darrecki napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak regeneracja aktywna i pasywna. Podczas normalnej jazdy temperatura wydechu wynosi gdzieś w porywach do 300°C i jest za niska nawet do rozpoczęcia procesu wypalania nie mówiąc o jego zakończeniu. Dlatego dolewane jest trochę ropy aby ją podnieść do 500-600°C i dopiero wtedy DPF powoli się opóźnia – innej opcji nie ma. Jest masa wątków na temat działania tego wynalazku w działach GG i GH. I nie jest ważne czy to Sky-D czy inny silnik Mazdy, z chęcią mogę podrzucić Ci logi z wypalania, bo mam ich trochę. Proces nie zachodzi w niższej temperaturze niż w innych pojazdach. Cząstki wyprodukowane przez silniki są takie same więc potrzebują takich samych warunków żeby się spalić. Nie wiem skąd masz te wszystkie informacje, mam nadzieję że nie od dealera bo oni są dobrzy w opowiadaniu bajek.
Podaj proszę link odnośnie tego Millersa i Sky-D, jestem bardzo ciekaw co to jest i jak to działa.
Hej, z gory przepraszam za zrodla w jezyku angielskim ale swoja wiedze opieram wlasnie na zachodnich zrodlach:
Odnosnie pasywnego i aktywnego spalania w filtrach dpf, np tutaj: 1)
http://www.honestjohn.co.uk/faq/diesel- ... e-filters/2)
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_pa ... generation ("Regeneration is the process of removing the accumulated soot from the filter. This is done either passively (from the engine's exhaust heat in normal operation or by adding a catalyst to the filter) or actively introducing very high heat into the exhaust system") W wolnym tlumaczeniu: "
Regeneracja jest procesem usuwania nagromadzonej sadzy z filtra. Wykonywana jest albo pasywnie (od rozgrzanych spalin przy normalnej pracy silinika albo przy dodaniu katalizatora do filtra) albo aktywnie, wprowadzajac bardzo duzo ciepla w system wydechowy."
Odnosnie filtra DPF stosowanego w silniku 2.2 skyactiv-d:1)
https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Die ... SKYACTIV-D "PM oxidation catalyst-supported diesel particulate filter (DPF) with shorter regeneration" Co generalnie oznacza, ze stworzyli DPF z katalizatorem utleniania cząsteczek co sprzyja krótszemu czasu regeneracji. Generalnie nie moge teraz znalezc materialu gdzie wyczytalem, ze konstrukcja DPF sprawia, że oczyszcza on i wypala sie w niższych temperaturach niż konkurencyjne filtry cząsteczek. Niewykluczone, ze ta czesc akurat mi sie ubzdurala ale pamietam, ze widzialem gdzies material poswiecony w sporej czesci wlasnie samemu DPF w skyactiv, jaki to byl niby fajniejszy od tych z generacji mzrcd
Odnosnie Millersa i efektow na DPF:1)
http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car ("Improved fuel combustion reduces particulates, reducing the risk of DPF blockage and costly repairs.") W wolnym tłumaczeniu "
Polepszona charakterystyka spalania redukuje cząsteczki, redukujący ryzyko zapchania DPF i kosztownych napraw")
2)
http://reviews.halfords.com/4028/811125/reviews.htm (" I first used this in my 2010 2.4D5 Volvo XC60 a few months ago. I never believed in fuel additives until now, After only one dose I noticed a difference in the well known lumpy D4 engine. Recently I ran out of additive and went a few tanks without any, it was then I realised the difference it was making. Not only to MPG, 3-4 MPG improvement through town, but also the running and the DPF regeneration frequency. I have no science to prove it but I can tell you from my experience I'm converted to it.")
3)
http://www.chevroletownersclub.co.uk/fo ... 1_vw9IrLGg ("Hi Guys, I promised an update on the use of Millers Ecomax diesel additive after a couple of months trial – well today is the first time in two months that the DPF regeneration has tripped in. I think the burn is cleaner, fewer regens and with less 'rattle' from the engine. Doesnt seem to have offered any great improvement in mpg though, although that wasnt the objective. A cleaner DPF does seem to be the result. ")
Wiadomo, sa to opinie uzytkownikow takich jak ja ale to mnie tylko interesuje, bo moje spostrzezenia sa takie same. Jest sporo innych opinii tego typu.
Jako bonus sporo informacji po angielsku o technologii Skyactiv, ktorych nie przeczytacie na stronkach promocyjnych:
http://www.cargroup.org/assets/speakers ... n_dave.pdf