10 km przebiegu – ostrzeżenie o niskim ciśnieniu oleju

Postprzez kapojot » 18 lip 2016, 19:08

Witam,

wyjechałem niedawno z salonu, a już w okolicach dziesiątego kilometra zapaliła mi się kontrolka oleju i ostrzeżenie o jego niskim ciśnieniu. Nim zdążyłem zjechać z drogi, kontrolka i ostrzeżenie zgasły. Następne ostrzeżenia zapalały się ok. 400m dalej – sytuacja analogiczna do poprzedniej – po chwili wszystko zgasło. Po wystąpieniu problemu przez kolejne 200 km – cisza. Po kontakcie z serwisem zalecono mi dowiezienie samochodu do ASO, gdzie potwierdzono problem (komputer miał zapisane takie zdarzenia), a następnie podjęto próbę zdiagnozowania i naprawy problemu. Podejrzenia padają na pompę oleju, smog olejowy oraz "nieszczelności". Ktoś z Szanownych Forumowiczów miał może styczność z podobną sytuacją w trakcie docierania i/lub w trakcie normalnej eksploatacji?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 18:54
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3
SkyActiv-G 165 KM
2016

Postprzez darrecki » 19 lip 2016, 12:09

Taka sytuacja to lekka kpina w fabrycznie nowym aucie, mnie by chyba (tutaj mozna wstawic najgorsze przeklenstwo) trafil. Aczkolwiek wymiana na egzemplaz bez wad zapewne nie wchodzi w rachube :(
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez kapojot » 19 lip 2016, 13:01

Pierwszy update z serwisu: wyczyścili misę olejową z opiłków, trochę ich tam było, ale zakładam, że to normalne. Ciśnienie oleju na silniku jest w normie nawet, gdy zapala się ten błąd(!). Wniosek jest z tego taki, że albo walnięty jest czujnik (twierdzą, że nie) albo komputer (dokładniej – pewnie soft, ale tego nawet nie są w stanie zbadać). Zaleciało optymizmem, bo to raczej oznacza brak problemów natury mechanicznej i ew. konsekwencji w postaci skrócenia żywotności silnika albo jego uszkodzenia.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 18:54
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3
SkyActiv-G 165 KM
2016

Postprzez Wojtek » 19 lip 2016, 13:13

kapojot napisał(a):...wyczyścili misę olejową z opiłków, trochę ich tam było, ale zakładam, że to normalne.

Nie, to jest zapowiedź problemów...

Dopisano 19 lip 2016, o 12:14:

darrecki napisał(a): Aczkolwiek wymiana na egzemplaz bez wad zapewne nie wchodzi w rachube :(

Towar z wadami... wymiana na wolny od wad powinna być bezproblemowa...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kapojot » 19 lip 2016, 13:22

Towar z wadami... wymiana na wolny od wad powinna być bezproblemowa...


To leasing, w warunkach gwarancji wyraźnie napisali brak opcji wymiany. Myślę, że w takich przypadkach dobrze działa informacja o skierowaniu sprawy do sądu.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 18:54
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3
SkyActiv-G 165 KM
2016

Postprzez Wojtek » 19 lip 2016, 13:26

kapojot napisał(a):w warunkach gwarancji wyraźnie napisali brak opcji wymiany.

Kupiłeś nowy sprawny czy z ukrytą wadą?
Towar nie jest zgodny / sprawny z tym co podpisywałeś... czyli nie jest pełnowartościowy...
Niech wymienią na inny nowy egzemplarz...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mariusz-TT » 19 lip 2016, 13:32

Wojtek-konsument może korzystać z rękojmi,firma niestety z gwarancji a tam jest napisane że nie wymienią Ci samochodu-mogą go naprawiać do 60 dni wydać niby sprawny i kolejne 60 dni bez samochodu.......
Tak jak mówili przedmówcy-obecność opiłków nic dobrego nie wróży niemniej życzę jak najlepiej.
Skoro to leasing to napisz do firmy leasingowej że zawarłeś umowę na niesprawny samochód i może oni wymienią Ci samochód za który płacisz?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez pmaniek89 » 19 lip 2016, 13:35

hmm moze te opiłki to nie taka straszna sprawa? W koncu to samochod z 10km przebiegu wiec moze pochodza one z docierania się silnika? aczkolwiek fakt dziwna sprawa. Samochodu na bank nie wymienia, a nawet jesli to Twoj po naprawie opchną komus innemu pewnie. Ale domagaj sie napraw i wyjasnien, nie daj sie zmyc bo jesli faktycznie ma to wplyw na silnik ktory padnie po 5 latach to bedziesz mial klopot (zwlaszcza ze bedzie po gwarancji)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez kapojot » 19 lip 2016, 14:10

O ile wiem, to Mazda miała zgłoszenia serwisowe, w których sugerowaną naprawą było czyszczenie misy olejowej. Wynikało to z nieprawidłowego wykonania (niska jakość?) misy. Czyścili dwie rzeczy: opiłki i silikon. U mnie problem był tylko z opiłkami i o ile jeszcze pochodzą z misy, a nie z silnika to jest dobrze. Zdjęcia ze zrzutu opiłków powędrowały do centrali, ciekawe co odpiszą. Najsensowniejszą dla mnie opcją byłaby wymiana silnika, bo wtedy mam przynajmniej spokojną głowę, że to nie silnik się przytarł. Osobna kwestia: czy nie wymienią na podobny.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 18:54
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3
SkyActiv-G 165 KM
2016

Postprzez darrecki » 19 lip 2016, 14:45

kapojot napisał(a):O ile wiem, to Mazda miała zgłoszenia serwisowe, w których sugerowaną naprawą było czyszczenie misy olejowej. Wynikało to z nieprawidłowego wykonania (niska jakość?) misy.


Bez przesady, miska jes malowana, jak moze ona sama z siebie "wyprodukowac" opilki? Toz to nie mozliwe wg. mnie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wojtek » 19 lip 2016, 14:58

kapojot napisał(a):O ile wiem, to Mazda miała zgłoszenia serwisowe, w których sugerowaną naprawą było czyszczenie misy olejowej.

Tak miały je (opiłki) wczesne silniki diesla... Skończyło się tam generalnie wymianą połowy silnika... i osprzętu (turbo i pompa podciśnienia)... Całość na grube pieniądze... :|
Miska olejowa nie ma obciążeń czy ruchomych części, więc nie ma za bardzo jak "wyprodukować" opiłków... Może je natomiast zbierać od spływającego z bloku silnika oleju... Jeżeli to ma miejsce, to warto sprawdzić wałki rozrządu, pompę oleju itd... Coś, gdzieś musiało dostać po <dupa>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kapojot » 19 lip 2016, 15:01

Czyli kolesie z ASO opowiadają bajki, albo użyli skrótów myślowych, które ja źle zinterpretowałem.

Cokolwiek, świadczy to o nieprecyzyjnym wykonaniu silnika albo złym spasowaniu czegoś w środku. Zapowiada się ciekawie.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 18:54
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3
SkyActiv-G 165 KM
2016

Postprzez Wojtek » 19 lip 2016, 15:24

Tak, do wyboru mamy raczej poniższe drogi:
– wpadka z jakością procesu produkcyjnego (docieranie i płukanie silnika)
– zbyt ciasno spasowane elementy ruchome
– nieodpowiedni materiał użyty do produkcji części silnika.

Punkt trzeci patrz: miękkie wałki w silnikach diesla –> opiłki w oleju
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mariusz-TT » 19 lip 2016, 15:50

Może być punkt 4 za mało oleju i to spowodowało tarcie i opiłki lub punkt 5 padła pompa oleju i go nie podawała i dalej opiłki
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez pmaniek89 » 19 lip 2016, 16:17

anyway, ja bym miły nie był skoro takie cos sie odpieprza z samochodem ktory pół godziny wczesniej wyjechał z salonu. W takim wypadku to protokół odbioru powinien byc anulowany i powinenes czekac na nowe auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez innovate » 19 lip 2016, 17:51

Może przyda się nieco bardziej realna porada niż "żądaj wymiany na nowe auto":

Dopilnuj aby pozostał wiarygodny ślad po wykonanych czynnościach, w szczególności informacja o znalezionych opiłkach. Niech to będzie wydruk zlecenia, wpis do książki gwarancyjnej, byle wykonany i podpisany przez ASO. Chodzi o to aby w przypadku jeśli wystąpią jakieś dalsze konsekwencje tej sytuacji, był ślad i pewność, że jako kupujący dopełniłeś wszelkich obowiązków wynikających z warunków gwarancji. Można przyjąć założenie, że jeśli faktycznie będzie problem, to prawdopodobnie wystąpi w ciągu trzyletniej gwarancji i wtedy taki papier może się przydać. Nie liczyłbym również na jakieś silne wsparcie ze strony leasingu, masz umowę na konkretne auto i jeśli dojdzie do jego zwrotu to prawdopodobnie umowa zostanie rozwiązana i rozliczona – różnie na tym można wyjść, doczytaj dokładnie swoją UL.
Początkujący
 
Od: 10 cze 2016, 19:57
Posty: 8 (3/0)
Auto: BM 120KM Enso

Postprzez kapojot » 19 lip 2016, 17:53

innovate: Dziękuję za radę, sam zacząłem już zbierać wszystkie niezbędne dane i wyraźnie żądać pokwitowań na wykonane usługi. Gwarancję mam na 5 lat, a moim celem jest raczej wymiana silnika, niż kombinowanie koło leasingu.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 18:54
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3
SkyActiv-G 165 KM
2016

Postprzez fux » 19 lip 2016, 22:41

Leasingodawca jest właścicielem pojazdu. Na głowie użytkownika ciążą wszelkie obowiązki wynikające z najmu.
Poinformuj leasingodawcę, może masz opcje ochrony prawnej, oni maja sztab prawników i łaski nie robią w takich przypadkach. Dealer/sprzedawca jest najmniej winny w tej sytuacji. To Importer/Producent ma zgryz, co dalej czynić.
Żadnych telefonów czy maili. Wszystko pisma ze ZPO. Łaski nie robią za wadliwy produkt. 3mam kciuki.
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2016, 19:41
Posty: 331 (4/5)
Auto: 3 BP

Postprzez kapojot » 27 lip 2016, 23:09

Sprawa znalazła swój finał – nawalił czujnik ciśnienia oleju. Co prawda trudno mi w to uwierzyć, że zdiagnozowanie i naprawa czujnika zajęła im bite 2 tygodnie, ale faktycznie – w samochodzie nie pojawiają się żadne ostrzeżenia, a silnik nadal pracuje bez zastrzeżeń.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2016, 18:54
Posty: 8 (0/1)
Auto: Mazda 3
SkyActiv-G 165 KM
2016

Postprzez Marianek » 28 lip 2016, 08:40

Nie zawsze wszytko idzie znaleźć od razu, dobrze że to tylko to.
Dla wyjaśnienia wątpliwości,co z opiłkami? Były czy nie? Sprawdzaj co jakiś czas bagnet, dobrze by było jak byś nam pokazał fotkę z bagnetu czy coś tam jest. Osobiście sadzę że raczej nic nie było bo niedługo było by po ptokach.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323