DPF – zagadnienia różne

Postprzez valdigre » 13 cze 2016, 20:05

Witajcie wszyscy.

Posiadam 2.2 diesel, wersja irlandzka.

Na wstępie dodam, że auto ma przejechane teraz około 2500 km, wersja tegoroczna, 18 calowe koła.
Do diesla dolewam Millersa Ecomax gdyż w mojej poprzedniej clio robił ogromną różnicę w spalaniu i kulturze pracy silnika.

Jako ciekawostkę podam, ze ani razu nie mieliśmy jeszcze aktywnego przepalania dpf ale zasługę temu przypisuje moim weekendowym jazdom w połączeniu z millersem, którego używamy od początku posiadania auta.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 19:45
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 2.2 Skyactiv-D

Postprzez darrecki » 13 cze 2016, 21:15

Tu się nie mogę zgodzić, masz przyjechane 2500km więc DPF przepalał się gdzieś około 10x, najwyżej tego nie zauważyłeś. Podłącz jakiś skaner diagnostyczny, a sam się przekonasz. Millersy i inne wynalazki nic do tego nie mają, mogą smarować układ paliwowy ale emisji nie zmniejszą.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez valdigre » 13 cze 2016, 23:57

Nie jestem specjalista ale coz, nic nie wskazuje na to ze choćby raz dpf sie regenerował.

Ani razu i-stop nie przestał działać w warunkach miastowych a na codzień stoi w korkach, ani razu nie zauważony został skok obrotów na postoju czy zwiększone spalanie tymczasowe.
Mozliwe, ze przeoczylismy regeneracje podczas jazdy odcinkiem na autostradzie ale jest to tylko 10 minut na kurs, 2 razy dziennie. Wiekszosc czasu auto jeździ po mieście gdzie stoi w korkach albo stoi na zakorkowanej autostradzie. Przeciętny czas jazdy to 40 minut, 2 razy dziennie.
Poziom oleju sprawdzam co tydzień, cały czas jest full bez zmian.

Co do Millersa, to smarowanie to tylko jedno z zadań. On zmienia m.in liczbę cetanowa diesla a ta ma wpływ na to jak spała sie ropa. Lepsza charakterystyka spalania może oznaczać dokładniejsze wypalanie przez co mniejsze cząsteczki syfu dzięki czemu wiecej czasu potrzebne na zapchanie filtra dpf np. Taka niby teoria ale praktyka tez to wskazuje.
Ludzie w Uk używają go do usuwania m.in problemów z dymieniem, egr a jednym z zaobserwowanych skutkow ubocznych jestt wydłużony czas miedzy regeneracja dpf. Masa wątków na rożnych forach na ten temat.

Dpf nie regeneruje sie chyba co stale x kilometrów w Mazdzie?

Będę miał okazje to sprawdzę ile mieliśmy razy regeneracje. Zastanawiałem sie nad kupieniem czytnika odbii kiwi 3 ale nie wiem czy ptzy jego użyciu i aplikacjach na telefon odczytań tego typu informacje.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 19:45
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 2.2 Skyactiv-D

Postprzez darrecki » 14 cze 2016, 06:49

Czy ta masa wątków tyczy się Skyactiv-D czy innych? Jest sporo cudownych środków, innym jest np Monzol 5c, gdzie niby wypalanie filtra zachodzi 3x rzadziej. Testy na różnych stronach (głównie niemieckich), ochy achy. Cóż, sprawdziłem, specjalnie z Niemiec ściągałem i nic z tych rzeczy niestety nie ma miejsca. Mazda spełnia normy Euro-6, być może w starszych Euro-4 czy 5 jakąś większą różnicę widać, bo ja u siebie nie zauważyłem żadnej.
Problemy z dymieniem, EGR nie występują w nowych pojazdach, zazwyczaj ma to miejsce po kilku latach lania ropy na stacjach Tesco. Dymi, bo wytryski brudne i kiepsko rozpylają (tu generalizuję, przyczyn może być wiele), EGR też przez to syfi. No i taki Millers zwyczajnie czyści układ paliwowy i przywraca optymalne warunki pracy. W nowym aucie jest wszystko czyste i bez Millersa, przynajmniej przez jakiś czas.
O wypalaniu DPF wg mnie może świadczyć twoje średnie spalanie z autostrady. No wybacz, ale 160 dla tego auta nie jest żadnym wysiłkiem i przy tej prędkości powinieneś zmieścić się w 6/100km, no chyba że non stop zwalniasz i przyspieszasz. 6.9l to w sam raz z wypalaniem :) Jest Forscan na komórki za kilka euro, on pokaże Ci wszystkie parametry silnika jakie mogą Cię zainteresować, łącznie z ilością produkowanych cząsteczek – będziesz sobie mógł porównać z tym środkiem i bez. Oczywiście ilość wypaleń, poziom zapełnienia filtra też tam będzie.

Pozwolę sobie tą naszą rozmowę przerzucić do działu Diesel w wolnym czasie, tutaj zostawię tylko część o spalaniu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez valdigre » 14 cze 2016, 07:51

Tak, dyskusja dotyczy 2.2 skyactiv-D.

Owszem, dymienie itp dotyczy wysłużonych silników po sporych przebiegach ale wg mnie używanie tego regularnie w przyszłości zapobiegnie tego typu sytuacjom.

Jeszcze tylko zaśmiecę chwilowo na temat dpf. Gdy mowię, ze nie doświadczyłem regeneracji dpf to miałem na myśli aktywnej regeneracji.
Z tego co wiem dpf może być oczyszczany aktywnie albo pasywnie. Pasywnie jest wtedy, kiedy masz odpowiednio rozgrzany wydech i obroty silnika, dzięki czemu dpf jest wypalany samoczynnie. Innymi słowy jesli odpowiednio sie jeździ tym autem, to w idealnych warunkach bardzo rzadko sie doświadczy aktywnego wypalania dpf, czyli przy udziale ecu i dodatkowo wtryskiwanego diesla, które wlasnie służą temu, zeby podwyższyć temperaturę układu wydechowego. Kolejna sprawa jest taka, ze mazda z racji charakterystyki silników 2.2 ma przeprojektowany dpf, ktory wymaga znacznie niższych temperatur wydechu aby wypalić syf, niż konkurencyjne rozwiązania. Przynajmniej tak mówią.
My ani razu nie doswiadczylismy aktywnego wypalania dpf w warunkach miastowych natomiast na autostradzie – nie wykluczam ze był, ale watpię. Co weekend przedmuchuję auto na autostradzie gdzie 2k obrotów to minimum...

Co do tego, ze Mazda powinna zmieścić sie w 6l przy 160 to może zgodzę sie z Tobą jesli mówimy o warunkach laboratoryjnych.

W Irlandii ukształtowanie terenu jest bardzo pagórkowate, przez kilometr zapierdzielacie z górki, przez dwa pod górkę, potem zwalniasz bo zakręt, potem co pare kilometrów gościu jedzie na równi z innym na najszybszym pasie, musisz zwolnić do 120, dać światłami, poczekać aż sie zorientuje. Nie wspomnę o wiatrach które przeważnie dają dodatkowe opory autu...
Przez to prędkość nie jest jednostajna, trochę przyspieszania, hamowania itd. W tych warunkach wg mnie nie jest możliwe 6l przy 160 poza tym ja go cały czas "docieram" po swojemu, tzn sporo zmian prędkości i obrotów w zakresie 120km i wiecej.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 19:45
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 2.2 Skyactiv-D

Postprzez darrecki » 14 cze 2016, 10:31

Nie ma czegoś takiego jak regeneracja aktywna i pasywna. Podczas normalnej jazdy temperatura wydechu wynosi gdzieś w porywach do 300°C i jest za niska nawet do rozpoczęcia procesu wypalania nie mówiąc o jego zakończeniu. Dlatego dolewane jest trochę ropy aby ją podnieść do 500-600°C i dopiero wtedy DPF powoli się opóźnia – innej opcji nie ma. Jest masa wątków na temat działania tego wynalazku w działach GG i GH. I nie jest ważne czy to Sky-D czy inny silnik Mazdy, z chęcią mogę podrzucić Ci logi z wypalania, bo mam ich trochę. Proces nie zachodzi w niższej temperaturze niż w innych pojazdach. Cząstki wyprodukowane przez silniki są takie same więc potrzebują takich samych warunków żeby się spalić. Nie wiem skąd masz te wszystkie informacje, mam nadzieję że nie od dealera bo oni są dobrzy w opowiadaniu bajek.
Podaj proszę link odnośnie tego Millersa i Sky-D, jestem bardzo ciekaw co to jest i jak to działa.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez valdigre » 14 cze 2016, 12:54

darrecki napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak regeneracja aktywna i pasywna. Podczas normalnej jazdy temperatura wydechu wynosi gdzieś w porywach do 300°C i jest za niska nawet do rozpoczęcia procesu wypalania nie mówiąc o jego zakończeniu. Dlatego dolewane jest trochę ropy aby ją podnieść do 500-600°C i dopiero wtedy DPF powoli się opóźnia – innej opcji nie ma. Jest masa wątków na temat działania tego wynalazku w działach GG i GH. I nie jest ważne czy to Sky-D czy inny silnik Mazdy, z chęcią mogę podrzucić Ci logi z wypalania, bo mam ich trochę. Proces nie zachodzi w niższej temperaturze niż w innych pojazdach. Cząstki wyprodukowane przez silniki są takie same więc potrzebują takich samych warunków żeby się spalić. Nie wiem skąd masz te wszystkie informacje, mam nadzieję że nie od dealera bo oni są dobrzy w opowiadaniu bajek.
Podaj proszę link odnośnie tego Millersa i Sky-D, jestem bardzo ciekaw co to jest i jak to działa.


Hej, z gory przepraszam za zrodla w jezyku angielskim ale swoja wiedze opieram wlasnie na zachodnich zrodlach:

Odnosnie pasywnego i aktywnego spalania w filtrach dpf, np tutaj:

1) http://www.honestjohn.co.uk/faq/diesel- ... e-filters/
2) https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_pa ... generation ("Regeneration is the process of removing the accumulated soot from the filter. This is done either passively (from the engine's exhaust heat in normal operation or by adding a catalyst to the filter) or actively introducing very high heat into the exhaust system") W wolnym tlumaczeniu: "Regeneracja jest procesem usuwania nagromadzonej sadzy z filtra. Wykonywana jest albo pasywnie (od rozgrzanych spalin przy normalnej pracy silinika albo przy dodaniu katalizatora do filtra) albo aktywnie, wprowadzajac bardzo duzo ciepla w system wydechowy."

Odnosnie filtra DPF stosowanego w silniku 2.2 skyactiv-d:

1) https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Die ... SKYACTIV-D "PM oxidation catalyst-supported diesel particulate filter (DPF) with shorter regeneration" Co generalnie oznacza, ze stworzyli DPF z katalizatorem utleniania cząsteczek co sprzyja krótszemu czasu regeneracji. Generalnie nie moge teraz znalezc materialu gdzie wyczytalem, ze konstrukcja DPF sprawia, że oczyszcza on i wypala sie w niższych temperaturach niż konkurencyjne filtry cząsteczek. Niewykluczone, ze ta czesc akurat mi sie ubzdurala ale pamietam, ze widzialem gdzies material poswiecony w sporej czesci wlasnie samemu DPF w skyactiv, jaki to byl niby fajniejszy od tych z generacji mzrcd :D

Odnosnie Millersa i efektow na DPF:

1) http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car ("Improved fuel combustion reduces particulates, reducing the risk of DPF blockage and costly repairs.") W wolnym tłumaczeniu "Polepszona charakterystyka spalania redukuje cząsteczki, redukujący ryzyko zapchania DPF i kosztownych napraw")

2) http://reviews.halfords.com/4028/811125/reviews.htm (" I first used this in my 2010 2.4D5 Volvo XC60 a few months ago. I never believed in fuel additives until now, After only one dose I noticed a difference in the well known lumpy D4 engine. Recently I ran out of additive and went a few tanks without any, it was then I realised the difference it was making. Not only to MPG, 3-4 MPG improvement through town, but also the running and the DPF regeneration frequency. I have no science to prove it but I can tell you from my experience I'm converted to it.")

3) http://www.chevroletownersclub.co.uk/fo ... 1_vw9IrLGg ("Hi Guys, I promised an update on the use of Millers Ecomax diesel additive after a couple of months trial – well today is the first time in two months that the DPF regeneration has tripped in. I think the burn is cleaner, fewer regens and with less 'rattle' from the engine. Doesnt seem to have offered any great improvement in mpg though, although that wasnt the objective. A cleaner DPF does seem to be the result. ")

Wiadomo, sa to opinie uzytkownikow takich jak ja ale to mnie tylko interesuje, bo moje spostrzezenia sa takie same. Jest sporo innych opinii tego typu.

Jako bonus sporo informacji po angielsku o technologii Skyactiv, ktorych nie przeczytacie na stronkach promocyjnych: http://www.cargroup.org/assets/speakers ... n_dave.pdf
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 19:45
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 2.2 Skyactiv-D

Postprzez darrecki » 14 cze 2016, 16:11

Podłącz czytnik, uruchom Forscan a wszystko będzie jasne
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez valdigre » 23 cze 2016, 07:26

darrecki napisał(a):Podłącz czytnik, uruchom Forscan a wszystko będzie jasne


Ok, mam czytnik obdii i aplikacje dashcommand która powinna mi pozwolić dostać sie do danych dpf. Jakie kody mnie interesują?
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 19:45
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 2.2 Skyactiv-D

Postprzez darrecki » 23 cze 2016, 17:39

Nie znam tej aplikacji, niezaleznie od systemu polecam Forscan, jest dedykowany Mazdzie i dostepny na PC, Androida i IOS.

W Module PCM wpisz DPF i tam wszystko bedzie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez valdigre » 23 cze 2016, 18:42

Ok, mit braku regeneracji runął...

Wychodzi ze przy 3300 km przejechanych było 13 regeneracji czyli wychodzi około co 250 km.

No coz, jakoś tak często mi sie wydaje, ale w sumie 5 razy w tygodniu jazda do pracy a w weekendy zabawa autkiem na dłuższe dystanse.

We wrześniu planuje przyjechać autem do polski i do Włoch także pare tysi km zrobię :)
Załączniki
image.png
image.jpeg
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 19:45
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 2.2 Skyactiv-D

Postprzez valdigre » 25 cze 2016, 12:28

darrecki napisał(a):Nie znam tej aplikacji, niezaleznie od systemu polecam Forscan, jest dedykowany Mazdzie i dostepny na PC, Androida i IOS.

W Module PCM wpisz DPF i tam wszystko bedzie


Mam wiecej statystyk. Wybrałem trochę rożnych parametrów, np temperatury spalin. Przy prędkości autostradowej 120-140 km na szóstym biegu, spaliny maja temperaturę około 400 stopni, w zależności od stopnia wychylenia gazu. Dzięki temu komputer nie potrzebuje dużo dodatkowego paliwa zeby wypalić dpf co by tłumaczyło dlaczego niezauważalny jest dla mnie cały ten proces.
Załączniki
image.png
Początkujący
 
Od: 13 cze 2016, 19:45
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 2.2 Skyactiv-D

Postprzez Lech71 » 4 gru 2017, 19:11

Mam Mazdą 3 2.2 Diesel od 2015r i przepalanie filtra cząstek stałych przebiega co ok 260-290 km.W tym momencie zwiększa się spalanie oraz słychać buczenie wydechu kiedy podczas jazdy zdejmiesz nogę z gazu na dłuższy moment.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2011, 20:48
Posty: 21
Skąd: Ireland
Auto: Mazda 3 2.2 Skyactiv-D 150KM 2015rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323