Problem z odpalaniem auta – Start-Stop
1, 2
Witam
Po ok 60 tysiącach przebiegu pojawił się u mnie problem z odpaleniem samochodu przyciskiem Start-Stop. Niestety problem nie występuje regularnie. Nie ma powtarzalności. Przez kilka dni wszystko działa jak trzeba. Następnie auta nie można uruchomić mimo wielu prób. Może to być kilka ale też kilkadziesiąt wciśnięć. Nie ma reguły. Kiedy w końcu załapie wszystko wraca do normy. I tak kilka dni spokoju jak dobrze pójdzie. Wizyta w serwisie zakończyła się niepotrzebną wymianą akumulatora. Może przeżyłbym te 900 zł ale nic to nie dało. Stracone pieniądze i stracony czas. Miałem też przypadek kiedy i-stop wygasił silnik na skrzyżowaniu i też nie mogłem odpalić. Nie mam pomysłu co to może być. Może macie jakieś sugestie zanim znowu udam się do warsztatu. Może jakiś czujnik, przekaźnik. Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam
Po ok 60 tysiącach przebiegu pojawił się u mnie problem z odpaleniem samochodu przyciskiem Start-Stop. Niestety problem nie występuje regularnie. Nie ma powtarzalności. Przez kilka dni wszystko działa jak trzeba. Następnie auta nie można uruchomić mimo wielu prób. Może to być kilka ale też kilkadziesiąt wciśnięć. Nie ma reguły. Kiedy w końcu załapie wszystko wraca do normy. I tak kilka dni spokoju jak dobrze pójdzie. Wizyta w serwisie zakończyła się niepotrzebną wymianą akumulatora. Może przeżyłbym te 900 zł ale nic to nie dało. Stracone pieniądze i stracony czas. Miałem też przypadek kiedy i-stop wygasił silnik na skrzyżowaniu i też nie mogłem odpalić. Nie mam pomysłu co to może być. Może macie jakieś sugestie zanim znowu udam się do warsztatu. Może jakiś czujnik, przekaźnik. Z góry dziękuję za sugestie.
Pozdrawiam
Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wymiana baterii w kluczyku. Nic to nie dało. Przykładalem kluczyk tak jak piszesz ale bez reakcji. Może coś robię nie tak. Chociaż efekt jakiś jest. Lampka w przycisku z zielonej zmienia się na pomarańczową.
1. Pytania pomocnicze
– masz 2 kluczyki?
– masz dostęp bezkluczykowy czyli guziki na klamkach drzwi przednich ?
Jeśli tak, to spróbuj zostawić jeden kluczyk w aucie i spróbować zamknąć auto kluczykiem
2. Jak już uda się odpalić auto, to wynieś kluczyk na zewnątrz i zobacz na licznik, czy zaświeciła się czerwona kontrolka o braku kluczyka
3. Czy próbując odpalić, czyli po naciśnięciu sprzegła mruga na zielono kluczyk na liczniku?
4. Może masa na rozruszniku?
5. Masz alarm?
– masz 2 kluczyki?
– masz dostęp bezkluczykowy czyli guziki na klamkach drzwi przednich ?
Jeśli tak, to spróbuj zostawić jeden kluczyk w aucie i spróbować zamknąć auto kluczykiem
2. Jak już uda się odpalić auto, to wynieś kluczyk na zewnątrz i zobacz na licznik, czy zaświeciła się czerwona kontrolka o braku kluczyka
3. Czy próbując odpalić, czyli po naciśnięciu sprzegła mruga na zielono kluczyk na liczniku?
4. Może masa na rozruszniku?
5. Masz alarm?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
1. Nie mam systemy bezkluczykowego.
2. Mam dwa kluczyki.
3. Sprawdziłem. Nie można zamknąć samochodu z pozostawionym kluczykiem w środku. Po wyjęciu kluczyka z auta przy uruchomionym silniku pojawia się czerwona lampka na liczniku.
4. Zapala się zielona kontrolka na liczniku jak i na przycisku Start (niestety nie mogę teraz sprawdzić jak jest kiedy problem występuje bo teraz akurat działa).
5. Rozrusznik był sprawdzany (szczotki) ale nie pomyślałem o sprawdzeniu kabli (coś takiego wyczytałem na forum).
6. Nie mam żadnego dodatkowego pilota więc pewnie nie mam alarmu.
2. Mam dwa kluczyki.
3. Sprawdziłem. Nie można zamknąć samochodu z pozostawionym kluczykiem w środku. Po wyjęciu kluczyka z auta przy uruchomionym silniku pojawia się czerwona lampka na liczniku.
4. Zapala się zielona kontrolka na liczniku jak i na przycisku Start (niestety nie mogę teraz sprawdzić jak jest kiedy problem występuje bo teraz akurat działa).
5. Rozrusznik był sprawdzany (szczotki) ale nie pomyślałem o sprawdzeniu kabli (coś takiego wyczytałem na forum).
6. Nie mam żadnego dodatkowego pilota więc pewnie nie mam alarmu.
Czyli wygląda na to, że czujnik wykrywania kluczyka działa poprawnie i auto wie kiedy ten znajduje się w aucie a kiedy nie. To wg. mnie zawęża dosyć mocno ewentualnych winowajców i tak na szybko to stawiał bym na masę rozrusznika (skoro on sam jest ok). Ja tak miałem w innej Maździe, co prawda kilka lat starszej, ale w nowszych śruby też rdzewieją.
No chyba, że kiedy nie działa, to kontrolki na liczniku zachowują się inaczej, czy też można wówczas zamknąć auto z kluczykiem w środku.
No chyba, że kiedy nie działa, to kontrolki na liczniku zachowują się inaczej, czy też można wówczas zamknąć auto z kluczykiem w środku.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Wydaje mi się że wszystko działa tak samo. Skoro na bank dioda na przycisku Start pali się na zielono. Ja się zastanawiałem nad tym dlaczego nie przekazuje prądu na rozrusznik. Myślałem o czujniku sprzęgła. Nie wiem czy w układzie jest jakiś przekaźnik który mógłby się zawieszać bo w skrzynce po opisach nie mogłem go znaleźć. W czasie wciskania przycisku słychać jedynie kliknięcia. Jeśli w końcu rozrusznik załapie to pali od razu. Swoją drogą zastanawiam się dlaczego serwis który do tej pory ceniłem podszedł do tematu w taki sposób i nie zadał mi kilku podstawowych pytań, które Ty zadałeś. Dzięki za zainteresowanie tak przy okazji.
No właśnie błędów nie ma żadnych. Chociaż przed wizytą w serwisie po tym jak wciskałem wielokrotnie START stojąc na skrzyżowaniu w pewnym momencie kontrolka I-STOPU na desce zapaliła się na pomarańczowo i już tak zostało. Po podpięciu pod komputer pojawił się błąd dot. problemu z uruchomieniem silnika. Nie wiem jaki dokładnie. Znajomy który mi sprawdzał rozrusznik nie znalazł błędów ale wtedy I-STOP działał normalnie.
A od czasu sprawdzenia rozrusznika (rozumiem, że był demontowany) w dalszym ciągu są problemy? Ma to jakiś związek z temperaturą czy wilgotnością powietrza, czy występują zupełnie losowo?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Temperatura nie ma wpływu na to. Po prostu jakby samochód miał w pewnym momencie zły humor. Ja go przepraszam wciskając ten START. I czasem wybacza mi po 10 razach a czasem go muszę błagać 100 razy. I na jakiś czas wystarczy. Strach po coś pojechać do miasta.
To może być 1 dzień, tydzień albo i dwa w spokoju i heja od nowa. Zastanawiające jest to że jak już się tak nawciskam te 100 razy i odpali to działa na jakiś czas. I to że z pupy przestaje nie wiadomo dlaczego.
To może być 1 dzień, tydzień albo i dwa w spokoju i heja od nowa. Zastanawiające jest to że jak już się tak nawciskam te 100 razy i odpali to działa na jakiś czas. I to że z pupy przestaje nie wiadomo dlaczego.
Mi się właśnie przypomniało, że nie odpalał mi, kiedy po wymianie wiązki elektrycznej przedniej nie była podłączona jedna z wtyczek przy sprzęgle (tam są chyba dwie). Może u ciebie coś tam niezbyt dobrze styka?
To na pewno musi iść przez czujnik sprzęgła bo widziałem w sieci taki schemat i to logiczne jest bo bez sprzęgła nie można odpalić. W automacie to czujnik hamulca. Ale nie wiem czy to jest to bo trzymam sprzęgło cały czas i odpala za którymś wciśnięciu STARTU. Zaglądałem tam i wydaje się ok. Tylko ja się nie bardzo na tym znam. Staram się tylko myśleć logicznie.
Wrzucam obiecany schemat:
Są 2 przekaźniki, ACC Relay jest ok, bo wszystko działa (oprócz zapłonu), więc można by sprawdzić Starter Relay, ewentualnie przełącznik w sprzęgle.
Są 2 przekaźniki, ACC Relay jest ok, bo wszystko działa (oprócz zapłonu), więc można by sprawdzić Starter Relay, ewentualnie przełącznik w sprzęgle.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Znalazłem to na zagranicznym forum
Tłumaczenie z Translatora:
Chciałem tylko podzielić się problemem, który miałem z moją mazdą 3, mam 6 prędkości i lekarstwo. Problem, wejdź do samochodu, wciśnij sprzęgło, zielony klucz bezpieczeństwa, naciśnij przycisk Start i nic. Jeśli któryś z członków forum ma ten problem, to właśnie to uznałem za niewłaściwe. Podszedłem do czarnej skrzynki przekaźników pod maską, zdjąłem osłonę i zacząłem dociskać wszystkie przekaźniki w dół, wszystkie były szczelne, a następnie nacisnąłem na wiązkę przewodów podłączoną do tej skrzynki, a złącze przesunęło się o około 1 / 8 cali snd następnie wskoczył, byłem tak pewny, że to był problem, że zamknąłem maskę, wchodząc do samochodu i bam, zaczyna się za każdym razem od ponad miesiąca. Problem zdarzał mi się z większą częstotliwością i tego dnia po wyłączeniu w ogóle się nie zaczynałem, więc jeśli masz ten problem, sprawdź, czy złącze wiązki przewodów w skrzynce przekaźników pod maską i upewnij się, że jest całkowicie usiadł i wskoczył.
Tłumaczenie z Translatora:
Chciałem tylko podzielić się problemem, który miałem z moją mazdą 3, mam 6 prędkości i lekarstwo. Problem, wejdź do samochodu, wciśnij sprzęgło, zielony klucz bezpieczeństwa, naciśnij przycisk Start i nic. Jeśli któryś z członków forum ma ten problem, to właśnie to uznałem za niewłaściwe. Podszedłem do czarnej skrzynki przekaźników pod maską, zdjąłem osłonę i zacząłem dociskać wszystkie przekaźniki w dół, wszystkie były szczelne, a następnie nacisnąłem na wiązkę przewodów podłączoną do tej skrzynki, a złącze przesunęło się o około 1 / 8 cali snd następnie wskoczył, byłem tak pewny, że to był problem, że zamknąłem maskę, wchodząc do samochodu i bam, zaczyna się za każdym razem od ponad miesiąca. Problem zdarzał mi się z większą częstotliwością i tego dnia po wyłączeniu w ogóle się nie zaczynałem, więc jeśli masz ten problem, sprawdź, czy złącze wiązki przewodów w skrzynce przekaźników pod maską i upewnij się, że jest całkowicie usiadł i wskoczył.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości