i-Stop nie działa, wysokie spalanie chwilowe – wypalanie DPF

Postprzez M3Trn » 30 maja 2016, 11:50

Dobra Panowie jestem nowy więc witam wszystkich ;) (powitanie w odpowiednim dziale zaliczone;p) na wstępie od razu powiem że mam madzie 3 w dieslu 2.2 od miesiąca, jeżdżę codziennie i po raz pierwszy mam w aucie i-stop więc ciekawy nowości testuje... co zauważyłem, a no to że chyba coś nie tak mam ze spalaniem lub wskazaniami kompa... mianowicie spróbuję jasno opisać:

Wyjazd z garażu, i-stop nawet na pierwszych krzyżówkach no problem działa także przy niebieskim znaczku ciągle niskiej temp. No to jadę sobie dalej, kilka km dalej po kilku prawidłowych akcjach i-stop, po nabraniu temp itd, nagle po zatrzymaniu i-stop nie uruchamia się i silnik dalej pracuje hhmmm mówię jadę dalej, dalej spokojnie "eco-drivingiem" zerkam na spalanie, a tam! wartości z kosmosu, średnie rośnie, chwilowe przy 50 km/h 4 bieg pokazuje... 8 L!!(prosty odcinek bez wzniesienia) gdzie jeżdżąc od miesiąca zrobiłem 2 tyś km i przy tej prędkości wskazywało zazwyczaj w granicach 2,2-3,4L... przy hamowaniu biegiem nawet ze sporej górki spalanie 2,5 L, a powinno być 0,0l... i tak od tego pierwszego razu działa to tak:
– jakiś czas po starcie działa wszystko ok żeby po jakimś czasie nagle spalanie wzrastało i jak to się dzieje i-stop się nie uruchamia...
– po dłuższym jeżdżeniu nagle spalanie wraca do normy i i-stop działa ni z gruchy ni z pietruchy
– kilka razy udało mi się wrócić do prawidłowego spalania włączając/wyłączając i-stop guzikiem ale działa to na zasadzie raz się uda a pięć nie...
– jechałem trasę ostatnio 250 km w jedną stronę, na całą trasę był moment że przy ok 120km/h nagle spalanie chwilowe wyskoczyło poza skale(wyskoczyło na 9-10l!) i po 5-7 min wróciło do normy, a w drodze powrotnej problem nie wystąpił ani razu...
– spalanie zwiększa się nagle i losowo, ale coraz częściej... i za każdym razem kiedy to się dzieje i-stop nie gasi auta

nadmuchu na szybę nie używam, klima działa na eco i na bardzo zbliżonych temp do zewnętrznych z małą siłą nawiewu (max 3 kreski), nie wiem czy to jest naprawdę połączone z i-stopem, ale na razie trzymam się tej zależności bo jednak nagle nie działa ten system przy zwiększonym spalaniu...

Jeśli wątek tutaj nie pasuje proszę o przeniesienie tam gdzie powinien.

Jeśli ktoś miał podobne doświadczenia będę wdzięczny za wskazówki.
Na razie z ASO w tej sprawie się nie kontaktowałem, lubię wiedzieć mniej więcej o co chodzi i wtedy z jakąś wiedzą uderzać żeby nie wcisnęli mi byle głupoty ;p

A no i w sumie nie jeździłem z tym info coś tam od i-stopa i spalania (aplikacje) bo nie miałem takowych w poprzednim aucie więc zapomniałem że tu są :) dziś po robocie będę włączał monitor i obserwował co tam się dzieje.
M3Trn
 

Postprzez darrecki » 30 maja 2016, 12:36

To co opisałeś to typowy objaw wypalania filtra DPF. Gdy się filtr wypala istop nie działa, spalanie chwilowe znacznie większe. Gdy Cię to spotka na trasie ok, gorzej jak blisko celu – wypadało by proces zakończyć a nie przerwać.
W aplikacji, gdzie masz w prawym dolnym rogu 3 ikony – silnik, aku i Klima, gdy ten pierwszy nie jest podświetlony to albo silnik zimny, albo właśnie wypala się DPF. Następuje to co 200-250km
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez M3Trn » 30 maja 2016, 13:05

yhmmm... powiem tak co za *^&%&^ to wymyślił że tak często to wypala... to raz, a dwa dlaczego nie dorzucono do tego prostej ikonki DPF zapalającej się powiedzmy na zielono że trwa ten proces? Tak jak ktoś nie zwraca uwagi na chwilowe spalanie i nie jeździ z włączonym monitorem tylko jak ja ma ustawiony na muzykę... to sorry ten proces może przez i kilka dni się nie ukończyć, jak ktoś jeździ np 10-20 km miasto do pracy i z powrotem:/ jakieś skutki uboczne długotrwałego nie ukończenia się tego procesu? oprócz ciągłego chlania jak smok... pytam tak na szybkiego, a wieczorem będę studiował na forum bo widzę temat jest założony...

Moje 100%-owe zadowolenia z Madzi właśnie zmalało...
M3Trn
 

Postprzez darrecki » 30 maja 2016, 13:34

Ten wynalazek wymyślili już dobre 10 lat temu, jego zasadę działania jak i skutki zapchania są dobrze opisane na forum, niekoniecznie w dziale BM. Możesz poszukać w dziale GJ i CX5, a o problemach w GG/GH. Ogólnie, nowe Diesle, nie tylko Mazdy ale w zasadzie wszystkie, średnio nadają się do miast.
Aczkolwiek nawet gdy proces wypalania zostaje przerwany, to filtr już nie będzie pełny, zawsze coś się wypali. Więc ponowny proces zostanie zainicjowany nie po ponownym rozruchu, tylko gdy znów będzie pełny. Może to być 20, 100 czy też więcej km. Co jakiś czas pasuje wypalić go do zera. Tzw regeneracja bez większych problemów może przebiegać i w ruchu miejskim, oczywiście wymagać będzie trochę więcej czasu niż w trasie.
Ogólnie DPF to fajna rzecz, mnie przestał już przeszkadzać. A plusy czujesz, a w zasadzie nie czujesz cały czas. Spaliny nie śmierdzą, no może lekko na początku w okresie zimowym.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323