Nagar w silnikach Skyactive

Postprzez subframe » 16 sty 2018, 22:29

W silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa mogą wystąpić problemy z nagarem na zaworach dolotowych już przy ok 70kkm.
Ciekaw jestem czy silniki naszych M3 są podatne na ten problem.
Czy ktoś z silnikem Skyactive doświadczył już tego nieprzyjemnego zjawiska?

pozdrawiam
Subframe.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 20:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez darrecki » 17 sty 2018, 23:26

Są podatne, albo u nas albo "po sąsiedzku" któryś z tunerów poruszał ten temat. A czy to było M3, M6 czy CX znaczenia nie ma.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez darrecki » 5 lip 2018, 23:51

Akurat mam obecnie Skyactiv 2.0 bez kolektora – przebieg 65kkm. Trochę tego lepiącego syfu jest ale bez tragedii. Jak nie zapomnę to zrobię kilka fotek przed złożeniem.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez child » 6 lip 2018, 07:31

A czy jest sens cokolwiek z tym robić prewencyjnie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 6 lip 2018, 07:57

child napisał(a):A czy jest sens cokolwiek z tym robić prewencyjnie?


Prewencyjnie można założyć filtr na odmę. Czyścić tego nie ma sensu, przynajmniej przy 65kkm przebiegu. Wpływ na osiągi ma to żaden.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez silvah » 4 paź 2019, 23:12

gdzies na jutubie jest kanal z filmami instruktazowymi – tam taka mazda po przebiegu chyba kolo 30 tys km ma zapchane zawory tak ze szkoda gadac.

Ale faktycznie – jest spytalem w aso o czyszczenie powiedzieli mi, ze koszt okolo 2500zl z jakimis uszczelkami – wiec rzeczywiscie nie ma co robic ;)

Masakra jesli chodzi o ceny w mazdzie – troche maja cos z glowa.
Początkujący
 
Od: 9 lip 2019, 20:52
Posty: 17
Auto: mazda 3

Postprzez child » 5 paź 2019, 18:24

Ja swoją Mazdą przejechałem 140 tys. km. Nie wiem, jak z nagarem, ale jeśli po 30 tys. km zawory są "zapchane", to po 140 tys. km samochód chyba w ogóle nie powinien jechać... Tymczasem ani ja nic nie czuję, ani hamownia.

Co do cen – pełna zgoda.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez darrecki » 5 paź 2019, 21:27

Zawory zapchane to są w dieslu. W benzynie, gdzie porty w głowicy są większe niż w wspomnianym klekocie, mogą być co najwyżej lekko oblepione "galaretką" z oleju z odmy. Tam nie ma sadzy, nie ma EGR, to nie ma się czym zatykać, no chyba że olej jest kiepski o dużym stopniu odparowywania. A jak chcecie mieć czysto, załóżcie filtr na wspomnianą odmę, problem będzie wyeliminowany w 99%
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez silvah » 5 paź 2019, 22:59

https://youtu.be/mhG1ZBqMnKA?t=597

to chyba nie jest dizel?
Początkujący
 
Od: 9 lip 2019, 20:52
Posty: 17
Auto: mazda 3

Postprzez darrecki » 6 paź 2019, 08:43

Tak, to benzyna. Ale niby w jaki sposób taka niewielka ilość nagaru ma wpłynąć na proces spalania? Przecież to może ma max 1mm grubości.
W zasyfionym dieslu to ciężko zawory zobaczyć, a auto nadal jedzie...
Poszukam i wrzucę zdjęcia jak to wyglądało u mnie w 2.2d.
Jeszcze raz napiszę, taka ilość nagaru jak na tym filmie, to może przeszkadzać co najwyższej właścicielowi pojazdu, bo wie, że silnik jego auta jest brudny. Nie ma (albo ma marginalny) wpływ na proces spalania i osiągi.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez MLoodyga » 6 paź 2019, 11:20

A są jakieś specyfiki na ten nagar ?
I czy faktycznie jest sens używania ich i czy to coś pomaga chociaż w małym stopniu?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2019, 09:08
Posty: 9
Auto: Mazda 3 BM , rok2015

Postprzez darrecki » 6 paź 2019, 13:15

Na mgiełkę olejową z odmy nie ma lekarstwa. Albo ją eliminujesz filtrem lub "oil catch can", albo akceptujesz galaretkę robiącą się w gniazdach głowicy i dolocie. Przy bezpośrednim wtrysku w tamtym miejscu nie ma jeszcze paliwa, więc żaden środek nie pomoże.
Plus posiadania benzyny Sky-G jest taki, że do wyczyszczenia wystarczy 1 nasadka i śrubokręt. Raptem 5 wkrętów, 2 opaski, kilka klipsów i wszystko rozłożone. Zmiana gumowych uszczelek nie jest niezbędna, więc koszty w zasadzie zerowe.
Ale rozbierać dla zasady nie ma sensu, chyba że chcesz potem założyć filtr.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

PostTen post został usunięty przez silvah 7 paź 2019, 09:21.

Postprzez esem » 3 lis 2019, 07:52

darrecki napisał(a):Na mgiełkę olejową z odmy nie ma lekarstwa. Albo ją eliminujesz filtrem ...

@darrecki: napisz coś więcej o takim filtrze. Jakiś przykład, gdzie go zlokalizować <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2016, 09:24
Posty: 380 (2/9)
Skąd: Breslau
Auto: Mazda3 SkyPASSION, 2.0 165KM, HB, 2016

Postprzez darrecki » 3 lis 2019, 08:35

Akurat w benzynie dostęp jest nędzny, ale tutaj https://corksport.com/corksport-skyacti ... h-can.html znajdziesz instrukcje jak to można założyć.
Ceną się nie sugeruj, bo z kosmosu
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Andrzej2010 » 19 lis 2023, 12:11

darrecki napisał(a):Na mgiełkę olejową z odmy nie ma lekarstwa. Albo ją eliminujesz filtrem lub "oil catch can",
albo akceptujesz galaretkę robiącą się w gniazdach głowicy i dolocie.
Przy bezpośrednim wtrysku w tamtym miejscu nie ma jeszcze paliwa, więc żaden środek nie pomoże.

Pomoże – tylko wtrysk gazu,
Czy ktoś ma spostrzeżenia, uwagi jak spisuje się ;
– zainstalowany seperator "oil catch can" w silniku Skyactive???
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2023, 14:19
Posty: 5 (0/1)
Auto: Mazda3/2,0/122 KM/2017

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323