Dzwiek na biegu jalowym

Postprzez jabi666 » 17 mar 2017, 19:10

Witam serdecznie,
ostatnio zauwazylem ze przy dluzszym postoju, dzwiek silnika zmienia sie po jakis 40 sekundach na jakies 15 sekund, jakby sie cos wlaczalo, a pochwili wylaczalo, wyglada ze to jest jakis cykl, klimatyzacja wylaczona. obroty caly czas te same, a dzwiek jakby nizszego tonu.
Ktos moze doradzic co to moze byc?
Postaram sie sie jutro nagrac ten dzwiek, ale moze ktos wie o co mi chodzi.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez lukaszjakubowski » 17 mar 2017, 19:56

Może to być wypalanie filtra cząstek stałych.
Sprawdź czy spalanie chwilowe na luzie nie jest zwiększone.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Marianek » 17 mar 2017, 20:10

DPF odpada w takim wypadku, nie wypala sie na postoju, cykl zostanie przerwany. Może wentylator się załącza.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 17 mar 2017, 21:35

Marianek napisał(a):DPF odpada w takim wypadku, nie wypala sie na postoju


Jak już jest dosyć mocno zapchany (~280% na skali Forscana) to i na postoju się wypala nieprzerwanie – sprawdzone na własnej skórze. Ale i tak procesu wypalania na postoju nie słychać, dopiero przy przygazówce od razu poznać czy wypala czy nie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez lukaszjakubowski » 17 mar 2017, 22:25

Wypala sie na 100% na postoju.
Ja w swojej Mazdzie BK słyszałem to wyraźnie, ale zawsze przy tym był włączony wentylator.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Marianek » 17 mar 2017, 23:29

Dopytam o to techników ;) Jak do tej pory nie zdarzyło mi się żeby ciągnął wypalanie na postoju. Nie raz widziałem jak wjechałem w korek jak przerwał wypalanie. Podobnie miałem w GH.
Może rzeczywiście jak jest tak jak mówisz Darek, jak zapchany na max to nie przerwie. U pewnie się i dam znać.
Lukasz jak słyszałeś wypalanie? Normalnie to nieznacznie wyższe obroty i podwyższone spalanie, wiatrak pracuje przy podwyższonej temperaturze.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez lukaszjakubowski » 18 mar 2017, 06:39

W sumie to Ty masz diesla to wiesz najlepiej jak to jest :)
Kiedy miałem BK i uruchamiało się wypalanie silnik pracował tak charakterystycznie jakby miał obciążenie.
Można to było porównać do tego, jakby włączyć w automatycznej skrzyni bieg albo sprężarkę klimatyzacji, wtedy silnik pracuje inaczej. Było można usłyszeć, że dzieje się to w pewnych cyklach przez około 2 minuty. Po tym czasie wszystko wracało do normy i wentylator wyłączał się.
Nic innego mi nie przychodzi do głowy co to może być za dźwięk u jabi.
lukaszjakubowski
 

Postprzez Marianek » 18 mar 2017, 09:48

Lukasz w BK,BL zgadza się szło to tak usłyszeć i odczuć. W GH i obecnym 2.2 już nie ma tego odczucia.
Teraz to widać tylko po skaczącym spalaniu w górę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez jabi666 » 18 mar 2017, 13:37

W sumie to dopiero ucze sie rozpoznawac ze dpf ma sie wypalic, ale wiem ze wczoraj mialem wypalanie na trasie zaobserwowane po wzroscie spalania chwilowego.

Gdy wlacza sie ten cykl na postoju, obroty pozostaja na tym samym poziomie.
Tak jak ktos wyzej napisal, dzwiek mozna troche przyrownac do tego jakby silnik chodzil pod jakims obciazeniem przez chwile, mozliwe ze to wentylator.

Edit.
Dlugi czas probowalem nagrac ten dzwiek, ale jest prawie nieslyszalny przy nagrywaniu, ale cos mam.

https://www.youtube.com/watch?v=3aoNPs0guPc

filmik zaczyna sie gdy to cos jest wlaczone,
11 sekunda – wszystko wraca do normy,
19 sekunda – dzwiek sie zmienia,
26 sekunda – wszystko wraca do normy,
33 sekunda – dzwiek sie znow zmienia i slychac troche wyrazniej moment zalaczenia,
40 sekunda – wraca do normy.

Nie jest to moze filmik najwyzszych lotow, ale ktos moze wie co to jest.

Moze uda mi sie jutro poobserwowac wentylator, dzis zapomnialem. czy to moze byc dzwiek pompy paliwa? Nie mialem wczesniej stycznosci z silniekiem diesla, a jestem wyczulony na dzwieki i to pojawia sie przy kazdym posoju, zwykle slyszalne gdy chlodze silnik.
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Postprzez Marianek » 20 mar 2017, 16:11

jabi666, miałeś włączoną klimatyzacje, nawiewy w kabinie, czy wyłączone?. Nie zaobserwowałeś czy włącza się wentylator?
Dla mnie u Ciebie nie ma nic niepokojącego a silnik i osprzęt pracuje prawidłowo. Zakładam że włącza się jakiś osprzęt i dlatego słychać zmianę w dźwięku.
Nie słychać tam nieprawidłowej pracy silnika, czy też rozrządu, myślę że możesz spać spokojnie.
W wolnej chwili nagram swój dla pokazania Tobie jak pracuje.
Dla pewności możesz tez podłączyć Forscana u siebie odczytać błędy jeśli takowe są, nie musisz lecieć od razu do ASO.

Co do DPF i wypalaniu na postoju. Fakt obecnie jest tak że nie zostanie przerwany proces, ale nie będzie działo się tak długo. Jeśli EKU uzna za długą przerwę w pracy/postoju przerwie wypalanie. Jak to jest uregulowane, trudno mi już powiedzieć.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez jabi666 » 22 mar 2017, 19:35

Dzieki Marianek za odpowiedz, podsunales mi pomysl i dzwiek pochodzi z nawiewu przy wylaczonej klimie i na powolnym ustawieniu.
Zmylilo mnie to, ze dzwiek jest taki cykliczny, a nie jest ciagly, ale to jest napewno zrodlem dzwieku.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2014, 22:32
Posty: 45
Auto: Jest:
Mazda 6 GH 2.5 PB 2008 Sedan
Były:
Mazda 3 BK 1.4 PB 2004 Hatchback
Mazda 3 BM 2.2 ON 2014 Sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323