przejazd, wówczas można by zrobić miarodajny wykres.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Zrobił byś 1 porządny przejazd, wówczas można by zrobić miarodajny wykres.
mam nadzieje ze teraz bedzie ok , tak gdzies od 2-3 minuty bo musialem wyjechac na prosta
https://drive.google.com/drive/folders/1e68TjaUNrp3Isn8QjDAXhI4q6TrmlrPz?usp=sharing
no i dzisiaj nie wyrzucilo bledu P0101
jak nie ona, to pozostało wyczyścić dolot.
Uszczelka już w drodze , teraz tylko wolny dzień i chęci
Tak jeszcze zapytam z czym związany jest ten błąd
Code: B13D3 – PATS Transmitter
Additional Fault Symptom:
– Circuit Voltage Below Threshold
Status:
– DTC Present at Time of Request
– Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
Module: Start Stop Unit
PATS to bateria w kluczyku
Sprawdziłem log, wygląda podobnie, znaczy jest underboost na początku po wciśnięciu gazu, tyle że teraz przy znacznie mniejszym zakresie obrotów. Wygląda to na zwykłą turbodziurę, bo reszta wykresu jest ok.
No to z prawdopodobnych przyczyn zostało Ci:
POSSIBLE CAUSE
• Air suction or restriction in intake-air system (between MAF sensor and intake manifold)
• Improper operation of EGR control system
i ewentualne problemy z elektryką, co jest mało prawdododobne, a najgorsze do zdiagnozowania.
Możesz jeszcze na szybko dla testów zaślepić EGR, bajecznie prosta operacja. Dowolna strona rurki idąca od chłodnicy EGR do zaworu. Po pewnym czasie wywali błąd i kontrolkę na desce, ale nie ma to wpływu na osiągi i można jeździć
Sprawdziłem log, wygląda podobnie, znaczy jest underboost na początku po wciśnięciu gazu, tyle że teraz przy znacznie mniejszym zakresie obrotów. Wygląda to na zwykłą turbodziurę, bo reszta wykresu jest ok.
No to z prawdopodobnych przyczyn zostało Ci:
POSSIBLE CAUSE
• Air suction or restriction in intake-air system (between MAF sensor and intake manifold)
• Improper operation of EGR control system
i ewentualne problemy z elektryką, co jest mało prawdododobne, a najgorsze do zdiagnozowania.
Możesz jeszcze na szybko dla testów zaślepić EGR, bajecznie prosta operacja. Dowolna strona rurki idąca od chłodnicy EGR do zaworu. Po pewnym czasie wywali błąd i kontrolkę na desce, ale nie ma to wpływu na osiągi i można jeździć
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
1 stronę, dowolną. Ja z moją wiedzą z logów już nic więcej nie wydedukuję. Nic oczywistego na nich nie widać.
Po zaślepieniu po prostu jeździć jak zawsze, zobaczyć czy lepiej ciągnie / mniej dymi itp.
Możesz poobserwować PM_GEN PM_ACC i PM_ACC_DSD i REG_DIS, one odpowiadają za częstotliwość wypalania filtra. Jak REG_DIS znacząco się wydłuży można podejrzewać EGR o nieprawidłowe działanie.
Ale to żmudna praca i dużo trzeba jeździć żeby wyciągnąć jakieś wnioski. i nie trzeba sprwawdzać non stop, jak zauważysz wypalanie pasuje się podłączyć i sprawdzić REG_DIS
Po zaślepieniu po prostu jeździć jak zawsze, zobaczyć czy lepiej ciągnie / mniej dymi itp.
Możesz poobserwować PM_GEN PM_ACC i PM_ACC_DSD i REG_DIS, one odpowiadają za częstotliwość wypalania filtra. Jak REG_DIS znacząco się wydłuży można podejrzewać EGR o nieprawidłowe działanie.
Ale to żmudna praca i dużo trzeba jeździć żeby wyciągnąć jakieś wnioski. i nie trzeba sprwawdzać non stop, jak zauważysz wypalanie pasuje się podłączyć i sprawdzić REG_DIS
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Tak prawdę mówiąc to zauważyłem że często mam wypalanie DPF , ale zwrócę na to uwagę.
Mam już odb który działa z forscanem na androida więc dokładnie będę wiedział.
Dopisano 20 Nov 2020, 07:39:
No i mazda zagrzana i krótka przejażdżka z zatkanym EGR.
Teraz auto wkręca się powyżej 4 tys na biegu jałowym (wcześniej nie jak pisałem więcej nie szło ) no i dymek pójdzie z rury ale to chyba normalne jak się po gazie przyciśnie to coś za autem widać
Na3 biegu obroty 3 tys i już nie ma siwo za mną jak to było wcześniej.
Czyżby EGR do wymiany (naprawy)
Poniżej wskazania DPF po tej trasie.
Mam już odb który działa z forscanem na androida więc dokładnie będę wiedział.
Dopisano 20 Nov 2020, 07:39:
No i mazda zagrzana i krótka przejażdżka z zatkanym EGR.
Teraz auto wkręca się powyżej 4 tys na biegu jałowym (wcześniej nie jak pisałem więcej nie szło ) no i dymek pójdzie z rury ale to chyba normalne jak się po gazie przyciśnie to coś za autem widać
Na3 biegu obroty 3 tys i już nie ma siwo za mną jak to było wcześniej.
Czyżby EGR do wymiany (naprawy)
Poniżej wskazania DPF po tej trasie.
nie masz reg_dis, więc nie wiadomo jak często się wypala. Ale PM_ACC są zdecydowanie za wysokie, wypalanie powinno się zacząć przed osiągnięciem wartości 6 (5.5-5.7) i potem już maleć.
Z EGR sprawa wygląda tak, że sam w sobie kosztem zmniejszenia NOx produkuje dużo więcej PM.
Przy zaślepionym EGR oba PM_ACC w zasadzie nigdy nie powinny nawet dobić do wartości 5. W trasie to dobija max 1.5-2. I wówczas zawsze to PM_GEN po osiągnięciu wartości około 5.7 aktywuje wypalanie filtra.
Z kolei przy aktywnym EGR wartości PM_ACC rosną znacznie szybciej, ale i tak REG_DIS nie powinien (z wyjątkiem ekstremalnych przypadków) być niższy niż 150-200 km. Więc jeśli z zaślepionym EGR masz REG_DIS załóżmy powyżej 200km, a z działającym 2x mniej, to masz problem z nadmiarem sadzy generowanym przez zawór. Ja bym nie bawił się w wymianę tego badziewia, zwyczajnie pojechał do jakiegoś tunera i to g. wyłączył na stałe.
I auto ze sprawnym DPF i EGR nie ma prawa dymić. Jeśli waliło sadzą z rury wcześniej, to może teraz tylko się oczyszcza to co zostało na ściankach. Ja nie wiem jak bym nie poniewierał swojego diesla, nigdy nie puścił nawet małego bączka.
Dymiły to diesle przed 2005r, od tego czasu mają, albo przynajmniej powinny mieć DPF.
Z EGR sprawa wygląda tak, że sam w sobie kosztem zmniejszenia NOx produkuje dużo więcej PM.
Przy zaślepionym EGR oba PM_ACC w zasadzie nigdy nie powinny nawet dobić do wartości 5. W trasie to dobija max 1.5-2. I wówczas zawsze to PM_GEN po osiągnięciu wartości około 5.7 aktywuje wypalanie filtra.
Z kolei przy aktywnym EGR wartości PM_ACC rosną znacznie szybciej, ale i tak REG_DIS nie powinien (z wyjątkiem ekstremalnych przypadków) być niższy niż 150-200 km. Więc jeśli z zaślepionym EGR masz REG_DIS załóżmy powyżej 200km, a z działającym 2x mniej, to masz problem z nadmiarem sadzy generowanym przez zawór. Ja bym nie bawił się w wymianę tego badziewia, zwyczajnie pojechał do jakiegoś tunera i to g. wyłączył na stałe.
I auto ze sprawnym DPF i EGR nie ma prawa dymić. Jeśli waliło sadzą z rury wcześniej, to może teraz tylko się oczyszcza to co zostało na ściankach. Ja nie wiem jak bym nie poniewierał swojego diesla, nigdy nie puścił nawet małego bączka.
Dymiły to diesle przed 2005r, od tego czasu mają, albo przynajmniej powinny mieć DPF.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ja oczywiście nie wiem nawet o co chodzi , ale widząc jak darrecki próbuje Ci móc i jak Ty próbujesz na wszystkie jego pyt. Odpowiedzieć i robisz to o co Cię poprosi to naprawdę wiara w forum i pomocy na nim wraca.
Pozdrawiam Was
Pozdrawiam Was
andrep napisał(a):Ja oczywiście nie wiem nawet o co chodzi , ale widząc jak darrecki próbuje Ci móc i jak Ty próbujesz na wszystkie jego pyt. Odpowiedzieć i robisz to o co Cię poprosi to naprawdę wiara w forum i pomocy na nim wraca.
Pozdrawiam Was
Wiesz jeżeli szukam/proszę o pomoc na forum to startami się robić tak jak ktoś mądrzejszy odemnie radzi.
Nie powiem ty też pomogłeś ale w innym temacie (co prawda nie pisałem tam )ale zrobiłem jak pisałeś.
A z kol@darecki może na jakieś piwko kiedyś (też w UK) mieszkam
Czekam jeszcze na uszczelkę do kolektora żeby go wyczyścić. (koleś chyba na piechotę dostarcza przesyłki )
Dziwna sprawa. Forscan zarejestrował wypalanie DPF już przy 53 kilometrach
No nic czekam na uszczelkę i czyszczę dolot , wtedy chyba będziemy sprawdzać dalej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości